Sunday, September 29, 2013

kempen bisu boleh tak?

pemilihan semula hampir keseluruhan muka sama jawatankuasa cec dap menunjukkan pemilihan lepas masih dalam lengkongan betul dan bersih sesuatu yg sukar diterima oleh anti dap sekaligus menutup mulut para blogger umno yg saban hari menghidangkan menu busuk dap.

hello bro..apa sudah jadi ?????

yang kini akan jadi bahan ketawa rakyat ialah kempen pertandingan umno 'yang calon pusat tidak boleh turun berkempen' kecuali yg diaturkan oleh pusat. satu hukum rimba yg memberi kelebihan kpd calon yg berjawatan dalam kerajaan yg membuat pelbagai program kerajaan dan turun dng serampang dua mata. apa salahnya calon dibenarkan membuat program berjadual dan perlu memberi notis kpd urusetia seminggu lebih awal malah akan disiar umum kpd semua di mana calon lain juga boleh turut serta dlm program tersebut, urusetia boleh menghantar pemantau dlm setiap program tersebut.

aku percaya banyak lagi deretan rungutan akan berlaku menjelang sebelum dan selepas pertandingan terutama di awal ini pun sudah ada yg sumbang seperti calon yg di endorse dan sebagainya.

di alu-alukan kpd mana2 pihak untuk mengekalkan hishamuddin tetapi tidaklah perlu sampai menafikan peluang calon lain, tidak perlulah mana2 negeri atau bahagian mengistiharkan sokongan kpd mana2 calon atas sikap kenegerian cetek. pujian harus diberi kpd sikap keterbukaan umno sabah yg memberi kebebasan kpd ahlinya untuk memilih.

apapun banyak lagi dalam kain umno yg terlondeh selepas ini jika apajuga permainan kotor terus dijalankan dan direstui !!!!

No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...