Google+ Followers

Thursday, May 31, 2012

Rais Yatim ? mana dia 18 kes besar? Menteri antara individu berprofil tinggi dalam siasatan BPR

Persaolannya: apakah lebih banyak rasuah moral, rasuah kuasa dan rasuah harta benda didalam SPRM sendiri dari agensi lain... siapa nak jawab ni.
Banyak isu 10 tahun lalu terbongkar hari ini, dan apa yang mungkin berlaku sekarang akan terbongkar 10 tahun lagi?

Semasa Mahathir meletakkan jawatan PM dan pada masa itu Rais sebagai Menteri Undang-Undang  menyatakan ada beberapa kes besar sedang dalam siasatan SPRM ! Mana dia kes2 terseut dan Mahathir sendiri pernah persoalkan pentadbiran paklah pada masa itu berhubung isu ini....


mat aghippp

18 lagi kes besar -- Menteri antara individu berprofil tinggi dalam siasatan BPR


JELEBU 13 Feb 2004. - Sebanyak 18 lagi kes rasuah yang membabitkan individu berprofil tinggi termasuk menteri, kini memasuki peringkat akhir siasatan, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Rais Yatim.

Menurutnya, apabila prosedur akhir pengumpulan bukti oleh Jabatan Peguam Negara dan Badan Pencegah Rasuah selesai sepenuhnya, mereka ini akan dihadapkan ke mahkamah.

Bagaimanapun Rais enggan mendedahkan mereka yang dikatakan sedang disiasat itu.

```Saya cuma boleh katakan bahawa mereka ini mempunyai reputasi kepentingan awam yang tinggi, profil yang tinggi dan mempunyai nilai tanggungjawab yang berada pada strata teratas.

``Walau bagaimanapun terdapat sebahagian daripada 18 kes itu mempunyai beberapa masalah dari segi pengumpulan bukti-bukti kukuh bagi menyokong siasatan dan dakwaan,'' katanya kepada pemberita selepas melakukan lawatan kerja ke Kampung Orang Asli Ulu Lakai, di sini hari ini.

Antara kes panas yang menjadi perhatian umum sebelum ini ialah skandal Perwaja Steel, penyelewengan Projek Pembangunan Rakyat Termiskin (PPRT) dan skandal kewangan Penerbangan Malaysia (MAS).

Semalam, Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi, Tan Sri Kasitah Gaddam dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas dua tuduhan melakukan rasuah dan penipuan berhubung keputusan meluluskan cadangan penjualan 16.8 juta saham Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS).

Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan.

Selasa lalu, bekas Pengarah Urusan Perwaja Rolling Will and Development Sdn. Bhd., Tan Sri Eric Chia Eng Hock dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas tuduhan melakukan pecah amanah jenayah melibatkan wang RM76.4 juta pada tahun 1994.

Penahanan tokoh berprofil tinggi dan beberapa siri tangkapan serta pendakwaan kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa akhir-akhir ini dilihat sebagai kesungguhan kerajaan untuk memerangi habis-habisan gejala rasuah di negara ini.





Ijat terlepas yang lain kena? kejammmmm.....

KUALA LUMPUR - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengisytiharkan kes membabitkan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Sri Muda, Mat Suhaimi Shafiei dan rakan sejawatannya kerusi Batu Caves, Amirudin Shari, yang disiasat berhubung isu penyelewengan pasir di Selangor, dengan rasminya telah ditutup.


Kedua-dua merupakan wakil rakyat PKR di Selangor. (sial punya pemangkang yang asyik menuduh UMNO peralatkan SPRM) Menurut Pengerusi Panel Penilaian Operasi (IPO) SPRM, Datuk Seri Hadenan Abdul Jalil, walaupun sebelum ini kes itu telah dibuka semula namun hasil siasatan terkini mendapati kedua-dua Adun tersebut tidak bersalah di bawah undang-undang SPRM.

"Kami secara rasminya telah bersetuju untuk tutup kes kedua-dua Adun tersebut kerana mendapati mereka tidak bersalah atas dakwaan terhadap mereka berdua," katanya.

Sebelum ini, kenyataan media melaporkan Suhaimi dan Amirudin telah disiasat oleh SPRM berhubung isu penyelewengan pasir di Selangor.

