Google+ Followers

Wednesday, September 22, 2010

Melayu kurang mulia


Kita anggap, diberi layanan istimewa oleh kerajaan sebagai satu perkara yang mulia. Sebenarnya tidak mulia. Umpamanya, kalau di dalam negara, kita perlu diberi perlindungan sepanjang masa, keadaan kita samalah seperti orang Red Indian yang terpaksa dilindungi kerana begitu lemah dan ini akan menjadikan kita bertambah lemah (lihat Utusan Malaysia 16/6/02 "Saya kecewa dengan Melayu")

Saturday, September 18, 2010

Hero Melayu


Ini hero Melayu sebenar, yang boleh diterima oleh semua orang Melayu samada di dalam UMNO atau di pihak pembangkang. Dia lah juga satu satunya Melayu yang sangat sangat mendapat tempat di hati bukan Melayu selepas Anwar dan Pok Nik..

Dia juga anti TunM no.1

Tuesday, September 7, 2010

Kalau Hisham tak tahu...Najib lagi lah tak tahu..

Pendedahan demi pendedahan telah dibuat oleh bakal bekas Ketua Polis Negara, Musa.

Hisham membalas dengan jawapan yang paling tepat "tak tahu".

Wartawan2 jangan cuba tanya Najib hal ini, kalau Hisham tak tahu, Najib tentulah lebih berganda tak tahu.

Semoga Malaysia terus aman makmur, maju sejahtera, kaya raya di bawah kepimpinan Menteri2 yang lebih banyak tak tahu dari tahu.

Hebat !!

Thursday, August 26, 2010

Jalur Gemilang yang suram..

Petang Jumaat ini tidak banyak hendak diperkatakan cuma teringat semasa di masjid tadi, Solat Jumaat, dalam ribuan atau ratusan kereta di perkarangan pakir, dalam kawasan atau di bahu2 jalan boleh dibilang atau hampir tidak ada kenderaan yang memasang jalur untuk merayakan hari kemerdekaan, yang suatu masa dahulu ada gemilangnya. Kenapa ini boleh terjadi sekarang, lebih teruk dari zaman Paklah?
Apa tanda isyarat yang rakyat segenap bangsa khususnya orang Melayu mahu lemparkan sebenarnaya?

Biarlah Rais dan Najib atau Rosmah yang menjawabnya kerana muka mereka sering bangat terpapar di tv ketika ini, mereka yang paling layak menjawab.

Dan tolong jangan malukan umat Islam kalau mahu menyatakan Ramadhan adalah puncanya.

Dalam jawapan itu nanti, jangan lupa sebut 1Malaysia !!!


Najib mungkin terlupa kata kata bapanya Allahyarham Tun Abdul Razak Hussein, "Negara ini akan aman jika orang Melayu gembira. Jika orang Melayu tidak gembira, orang lain pun sudah tentu tidak akan gembira." Tidak sukar untuk memahaminya.

Sunday, August 22, 2010

DAP akan ungguli hudud..

Apa juga saranan hadapan PAS dalam Pakatan Pembangkang sekadar melukut di tepi gantang kecuali kenyataan2 yang menyokong apa yang telah dilakukan oleh DAP dan PKR.

Yang paling tepat, mulia dan unggul serta 'lulus' untuk melaksanakan hudud tanpa tentangan adalah mesti datang dari DAP, ini bukan mustahil kerana cadangan ini akan diumumkan sekadar untuk meraih undi di saat2 akhir PRU13 nanti.

Keadaan terdesak akan memungkinkan segalanya seperti Nik Aziz yang mengumumkan PAS bersabahat dan dibantu jin dan syaitan di pilihanraya11 lalu.

DAP lebih bijak dalam bersandiwara...

Tuesday, August 17, 2010

Minta kandang babi dibesarkan...


posted by Joseph Sipalan at Malaysiakini - 21 hours ago
Chinese businessmen feel the government has not clearly explained the New Economic Model.

"Keadaan sosio-ekonomi Malaysia hari ini adalah jauh berbeza daripada 1969 di mana rakyat Malaysia kini mampu mengadakan perbincangan rasional tanpa perlu memalu gendang perang perkauman. Apa yang kami tuntut adalah setakat pembahagian yang adil. Usah gusar, kerana MCA tidak mempunyai rancangan dan kepentingan menidakkan komuniti lain berhubung apa yang telah menjadi hak mereka." - kenyataan Chua Soi Lek dalam membalas kenyataan Muhyiddin Yassin semalam.

Umpama, minta kandang babi dibesarkan tanpa minta kandang kambing dihapuskan??? Itu agaknya adil bagi MCA ???


Friday, August 13, 2010

Bangkai di utara, busuknya sampai ke Johor..

Minta orang Melayu dalam PKR dan orang Islam dalam PAS sedar, mereka sedang berganding dengan seekor bangkai bernyawa..
http://pilihan-anda.blogspot.com/2010/08/ketua-menteri-yang-hipokrit.html
http://taipingmali.blogspot.com/2010/08/kapirlah-lim-guan-eng-ikon-kesayangan.html

Thursday, August 12, 2010

Istana Johor cepat dan cekap menghidu pembelot...



Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku...

Parti mana yang biadap dan kurang ajar kerana cuba mengheret Sultan Johor ke kempen politik mereka. ???

UMNO patut mencontohi tindakan ketegasan dan keberanian bersuara Sultan Johor dalam mempertahankan Melayu dan Islam khususnya Institusi Kesultanan Melayu yang semakin hari semakin diusik, ditaji dan diuji.

Chua mungkin masih tidak puas hati apabila beberapa gelaran Istana Johor ke atasnya telah diitarik balik. Ini jelas menunjukkan Istana Johor lebih cekap dan cepat menghidu sikap pembelot...

Tuesday, August 10, 2010

Presiden yang rendah moralnya..minta tambah kerusi.



Chua minta tambahan kerusi untuk MCA dalam pilihanraya umum akan datang?
Muhyiddin jawab: Tak ada tambahan kawasan pilihanraya macamana nak tambah kerusi?

MCA itu parti yang banyak kalah dalam pilihanraya umum lepas petanda rakyat termasuk kaumnya sendiri sudah menolaknya. Parti banyak kalah minta tambah kerusi, logik ke??? Patutnya dia bekerja keras untuk tawan semula kerusi yang dia kalah atau sememangnya sudah ada strategi untuk mengaku kalah sebelum bertanding dan meminta kerusi tambahan kepada MCA sekadar menambah peluang untuk DAP menang lagi.

MCA patut lepaskan kerusi kuota MCA di kawasan majoriti pengundi Melayu dan sepatutnya UMNO sudah mula meminta semua kawasan yang majoriti Melayu diserahkan kepada UMNO, apa pemimpin UMNO buat???

Dan satu lagi, memadailah ahli MCA sahaja yang sanggup berpresidenkan seseorang yang rendah moralnya, muka yang penuh skandal dan parti yang diterajuinya tidak mungkin diterima oleh orang Melayu.

Rasionalnya Eng Guan, Kit Siang, Karpal lebih bermoral walaupun bersikap perkauman yang menebal.

Sunday, August 8, 2010

JANGAN UNDI MCA, UMNO dah lama dah tak di undi Cina..

Chua lihat Kelantan sebagai contoh nyata kelemahan pemimpin Islam - APA PENJELASAN PAS ?

Tapi Chua kena cermin diri sendiri dulu, baik di negara Cina atau di Malaysia, mereka dicerminkan sebagai pengotor dan busuk..malah Chua sendiri tidak bermoral, curang kepada isteri...dan tentu tidak teragak agak curang kepada negara.

Bangsa yang kuat melacurkan diri ini lupa....siapa yang kembangkan budaya rasuah di negara ini?

Sejak kemerdekaan hingga kini....bangsa yang ada duit dan menggunakan duit untuk kepentingan diri sendiri adalah Cina di negara ini.

Mereka ini yang membudayakan bagi duit kopi untuk lepaskan diri atau dapatkan projek-projek besar.

Mereka yang mengajar orang-orang Melayu Islam agar menerima rasuah.

Sekarang.....hendak berlagak alim pula.....



http://theunspinners.blogspot.com/2010/08/cina-nak-kerajaan-bersih-sendiri-pun.html

Thursday, August 5, 2010

Penawar atau perosak..

