Wednesday, May 22, 2013

zahid gerun atau kasih

tanpa dedahkan 3 dalang yg telibat dlm isu penceobohan kiram di lahad datu, dengan meletakan 'keadilan untuk mahkamah' sebagai alasan, zahid sekadar bermain kata-kata dan dalam masa yg sama masih cuba berkompromi memberi masa dan ruang supaya dalang yg terlibat mengambil altetnatif berundur dari terus aktif dlm apa jua bentuk yg terus menggugat keamanan negara, mereka pelu berundur atas paksi politik untuk memberi muka kpd kerajaan tanpa perlu menghadapai tentangan demi tentangan umum puak gerombolan atas penangkapan dan pendakwaan ke atas mereka.

dalang yg terlibat tentulah mempunyai nama yg besar dalam siasah negara setidak tidaknya mempunyai kaitan langsung dengan gerombolan yg sedang berhimpun setiap malam, kalau nama mereka sekadar abu, chot, man dari kg bijal, kota bharu dah lama mereka ni kena cekup dan didedahkan.

sejauh mana dalang ini masih 'dikasihi' atau kemungkinan 'digeruni' zahid hanyalah setakat seribu kemungkinan, tetapi berdasarkan rekod kerajaan yg suka berunding dan berunding dan berunding dan berunding hatta dng pengganas dan penceoboh negara maka tentulah tidak mustahil berunding dng jenayah yg lebih ringan, sekadar dalang, apalah salahnya kalau terus berunding. lagipun sekarang masih dalam tahap dokumen tak lengkap dan masih lagi 'berunding' dng ag.

pakej rundingan ini mampu meredakan keadaan kerana parti parti politik tentu menjauhkan diri dari turut terpalit dan tersekongkol dan pemimpin2 yg sudah ada pangkat dan jawatan selepas pru tentunya mahu menjaga peiuk belanga masing2.

berita terkini - pkr tangguhkan pemilihan pd tahun ini adalah petanda pengaruh azmin sdg dikekang kerana halatuju azmin sudah tidak lagi berpaksi kpd mempertahan individu tetapi lebih kpd perjuangan parti unuk mnempatkan parti dan dfirinya sendiri kpd kedudukan yg lebih kukuh dan selamat.

azmin adalah antara individu yg naik hangin apabila anwar kurang komited berdamai dengan najib atas usaha perundingan jussuf kalla dng najib. bukankah dap pernah warkan azmin ditawar menteri kewangan kanan oleh mahthir?...oleh itu tidak terperanjat azmin yg sudah letih tidak berminat dng jawatan mb selangor yg digulakan oleh anwar selepas azmin melepas menteri kewangan.

......

pun perjuangan dan pemainan ini akan diteruskan...

2 comments:

  1. Jangan lupa zahid Dan anwar pernah seperti kuku dng isi.
    Zahid pernah melawan mahathir mempertahan anwar ketika dipecat. Kasih atau gerun memang tepat.

    ReplyDelete
  2. Says percaya anwar bukanlah antara 3 dalang tersebut.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...