Saturday, May 12, 2012

Nik Aziz: 1Malaysia

Alangkah baiknya PAS bersendirian dan menjadi pembangkang contoh nenegur dan bekerjasama dengan  UMNO untuk memajukan Melayu dan Islam.

Apakah yang menjadi penghalang, perlukah menawan putrajaya dalam permainan politik yang paling kotor sedangkan mentadbir negeri melebihi 20 tahun pun belum membuktikan apa2 untuk pihak musuh dan lawan menjadi hormat dan segan.

Apalah etinya poknik dianggap ulama' yang kini tinggal nama sahaja sedangkan ilmu dan amalnya sudah mula dipersoal dan nampak rapuh dihujung telunjuk orang lain.

PAS perlu merenung jauh semula asal dan halatuju mereka, sekurang kurangnya kembali kepada asal dengan penambahbaikan dan biarlah mereka mendapat kuasa dari rakyat yang kini lebih bijak menilai.

Menganggap rakyat mudah dipengaruhi dan digula-gulakan adalah satu satu kesilapan. Jangan mana2 parti pilitk pun terfikir rakyat boleh diperbodohkan dengan sewenang2nya sekadar menabur wang atau janji2 manis.

Mungkin segelintir terpengaruh tetapi mustahil untuk memporbodohkan rakyat pada semua masa, pada semua tempat atau pada semua keadaan.

Hari ini UMNO tidak sekuat dulu tapi malangnya PAS semakin melakukan banyak kesilapan dan kegopohan yang tidak akan membawa PAS kemana-manapun.

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...