Sejauh mana agenda manusia ini menyumbang kepada pembangunan atau kemusnahan ekonomi Malaysia yang seterusnya melingkupkan Melayu dan Islam.

Yang peliknya, ia seolah begitu bebas merencanakan agendanya tanpa kawalan dan suara pantauan pemimpin Melayu dan kerajaan.

Saturday, July 31, 2010

Antara Nik Aziz dan Najib, mana yang lebih membebankan..

Persaolan saya sekarang, apakah UMNO sudah berubah ketahap orang Melayu akan kembali menyokongnya..

Persaolan ini dibuat untuk persiapan dalam membuat keputusan samada mahu meneruskan sokongan kepada UMNO atau sudah sampai masa nnya perlu beralih arah menyokong PAS di kertas undi nanti.

Ada sesiapa yang boleh memberi pandangan???

Di dalam UMNO, ada beberapa nama yang membawa beban ! Najib, Rosmah, Khairy.
Di dalam PAS, satu sahaja bermasalah ! Nik Aziz.

Berdasarkan logik masa, mana satu yang lebih mudah di atasi.

Monday, July 26, 2010

Kelantan akan lebih baik ditangan UMNO???

Apakah rakyat Kelantan akan berpaling tadah kepada UMNO atau lain lain alternatif di PRU13 nanti?
Bukan kerana kekuatan UMNO tetapi lebih kepada kebencian dan kelemahan Nik Aziz yang membawa PAS ke arah sesat dalam berpakat dengan DAP.

Era semasa juga menunjukkan tanda2 Kelantan akan ditawan pembangunan yang pesat seperti Johor Baharu dan Kowloon, tetapi siapa yang menguasainya nanti?? Apa yang hendak dibanggakan lagi kalau bangunan2 akan penuh dengan tulisan Hong Kong .

UMNO Kelantan gagal bersatu padu untuk mengambil peluang ini dan yang lebih penting apakah Kelantan akan lebih baik di tangan UMNO???

Rakyat Kelantan perlu membuat perhitungan tepat.

Wow !!!



Macam2 ada
Picture Of The Year !!!
"a picture speak a thousand
words"!!



http://maharaja-kaiser.blogspot.com/2010/05/kisah-jho-low-dan-big-mama.html

Thursday, July 22, 2010

PAS kuat tetapi pengecut..

posted by Susan Loone at Malaysiakini - 23 minutes ago
Penang deputy chief Mujahid Yusuf Rawa says instead, it's better for for PAS to replace Umno to defend the Malays.

Kita kena bersetuju bahawa UMNO sedang lemah dengan ditadbirkan oleh Najib dan Rosmah walaupun berahli lebih 3juta, mungkin dari segi kuantiti? bagaimana kualiti? PAS memang perlu berhati hati untuk tidak turut karam bersama UMNO jika terlibat dengan bekerjasama.

Sebagai sebuah parti Islam terbesar di Malaysia dan mahu menggantikan UMNO sebagai parti utama wadah perjuangan Islam dan Melayu kenapa UMNO yang dikatakan lemah itu sangat 'ditakuti' untuk PAS berunding dan menjuarai perundingan itu. Kalau dah kuat, telanlah UMNO itu...

Kenapa Nik Aziz yang dikagumi dan dicap ulamak oleh ahli PAS awal awal lagi cabut lari dan mengelak untuk berjumpa UMNO. Takut? Pengecut? atau memang telor telah disimpan DAP?


Orang Melayu dan Islam bukan mengharap sangat PAS dan UMNO bersatu dalam masa terdekat ini, mereka tidak dapat bersatu bukan disebabkan dasar yang berbeza (alasan jahil Nik Aziz) tetapi lebih kepada sikap keras kepala kedua dua pemimpin, jadi memadailah jika dapat duduk semeja menyingkirkan perbezaan pendapat yang remeh temeh dan cuba eratkan pemahaman dan tahu membezakan antara agenda peribadi politik dunia dan menegakkan syiar ugama Islam adalah dua perkara yang berbeza.

Kenapa MCA, DAP dan Gerakan boleh seiring dan senada dalam soal kabajikan dan kepentingan kaum mereka manakala PAS dan UMNO bercakaran tak tentu hala.

Samy pukul gendang ...Menteri India bekerja untuk kaum India sahaja.

Murugiah Diterima Sebagai Anggota MIC - Samy Vellu

Ketika ditanya mengenai kemungkinan reaksi balas daripada PPP berhubung keputusan itu, Samy Vellu berkata: "Apabila kita buat keputusan, kita tidak bimbang tentang apa-apa perkara. Bila kamu pergi berperang, kamu tidak akan berpatah balik".

Sekali lagi Samy memukul gendang perang dan menunjukkan kehebatannya dalam tindakan yang menguntungkan MIC ketika terdesak dan kemaruk dengan jawatan dalam kabinet untuk kaum India.

Samy sanggup tikam dari belakang parti komponen BN lain semata mata untuk kuota kabinet dan sikap lantang Kayveas selama ini nampaknya memakan diri.

Sudah pasti Najib restui sebagai jalan penyelesaian memandangkan Murugiah tetap kekal di kabinet walaupun dipecat oleh PPP dua tahun lalu.

Apakah kemungkinan PPP kan keluar dari BN untuk bersama pembangkang sebagai jalan menyelamatkan maruah parti yang diperbudakkan oleh MIC dan Pengerusi BN???

"Saya suka mengumumkan kita telah menerima beliau sebagai ahli dalam MIC. Keputusan telah dibuat dan saya mengucapkan selamat datang kepada beliau. Saya berharap beliau dapat menjalankan tugasnya sebagai Timbalan Menteri demi kebaikan masyarakat India," katanya kepada pemberita.

Mentaliti Samy ialah Menteri India hanya bekerja untuk kaum India, bukan untuk Rakyat Malaysia bertentangan dengan kehendak Najib, 1Malaysia.

Agaknya lah kalau ada Menteri Melayu yang cakap macam tu..demi kebaikan masyarakat Melayu..aku rasa bertalu talu dikatakan 'racist'...tetapi satu hal lagi, mungkin Samy ni dah jatuh kelas politik bankrap maka kata2nya sudah tidak ada diperdulikan lagi, kesian.

Wednesday, July 21, 2010

Kalau Najib tak risau, kenapa harus kita??????

21/07/2010 8:33pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO masih merupakan parti terbesar bagi orang Melayu di negara ini apabila jumlah terkini ahli berdaftar selepas proses pemutihan dijalankan menjangkau 3.2 juta orang.

Sehubungan itu Perdana Menteri tidak dapat menerima sebarang dakwaan yang menyatakan bahawa orang Melayu `meluat’ dan enggan menyertai UMNO kerana jumlah itu membuktikan sokongan padu orang Melayu terhadap parti tersebut. - Utusan


Patut le penat kita bercakap di sini dan di sana, rupanya matematik Najib simple dan mudah sahaja, UMNO ada lebih 3 juta ahli menunjukkan UMNO disayangi dan disokong, dakwaan orang Melayu meluat pada UMNO adalah karut semata mata.

Katakanlah pendapat Najib itu benar, tapi cukup ke 3 juta ahli itu untuk UMNO membawa BN menang di PRU13 nanti.

Bagaimana pula dengan pendapat 300 atau 3000 bloggers yang menyokong UMNO selama ini, pendapat mereka pun hampeh???

KALAU NAJIB TAK RISAU, KENAPA HARUS KITA?????

Penyelarasan subsidi yang berbaloi baloi baloi..

Prime Minister Najib Abdul Razak has refused to divulge the total cost for bringing his wife Rosmah Mansor to New York in April despite being asked to do so in Parliament.
http://www.malaysiakini.com/news/136109
Jul 21, 10 6:34pm
Rosmah Mansor said that Hollywood megastar Robert De Niro will be visiting Malaysia after accepting her invitation when the two met during her trip to New York in April.

Rakyat yang terlibat dengan penyelarasan subsidi baru baru ini boleh datang beramai ramai jumpa De Niro untuk legakan dada...


Two In One..

