Thursday, April 21, 2011

Hishammuddin bertukar kementerian.. !!??

Cina mula bergaduh sesama cina, DAP mengkritik keras MCA dan menyarankan supaya parti itu keluar dari komponen BN atau bubar - itu yang terkini.

Sebelum inipun dilapurkan akhbar cina dan pro cina memainkan peranan penting sebagai anti BN dan berbau perkauman ketika pilihanraya Sarawak. Utusan Malaysia turut terbabit dalam sentimen ini.

Juga dilapurkan di PP, seorang cina menulis surat kepada Majlis Perbandaran supaya sebuah Masjid dimusnahkan kerana 'membuat bising'

Dan banyak lagi berita di sini dan di sana berbau perkauman yang dibimbangi akan melarat dan berterusan sehingga boleh mencetuskan sesuatu menjelang 13Mei2011.

Apakah KDN memandang ringan dan sepi perkara ini sehingga langsung tidak ada tindakan yang sesuai.

Sesuatu yang jelas, kerajaan mungkin dalam kedudukan dilema untuk bertindak kerana menterinya seorang Melayu dan akan dianggap bersikap perkauman jika mengambil tindakan ke atas akhbar akhbar cina ini.

Dalam hal ini disarankan, Menteri Dalam Negeri dilantik dari kalangan MCA atau MIC untuk membersihkan nama kerajaan jika tindakan di ambil.

Menteri yang ada sekarang wajar ditukarkan ke Kementerian Belia dan Budaya sesuai dengan sopan santun dan budi bahasanya.

Bagaimanapun semua ini terpulanglah kepada kuasa dan budibicara Najib.

2 comments:

  1. betul le tu. betul sangat sangat wei....

    ReplyDelete
  2. Bagi orang yg tegas spt Noh Omar jadi Menteri KDN.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...