Selain itu, Shuhaimi telah didakwa kononnya beliau terlibat dalam penyelewengan pasir bermula pada 23 Mei 2009 apabila Adun Sri Muda itu bertemu wakil syarikat yang terlibat dalam pembinaan Lebuh Raya Lembah Klang Selatan (SKVE) di Hotel Sunway, Seberang Prai.

Orang Muar fobia dengan DAPig...

Hari tu Anwar dihalau AJK Masjid kerana cuba berceramah tanpa kebenaran di satu kawasan Johor... Di Muar apa pula terjadi...

Seramai 10 orang pelanggan yang sedang leka melayari internet di sebuah kafe siber di Taman Putra Murni, Muar Johor, bertempiaran lari menyelamatkan diri apabila seekor babi hutan betina tiba-tiba merempuh masuk premis itu..


Babi hutan seberat kira-kira 50 kilogram itu merempuh pintu kaca premis tersebut ketika pelanggan dan penjaga kafe siber tersebut yang hanya mahu dikenali sebagai Mohd. Aradi sedang leka melayari internet.

Aradi, 23, ketika ditemui sejurus kejadian berkata, mereka terkejut mendengar bunyi pintu kaca premis dirempuh sehingga pecah sebelum ternampak seekor babi hutan meluru masuk dan menyondol meja komputer di situ.

"Semua pelanggan lari lintang-pukang keluar dari premis, manakala babi tersebut terus menyondol sehingga ke tandas yang terletak di bahagian belakang.
etika babi itu menuju ke arah tandas, kebetulan seorang pelanggan sedang keluar tetapi dia sempat melompat menyelamatkan diri," katanya.

Tambah Aradi, melihatkan babi tersebut tersekat di dalam tandas, pelanggan itu masuk semula dan menutup pintu tandas berkenaan.

Wednesday, May 30, 2012

Isu WWW1- nizar tentunya legaaaa..

Hina Sultan - Aduka Taruna Tak Bersalah

Mahkamah memutuskan penulis blog Khairul Nizam Abd Ghani yang didakwa menghina almarhum Sultan Johor tidak bersalah atas tuduhannya.

Dari sudut tindakan undang2 ke atasnya....Nizar ada asas untuk legaaaaa..

Tetapi hakikatnya, tindakan biadap, bangsat dan kurang ajar Nizar merugikan potensi PAS di Johor.

Din Pudu yang bercita bangat nak jadi MB tentu kecewa sangat kerana Sultan Johor mempunyai pengaruh yang kuat berhubung siapa yang bakal didlantik jadi MB, susah2 sangat bagi je lah kat DAP - apa kata din?


Salahuddin Ayub menyatakan kesal atas insiden yang menjejaskan hubungan baik parti dengan institusi Raja sambil menyifatkan kejadian itu sebagai bersifat peribadi yang tidak menbawa sebarang keuntungan kepada parti.

Mujahid Yusof Rawa berkata Niza seharusnya lebih berhati-hati sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan melalui media baru. Ia adalah pandangan peribadi dan tidak mewakili pendirian parti.
Nasrudin Hassan juga setuju tweet Nizar itu adalah pandangan peribadi.








Sunday, May 27, 2012

Berilah peluang tokoh ini repair UMNO..

Najib patut beri peluang kepada orang macam dia ni untuk baiki UMNO, jadikan Menteri Khas sekurang-kurangnya sesuai dengan kelayakannya.

Kalau Najib terlepas pandang, tak bela orang macam ni, jatuh ke tangan pembangkang rugilah UMNO seumur hidup, dia ni ibarat permata dalam lumpur..jangan buat2 tak nampak.

Kalau dia di pihak pembangkang dan ditakdirkan menang, setaraf dengan mat sabu, paling tidak jawatannya Ketua Menteri Melaka kalau tidak pun Menteri Skru.

"Umno ibarat kereta yang rosak dan buruk, saya seorang mekanik baiki yang mana skru longgar dan goyang," - Tamrin Ghafar

Tidak didnafikan UMNO ibarat kereta lama, tetapi kerana saban tahun diselenggara tidaklah rosak dan buruk seperti yang disangka, masih tip top.. Walaupun PKR boleh dianggap kereta baru tetapi kalau selalu dihenyak, dibalun siang dan malam piston pun boleh bengkok. 

Tu pun semua tu normal, cuma aku ragu dengan 'mekanik'nya sahaja. Lebih nafsu dari kemampuan.




Panadol untuk Najib...pain-T killer untuk Anwar

Tak bolehkah Najib berpakaian begini sesekali untuk tambah undi kepada UMNO?