SPRM tutup 3 kertas siasatan berprofil tinggi

21/07/2010 2:20pm

KUALA LUMPUR 21 Julai - Panel Penilaian Operasi SPRM bersetuju dengan cadangan SPRM untuk menutup tiga kertas siasatan kes berprofil tinggi dan tidak ambil tindakan lanjut.

Tiga kes itu adalah kes melibatkan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai ( isu pembelian Alphard), Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (isu jamuan Aidilfitri 2008) dan bekas Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat (RM10 juta oleh Kuala Dimensi).

Panel bersetuju kertas siasatan berkenaan ditutup kerana faktor-faktor tertentu, antaranya tiada saksi. - Utusan


Dua untuk Barisan Nasional.

Satu untuk Pakatan Pembangkang.


Adil dan saksama untuk tidak perlu ada sesiapa pun nak pertikaikan. Zaman serba canggih ni memang saksi sukar nak didapatkan.

Tuesday, July 20, 2010

Perak Pengeluar Boneka utama di Malaysia..











Perak setakat ini telah menghasilkan DUA boneka utama diikuti dengan Selangor, SATU boneka.

Apa kaitan KJ dengan Rozita Che Wan..






Rozita Che Wan dah bertekad untuk tidak terlibat dengan seni hiburan menjelang tahun hadapan, berkemungkinan atas faktor dia akan mendirikan rumahtangga dan menafikannya atas faktor merajuk.
Satu perancangan yang baik.

Kj juga sudah umumkan tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda UMNO akan datang, tak tahu pula ia bertekad atau tidak dan tak tahu pula atas faktor apa, takkan dia nak kahwin lagi kot..
atau memang merajuk sakan sebab tak dapat jawatan dalam kabinet. Wait and see.

Monday, July 19, 2010

UMNO and PAS - do not hurry scurry

posted by null at Malaysiakini - 8 hours ago
The boat to cooperation between the two parties will be missed if both are lackadaisical about the issue, warns Hishmmuddin.


UMNO should expect a friendly approach and good friends with PAS prior to and develop a cooperation.
Beliefs that are remote from the PAS against UMNO is a barrier at the moment. For PAS, UMNO has not been sincere, for PAS, UMNO just want to ride on the strength of the existing PAS phase.

PAS actually have their own weapons and strengths that have not been fully utilized and is necessary in a strong and stable party spurred Malays and Islam as PAS to be in the opposition alliance to seek the experience and refine the heart of political DAP wisdom.

Never before in history, the Malay and Islamic-based parties can sit down with a close-DAP and this is the opportunity to pick the strategy of DAP secrecy and as well as their weaknesses.

PAS will not be long in the opposition alliance in view of the DAP is a party-based struggle for racial nation that is not consistently with the policy of PAS. Sooner or later they will break up as well.

PAS can be considered the eyes and ears for the UMNO strategic plan for the future of Malaysian politics.

We do not have to worry so.

MIC dah buat kerja...

KUALA LUMPUR 18 Julai - MIC akan berusaha membantu meningkatkan taraf hidup lebih 150,000 keluarga keturunan India yang berpendapatan kurang RM1,500 sebulan.

Naib Presiden MIC, Datuk Dr. S. Subramaniam berkata, pihaknya akan mengenal pasti dan membantu kumpulan tersebut meningkatkan sumber pendapatan masing-masing.

Selain itu, katanya, MIC juga akan menawarkan lebih banyak peluang pekerjaan kepada kumpulan tersebut yang kini kebanyakannya tinggal di kawasan luar bandar dan bekerja kilang.

Katanya, MIC telah mengenal pasti tiga kumpulan masyarakat India yang hidup dalam keadaan serba kekurangan.

"Mereka terdiri daripada kumpulan paling miskin berpendapatan kurang RM440 sebulan sementara kumpulan miskin yang memperoleh kurang RM720 sebulan. Kumpulan ini dalam lingkungan 15,000 hingga 20,000 keluarga.

"Sementara kumpulan yang memperoleh RM1,500 sebulan meliputi kira-kira 150,000 keluarga. Kumpulan inilah harus diberi perhatian oleh MIC kerana kumpulan paling miskin selalunya mendapat bantuan Jabatan Kebajikan Masyarakat," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri majlis perjumpaan dengan pelajar-pelajar India yang mendapat bantuan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di sini hari ini.

Majlis itu dirasmikan oleh Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu.

Turut hadir ialah naib-naib presiden MIC, Datuk S. K. Devamani dan Datuk M. Saravanan; Setiausaha Agungnya, Datuk T. Rajagopal; Ketua Penerangan MIC, P. Kamalanathan dan Ketua Pemudanya, T. Mohan.


MIC masih menghantar beberapa nama pelajar India kepada PM untuk dipertimbangkan biasiswa untuk diberi kelonggaran dan penambahan kuota.


Melalui Perkasa, Ibrahim Ali telah nyatakan biasiswa tanpa kuota adalah hak Melayu dan Bumipuera mengikut perelembagaan.

Tetapi sejauh mana, NGO Melayu, parti Melayu dan pihak mana yang telah mengambil inisiatif seperti MIC untuk memastikan pelajar2 Melayu terbela dan mendapat biasiswa, Mana salurannya? Siapa orangnya? Apakah dalam hal2 sebegini ia tidak begitu menarik untuk Pemuda UMNO menjadi heronya?

Sunday, July 18, 2010

Kj patut ikut contoh Rosmah

The wife of the prime minister, Rosmah Mansor, today opened the Sabah Wisma Wanita here and asked the Finance Ministry to consider allocating funds for a similar building in every state.

Rosmah, isteri kesayangan Najib, Perdana Menteri Malaysia telah menjelajah jauh dan mendahului kebanyakkan Menteri kabinet Najib dalam menunjukkan prestasi idea dan kerja. Walaupun tanpa sebarang jawatan jawatan rasmi dalam kabinet dan parti tetapi Rosmah mampu menyumbangkan sesuatu kepada negara.

Kj selaku Ketua Pemuda wajar mencontohi Rosmah dalam menggerakkan Pemuda untuk membantu Najib menjadikan 1Malaysia satu realiti.

Kuasailah Pemuda dari segi sokongan, semangat dan roh serta berhentilah dari menjadi budak suruhan pada mana2 pihak. Mengakulah diri sebagai Melayu yang belum menyumbangkan sesuatupun pada bangsa sendiri.

Ku Li Says, Perkasa Fills Umno Youth ‘Vacuum’... No wonder KJ is Mad...http://bumiyang.blogspot.com/2010/07/ku-li-says-perkasa-fills-umno-youth.html

Saturday, July 17, 2010

Tanpa PAS and UMNO (PaU), orang Melayu hendak ke mana..

Orang Melayu kena gunakan persatuan untuk bersatu padu tanpa taksub kepada fahaman politik apabila pemimpin parti politik yang mereka sertai sedang berada dalam keadaan mabuk kuasa dan sindrom takut hilang kuasa. Pemimpin Melayu dan Islam hari ini merasakan mereka berada dipuncak kuasa atas kekuatan undi bukan Melayu.

Pemimpin UMNO percaya orang Melayu tidak mempunyai pilihan lain selain dari memilih UMNO dan pemimpin PAS percaya penggunaan sentimen Islam akan mmemastikan orang Islam memilih PAS.
Mereka saling tuduh menuduh, salah menyalah untuk mengekalkan sokongan dan ketaksuban penyokong masing2 dan berlumba lumba untuk mengambil dan menawan hati bukan Melayu dan Islam.


Apakah benar di PRU13 nanti, orang Melayu dan Islam tidak punya pilihan lain selain PAS dan UMNO. Ada sesiapa di sini yang nak cadangkan Anwar sebagai penyelamat..

Wednesday, July 14, 2010

MCA makan umpan sendiri..

RM1B peruntukan untuk sekolah2 cina sebagai jaminan untuk mengembalikan sokongan pengundi cina kepada MCA secara langsung dan secara tidak langsung kepada BN?

Wajar juga MIC, Gerakan dan lain lain parti komponen BN menuntut perkara yang sama?


UMNO, u tak tuntut apa apa ka? u hanya pertahankan pintu gol yang sudah bocor ka? haiya..

Kalau saya adalah seorang PM, saya akan bertanya balik kepada MCA, tolonglah jangan minta benda yang bodoh kalau awak mahu saya jawab dengan cara yang lebih bodoh.

