Monday, September 16, 2013

hishammudin undur beri laluan pada mukhriz...

siapakah pemimpin umno yg sudah tua dan perlu ditolak dan tidak perlu dipilih semula spt yg dimaksudkan oleh dr mahathir? begitu juga pe,impinnyg rasuah? politik wang?

ali rustam? isa samad? kj? - bukankah mereka mempunyai rekod dan persepsi tertinggggiiii...

 alangkah cantiknya kalau muhyiddin berundur secara sukarela dan ikhlas untuk memberi laluan kpd zahid.

alangkah hebatnya tapi paling mustahil, hishammudin berundur untuk memberi laluan kpd mukhriz.

bagaimana pula dng shahrizat? bukankah ia tidak menepati harapan dr mahathir sebaliknya azalina yg menarik diri? apa pakej yg ditawarkan kpd azalina?

biarkan shj kj dan ikram beradu tenaga. paling-paling-paling mustahil kj akan tewas, umno terlalu sukar dipisahkan dng politik wang secara terang2an. dunia hampir kiamat kalau ikram menang !

pemimpin tua yg masih mengejar kuasa, pemimpin yg masih tak mahu mengaku menjadi liabiliti kpd parti, pemimpin yg masih bersandar kpd pemimpin tertinggi dan politik wang dlm umno adalah penyakit2 rangkaian yg terus relevan pada umno.

penyakit yg dicetuskan pemimpin sudah meresap ke akar umbi - perebutan menjadi perwakilan bermula di peringkat cawangan, sudah pandai mengidam sampul hijau..

1 comment:

  1. Hishamuddin semakin gah keluar dalam surat kabar, siap satu muka surat dalam UM advert hari Malaysia. Mungkin esok lusa interview secara live dalam TV pulak. Ini semua menunjukkan Hisham dah gelabah dengan tekanan. So, lebih baik lah Hisham step-down jer. Yang dah ada record tu, pandai=pandai lah bersara.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...