Memang kataputus dari Najib, semuanya terletak dimulut Najib untuk umumkan bila parlimen akan dibubar bagi membolehkan SPR menentukan tarikh PRU13 perlu di adakan.

Apapun alasan yang diberi, alasan terbaik ialah Najib belum bersedia, UMNO belum bersedia, BN belum bersedia...dalam lain perkataan belum bersedia kerana 'laporan yang Najib terima' menunjukkan BN 'sakit' untuk menang PRU13 ini. Tidak ada alasan lain untuk menyekat Najib memohon SPB untuk membubarkan parlimen.

Untuk menentukan atau mencari pertunjuk BN akan menang sebenarnya sudah tiada kerana masa semakin terhimpit, berapa langkah dan strategi pun Najib akan buat, pembangkang berada lebih selangkah kedepan kerana dari segi 'masa' mereka sudahpun menang, semakin lewat Najib ambil untuk umumkan parlimen bubar semakin dekatlah kemenangan di pihak pembangkang.

Kalau bukan Jun atau awal Julai 2012, masa yang sesuai ialah Disember 2012-April 2013.....kecualilah kalau najib buat kelainan, pilihanraya bulan puasa, bulan raya atau bulan ketika orang sebok nak buat haji. Apakah najib takut untuk bubarkan sekarang kalau2 beberapa kerajaan negeri penguasaan pembangkang tidak ikut bububarkan DUN serentak dengan DUN negeri2 yang dikuasai BN???

Kalau zaman2 kerajaan terdahulu, PM boleh kata dengan selesa  'belum dapat ilham' tetapi di zaman Najib ungkapan itu sudah tidak sesuai, sebaliknya 'sakit kepala belum reda' untuk menentukan tarikh parlimen dibubarkan adalah ungkapan yang lebih tepat.

Apalagi pendedahan demi pendedahan buruk Anwar dan pembangkang yang mahu Najib pamirkan kepada rakyat kerana pembangkang memang sudahpun 'terburuk' dalam sejarah, terbusuk dan tercemar hingga kini mereka sudah sebati dengan semua itu.

Anwar dan pembangkang sudah lali, imune dan 'tidak kesah', tebal muka untuk sedia menerima segala keburukan sehinggakan kini malahan menjadi kebal dikelilingi dengan penyokong fanatik yang tidak mampu diubah BN.

Cukuplah tu Najib, bubarkan sahaja parlimen besok.

Saturday, May 26, 2012

Anwar diperkecilkan di Selangor....


Anda tafsirlah sendiri...beliaselangor2xx

Ini benda remeh temeh yang nak aku tampilkan kerana terdapat sedikit kejanggalan kepada poster kerajaan pembangkang. Perhatikan gambar Khalid lebih besar dari gambar Anwar. Walaupun Anwar tidak memegang apa-apa jawatan kerajaan negeri tetapi sekadar sebagai Penasihat ekonomi Negeri Selangor dan juga Ketua Umum PKR juga Ketua Pembangkang di Parlimen apakah tidak melayakkan gambarnya lebih besar dari gambar Khalid?

Apa maksud yang tersirat sebenarnya?
Anwar sudah kurang diterima di Selangor?
Khalid sekadar nak tunjukkan besar dan keras kepala, di Selangor, aku yang paling berkuasa?
Selangor lebih baik tanpa Anwar?
Anda tafsirlah sendiri....

Wednesday, May 23, 2012

Mamat UMNO selari pembangkang..

Dah lama diperhatikan mamat ni boleh kata semua setuju apa sahaja pembangkang buat, kalau tak 100% setuju tetap ada 40-80% setuju. Cuma dia masih pakai baju UMNO, menang parlimen atas tiket UMNO, dapat jawatan kabinet pun aku tak tahu atas dasar apa? Sepecial sangat ke mamat ini?

Aku pasti hayat politik mamat ni lama dan selamat..dia boleh makan depan atau belakang talam..siapa menang PRU13 pun dia akan kekal hebat..tahniah lah kepada mamat ni.

Debat ‘Pemansuhan PTPTN Dan Hala Tuju Pendidikan Tinggi’ di antara Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli anjuran akhbar Sinar Harian telah berlangsung dengan jayanya .

Dilangsungkan di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, sambutan hangat yang diterima menyebabkan banyak pihak berpendapat supaya lebih kerap debat seumpama itu diadakan yang membabitkan kepimpinan tertinggi politik negara.

