Wednesday, April 4, 2012

Sakmongkol siar ke tidak komen aku ni...


"Rakyat mesti menolak parti yang menggunakan bangsa, agama dan raja Melayu sebagai platform perjuangan. Sebab ini akan membawa kepada kehancuran dan porak puranda - apa punya dangkal punya statement !!!


Bukankah PAS perjuangakan agama?
Bukankah DAP perjuangkan bangsa?
Bukankah Anwar perjuangkan 'gay'
..............




TUESDAY, 3 APRIL 2012

Dari 1Malaysia ke 1 Auta.(Blog Sakmongkol)


Apa yang boleh kita jangkakan bila Najib memberi lapuran keatas diri nya sendiri? Takkan dia nak kata dia tidak baik? Dia tidaklah dumb as he looks untuk menurunkan markah keatas hasil kerja nya. Tentu semua baik. Dan dakwaan itu akan di sambut dengan ululah-ing dari para pengampu yang mahu di calunkan semula sebagai calun. Ini perkara biasa dalam budaya UMNO. Kualiti perkhidmatan kepada masyarakat adalah perkara secondary. Yang lebih utama ialah kepandaian menjilat Najib di bahagian yang tidak di pancar matahari. 

Aku komen: Siar ke tidak?

Bukankah semua parti di Malaysia termasuk UMNO telah lama memperjuangkan soal ugama dan bangsa masing2bangsa, agama dan raja Melayu sebagai platform perjuangan ) dan hasil perjuangan tersebut Malaysia kekal aman dan makmur hingga ke hari ini kecuali dalam tempoh sekarang menjadi kacau bilau apabila seorang pemimpin usang yang tidak bermoral mahu jadi PM didokong oleh golongan yang kecewa seperti aspan dan sakmongkol yang terpinggir dari UMNO.

Apakah rakyat Malaysia sekarang ni tak aman macam di Thailand, Syria, Mesir, Uganda, Sudan. 



Apakah hari-hari di Malaysia kita akan dengar bunyi bom dan mortar.



Apakah saban malam pun tak nyenyak tidor takut kena bom Israel.

Tahniah Sak. Bila nak serahkan semula gelaran Dato' yang dapat dari Sultan dan Raja Melayu yang berbangsa Melayu dan Islam. Tak standardlah nak pakai title yang direkomen oleh UMNO semasa menjadi 'barua' UMNO itu lagi?!


# Melayu DAP cakap pasal demokrasi berdegar degar depan tuan mereka tapi komen kena muka tak berani nak siar. Ego tercalar agaknya di depan penyokong sendiri apabila diperlekehkan. Konon suruh berhujah macam anak jantan tapi baru kena backhand dah lari keluar gelanggang.
..................................................



MONDAY, 19 MARCH 2012


jadi anak jantan, buka gelanggang lawan berhujjah.

# rupanya dia pun tak jantan juga 




2 comments:

  1. ape cer pok chik dinKluang...pak hak siar ke tak siar komen tu?

    ReplyDelete
  2. kalau nak main politik,fokus sepenuhnya demi rakyat,perjuangkan betul2 utk rakayt,Raja itu rakyat,walaupun di angkat setinggi mana darjatpun pun, demi rakyat,untuk rakyat,hati sepenuhnya utk rakyat bukan utk koperat.Koperat berperanan penyambung jambatan di antara kerajaan dan rakyat,utk kesejahteraan rakyat,tidak membebankan rakyat.kalau buat perkara yg free,koperat tak boleh berniaga ker...Agenda org berniaga beli dua dapat satu free..boleh jgk niaga.Macam agenda PR,ok ape...pendidikan percuma,hapuskan tol,rundingan semula dgn IPP..lagi senang paham daripada tranformasi kerajaan yg tidak terkesan di hati rakyat...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...