Monday, July 26, 2010

Kelantan akan lebih baik ditangan UMNO???

Apakah rakyat Kelantan akan berpaling tadah kepada UMNO atau lain lain alternatif di PRU13 nanti?
Bukan kerana kekuatan UMNO tetapi lebih kepada kebencian dan kelemahan Nik Aziz yang membawa PAS ke arah sesat dalam berpakat dengan DAP.

Era semasa juga menunjukkan tanda2 Kelantan akan ditawan pembangunan yang pesat seperti Johor Baharu dan Kowloon, tetapi siapa yang menguasainya nanti?? Apa yang hendak dibanggakan lagi kalau bangunan2 akan penuh dengan tulisan Hong Kong .

UMNO Kelantan gagal bersatu padu untuk mengambil peluang ini dan yang lebih penting apakah Kelantan akan lebih baik di tangan UMNO???

Rakyat Kelantan perlu membuat perhitungan tepat.

4 comments:

  1. Assalamualaikum...

    Aku rase umno kena buat kajian kenape ramai orang kat kelantan, sanggup hidup susah @ sederhana daripada hidup senang bersama UMNO.. mungkin saudara ade jawapanya

    ReplyDelete
  2. 'ditelan mati emak, diluah mati bapa'. Itulah ungkapan yg sesuai utk org kelantan. Samaada PAS atau UMNO kedua-duanya tidak disenangi, terlalu busuk dan memualkan. Perangai org UMNO kelantan yg buruk dari dulu sampai sekarang tidak akan dapat mengambil peluang dari kelemahan dan kegagalan PAS.

    ReplyDelete
  3. papa dan ahaa..terima kasih atas komen. Jika anda jadi orang Kelantan, pengundi Kelantan, mana satu yang nak dipilih..

    Penyokong tegar masing2 sudah pasti berada di kelompok kekal dengan alasan2 mereka sendiri, cuma yang di atas pagar terpaksa membuat analisa panjang.

    Saya juga tidak mempunyai jawapan tepat kerana saya juga bukan orang Kelantan, cuma cari makan di Kelantan tetapi apakah anak jati Kelantan juga mempunyai jawapan menyeluruh?

    ReplyDelete
  4. http://aspanaliasnet.blogspot.com/2010/07/melayu-serba-salah-nak-sokong-umno.html

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...