Monday, April 9, 2012

Ada sebab terkinja berebut nak ke Putrajaya...

Ingatkan sebab nak berkhidmat untuk rakyat dan kononya nak bentuk kerajaan yang lebih adil rupanya ada udang di sebalik mee.

Patutlah bermati matian nak ke Putrajaya hingga soal maruah, moral,  layak dan tidak layak sudah tidak diambilkira. Patutlah yang berjanggut dan berserban sanggup letak tepi semata mata nafsu nak ke Putrajaya. Si kapir pun dah berlagak pandai Quran dan Hadith dan segelintir Melayu loncat naik roket DAP.

Semuanya bermatlamat dengan khabar berita gembira ini. Senang mereka nak rampok dan buat hutang baru.
V
V
V
V
V
V
V
Kerajaan sudah langsai pinjaman Bank Dunia


09/04/2012 5:40pm



KUALA LUMPUR 9 April – Kerajaan telah membayar sepenuhnya pinjaman daripada Bank Dunia manakala sebahagian besar pinjaman dengan Bank Pembangunan Asia (ADB) telah dijelaskan, persidangan Dewan Rakyat diberitahu hari ini.

Menteri Kewangan II, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, kerajaan telah meminjam AS$2,646 juta daripada Bank Dunia bagi tempoh 1965 hingga 1999 dan kesemua pinjaman tersebut telah dijelaskan sepenuhnya pada 2011.

"Pinjaman daripada ADB pula diperoleh dalam tahun 1968 sehingga 2002 yang berjumlah AS$1,285 juta, yang mana sehingga Disember 2011 baki pinjaman ialah sebanyak AS$124 juta,” katanya menjawab soalan Alexander Nanta Linggi (BN-Kapit).

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0409&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_13.htm

1 comment:

  1. memang macam orang Johor cakap terkinja2..excited macam berok..Itu lah tabiat atau feel siAnuar tu..
    Aku pun excited tapi tak lah macam berok nak tengok Johor dapat MB baru orang UMNO lah..ganti Ghani Othman yg dah lama sangat..cukup2 lah Ghani..kau dah banyak duit dpt dari LKH

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...