Sunday, July 21, 2013

UMNO perlukan Anwar - jangan malu buat pengakuan ini.

Tingkat 4 kawal paklah, siapa control najib ?Rosmah? Bukan...najib disqualified presiden umno dan pm, benar kata anwar, najib tidak popular dan najib dipilih menggantikan paklah tanpa undian.

Mahathir bertanggungjawab sepenuhnya di atas kegagalan najib memartabatkan melayu dan Islam di malaysia.

Dari sudut politik, setuju tak Najib digantikan dengan Muhyiddin? Sebelum setuju atau tidak..kita kena tengok 'sepak terajang' kedua-dua mereka ini. aku rasa kurang lebih sama sahaja, ada kelebihan dan kekurangan najib di satu2 tempat, begitu juga muhyiddin..jadi kalau tukar atau ganti..tak banyak kesan, tak banyak perubahan.

Calon yang lebih sesuai ialah zahid, tetapi hidup mati balik pun zahid takkan langgar Najib, zahid pasti lebih menang kalau dia langgar Muhyiddin ?!

Najib mesti digantikan dengan satu karaktor Mahathir atau Anwar yang mampu membawa perubahan kepada UMNO, Melayu dan Islam.

Mencari karaktor ini di kalangan UMNO, di kalangan orang Melayu memang TIDAK ADA. Dan prasayarat lain karaktor ini mesti diujudkan dalam UMNO.

Kalau karaktor ini ada dalam PAS atau PKR, karaktor ini tidak dapat berkembang kerana persekitaran tidak begitu serasi, selesa dan sama selera seperti yang ditunjukkan oleh ahli2 UMNO.

Kalau karaktor ini tidak ada dalam UMNO? Apa yang harus dilakukan...

Mahathir masih relevan untuk diangkat semula tetapi Tun sudah tidak ada cita-cita ke arah itu.

Yang ada, yang paling sesuai ialah mengembalikan Anwar ke dalam UMNO sekaligus menggantikan Najib kerana Anwar sendiri terlalu extreme untuk duduk di kerusi No 1 - seperti keris pulang ke sarung !

BELUM TERLEWAT UNTUK SELAMATKAN ANWAR > SELAMATKAN UMNO

KUALA LUMPUR: Rayuan kerajaan terhadap keputusan kes pertuduhan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadual esok, mungkin ditangguh berikutan ketua peguam bela, Karpal Singh masuk hospital.

"Kita akan buat permohonan penangguhan kerana Karpal tidak sihat. Beliau kini ada di hospital dan dijangka berada di mahkamah, dua tiga hari lagi.

"Bagaimanapun, kita belum tahu bila tarikhnya," kata Ramkarpal hari ini.

Penang Wasabi..

No comments:

Post a Comment

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...