Saturday, March 9, 2013

cerita bongok umno dan pas

satu cerita di satu tempat di johor dan aku jangka sdg berlaku di seluruh malaysia.

aku ada seorang member berniaga di sebuah pekan kecil di satu tempat stragik, di hadapan persimpangan yg sebok dan jalan utama, member aku pun buatlah signboard yg besar sebagai strategi menarik pelanggan.

di hadapan kedai nya juga ada sebatang tiang letrik dan dipendekkan cerita parti unggul melayu dan islam yg tersohor telah mengambil kesempatan berlumba memasang poster dan banner masing2 dng pelbagai aktiviti mereka' silih berganti setiap hari, berlumba membesarkan banner dan saling tindih menindih, tinggi meninggi....hingga tenggelamlah pemandangan kedai dan signboard member aku ini.

banner dan poster umno dan pas ini sudah tentu tak punya pemit dan setakat ini majlis pebandaran tidak membuat apa2 tindakan merampas atau buang, tak cekap dan tak efisien mcm bandaraya penang.

moral of the story

kedua dua parti bongok ini berlumba utk pasang banner dan poster hingga merosak pertniagaan anak bangsa sendiri..

itu agaknya yg Islam pas lakukan untuk tabur pasir di periuk nasi saudara Islamnya?

ini agaknya cara umno nak tolong ekonomi org melayu?

pernahkan anda lihat susana bongok ini antara mca dan dap dlm perang banner dan poster.....

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...