Timbalan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Saifuddin Abdullah yang turut menyaksikan debat tersebut berpendapat debat seperti yang dianjurkan akhbar Sinar Harian itu sebagai satu perkara yang harus diteruskan pada masa hadapan.

Menurutnya, debat memberikan ruang kepada semua pihak berhujah dan bukannya sekadar ceramah satu hala semata-mata.

“Ini pada saya permulaan yang sangat baik dan harus diteruskan lagi dengan siri-siri yang akan datang.

“Yang kita hendak ialah debat politik dan bukan hanya ceramah sehala,” kata ahli Majlis Tertinggi Umno itu.

Menurutnya lagi, jika terdapat cadangan untuk menganjurkan debat di antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, beliau adalah antara individu yang akan menyokongnya.

“Itu (debat Najib dan Anwar) satu perkara yang kalau berlaku akan mencipta sejarah. Saya antara yang akan menyokongnya,” kata Saifuddin.



Anwar mencipta kemenangan sementara...

Kemunculan Datuk Yusof di barisan hadapan kes pembelaan Anwar dalam pertuduhan BERSIH 3.0 banyak menimbulkan persepsi dan spekulasi. Mungkin satu kebetulan yang terancang kerana Datuk Yusof memang sudah berada di luar kerajaan dan apabila ia ditawarkan oleh Anwar tentunya ada suatu pakej yang menarik untuk Datuk Yusof tidak dapat menolaknya.

Adalah lebih baik penglibatan Datuk Yusof dengan Anwar didedahkan secara terbuka kerana dia bukan sahaja diperlukan untuk kes ini tetapi akan diperlukan untuk kes2 yang akan datang termasuklah dakwaan Anwar tentang ramai lagi dari team AG ang akan menyertainya, tentunya ia sebahagian peranan yang akan dimainkan oleh Datuk Yusof.

Untuk menyatakan Datuk Yusof sebagai 'penyebab' Anwar bebas dari hukuman mahkamah atas pertuduhan liwat 2 rasanya agak keterlaluan dan sekaligus dakwaan itu menolak kebijaksanaan Mahkamah dan Karpal. Dari segi matlamat pun adalah lebih mudah mengendalikan Anwar jika dia bebas dibandingkan kalau dia 'didalam'.

Dalam keadaan terdesak, Anwar memang menggunakan kekuatan psikologi untuk sekurang-kurangnya menang sementara. Ketika UMNO mengumpul sebegitu banyak kawan2 karibnya yang kini berada di TIBAI Anwar perlu mempunyai koleksi baru yang menyokongnya untuk dilihatkan masih relevan sekurang-kurangnya itu adalah penting untuk moral penyokong2nya. Kemunculan orang2 seperti Datuk Yusof tidak akan banyak menambah undi pada Anwar jika didbandingkan saban hari dia kena tibai.

Dalam keadaan pilihanraya yang sudah semakin hampir, dalam ketika kepimpinan PAS sedang retak dan DAP yang kian hilang keyakinan pengundi Melayu, Anwar terpaksa menunggu dan berserah pada satu loceng kecemasan yang berada di tangan Najib untuk mengumumkan tarikh pilihanraya, mati atau hidupnya dalam politik.

Tuesday, May 22, 2012

Yes, ini parti bapak saya punya...



TUESDAY, MAY 22, 2012
LGE & Tunku Aziz – The Real Story; The Straw That Broke The Camel’s Back
Accordingly Tunku Abd Aziz has over the last few years been at loggerheads with LGE especially during their central committee meetings, with the latter constantly ignoring the former’s advice and recommendations.

In the last central committee meeting the heat went boiling especially when discussing Bersih 3.0 and the events that led to rioters and police retaliation. LGE again ignored Tunku’s concern, and simply brushed the topic aside moving to the next agenda. The usually gentlemanly Tunku lost it and shouted at LGE, “Lu ingat ini DAP bapa lu punya ka?”. There was a moment of awkward silence in the room with all eyes looking at LGE. LGE turns to look at his father LKS and then trained his eyes on Tunku. He smiled and nodded… (yes).

The End.

Note: For the less perceptive among readers, the above is a parody :)

http://www.rockybru.com.my/

Monday, May 21, 2012

Anwar tunjuk handal -tamatkan pecutan 100 meter

LARUT 18 Mei - Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi 'melarikan diri' daripada Ummi Hafilda Ali apabila kedua-duanya 'bertembung' malam ini.