Atau saya nak bagitahu Chua, hanya cina bodoh sahaja yang akan sokong MCA di PRU13 nanti kerana MCA adalah seperti perempuan pelacur yang sudah dibogel dan divideokan dan tidak punya apa2 harga untuk tawar menawar.

Wa cakap lu....Melayu pun dah sokong DAP.

Wednesday, June 30, 2010

Tun Dr Mahathir - Ramai orang...

"Ramai orang yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya tetapi tidak ramai boleh menetapi masa yang berharga" Dr. Mahathir Mohamad.

Di Mana kan Rakyat Cari Ganti
Hendak ku nangis
Tiada berair mata
Hendak ku senyum

Tiada siapa nak teman
Kalaulah nasib
Sudah tersurat
Begini hebat Apa nak buat
Di mana kan ku cari ganti
Serupa dengan mu
Tak sanggup ku berpisah
Dan perhati patah, hidup gelisah
Alangkah pedih rasa hati
Selama kau pergi
Tinggalkan sendirian
Tiada berteman dalam kesepian
Dunia terang menjadi gelita
Cahaya indah tiada bergema
Keluhan hatiku membawa derita
Kini kau jua tak kunjung jelma
Di mana kan ku cari ganti
Mungkinkah di syurga
Untuk kawan berduka
Menangis bersama, selama-lamanya

Mereka ini masih boleh mengundi...jangan terlepas pandang.


Rumah Titian Kasih diarah kosongkan segera

Rumah Titian Kasih diarah kosongkan segera.Perintah mahkamah telah didapatkan oleh pemilik rumah.

Mana dia YB YB ? Takkan yang ini Najib buat tak nampak..

Baitulmal berlambak duit nak simpan buat apa?

Monday, June 28, 2010

Lesen judi batal - Melayu dapat apa.

Perjuangan orang Melayu majoritinya telah berjaya untuk Najib tidak megneluarkan lesen judi bola..hore!!!! Kemenangan PAS, kemenangan Cina DAP....Melayu telah didahulukan oleh Najib....
Melayu dapat apa atas pembatalan tersebut? Melayu tak dapat apa apapun, kemenangan yang kosong! menang moral? Ye ke? pembatalan tersebut menyebabkan Melayu yang suka main semua jenis judi akan tiba tiba berhenti main judi, betul ke? Bertambahkah moral Melayu lepas ini? Kemenangan sekadar menahan, sekadar mencegah?

Bagaimana dengan pejuangan menambah?
Batalkan semua lesen judi...eh tak boleh, sensitif, dah dikeluarkan, tak boleh tarik balik...ooooo hukum ugama boleh ada kompromi? siapa cakap, cina DAP ke cina dalam PAS. Dalam Al Quran ada ke sebut lesen judi tidak boleh ditarik balik, lesen arak tidak boleh ditarik balik.. Yang kepas lepas tu halal, yang akan datang itu haram..
Itu kerajaan BN yang keluarkan, kerajaan BN lah yang kena batalkan...bukan tanggungjawab PAS, oooo gitu..
Bagaimana dengan perjuangan tambahan biasiswa, tambahan tempat anak Melayu di IPTA, tambahan bangunan asrama, tambahan bangunan sekolah Ugama, tambahan guru Ugama, tambahan gaji guru Ugama, kalau tak cukup tempat hantar ke luar negara...itu tak diperjuangkan mati matian ke?
Kaum lain berjuang dapat tambahan, dapat peruntukan, dapat kelonggaran, dapat keistimewaan, dapat percuma, dapat khas, dapat bantuan, dapat perhatian, dapat pertimbangan, dapa....t, dapa....t dapat.....
Orang Melayu berjuang, dapat bertahan, dapat lebih kurang, dapat janji, dapat amaran, dapat kejian, dapat label perkauman...semuanya tak berganjak ke depan.

Apa saja bentuk kalau gostan, itu bukan perjuangan namanya. Kalau bertahan sahaja, tak jaringkan gol, sampai bila pun tak menang.

Besok, kalau ada lagi perjuangan untuk 'bertahan' - orang Melayu lah yang paling sakan seboknya walaupun tak ada kena mengena dengan mereka.

Saturday, June 26, 2010

Najib kena jelaskan..



http://pemudabesut.blogspot.com/2010/06/najib-diugut-badan-perisikan-singapura.html

Hsien Loong kemudiannya melakukan lawatan balas ke Malaysia sebulan selepas kunjungan Najib ke Singapura.

"Semua ini mengarut dan tak masuk akal. Selepas pengumuman di Singapura , banyak bantahan kedengaran di Malaysia. Namun Perdana Menteri Singapura hadir pula ke Kuala Lumpur seolah ‘mengingatkan’ Najib mengenai sesuatu agar Najib terus mempertegaskan persetujuan Malaysia dengan keputusan berat sebelah yang dipersetujui di Singapura.

"Seolah seperti ada sesuatu yang mengikat Najib untuk akur walaupun ia jelas merugikan negara. Dari aspek politik juga Najib jelas akan rugi kerana suara bantahan yang keras sudah mula kedengaran. Namun Najib seolah terpaksa meneruskan.

"Adakah Najib diugut dalam mempersetujui perjanjian ini? Adakah ‘perisik’ Singapura telah mengumpulkan rekod tersebut? Adakah rekod tersebut digunakan untuk mengugut Najib dalam akur dan bersetuju dalam satu lagi penggadaian hak dan kedaulatan negara?," soal beliau dengan tegas.


Sekali lagi khabar angin akan menjadi persepsi benar jika tidak ditangani dengan baik. Paling malang jika khabar itu betul atau tidak, negara tetap rugi, hilang maruah dan kedaulatan.
Orang orang seperti Tun Dr Mahathir tidak harus berdiam diri dan berasa senang hati dengan gula gula kajian jambatan akan dibina semula menggantikan Tambak Johor. Begitu juga Perkasa dan lain lain NGO tidak harus berdiam diri dalam ketika rakyat dan orang Melayu seperti anak ayam kehilangan ibu. Kepentingan peribadi individu tidak begitu penting hatta walaupun dia seorang PM kerana rakyat dan kepentingan negara mendahului.

Benteng selatan sudah diceroboh ketika di utara, sudah terbina sebuah empire kecil tetapi kukuh.

Thursday, June 24, 2010

O TAK



OTAK YANG BIJAK SUDAH BERSARA, OTAK YANG GELABAH SEDANG MEMERINTAH, OTAK YANG PINTAR SEDANG MEMUTAR, OTAK YANG LEMAH SEDANG BERTELAGAH...aduhai rakyat Malaysia.

Kata Daim:


"What more do you want?"

"What the rakyat wants now is a clean and corruption-free government, which takes care of the poor, ensures that there is no hanky-panky in public project tenders, enhances public security, and provides them with a roof and basic infrastructure. These are what they want,"
"BN component parties should set up service centres in parliamentary and state constituencies, complete with mini-libraries, reading and computer rooms to promote interaction with the electorate, and to overcome problems facing the constituencies,"

"The New Economic Policy (NEP) cannot exist forever, otherwise the Malays will become too dependent as they might feel the government will look after them.

"The reality is that the world has changed, we (the Malays) should take on the global challenges and stand on our own feet."

"During that time, the Chinese worried that the Malays would rob them of their share (of the economic cake), when in fact the Chinese share increased in the end, as only the foreigners’ share was taken away.

"This is what has not been emphasised. What the Chinese lost was educational opportunities," Daim explained.

"Given the opportunities to receive good education, (one) can get a good job, and in turn good pay. The extra money from the income can then be used to purchase shares. Therefore the crux of the matter is to get good education, which is what the NEP has been emphasising."

"If you want top-notch talents, you have to take care of them," he said.

He points out the Singaporean government is very smart in that it is able to woo Malaysian talent without making any investment in them.

"It only asks what these students want in the last three years (of their schooling), and meets their requests."

On the government’s frequent lamentation that it lacked funds, Daim said even if the government retains just 100 top brains a year, itwill have 1,000 in 10 years, and they can contribute much to the country.

"Therefore, don’t let them (the talented people) down, give them what they wish for … and they will make contributions to the country in the future."

