Thursday, August 27, 2009

UMNO lebih berkesan sebagai pembangkang...


Kekalahan UMNO 7-0 ke atas Pakatan Pembangkang merupakan gambaran jelas rakyat masih menolak UMNO walaupun pelbagai usaha telah dibuat termasuk 1Malaysia.

Yang nyata, ramai berpendapat UMNO masih belum berubah walaupun kepimpinan sudah diambilalih Najib dan sudah banyak perkara dan dasar dilaksanakan termasuk slogan rakyat didahulukan, keberkesanan diutamakan tetapi nyata tumpul dan menjadi mainan senasib dengan Islam Hadhari ciptaan Paklah.

Pemusnah UMNO dan Melayu - Paklah dan penasihat2nya seperti anak menantu dan Musa Hitam sedang hidup bebas, bergembira dari bebanan dan tanggungjawab memulihkannya.


Anwar yang dilepaskan oleh Paklah kini sedang meraih sokongan demi sokongan walaupun sudah dicap pengkhianat oleh Muhyiddin yang nyata tidak memberi kesan kepada pengundi Permatang Pasir untuk terus memilih pembangkang.

Nik Aziz walaupun digambarkan oleh media utama sebagai yang merapu, dolak dalih dan sesat masih mendapat kepercayaan penyokong PAS dan pembangkang lain kerana mereka menganggap Nik Aziz masih berada di landasan yang betul sebaliknya media yang memutarbelitkan.

Benarkah UMNO boleh menang di pilihanraya kecil yang mendatang jika menukar prinsip perjuangan kebangsaannya kepada perjuangan Islam seperti yang disarankan oleh Nik Aziz atau itu satu helah Nik Aziz untuk PAS telan UMNO bulat bulat jika cuba cuba menukar prinsip perjuangannya.

Kembali kepada persaolan UMNO perlu berubah ! Sebenarnya kepimpinan UMNO sendiri sudah ketandusan idea dan identiti untuk apa yang perlu diubah, semuanya sudah serba tidak kena dan serba tidak menjadi. Masa pula makin singkat.

Malahan bertambah buruk bila dasar dasar terkini yang dibuat seolah membelakangkan kepentingan Islam dan Melayu, perubahan yang diharapkan tetapi malangnya semakin mundur ke belakang..dasar yang mahu menawan kaum bukan Melayu tidak berhasil, tidak termakan umpan tersebut dalam setiap kali pilihanraya kecil walaupun sudah banyak permintaan mereka dilayan.

Kekecohan di PPP, MIC dan MCA menambahserabut kedudukan BN malah semua komponen BN berada dalam kedudukan krisis dalaman yang kelak akan melemahkan lagi kerapuhan yang ada sekarang.

Perkembangan terbaharu melantik Idris Jala sebagai Menteri satu lagi tindakan yang tidak membawa banyak erti malah menidakkan kuota tersebut yang wajar diberi kepada rakan komponen BN yang mampu meransang untuk mereka bekerja kuat. Apakah Idris Jala boleh membawa penyokong yang ramai atau menambah keyakinan rakyat ke atas BN ??????? Satu lagi kenaikan pangkat yang membazirkan wang rakyat. Di mana karisma dan kewarasan atas perlantikan tersebut sedangkan MAS untung kerana jual hartanya.

Jalan yang terbaik ialah UMNO wajar bersedia untuk menjadi pembangkang yang berkesan di masa mendatang kerana mereka gagal dan menjadi pengkhianat apabila berkuasa.

Sudah sampai masanya untuk pemimpin UMNO menjadi samseng ketika hak Melayu dan Islam dirampas, sudah sampai masanya pemimpin UMNO menjadi pembela Melayu dan Islam ketika kedudukan agama dan bangsanya terancam.


Kedudukan yang terbaik dari UMNO ialah menjadi pembangkang di bumi sendiri !!!

1 comment:

  1. memang sudah sampai masanya umno harus menyediakan diri dan melatih diri supaya dapat menjadi pembangkang yang berkesan . kalau sebelum ini kita tidak dapat satu sumbangan yang baik dari pembangkang yang ada mungkin umno bolih menunjokan jalan yang baik untok diteladani selepas pru 13.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...