Anwar yang berceramah di Kampung Perak terletak kira-kira 100 meter daripada tempat Ummi Hafilda mengadakan ceramahnya di Kampung Paya, meninggalkan majlis tersebut pukul 10.50 malam walaupun ia dijadual berakhir pada pukul 12 tengah malam.

Difahamkan ini merupakan kali keenam Anwar 'melarikan diri' selepas beberapa pertembungan yang berlaku antaranya di Rumpun Makmur, Pahang; Bukit Besi, Terengganu, Batu Gajah dan Parit Buntar, Perak.

Majlis ceramah Anwar juga kurang mendapat sambutan apabila hanya beberapa penyokong pembangkang menghadirinya manakala lebih 2,000 orang memenuhi ceramah Ummi Hafilda.

Ummi Hafilda dalam ceramahnya sesekali sebak dan menangis apabila mendapat maklumat bahawa Anwar ketika berceramah di kampung bersebelahan mendakwa media cetak UMNO dibayar untuk memperalatkan ibunya, Che Tom Yahaya bagi memalukan abangnya, Azmin. - UM.

PAS mula pecah ... (Terkini-Anwar Azmin akan didakwa..)

Muzakarrah telah memisahkan antara dua puak di dalam PAS, satu yang sokong satu yang tidak dan bahaya yang Nik Aziz yang sedang hadapi bukanlah tidak sokongan itu datangnya sekadar dari beberapa pemimpin tetapi melibatkan beberapa pemimpin kanan dan dipercayai tidak juga dirujuk terlebih dahulu kepada Presiden parti dan lebih merbahaya Harakah sendiri lebih condong kepada tidak menyokong dengan menyiarkan kenyataan beberapa pemimpinnya membelitkan berita bahawa UMNO yang tergila-gilakan muzakarrah dan bukannya PAS pelawa pun.

Kengganan Hadi adalah tindak balas kepada Nik Aziz yang dulunya mengkritik keras keatasnya dan Nasa yang berjumpa Paklah suatu ketika dulu untuk perpaduan...)

Hakikatnya tidakkah mereka sedar PAS sedang dilagakan oleh seseorang di kalangan mereka sendiri kerana individu tersebut yang sedang ditibai kiri dan kanan ingin mampus bersama dan membawa bersama PAS terjun gaung daripada dia mati kerentungan seorang diri. Individu ini juga sudah mula diabaikan oleh DAP berdasarkan sikapnya menyebabkan di antara sebab Tunku Aziz berpendirian keluar DAP. Bagi Tunku Aziz individu ini telah merampas BERSIH 3.0 dan menjadikannya kotor.

DAP mula sedar, jika terus percaya dan berdamping rapat dengan individu ini, ramai lagi Melayu akan keluar DAP.

Individu ini dipercayai mengutarakan idea supaya Nik Aziz mempelawa UMNO bermuzakarrah dan dalam masa yang sama menyucuk satu lagi puak supaya tidak menyokong pelawaan Nik Aziz. Nyata permainan politiknya sudah berjaya.

PAS kian lemah untuk menjadi rakan DAP, PAS makin berpecah untuk menentang UMNO yang mula bersatu. Jadi kalau PAS musnah bukanlah kerana UMNO.




KUALA LUMPUR: Pakar media Umno, Datuk Zainudin Maidin atau Zam menentang keras cadangan muzakarah Umno dengan PAS sebaliknya mencadangkan PAS dilumpuh dan dimusnahkan. (Tulisan Zam dalam Utusan hari ini)

"PAS tidaklah seharusnya menjadi pilihan Umno untuk perpaduan Melayu tetapi sebaliknya perpaduan Melayu hanya akan wujud dengan melumpuhkan PAS," tulis Zam dalam akhbar Umno, Utusan Malaysia hari ini.

Bekas Menteri Penerangan dan Ketua Pengarang Utusan itu berkata, "kesempatan haruslah diambil daripada keruntuhan moral dan kekalutan politik PAS sekarang untuk memusnahkan sama sekali PAS."


Pendirian Zam ini dipercayai pendirian kebanyakan pemimpin Umno dalam menghadapi PAS.

Mereka bukannya mahu bermuzakarah dengan PAS tetapi mahu menghancurkan PAS sama sekali dengan menimbulkan keraguan di kalangan ahli PAS kepada pemimpinnya.