Kata Mahathir:

Dalam sessi soal jawab sidang media, Tun Dr. Mahathir menegaskan bahawa pemimpin yang menggubal dasar sebenarnya tidak dipengaruhi dengan dasar yang dibuat dan sebaliknya rakyat yang menanggung kesan peralihan dasar dan perubahan formula.

Mahathir pointed out that the government should assist local investors rather than encourage foreign investors. “Certainly we should not encourage foreign developers to develop high cost projects which are not within reach of local buyers,” he blogged today.

“Rather Government should help local investors to develop these specialised areas by building needed infrastructure.”


Wednesday, June 23, 2010

Pemimpin UMNO tak serang lagi komponen..diam sungguh.

Dalam perjumpaan BN, Najib meminta pemimpin BN supaya menyerang lawan (pembangkang) dan bukannya saling serang menyerang sesama sendiri.

Saranannya disambut baik apabila Murugiah menarik balik samannya ke atas Presiden PPP Kayveas.

Saranannya juga disambut pula oleh Presiden MCA, Chua Soi Lek dengan memberi kenyataan bahawa untuk memastikan 'serangan' sesama sendiri tidak berlaku kerajaan yang ditunjangi UMNO harus memberi layanan dan keadilan yang samarata kepada komponen BN.

Baik Najib mahupun pemimpin UMNO lain, semuanya sepi tanpa jawapan balas???

Di luar kotak, cuma Ibrahim Ali yang sebut Ka Siong biadap dan kurang ajar dalam memperoalkan kuota biasiswa Melayu dari MARA, sekali lagi pemimpin UMNO diam.

Diam sungguh pemimpin UMNO bila soal Melayu kena ludah.

Tuesday, June 22, 2010

Tian Chua lebih beruntung dari Pelabur Skim Cepat Kaya..

Businessman Found Guilty Of Being Illegal Fund Manager

KUALA LUMPUR, June 22 (Bernama) -- A businessman was found guilty by the Sessions Court here Tuesday of being an illegal fund manager for investments worth RM65 million through the Internet.

Judge S.M. Komathy Suppiah made the ruling against Phazaluddin Abu, 49, after finding that defence counsel J. Chandra had failed to raise reasonable doubts in the case.

However, she set July 7 for mitigation and sentencing.

Phazaluddin Abu, 49, from Johor, was said to have held himself out as a fund manager, through the Internet website www.danafutures.com, without holding a fund manager's licence.

He was charged with committing the offence at Affiliate Shoppers Network, No. 14, First Floor, Jalan Opera C, U2/C, TTDI Jaya, Shah Alam between January and March 2007.

The offence, under Section 15A (1) of the Securities Industry Act 1983, carries a fine of up to RM1 million or 10 years' jail or both upon conviction.

Phazaluddin was also convicted of three counts of taking part in money laundering involving RM1,339,324 million.

He was alleged to have accepted proceeds from illegal activities ranging between RM109,724 and RM860,000 through the Affiliate Shoppers Network's bank account, his bank account and a bank account of one B. Rathimalar, between Jan 8, 2007 and March 7, 2007.

In her judgment, Komathy said the evidence by the defence was a complete fabrication and contrary to the facts in the case.

She said the defence also failed to raise reasonable doubts against the prosecution's case in denying that Danafutures Website was owned, controlled and managed by the accused.

She said Phazaluddin, in his defence, claimed that the website was owned and controlled by an individual known as Maidin and denied the money in his bank account was obtained from money laundering on investments in the scheme.

"If Maidin is not fictitious, it is weird because the accused did not know his full name and has no office documents to show that Maidin is his client, and none of the prosecution witnesses knew him.

"The inconsistencies in the evidence by the accused had also weakened his case," he added.

-- BERNAMA


Apakah mahkamah tidak meminta pihak pengajur ini memulangkan semula duit pelaburan ???

Monday, June 21, 2010

Nasib baik mangkuk ni tak jadi PM Malaysia

Nasib baiklah mangkuk ini tak jadi PM Malaysia. Cakap poilitik memang hebat, cakap ekonomi "... ahli lembaga pengarahnya tidak mengetahui tentang kerugian " ... mbah dia

Kalau nak jaga Sime pun dah 'mati pucuk' apalagi nak jaga negara.

Mangkuk ini juga yang menumpahkan begitu banyak darah Melayu Islam di Memali ketika Mahathir berada di luar negara sedangkan ancaman alMaunah lebih besar dari itu dapat ditangani dengan sedikit pertumpahan darah.

Mangkuk ini jugalah anatara punahsihat Dolah sehingga mendapat gelaran Tun dan dilantik menjadi Pengerusi Sime.

Satu lagi mangkuk, bekas TPM di luar sana masih berusaha keras untuk jadi PM, memang sudah ditakdirkan Malaysia akan lebih selamat tanpa mangkuk2 ini.

Saturday, June 19, 2010

Melayu kahwin campur di PRU13

Paklah dan Najib berjaya kurangkan pengaruh majoriti Melayu di Malaysia, Melayu mahu dibawa ke mana?

Tun Dr Mahathir kata, Melayu ada majoriti 60% di Malaysia dan terbahagi 3, satu bahagian ada 20%. Kita namakan Melau PAS 20%, Melayu UMNO 20%, Melayu lain lain 20%.
(Melayu lain lain berpecah pula kepada Melayu PKR10%, Melayu Sabah 5% dan Sarawak 5%)

Cina ada 30% terbahagi kepada Cina MCA 5% dan Cina DAP 25%

India ada 10% terbahagi kepada India MIC 5%, India PPP 2% dan India lain lain 3%

Cina DAP 25% adalah majoriti di Malaysia dan sedang menguasai corak pemerintahan negara akan datang.

Pembangkang pula terdiri dari Cina DAP 25% + Melayu PAS 20% + Melayu PKR 10% dan India lain lain 3% menjadikan jumlah 58% untuk membentuk kerajaan di Putrajaya.

Sayugia diingatkan Melayu kini sudah tidak bersatu atas nama rumpun Melayu tetapi berumpun kepada kiblat parti mereka.

PKR melalui Anwar bergerak dan berjuang hanya untuk merealitikan impian DAP dan Anwar juga digunakan untuk 'penyedap' dan tarikan kepada PAS supaya turut bersekongkol dan bagi PAS, ia dapat tambahan undi !!!

Tuesday, June 15, 2010

Ke arah kerajaan popular..

Lewat kebelakangan ini sekurang kurangnya terdapat 2 kenyataan Menteri yang agak menganggu perasaan rakyat, satu dari Idris Jala tentang kemuflisan negara dan keduanya dari Nazri tentang pengurangan biasiswa. Kedua duanya mendapat reaksi dari pelbagai pihak hingga ada yang menuduh Menteri berkenaan memandai mandai atau seolah menikam Najib dari belakang.

Jangan salahkan Menteri2 yamg telah diberi tugas dan di amanahkan oleh Najib selaku PM, mereka mengeluarkan kenyataan jika bukan kebenaran dan realiti.

Menyatakan kebenaran dari kebiasaan dan mennyatakan sesuatu di luar kotak dari dalam kotak biasa memang sukar diterima.

Apa yang sedang dilalui oleh Menteri adalah kenyataan dan apa yang sedang diucapkan oleh Najib hanya satu retorik penyedap telinga dan sebahagian dari taburan janji pemanis kata.

Sandiwara ini dapat kita lihat bukan dari bibir Menteri sebagai menarik balik kenyataan atau memohon maaf atau membetulkan fakta tetapi dari mulut PM, keputusan belum muktamad.

Najib lebih mahu menjadi Perdana Menteri atau Kerajaan yang Popular, popular dengan pelbagai janji seperti yang dilakukan oleh Paklah sebelum ini, projek demi projek, peruntukkan demi peruntukkan tetapi hakikatnya 'duit' tak ada. Ambik dari bahagian ini untuk diperuntukkan di bahagian lain, bila ada Menteri berkaitan terjerit terlolong peruntukkan tiada, barulah disedari... jawapan yang pasti Keputusan belum Muktamad.

Pelik dan hairan beberapa projek seperti Istana Negara, cadangan bangunan Parlimen baru, projek Permata, lawatan luar negara sambil shopping dan sebagainya yang tidak menjadi terlalu keutamaan tetapi telah mendapat tempat utama untuk dilaksanakan sedangkan soal biasaiswa, pendidikan anak bangsa dipinggirkan.

