Wednesday, September 28, 2011

Smart leader, big eggS

"Hampir semua pemimpin kanan ketiga-tiga parti akan hadir dalam mesyuarat yang bermula jam 9 malam ini kecuali Tuan Guru Nik Aziz yang tidak dapat hadir (mungkin keberatan untuk memberikan kebebasan perbincangan).-harakahdaily"- see, poknik tidak terikat dengan apa-apa keputusan ! 


"KUALA LUMPUR 25 Sept. – Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menegaskan pemimpin-pemimpin kanan parti itu akan meletak jawatan beramai-ramai sekiranya terdapat usaha meletakkan matlamat menjadi negara Islam atau melaksanakan hukum hudud di negara ini" - see, pemimpin DAP kecut teloq dengan tindakan poknik.

"Kita faham kebimbangannya (Karpal), dan akan kita bincang kerana kita bukan seperti Umno. Kita ada konsensus,"- Anwar - see, Anwar pun bagi statement gay, lembek, lembut - memang sah dia mati pucuk.

" Nik Aziz yang juga Mursyidul Am PAS berkata beliau lebih rela jika DAP mahu keluar daripada Pakatan Rakyat jika tidak bersetuju dengan pendiriannya mahu menegakkan hukum hudud dan menubuhkan negara Islam" see, cepat, tegas, jelas dan tepat ( lebih kurang pok nik kata - lu tak mau lu pergi mampus la, wa apa peduli )




Pendekatan Poknik ini akan menyelamatkan Kelantan dari jatuh ke tangan UMNO kerana PAS Kelantan tidak memerlukan bantuan DAP atau undi cina.

Hadi pula memainkan peranan 'kompromi dan sederhana' di peringkat nasional kerana PAS memerlukan bantuan DAP untuk mendapat sokongan di seluruh negara.

Persefahaman dan 'game' bersama ini membuatkan UMNO jauh ketinggalan dan melopong..

2 comments:

  1. Isu Hudud: Akhirnya kebenaran terpancar jua...!
    Perjuangan PAS sememangnya tersasar jauh!
    Keberanian PAS hancur dalam PR terutamanya bila berhadapan dengan DAP! Segala keputusan mesyuarah dalam PR mestilah mengikut kehendak DAP!
    Mana wajah kepimpinan PAS? sedangkan penyokong dan pengundi PAS mahukan PAS yang gagah dan berani dan bukannya sebagai pengecut dalam gabungan PR.
    Berjuanglah kerana Islam dan negaramu bukannya setakat slogan menawan Putrajaya sahaja...!

    ReplyDelete
  2. PAS SUKA MENYALAHKAN ORANG LAIN >>> BENTANGKANLA CARA N DASAR PERLAKSANAANNYA DARI HANYA BERKATA2

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...