Saturday, March 13, 2010

Penjenamaan Baru - Pakatan Haram Pembangkang (PHP)

Seperti yang kita ketahui, jalinan kerjasama PKR, DAP dan PAS di bawah nama Pakatan Rakyat adalah imaginasi dan khayalan sahaja kerana mereka sebenarnya gagal membentuk kerajaan PUSAT malah makin kehilangan kerusi kerana aktiviti 'lompat katak' dan' panas buntot lalu memecat'.

Kerana gagal membentuk kerajaan pusat bermaksud tidak mendapat majoriti 2/3 maka wajar Pakatan itu tidak dinamakan, dipanggil, disebut hatta di dalam jamban sekalipun sebagai Pakatan Rakyat...memadailah Pakatan Pembangkang.

Jika dihalusi lagi, pakatan ini juga tidak dibentuk secara sah melalui undang2 seperti Barisan Nasional maka sekali lagi ia wajar dinamakan Pakatan Haram Pembangkang sama seperti Hindraf, Arqam dan lain lain ajaran sesat yang tidak diiktiraf kerajaan.

Gunakanlah penjenamaan baru ini "Pakatan Haram Pembangkang" di mana saja anda berada hatta semasa kencing sekalipun.

6 comments:

  1. pusat bdn mereka sendiri pun tak nampak akibat perut buncit terlebih makan duit haram/rasuah so camne nk membentuk kerajaan pusat? wakakakaa!

    ReplyDelete
  2. Media Cyber: Terima kasih. Bab pusat ni cuba tanya ahli parlimen kinabatangan wakakaka..

    ReplyDelete
  3. Macamlah kerajaan yg ada sekarang ni bagus sangat tak kira halal& haram main hentam saja. Demi kepentingan nafsu semua yg haram jadi halal.
    "Undang-undang ini kanda yg bikin,kanda boleh padam(adjust)"-Musang Berjanggut

    Jangan lupa setiap dari orang yg hidup pasti mati, kamu akan disoal apa yg kamu taipkan. Setiap kejahatan pasti dibalas Allah dengan api neraka.

    Jangan menghalalkan semua cara untuk kekuasaan,Allah pasti membalas pemimpin & mereka yg zalim. Insaflah.....

    ReplyDelete
  4. Pakatan Haram Pembangkang... Hemmm, baguih nama tu sbb kedua-dua pihak BN & PR buleh guna.

    Di Kedah BN, Kelantan BN, Penang BN, S'gor BN boleh dicop sebagai Pakatan Haram Pembangkang sebab depa jadi pembangkang.

    Di negeri-negeri lain, PAS, PKR & DAP boleh docop sebagai Pakatan Haram Pembangkang sebab di situ depa jadi pembangkang.

    Kesimpulannya, macam Abu Amir kata tu betui, sama saja BN ngan PR.

    ReplyDelete
  5. Abu Amir, 6 angkut...terima kasih.

    Tajuk tulisan di atas fokus kepada Pakatan Pembangkang Haram, dari segi fakta itulah hakikat nama yang sesuai dan sah tetapi tidak bermakna di PHP samada secara pakatan atau secara parti itu sendiri tidak melakukan kebaikan. PAS sendiri secara amnya banyak mengimbangi UMNO dalam memastikan Islam dilaksanakan dengan betul dan lancar.

    Barisan Nasional adalah pakatan yang sah dari segi undang undang tetapi tidak pula bermakna apa yang mereka buat semduandya betul, halal dan sah.

    Penulis atas kemampuan fikiran sendiri tidak berpihak kepada mana mana parti atau tindividu tetapi lebih kepada menyokong 'kebenaran' yang mereka lakukan.

    Dan menjadi kebiasaan kita akan berbeza pendapatan tentang 'kebenaran' itu sendiri. Itu bukan masalah.

    ReplyDelete
  6. mendedahkan bahawa 1ISRAEL adalah PAKATAN 3 PARTI POLITIK bagi tujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA ISRAEL tahun 1999; samalah seperti PAKATAN PKR-DAP-PAS bertujuan untuk MEMENANGI PILIHANRAYA MALAYSIA.

    Sedangkan GAGASAN 1MALAYSIA adalah amat berbeza sama sekali kerana ia sebenarnya TERAS PERPADUAN, NILAI MURNI & ASPIRASI yang berpaksikan kepada tema "RAKYAT DIDAHULUKAN & PENCAPAIAN DIUTAMAKAN".

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...