Adalah agak pelik 2o tahun yang lalu, Malaysia yang baru membangun, miskin boleh memberi peruntukkan yang besar terutama kepada anak Melayu untuk melanjutkan pelajaran tetapi di ambang sekarang kononnya negara telah maju, peruntukkan ini dikikis hingga begitu banyak cerdik pandai anak Melayu mendapat pendidikan yang tidak sempurna dan di IPTS yang lebih 'cekik darah' dan komersial.

Kerajaan UMNO hari ini sudah lari dari tanggungjawab sebenar.

Monday, June 14, 2010

PAS perlu di GONG GONG

Penubuhan sayap penyokong PAS yang terdiri dari bukan Islam dan cadangan supaya bukan Islam bertanding atas tiket dan menggunakan lambang PAS pada pilihanraya sangat menarik tetapi ia bukanlah sesuatu yang pelik kerana di dalam PKR dan DAP sendiri, calonnya terdiri dari berbagai bangsa dan ugama.

Sebagai parti yang berteraskan Islam, membuka peluang kepda bukan Islam untuk dipayungi sesuatu yang menarik, lebih menarik dari BN kerana mereka akan terus ditadbir secara langsung oleh pengurusan kepimpinan PAS yang mempunyai kuasa mutlak. Tidak seperti BN, Presiden BN tidak mempunyai kuasa mutlak ke atas ahli komponennya.

Jika ADUN dan MP PAS diikat dengan 'sumpah perceraian', maka ADUN dan MP yang bernaung di bawah PAS juga perlu akujanji seperti tersebut atau yang lebih 'ketat' lagi.

Dalam hal ini, jika UMNO dilihat sudah lemah dan PAS pula mendapat kepercayaan bukan Islam maka sekali lagi proses "ala BN" akan berlaku, malah konsep yang di amalkan PAS lebih sempurna dan kelansungannya.
Bukan Islam juga boleh memeluk ugama Islam untuk terus berada di dalam PAS dengan lebih sempurna dan terjamin masa depan politik untuk memperjuang bangsanya.
Islam akan lebih berkembang dan dihormati atas nama saksama dan keadilan. Krisis perkauman juga dapat diminimakan malah mungkin kita sudah tidak punya masa untuk 'bertikai' tentang bangsa kerana Islam 'melayan' semuanya secara adil. Islam tidak pernah mengadili sekumpulan atau seseorang itu berdasarkan etniknya.


Semua ini tidak mudah tercapai oleh PAS malah ia menambah tentangan dan saingan.
UMNO yang sedang kehilangan undi Melayu dan kaum2 lain kali ini betul2 tersepit. UMNO yang begitu yakin orang Melayu akan tetap menyokongnya semata mata kerana PAS sudah mendukong DAP akan terkejut besar dengan perubahan ini.
DAP dan PKR sendiri akan merasa bahang tindakan PAS ini kerana PAS lebih boleh berdiri tanpa mereka.

PAS akan mula dilihat sebagai 'musuh' yang terang nyata bagi BN dan 'musuh dalam selimut' bagi Pakatan Pembangkang.

DAP terlalu perkauman, PKR hanya dengan perjuangan peribadi Anwar dan bagi yang sudah lama hilang kepercayaan kepada UMNO, bagi yang masih kecewa dengan tindakan2 UMNO sekarang, bagi yang duduk di atas pagar dan bagi yang belum berparti dan belum berpihak, jom kita ramai ramai masuk PAS.

Ahli ahli PERKASA patut mendahului...

Saturday, June 12, 2010

Hanya judi sukan haram bagi PAS, judi lain?

posted by null at Malaysiakini - 48 minutes ago
*PAS MUKTAMAR *100,000 members of the Islamic party will march through the streets of KL on July 3 to press their point.

Kenapa nak buat bantahan terhadap judi sukan sahaja, bagaimana lesen judi lain dan termasuk lesen arak, apakah itu halal bagi PAS.

Alang alang berdemo, buatlah desakan juga kepada kerajaan untuk laksanakan hukum hudud???

Friday, June 11, 2010

Perwakilan PAS tanpa penginapan..

Hari pertama di PUTIK, ketika sedang meninjau ninjau tapak jualan, bertembung pula dengan perwakilan PAS dari satu Bahagian dari Johor, sembang punya sembang, rupa rupanya nya mereka tidak disediakan penginapan atau apa apa tambang untuk perwakilan, semuanya sendiri tanggung. Itulah jihad namanya - kata mereka.

Ana bersetuju dengan pengorbanan mereka, sejauhmana samarata dengan perwakilan dari negeri2 lain?

Lalu anak tumpangkan mereka di ofis ana cawangan Kelantan, depan Renai Hotel - ofis tapi lengkap untuk segala keperluan penginapan untuk sekadar satu atau dua famili (ala homestay), kepada sesiapa yang tak ada penginapan di Kota Bahru, hello hello lah ana di sini. Tanggung bereh.

Malamnya pula ana bertemu seorang Setiausaha Pemuda satu bahagian UMNO Kelantan, dia mengakui itulah kehebatannya perwakilan PAS, mereka guna duit sendiri tapi kalau UMNO, jangankan perwakilan, pemerhati pun 'demand' hotel. Itu baru Perwakilan Pemuda, belum lagi Wanita, Puteri dan Bahagian itu sendiri. Puluhan ribu ringgit hanya habis untuk penginapan dan kos pengangkutan sahaja.

Jadi kedua dua pihak (UMNO dan PAS) fikir fikirkanlah supaya keadaan lebih seimbang.

Monday, June 7, 2010

promosi Utusan Malaysia

Utusan Malaysia hari ini memberi promosi hebat kepada kerajaan Barisan Nasional sebagai Kerajaan BELUM MUKTAMAD di muka depannya.
KUALA LUMPUR 7 Jun – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan belum lagi mengeluarkan atau memberi lesen kepada syarikat Ascot Sports Sdn. Bhd. (Ascot Sports) untuk menjalankan operasi pertaruhan sukan.... Berita Penuh

Jika keputusan pun perlu ambil masa sebelum di muktmadkan, bila pula perlaksanaannya akan bermula.

Kerajaan harus senaraikan semua projek atau perancangannya yang Sudah Dimuktmadkan dan Yang Belum Muktamadkan untuk rakyat mengetahui kedudukan sebenar.

Kenapa pula beberapa faktor kerajaan menunggu reaksi rakyat sedangkan dalam beberapa perkara lain, kerajaan terus buat keputusan muktamad. MECD kenapa dihapuskan dan sampai kini apa gantiannya yang jelas dan jitu???

Sunday, June 6, 2010

Mahathir masih mendahului..

Mahathir dah bersara, tapi masih mendahului sumbangannya kepada negara dan dunia.
Masih ramai yang sudah lama bekerja: Samy Vellu sedang bergelut dan hilang moral.
Chua Soi Lek: Masih teraba ( memang kaki raba pun) dan mencari penawar untuk MCA mendapat semula sokongan kaum Cina - memang dah tak ada harapan: Sebagai alasan: tembak siapa sahaja, termasuk UMNO dan PERKASA.
Yang baru bekerja: sebok menghitung masa depan politik nak jadi kroni pada pemimpin utama mana.
Yang terlepas kerja: Sedang bergelut dengan kes peribadi, belum terlewat walaupun sudah dituduh liwat.
Yang tua: Masih nak pertahan saki baki pengaruh dan kuasa yang ada walaupun fatwanya dah kurang 'umpphh..'
Pemimpin utama: Siang malam fikir apa lagi slogan untuk rakyat terpesona..
Pemimpin pembangkang: memasang cita cita..

Kepada yang anti-Mahathir : banyakan bersabar...

banyak lagi...

Friday, June 4, 2010

Pelanggan tidak bersikap adil terhadap mahkamah..


















Sejauh
manakah mahkamah
adalah tempat kita mencari keadilan???

Hari ini pelanggan2 mahkamah
datang hanya membayar satu tiket di kaunter (daftar kes) dan kemudian berduyun duyun masuk untuk menunjukkan pelbagai aksi zoo mereka?

ADA SESIAPA LAGI NAK BERDEMO...

