Wednesday, October 5, 2011

Belanjawan: Mat Sabu lebih cerdik dari Anwar

Dah malas nak tulis, kalau tulis pun tak ada isi, low class lagi..

Tapi kan dah cakap, blog ni santai tulis santai baca..jadi tak adalah apa apa nak rasa tekanan atau salah faham dengan sesiapa...ada mood tulis, tak ada mood atau bz, tinggalkan sahaja...ada masa sambung lagi.

Yang menarik sekarang ialah belanjawan terutama belanjawan Anwar yang macam main 'pondok2'..suka mulut mak bapak dia buat belanjawan dan lebih teruk itulah cerminan 'antara kemaruknya' dia nak pegang PM dan Menteri Kewangan yang tak dapat2 selepas terlepas...

Kalau pembangkang menang pun, rasanya lebih baik mat sabu jadi PM dari anwar. Sekurang-kurangnya mat sabu ni merapu dan gelojoh, terhibur juga hati rakyat dengan lawak bodohnya. Kalau Anwar jadi PM, pening rakyat dengan putar dan lidah bercabangnya...masalah sosial gay akan meningkat, penyundalan berganda dan anak2 lelaki remaja terancam...

Jadi, pilih punya pilih, memang najib lah yang terbaik dan paling bagus di malaysia sekarang ni, dia layan rakyat samarata, dia tak ada pilih kasih, pantang minta, dia bagi... baginya melayu dah dapat banyak sejak dulu, apa salah sekarang bagi pula pada kaum lain, itulah keadilan namanya.

Orang UMNO kena faham bahawa najib bukan sahaja Presiden UMNO tetapi juga Presiden dan Pengerusi BN, dia kena utamakan BN, kalau BN kalah apa guna jadi Presiden UMNO yang tidak berkuasa, dalam UMNO itu sahaja yang 'terbaik' yang mampu ada.

PAS pilihan terbaik..malas aku nak ulas, tadi dah sentuhpun hal mat sabu, itulah produk terbaik PAS, dipilih sebagai Timbalan Presiden...takkan nak nafikan cerdik pandai perwakilan yang kebanyakkannya berserban !!

Orang Melayu masih ada pilihan semasa PRU13 nanti, mendiamkan diri, tidak kleuar mengundi? Lu siapa mau kata 'jangan' jika itu pilihan yang dibuat!!??

No comments:

Post a Comment