Monday, July 18, 2011

Kalau UMNO buat silap kenapa perlu PAS follow buat salah...????



Isu di Kedah - Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997.“Kerajaan BN juga tidak berbuat demikian sepanjang 11 tahun mereka memerintah,” katanya dalam satu kenyataan di blognya.

Saya dah ulas sebelum ini dengan kesimpulan:
Yang lebih menarik lagi ialah apapula pendirian PAS Pusat? Setelah mengistiharkan Negara Kebajikan apakah mereka tidak mahu menjaga kebajikan rakan karib mereka DAP??? Agak mustahil untuk PAS Pusat menentang DAP??

Tepat seperti jangkaan saya: Nik Aziz mempersalahkan UMNO kerana enakmen hiburan di Kedah itu telah dibuat dan diluluskan oleh UMNO tetapi tidak pernah dilaksanakan. 

PAS Kedah yang cuba laksanakan kini telah menarik balik atas alasan kalau UMNO tak laksanakan, maka PAS pun kenapa perlu laksanakan???


Inilah alasan dangkal Nik Aziz yang 'follow' UMNO sekadar mengelak untuk dikatakan PAS tunduk DAP. Jika UMNO halalkan babi dan arak demi MCA, maka Nik Aziz pun akan halalkan arak dan babi demi DAP? Macam tu kah????


So apa beza PAS dan UMNO? Jadi kenapa perlu pilih PAS kalau dah sama dengan UMNO...

Adalah benar kini, semua keputusan PAS kini berdasarkan 'kebajikan' dan bukan lagi berdasarkan 'Islam' dan jika hari ini masih ada yang kata berjuang demi Islam - aku ucap lancau kepada mereka.

Dan kepada UMNO Kedah yang buat enakmen tetapi tidak pernah dilaksanakan, aku juga ucap lancau selancau lancaunya.

1 comment:

  1. Saya nak tambah madah ini.

    Umno babi dalam kandang,
    Pas babi dalam hutan,
    Sekarang Babi hutan sudah masuk kampung,
    Babi kampung sudah pecah kandang.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...