Israel tetap halang kapal bantuan aktivis

05/06/2010 2:55am

BAITULMAQDIS 4 Jun - Israel akan tetap menghalang sebuah kapal bantuan yang disertai beberapa aktivis daripada menghampiri sempadan Gaza, Kata Menteri Luar Israel, Avigdor Lieberman hari ini.

Kerajaan rejim Zionis itu tetap berkeras menghalang kapal bantuan, Rachel Corrie daripada menghampiri perairan Gaza walaupun menerima tekanan antarabangsa ekoran serangan ganas tentera mereka terhadap sebuah lagi kapal bantuan, Mavi Marmara hingga menyebabkan beberapa aktivis terkorban Isnin lalu.

“Kami akan tetap menghalang kemaraan kapal itu (Rachel Corrie) dan mana-mana kapal yang cuba mengugat kedaulatan negara ini.

“Kapal Rachel Corrie tidak akan sama sekali diberi peluang untuk menghampiri perairan Gaza,” kata Lieberman kepada stesen televisyen tempatan. - Reuters

Thursday, June 3, 2010

Akujanji

Berita terkini: 8pm 4jun10

KJ sudah bersedia dilantik jika PM sokong dan bersetuju untuk dia menjadi Menteri 100 Kapal, misi ke gaza membawa bekalan makanan.
Ideanya: Israel tidak mampu menahan atau mengganggu jika 100 kapal belayar dari seluruh dunia menuju ke Gaza.
See: Pemikirannya memang hebat...





Saya Polan bin Polan

dengan ini membuat
aku janji dan berikrar
dengan sesungguh dan sesuci hati
bersetuju untuk bertanding
jawatan Ketua Pemuda
1UMNO 1Malaysia
untuk bangsa, ugama
dan negara
Saya berjanji jika menang
akan berjuang
jawatan dan pangkat
untuk diri sendiri
Jika tak dapat
Saya akan gunakan
Ketua2 Pemuda Negeri
Untuk Mendesak Perdana Menteri

Yang Terdesak
Kera Jantan

Kg Baru - Antara Mimpi dan Realiti

Kg. Baru bukanlah sekeping tanah milik kerajaan yang boleh dibangunkan esok paginya atas perancangan yang dibuat hari ini.
Kabinet dan kerajaan hanya boleh membuat cadangan yang pastinya akan dibentangkan dan dibuat pindaan berkali kali kerana hakikatnya Kg Baru adalah milik individu2 yang terdiri dari pelbagai fahaman politik, ideologi dan status.


Berdasarkan senario politik Malaysia hari ini di mana PAS, UMNO dan Melayu PKR tidak pernah menunjukkan kematangan mereka untuk duduk semeja mencari jalan penyelesaian dan merapatkan jurang perbezaan pendapat, pembangunan Kg Baru akan tinggal perancangan di atas kertas sahaja untuk tempoh berbelas atau berpuluh tahun lagi.

Untuk apa sekarang kita bertelagah?!

Wednesday, June 2, 2010

jangan Gopoh bangunkan Kg Baru

Secara spontan, saya berfikirkan bahawa pembangunan Kg Baru mestilah dibangunkan secara tradisi, berperancangan melangkau puluhan tahun (10 fasa mungkin) dan paling penting ianya dibangunkan secara unik,teliti, berperingkat, lain dari yang lain dan muncul sebagai satu lagi tanda mercu negara, khususnya melambangkan kebangkitan dan keunggulan Melayu dan islam di Malaysia.

KLIA, Menara Petronas Berkembar, Putrajaya adalah antara 'pembangunan' yang dibangunkan bukan semata mata dimaju dan dibangunkan tetapi dibangunkan secara pemikiran yang berwawasan, unik, canggih hingga mampu menjadi satu tarikan dunia. Tentunya ia bukan idea Mahathir seorang tetapi satu gabungan pemikiran yang diterajui Mahathir.


Apakah Najib dan para pemikirnya, para juaknya, para pembodeknya dan para kabinetnya mempunyai pemikiran yang sebegini ideal untuk membangunkan Kg Baru.


Pembangunan Kg Baru tidak harus menjurus hanya sekadar bangunan bertingkat tersergam dan kecanggihan prasarana biasa seperti yang terdapat sekarang di persekitaran Lembah Kelang, ia tidak harus dibangunkan sekadar mahu dibangunkan dengan cepat hingga 'terfikir' untuk di agih kepada bangsa lain atas perasaan orang Melayu tidak mempunyai kuasa beli dan kuasa memajukan.

Alangkah hina dan korupnya pemikiran sedemikian!!

Kenapa terburu buru membangun dan meng-agihkan, sekadar kerana mengejar komisyen atau terkejar projek untuk kroni. nyatakanlah dengan jelas dan terang. Tak perlu berselindung???


Kg. Baru wajar dibangunkan secara 'hijau', kekal dan bertradisi tetapi mempunyai nilai komersial yang amat tinggi, yang tidak akan terdapat di mana mana dunia.

Alangkah uniknya kalau teknologi kehidupan robotik dapat diujudkan di pembangunan Kg Baru yang mengekalkan
Islam mesti menjadi teras kepada pembangunan di mana seluruh kekayaan, keajaiban dunia Islam dapat dikumpulkan dan berpusat di Kg Baru baik dari segi siasah, ilmu, ekonomi dan sosial. Kg. Baru wajar digarap bersama dengan duduk semeja semua ilmuan dan pemimpin Melayu dan Islam dalam dan luar negara tanpa mengenal perbezaan perjuangan politik sengal dan remeh.

Pembangunan Kg Baru wajar terhasil dengan jaya di dunia pemikiran akitek Islam dan Pemimpin Malaysia yang mempunyai jiwa yang bersih untuk bangsa dan ugamanya, bukannya di tangan pemimpin yang gopoh.


Apakah Malaysia memilikinya? Siapa?

Monday, May 31, 2010

Bukan Semua "Israel" Jahat..

Kita patut lebih bekerjsama dan menjalin hubungan rapat dengan pihak pihak di Israel yang dikategorikan 'baik' selaras dengan aspirasi kedamaian dan keadilan sejagat.


Menjauhi segala dan semua bentuk dan nama "Israel" akhirnya merugikan kerana segala maklumat dalaman yang penting tidak dapat diketahui dengan jelas.
Bagaimana membuat strategi kalau kelemahan dan kekurangan musuh tidak diketahui?

Sudah sampai masanya pendekatan baru ini di ambil, masih ramai lagi rakyat Israel yang baik baik dan tidak sekejam pemimpin mereka.

Penentangan dan tekanan dari luar dan dibantu dengan maklumat dan desakan dari dalam sangat sangat berkesan jika digunakan sepenuhnya.

3 kumpulan hak asasi Israel mohon Zionis keluar nama mangsa

01/06/2010 3:11am

BAITULMAQDIS 31 Mei - Tiga buah kumpulan hak asasi Israel memohon perintah mahkamah hari ini supaya kerajaan rejim Zionis mengeluarkan senarai nama mereka yang terkorban dan cedera dalam serangan terhadap kapal misi bantuan ke Gaza.

Kumpulan itu berkata, mereka memohon perintah mahkamah untuk mendapatkan maklumat seperti nama, lokasi serta keadaan mereka yang ditahan.

Selain itu, mereka turut memfailkan permohonan harbeas corpus terhadap Menteri Pertahanan Israel, Jabatan Penjara, Polis serta pihak imigresen dengan mendakwa penahanan beberapa aktivis keamanan itu sebagai tidak sah.

Petisyen permohonan itu dilakukan oleh ahli jawatankuasa pertubuhan Anti Penyeksaan dan Hak Asasi Manusia Israel, Adalah. - AFP

Judi - apahal kita sebok (II)

Ramai yang memberi pendapat di sini tersasar kepada tajuk Judi - apahal kita sebok (I) , mereka terlebih emosi dan begitu yakin lebih patriotik dan Islamik.

Apa yang di utarakan bukan sama sekali mempertikaikan tentang hukum judi, itu haram bagi umat Islam tetapi apa yang disyorkan kenapa kita terlalu terlampau mempertikaikan lesen yang mahu dikeluarkan kepada judi bola yang tentunya untuk yang bukan Islam, malahan lesen itu bertujuan mengawal perjudian sambil ada percukaian yang boleh digunakan semula untuk pembangunan.

