Thursday, August 22, 2013

ramaikan banggla dan nepal sebagai ahli umno

siapa yg boleh memukul gendang perjuangan di dalam umno?





muhyiddin - kurang pengaruh dan kekuatan
 "Saya mahu tegaskan, kita akan teruskan PPPM tanpa rasa digugat oleh mana-mana pihak dan saya tidak akan rasa tercabar, kita sudah kaji dan ini jalan terbaik.
"Kalau saya berundur, bukan sahaja dilihat mengalah tetapi tidak bertanggungjawab dan kalau saya tunduk kepada mereka, bukan sahaja dilihat lemah tetapi kita akan mengabaikan sistem pendidikan kita," tegasnya.



zahid - masih teragak-agak, sedang menyukat baju
 “Beliau (Waytha Moorthy) jangan ingat yang beliau masih pemimpin badan bukan kerajaan (NGO), beliau bukan (berfikir sebagai) pemimpin Hindraf lagi, jangan campur tangan kerja polis,” katanya kepada pemberita di sini, Khamis.
Dalam insiden itu polis menembak mati lima anggota kumpulan kongsi gelap dipercayai pembunuh upahan yang dikehendaki polis kerana terbabit dalam kes bunuh dan cubaan bunuh di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan. Ahmad Zahid berkata apa yang berlaku dalam insiden itu adalah tugas polis biarlah polis buat kerja kerana mereka lebih arif.


paklah - lembek, boleh bangun ke tidak?
 "Nak tahu bagus ke tidak kalau barang naik, tanya Tun Jeanne kamu ...."
http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/2013/08/barang-naik-bagus.html










 







anwar - orang luar walau masih ada nafsu umno
dalam ceramah TIBAI di Kampung Pasir Tambahan, Ampang, Selangor, 12 Mei, Ezam terus mengasak Anwar dengan mendedahkan Ketua Umum PKR itu pernah merayu kepada bekas PM, Tun Abdullah Ahmad Badawi agar membawanya masuk ke dalam UMNO semula.





azalina - dah istihar minat najib
"Kalau ada sesiapa yang merasakan boleh membawa perubahan kepada Umno, boleh memimpin dan menjadi pemimpin yang baik mereka bolehkan tawarkan diri untuk bertanding," katanya.





mudin - sekadar amaran utk memukul gendang..sebok cari lubang cacing








 
kj - budak hingusan masih belajar nahu bahasa, past tense dan present tense..gelojoh lembu
Individu yang mengkritik Menteri Pelancongan dan Kebudayaan DatukP Seri Nazri Abdul Aziz kerana melantik anaknya sebagai pegawai khas perlu melihat diri mereka sendiri terlebih dahulu, kata Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.
Beliau berkata, mereka yang mengkritik Nazri, tidak mungkin dapat menjadi seperti menteri itu terutamanya ketika berada di Parlimen.
"Mereka yang mencabar Nazri perlu lakukan seperti apa yang dia buat di Parlimen. Secara bersendirian beliau melawan pembangkang. Kamu fikir boleh buat begitu?" tanya Khairy di Twitternya.



nazri - memukul tak pandai, tapi kalau suruh menyalak..memang hebat




 http://kluangmanexpress.blogspot.com/2013/08/anak-nazri-nedim-kena-tendang.html








kakjat - dimakan sumpah?
Ketua Wanita Umno Malaysia, Datuk Seri Shahrizat Jalil digesa berundur daripada jawatannya dan tidak menggunakan alasan 'perlawanan emak dan anak' bagi menghalangcabaran bekas ketua Puteri Umno Datuk Azalina Othman Said.
Bekas setiausaha wanita Umno Malaysia, Datuk Faridah Abu Hassan berkata Shahrizat dahulu juga mencabar Datuk Seri Rafidah Aziz untuk jawatan itu walaupun didakwa pernah bersumpah atas nama Allah untuk tidak berbuat demikian.




mahathir - ? yes or no sahaja
 Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad secara sinis menyatakan Malaysia akan lebih terselamat daripada krisis bankrap sekiranya Tun Abdullah Ahmad Badawi terlebih dahulu menjadi Perdana Menteri.
 "Saya mengakui saya adalah Perdana Menteri yang boros membelanjakan wang kerajaan untuk membina Lebuh Raya Utara-Selatan, jambatan Pulau Pinang, West Port, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Putrajaya, Cyberjaya dan banyak lagi.
 "Bayangkan berapa billion ringgit boleh diselamatkan jika saya berundur lebih awal sebelum membina Lebuh Raya Utara-Selatan, jambatan Pulau Pinang, KLIA, West Port, Putrajaya, Cyberjaya, Menara Berkembar Petronas dan pelbagai projek mega lain.
"Kita mungkin akan 'duduk' di atas berbilion-bilion ringgit," katanya.


Najib - yang terbaaeeekkkk

nasihat kpd yg masih mahu najib lepas jawatan atau ada pertandingan presiden -
 
hentikanlah angan2 itu - anggaplah najib yg terbaik - mempunyai penasihat bertaraf menteri, international standard - hentikanlah angan2 itu. hakikatnya tidak ada ahli umno yg berani bertanding hatta nak bangun 'cadangkan' pun tak sanggup. yang ada hanyalah 'cadangan ditutup'.

pilihan yg ada - ramaikan nepal dan bangla sebagai ahli umno - hanya mereka yg ada keberanian.

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...