Wednesday, September 4, 2013

MUSTAHIL HARGA BARANG TAK NAIK - menteri taik minyak tolong jawab

Semalam, kebetulan aku bergerak dari Johor ke Kota Bharu menggunakan kereta nasional dan ini bukan kali pertama, jadi aku sudah tahu kos petrol yang kena dikeluarkan sebelum kenaikan ron95. Kesimpulannya kesan dari kenaikan 20 sen...aku terpaksa menanggung tambahan kos sebanyak RM40.00 bagi satu perjalanan (690km)

Apakah dengan tambahan RM40.00 tersebut aku tidak perlu menaikkan harga barang? Bukankah aku juga akan terpaksa membayar lebih harga mentah dari pembekal yang juga terpaksa menanggung tambahan kos kesan kenaikan harga petrol ini?

Menteri tolong jawab.

 Dilihat dari luar, nampak kerajaan boros. Belanja lawatan ke luar negara Perdana Menteri saja RM44.07 juta sejak Mohd Najib jadi PM lima tahun lalu. Belanja baik pulih dan ubah suai kediaman rasmi pula berapa?

Janganlah jadi cerita: Raja dalam dapur makan roti gula. Suri dalam rumah buat kira-kira. Rakyat luar pagar hidup menderita.
 http://kadirjasin.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...