Fokus utama patutnya membahaskan mana satu yang lebih baik: Membiarkan judi bola haram berterusan atau mengawal judi bola itu dengan perlesenan.

Takut orang Islam turut berjudi bola adalah subjektif seperti juga judi judi lain yang sudah dilesenkan. Telahpn dicadangkan langkah pencegahan ialah kita minta penguatkuasaan dipertingkatkan dengan hukuman yang lebih berat bukan sahaja kepada judi bola tetapi kepada semua judi termasuk pelacuran, sumbang mahram, rempit dan lain lain maksiat dan larangan.

Islam berkembang di celah celah jahiliyah, berkembang bukan kerana melarang orang bukan Islam itu dan ini dengan hukum Islam, tetapi berkembang dengan dakwah dan peraturan hidup yang lebih sempurna tanpa judi, pelacuran dan sebagainya. Mereka tertarik lalu masuk Islam, bukan kerana pedang atau hukum larangan.

Ada yang copy and paste petikan AlQuran menyentuh dan menyebut tentang hukum perjudian yang haram. Untuk apa? Tiada sesiapapun megnatakan judi itu halal, kerajaan pun apabila memberi lesen tidaklah sampai ke tahap mengata judi itu halal sebaliknya bertujuan mengawal.

Malang sekali tidak ada pula yang dapat menunjukkan bukti dalil dan nas bahawa cukai yang diambil atas perjudian dan aktiviti larangan Islam lain tidak boleh digunakan semula. Mereka lebih asyik bertanya mana dalil dan nas yang Islam membenarkan cukai tersebut digunakan. Bukankah dua perkara itu adalah benda yang sama secara kasarnya.

Jika kita terus mendalami Islam, nyata 'percukaian' di dalam Islam sangat luas, adil dan lengkap sehingga tidak ada satupun tertinggal termasuklah segala aktiviti bukan Islam yang akan dikenakan cukai dalam rangkuman Pengambilan harta (dari orang Islam) yang disebut sebagai dharibah dan rangkuman pengambilan harta dari orang bukan Islam sebagai Jizyah dan Hukum jizyah adalah wajib berdasarkan nash Al-Quran. Allah S.W.T. berfirman :

"Sampai mereka membayar jizyah dengan patuh, sedang mereka dalam keadaan tunduk." (Surah At-Taubah:29)

Bukan juga bermaksud bahawa orang Islam merelakan perlesenan ini dari segi hukum tetapi soal melampau lampau membantah biarlah diserahkan kepada orang bukan Islam kerana lesen judi bola ditujukan dan dibenarkan kepada mereka. Baik atau buruk biarlah mereka yang lebih berkata kata.

Sebagaimana kita yang tidak mahu mereka mencampuri soal Islam, wajar juga kita tidak mencampuri budaya hidup mereka. Banyak lagi kepincangan umat Islam yang sedang diperlakukan oleh orang Islam yang menjadi bahan sinis dan ketawa yang bukan Islam.

Fokus kita dimana?

Mugilan, Mu kena ambil tindakan 'gila'

KUALA LUMPUR, Monday 31 May 2010 — Sacked MIC Youth deputy chief V. Mugilan has announced that he will hold another anti-Samy Vellu rally within two weeks.

Mugilan wajar membawa penyokongnya untuk menyertai Kelab Penyokong PAS untuk MIC mendapat tekanan dari komponen BN yang lain termasuk UMNO.
Kempen Anti Samy akan pupus begitu sahaja jika Mugilan tidak mengambil tindakan yang lebih drastik dan kamikaze politik.

Kj sumbang 100j kepada Anwar


Umno Youth chief Khairy Jamaluddin today failed to set aside the judgment in default which was entered against him following a RM100 million suit by Opposition Leader Anwar Ibrahim.

A judgment in default was entered against Khairy in Dec 4, 2008, after he failed to enter appearance. Khairy filed the application in February 2009.

Saturday, May 29, 2010

Anwar perlekeh cina cina di Malaysia..



Kalau Anwar jadi PM, dia kata TPM boleh ada dua, tak salah...satu bagi kat Cina. Orang India melapas lagi...agaknya orang India memang bernasib malang selalu, yang untung hanya Samy dan anaknya.

Benggali tak boleh dipertimbangkan jadi TPM ke, sementara Karpal masih hidup, elok dipertimbangkan, dia banyak berjasa terutama kepada Anwar, TPM boleh diwariskan kepada anaknya.

Apapula cerita orang Asli, takkan di anaktirikan pula, mereka pun layak dipertimbangkan juga, untuk Anwar tidak bermasalah untuk dia tambah 3 atau 4 lagi jawatan TPM asalkan dia jadi PM.

Sekarang ini Anwar bergantung nyawa kepada DAP ke atau DAP yang nazak tanpa Anwar??? Dan di mana pula keudukan PAS, apakah memadai Hadi jadi TPM1, kecik hati Nik Aziz, nak lantik jadi Mursidul Am Pakatan, larat ke lagi orang tua tu nak mentelaah kitab lain sebab dia jadi Mursidul pada semua ugama.

Kalau perhitungan politik, macamana boneka (Anwar) pula yang mengatur mati hidup mentornya (DAP). Dari segi kekuatan politik Melayu, Anwar tak punya harapan ke Putrajaya kalau tidak dibantu oleh undi Cina dan India. Ini bukan rahsia lagi tetapi suatu kenyataan umum.

Pengumuman Anwar orang Cina hanya layak jadi TPM memang tak patut, suatu yang menolak logik, satu penghinaan kepada kuasa undi Cina sedangkan undi Cina bukan sahaja datang dari Cina DAP tetapi undi Cina MCA dan Cina Gerakan kepada DAP secara diam diam.

Perjuangan politik orang Cina kalau sekadar untuk jadi TPM, sekarang pun MCA boleh dapatkan dari Najibowel, bukan setakat TPM2, Muhyiddin pun boleh bila bila masa berundur untuk memberi laluan untuk TPM1. Ini selera UMNO sekarang, buka jalan, selak kain, londeh seluar baju, semua akan dibagi kepada kawan kawan. Tak cukup dalam negeri, depa bagi bagi kat kawan kawan jiran kononnya win win situation, lebih kurang halal, lagipun negara ni depa memang pewaris takhta dari mak bapak depa dulu.

Perjuangan politik orang Cina sekarang ialah untuk menguasai politik secara mutlak, tidak ada sebab untuk orang Cina tidak boleh jadi PM 100%, pindaan perlembagaan boleh dibuat bila bila masa, sekarang atau akan datang melalui parlimen. Kalau pada masa itu TPM masih diberi kepada Melayu pun dah kira cukup baik, model kerajaan Negeri Pulau Pinang adalah model yang paling ideal dan adil.

Bukan setakat politik, ekonomi tentulah lebih bebas dan terbuka kepada 'hukum rimba' dan begitu juga kebebasan berugama dan kebebasan menyebar dan memperkembangkannya. Itu adalah matlamat DAP khususnya samada bersama atau tanpa Anwar. PAS sekadar parti kudis yang tidak mampu melakukan sesuatu yang lebih baik dari UMNO selagi PAS jadi sekutu Pembangkang.

Jelas, perjuangan orang Cina di Malaysia untuk menguasai negara secara mutlak bukan lagi satu mimpi dan tidak juga menyalahi Perlembagaan, tawaran Anwar untuk jawatan TPM kepada orang Cina lebih kepada penghinaan dan memperbudak2kan impian DAP.

Saturday, May 22, 2010

DAP yang terbaik?

Apa ukuran nilai kita untuk memperkatakan sesuatu parti atau pemimpin di dalam parti itu baik atau tidak?

Apakah DAP yang terbaik kalau berdasarkan tidak banyak berlaku pergeseran dalaman. Mereka juga telah mara jauh dengan menawan Pulau Pinang dan berjaya membonekakan PAS dan PKR?

Kalau macam tu, DAP lah yang patut jadi Kerajaan dan mana mana Lim jadi Perdana Menteri.

'And Muslims should join DAP too'

May 24, 10 7:35am

'The participation of non-Muslims in PAS - and by Muslims in DAP - will be a catalytic process which can bring unity and better understanding.'

20,000 non-Muslims now full PAS members