Mereka juga bertujuan untuk melahirkan keraguan rakan-rakan PAS dalam Pakatan Rakyat terhadap hala tuju perjuangan PAS di negara ini.

Sejak kebelakangan ini, media Umno itu galak benar menyiarkan berita berkaitan dengan cadangan muzakarah yang disebut oleh pimpinan PAS.

Cadangan muzakarah dengan semua NGO dan parti politik untuk menerangkan dasar PAS dijadikan cadangan PAS untuk bermuzakarah dengan Umno dan menghasilkan anggapan PAS mahu bergabung dengan Umno.

Tun Dr Mahathir pula hari ini mendakwa PAS tidak ikhlas mahu bermuzakarah dengan Umno.

Sebab itulah, katanya, perlbagai alsan dicari PAS untuk menggagalkan usaha itu.

Padahal, PAS menawarkan muzakarah kepada semua NGO dan parti politik untuk menerangkan Islam yang dibawanya tetapi Umno merosakkannya dengan berkata PAS mahu bermuzakarah dengan Umno.

Harakah Daily


KUALA LUMPUR: Pakar media Umno, Datuk Zainudin Maidin atau Zam menentang keras cadangan muzakarah Umno dengan PAS sebaliknya mencadangkan PAS dilumpuh dan dimusnahkan. (Tulisan Zam dalam Utusan hari ini)


"PAS tidaklah seharusnya menjadi pilihan Umno untuk perpaduan Melayu tetapi sebaliknya perpaduan Melayu hanya akan wujud dengan melumpuhkan PAS," tulis Zam dalam akhbar Umno, Utusan Malaysia hari ini.

Bekas Menteri Penerangan dan Ketua Pengarang Utusan itu berkata, "kesempatan haruslah diambil daripada keruntuhan moral dan kekalutan politik PAS sekarang untuk memusnahkan sama sekali PAS."


Pendirian Zam ini dipercayai pendirian kebanyakan pemimpin Umno dalam menghadapi PAS.

Mereka bukannya mahu bermuzakarah dengan PAS tetapi mahu menghancurkan PAS sama sekali dengan menimbulkan keraguan di kalangan ahli PAS kepada pemimpinnya.

Mereka juga bertujuan untuk melahirkan keraguan rakan-rakan PAS dalam Pakatan Rakyat terhadap hala tuju perjuangan PAS di negara ini.

Sejak kebelakangan ini, media Umno itu galak benar menyiarkan berita berkaitan dengan cadangan muzakarah yang disebut oleh pimpinan PAS.

Cadangan muzakarah dengan semua NGO dan parti politik untuk menerangkan dasar PAS dijadikan cadangan PAS untuk bermuzakarah dengan Umno dan menghasilkan anggapan PAS mahu bergabung dengan Umno.

Tun Dr Mahathir pula hari ini mendakwa PAS tidak ikhlas mahu bermuzakarah dengan Umno.

Sebab itulah, katanya, perlbagai alsan dicari PAS untuk menggagalkan usaha itu.

Padahal, PAS menawarkan muzakarah kepada semua NGO dan parti politik untuk menerangkan Islam yang dibawanya tetapi Umno merosakkannya dengan berkata PAS mahu bermuzakarah dengan Umno.

Harakah Daily

Sunday, May 20, 2012

mamat ni ketinggalan bas...

Dalam ketika PAS beralih kepada Negara Kebajikan dari Negara Islam, ketika hudud bukan lagi keutamaan, tiba-tiba mamat ini yang entah ada apa yang tak kena, tiba-tiba kata PAS satu2nya perjuangkan Islam...

Di dalam ucapan sulungnya di pentas PAS, Datuk Fauzi menyatakan hasratnya menyertai PAS adalah kerana PAS adalah satu-satunya parti yang benar-benar dilihat memperjuangkan Islam di Malaysia ini, apatah lagi di dalam perlembagaannya juga tercatat untuk memperjuangkan Islam.

Saturday, May 19, 2012

Utusan Malaysia cukup digeruni kawan dan lawan...

3 golongan yang paling jelas dalam keadaan cemas dan takut dengan Utusan Malaysia ialah PAS, ABIM dan DAP

Eng Guan melarang sekolah cina membeli utusan jika mahu peruntukan negeri diteruskan.

