Sunday, June 2, 2013

sah...lim guan eng bodoh


KUALA LUMPUR, 2 Jun — Setiausaha Agung DAP Lim Lim menggesa Kementerian Dalam Negeri menghukum pegawai polis yang terlibat menyebabkan kematian N. Dharmendran di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) dan bukan hanya menukar tugas mereka kepada tugasan pejabat.
“Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar harus memberi perhatian kepada tangisan tragis, marah dan mendayu-dayu isteri mangsa kematian dalam tahanan N Dharmendran dengan menangkap dan mengurung dalam lokap pegawai-pegawai polis yang terlibat dalam pembunuhan tersebut, daripada hanya memberi mereka tugas pejabat,” tegas Lim yang juga ahli Parlimen Bagan.

Aku setuju sangat siasatan dan tindakan sewajarnya diambil jika kematian n.dharmendran adalah disebabkan kecuaian polis.

Tetapi gesaan mereka dihukum tanpa dibuktikan bersalah oleh pihak mahkamah adalah pandangan otak tak betul. Menghukum seseorang dengan cerita di media, keterangan sebelah pihak apalagi di politik kan memang lagsung tak boleh pakai. 

Polis cuba menjalankan tugas mereka sebaik mungkin tetapi sebagai manusia kemungkinan mereka melakukan kesilapan. Kesilapan wajar di ambil tindakan selepas dibuktikan. Menghukum terburu buru tidak menghidupkan semula si mati, dan salah atau tidak seseorang itu bukan berdasarkan berapa banyak air mata yg keluar.

Lagipun tangkapan polis bukan semborono sebaliknya disyaki dengan kuat.




1 comment:

  1. orang melayu , cina pun ada mati dalam lokap, kenapa pr nak bela orang india punya suspek penjenayah ?

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...