Wednesday, May 8, 2013

umno sudah tewas ada kebenarannya...

ada sesiapa yg boleh nafikan bahawa hari ini umno dan bn maih boleh survive, malah membentuk kerajaan dng selesa sedangkan pembangkang cukup yakin mereka boleh menang dng segala usaha telah dibuat dalam tempoh lima tahun, siang malam, 24 jam malah menggunakan isu rasis melampau semata mata untuk membenam umno habis-habisan.

jika ada yg berpendapat kaum cina hanya ingin mengajar mca sahaja, pendapat itu hanya separuh benar, kaum cina tahu jika ingin tawan putrajaya yg kena dimusnahkan ialah umno, mca bukan halangan besar. sebab itulah dap bersunguh sungguh bekerjasama dng pkr dan pas  dengan harapan besar 'inikalilah' umno akan hancur.

dengan perancangan yg teratur mereka telah berjaya menimbulkan pelbagai persepsi buruk kepada najib, kepada pemimpin bn, kepada umno dan kepada melayu yg menyokong bn.

atas umpanan kuasa, pangkat dan jawatan melayu di pas dan pkr juga mudah dijinakkan secara halus. anwar dan nik aziz yg mempunyai dendam tak sudah kpd umno mengambil peluang mempengaruhi parti, mereka bersatu dalam cita-cita masing-masing, bagai org mengantuk disurung bantal.

sememangnya di atas kertas atas logik segala perancangan, umno sebenarnya sudah 'habis' tetapi malang buat dap dan pembangkang mereka akhirnya gagal juga meranapkan umno kerana diluar jangkaan benteng terakhir umno gagal diroboh.

mereka terlupa, tersilap langkah atau sebenarnya mereka memang tidak mampu dan lemah untuk menewaskan benteng terakhir umno iaitu mahathir dan utusan malaysia.

ada sesiapa yg ingin nafikan?

oleh itu anwar dan lim kit siang kena berfikir beratus kali untuk berniat dan melakukan provakasi spring melampau selagi mahathir dan utusan malaysia masih ada.

2 comments:

  1. Salahkan org lain tindakan mudah.Muhasabah cari punca cari penyelesaian..

    Minta dato jais rajin rajin jenguk kawasan tak payahlah guna mat rempit yg bulu pun tak panjang lagi pusing keliling kg buat bising...setiap bulan dtg bagi ceramah penerangan baru org tahu dan kenal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau ketua cawangan pun dah pandai hilang hilangkan diri sekarang ni apalagi jais - asyik tak ada je - naiklah pejabat umno kluang.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...