Pas melarang dan membnoikot Utusan kerana bimbang ahlinya terpengaruh dengan kebenaran yang dibawa Utusan

ABIM tidak menjemput Utusan kerana gentar berhujah dalam seminar yang dianjurkannya.

+ +

Anwar - Cukup takut dengan saolan wartawan Utusan yang mampu membuat dia terkaku dan terperangkap.


Friday, May 18, 2012

Muzakarrah UMNO PAS selepas PRU13..


Jika saolan poknik 'kenapa ada orang hendak tolak Islam' maka wajar persoalan, perbincangan dan muzakarrah ditujukan kepada anwar dan DAP kerana mereka yang tolak Islam bukan UMNO. Malah sekarang ni pun PAS sendiri tolak Negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud..Malah PAS memecat Hassan Ali pun kerana tidak bersetuju dengan tindakan tegasnya memerangi murtad.

Pemasalahan dan perselisihan pendapat masih terbelengu dalam puak pembangkang malah Karpal secara terang-terangan menolak Islam. Perlu PAS selesaikan terlebih dahulu sebelum mengjak UMNO berbincang.

UMNO tidak pernah menolak Islam malah sejarah telah menunjukkan terlalu banyak usaha dan perlaksanaan ke arah Islam telah terksana malah yang lain2 seperti hukum hudud dan sebagainya menanti masa dan waktu yang sesuai dijalankan. Cuma PAS yang tidak sabar malah membuat pusingann 'u turn' bila terasa macam nak menang dan menguasai putrajaya.

Jadi PAS wajar mengadakan muzakarrah terbuka sesama mereka sendiri untuk mendapat satu keputusan untuk mengelakan  kenyataan2 tidak bertanggungjwab.

Muzakarrah dengan UMNO wajar  dilakukan selepas PRU13 untuk membincangkan permasalahan yang dialami masyarakat Islam di negara ini dan bukannya berkepentingan politik jika kedua-dua pihak (UMNO dan PAS) ikhlas. 


ScreenHunter_01 May. 17 15.59

Thursday, May 17, 2012

Blogger pro UMNO kritik pemimpin sendiri...



Pertama sekali (mungkin terlalu awal untuk) aku ucapkan syabas dan tahniah kepada semua blogger pro UMNO yang tidak jemu2 menegur pemimpin UMNO dan seterusnya mempertahan dan menyerang propaganda tin kosong pembangkang.

Menegur pemimpin sendiri bukan budaya blogger pro pembangkang kerana mereka tidak ada ilmu itu, mereka hanya pandai mnjilat mengangguk menyokong apa sahaja laknat, fitnah dan pembohongan yang pemimpin mereka lakukan. Bagi mereka parti dan pemimpin yang mereka sokong semuanya betul, maksum.

Berbeza dengan  blogger pro UMNO yang akan terus mengkritik dan menegur pemimpin sendiri,  dalam ertikata teguran membina untuk kebaikan parti, sudah banyak tulisan yang menyentuh dan menghentam Nazri, Hishamuddin, Ijat, KJ dan beberapa nama lagi membuktikan bloggger pro UMNO lebih rasional dan matang dalam menilai antara kebenaran dan kepalsuan.

Sejak BERSIH 3.0 sampai sekarang rasanya pemimpin pembangkang dan para juak dan pecacainya dah muflis idea dan sudah tidak berani panggung kepala, malu kerana segala laungan  perjuangan mereka untuk rakyat dapat dibukti dan dinilaikan rakyat sebagai palsu dan bohong.

Ambil contoh Tian Chua..sebagai wakil rakyat berapa kerap dia turun padang melihat masalah penduduk di kawasannya berbanding dengan kekerapannya turun naik mahkamah jenayah dan tersengeh jadi barua dan batu api di setiap demo pembangkang. Rakyat kawasan sendiri di abaikan!

Nizar pada awalnya di agung2kan blogger pembangkang kononnya hebat kerana berani hadir di ceramah UMNO menyebabkan penceramah UMNO terkancing gigi tetapi hakikat sebenar dia terkencing dalam seluar mencicit lari bila kebenaran dibuktikan di hadapannya. Ada ke tidak blogger pembangkang minta maaf atas pembohongan itu? Memang mereka sama dengan pemimpin mereka aljubr dan aljamb...manatau malu.

Pembangkang hanya tinggal isu ‘scorpene’ yang ditaja siang malam dan dibesar-besarkan sedangkan pada hakikatnya perkara itu masih diperingkat awal dan terlalu awal dan kalau kita ingat lagi bagaimana isu kematian altantuya dimainkan oleh pembangkang akhirnya tiada langsung pembuktian malah Najib sahut dengan bersumpah laknat. Tetapi kalau dah dasar pembohong – mereka tidak pernah insaf.

Kepada rakan2 blogger yang hebat dengan segala info, ulasan dan pendedahan demi pendedahan, walaupun sudah ada petanda UMNO mula diterima semula tetapi kita harus jangan leka permainan politik kotor pembangkang  yang dibelakangnya ada jari2 antarabangsa berpengaruh, berkuasa dan mewah yang cemburu dengan kejayaan Islam dan Melayu di bawah UMNO. Mereka amat tahu Islam tidak akan ke mana sekadar di tangan hadi atau nik aziz yang lemah dalam pentadbiran urus negara.Kita teruskan perjuangan ini demi ugama, bangsa dan Negara.

Kini apabila PAS yang termasuk longkang sudah sedar partinya kian lemah kerana bersekongkol dengan DAP dan PKR mula mencari nafas baru dengan mengajak UMNO bermuzakarrah. Amat pelik tapi itulah kebenarannya. PAS akhirnya bersandar semula kepada UMNO untuk menyelamatkannya. PAS hanya akan relevan jika UMNO itu pengasih dan penyayang..



 Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesama lah kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintis sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
pulih kembali harga diri


Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara

KJ kata dia dah kawtim dng ambiga - dah selesai



Itu statement hero UMNO seolah-olah dia dah selesaikan dan ambiga tunduk kepada kecerdikannya. Lepas ni ambiga memang 'taubuat' dan serik nak buat BERSIH. Apa jaminannya.

Kalau KJ tanpa jawatan kabinet, menantu bekas PM dan sekadar Ketua Pemuda cabok, sekali cakap ambiga dah menggeletar kalah tentulah KJ lebih hebat dari Muddin yang sudah berpuluh kali memberi amaran keras sekerasnya.

Apakah selama ini KJ banyak menyelesaikan permasalahan sehingga dia memandang remeh tindakan orang lain yang seolah-olahnya salah. Kalau ada puak yang balas nak tunjuk punggong rumah KPN apa masalahnya? Logiknya mereka tak akan lakukan suka2 kalau tak punya sebab yang kukuh dan ingatan kepada ambiga supaya dia juga pandai menghormati privasi orang lain. Sekali sekala elok juga tunjuk biadap kepada orang yang lebih biadap. Kalau mereka juga nak tunjuk punggong depan rumah KJ tentunya ada sebab..

Apakah KJ ada penyelesaian untuk membayar gantirugi peniaga2 akibat BERSIH? Jangan pandai cakap sahaja sedangkan sakit susah dan derita orang lain yang tanggung.

Adakah KJ juga beri nasihat yag sama kepada mereka yang kalungkan bunga di gambar najib? Apa statementnya kepada pelajar yang ganggu Najib berucap di London? Apa statementnya kepada dakwaaan 'ada agen dalam UMNO' bawa anwar jumpa paklah. Itu patut jadi keutamaannya. Takkan buat2 pekak kot.. dan apakah KJ bela ambiga kerana ambiga kawan baik anwar.

Apa agenda KJ dalam UMNO sebenarnya? apakah dia sama strategis macam Anwar mula2 masuk UMNO? Bagaimana hasratnya menjadi PM termuda? Apakah KJ juga mempunyai satu 'pandangan' terhadap Najib sebagai PM dan Presiden UMNO yang merampas secara terhormat kedudukan paklah?


Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin Abu Bakar menyuarakan perasaan tidak senang terhadap "protes punggung" depan rumah Pengerusi Bersama BERSIH S Ambiga kelmarin kerana masih terdapat kaedah lain untuk meluahkan perbezaan pendapat.


Sebagai contoh, katanya, beliau sendiri sudah berdebat dengan Ambiga berhubung isu berkaitan pilihan raya dan tidak perlu berkumpul membantah depan rumah bekas presiden Majlis Peguam itu.


Khairy bimbang ia merebak menjadi balas membalas tidak berpenghujung dan menjadi bahan ketawa di seluruh dunia.


"Jika tidak, perkara ini tak akan habis. Jual burger depan rumah Ambiga satu hari, jual tose depan rumah IGP (ketua polis negara) beberapa hari kemudiannya.