Tuesday, September 24, 2013

Najib sedia dikritik.. tetapi

Najib sedia dikritik...tetapi jangan hanya kritik kosong, mesti ada cadangan balas..
Benarkah Najib terbuka dengan kritikan...
sudah pasti sebahagian besar yang mengkritik Najib mempunyai beberapa cadangan...
hatta blogger cabuk pun tahu memberi cadangan...cadangan percuma, tak perlu ada komisyen pun..

Persaolannya, sejauh mana Najib sedia mendengar cadangan..
Sejauh mana mahu melaksanakan jika bukan selari dengan selera dengan Penasihat-Penasihatnya ?

 Najib sedia dikritik tetapi dalam masa yang sama dia meminta rakyat jangan percayakan si pengkritik ??? macamana tu, tak faham aku dibuatnya...
 
"Orang seperti ini akan mengkritik negara tetapi tidak mempunyai sebarang idea bagaimana untuk memberi sumbangan kepada negara," kata Najib dalam satu majlis makan malam yang dihadiri pelajar dan rakyat Malaysia, di Hotel Grand Hyatt San Francisco di sini semalam.
"Kita tidak kisah akan kritikan itu, tetapi jangan percayakan mereka,"

.......

Sebahagiannya pula berpandangan seperti berikut:

Kegagalan Barisan Nasional mencapai kemenangan yang memberangsangkan pada pilihan raya umum ke-13 yang lalu adalah kerana strategi yang silap oleh penasihat Perdana Menteri dan peranan media arus perdana, kata pemimpin veteran Umno Tan Sri Zainuddin Maidin.

Kata Zainuddin yang juga adalah bekas Menteri Penerangan semasa kempen pilihan raya itu, Datuk Seri Najib Razak ditunjukan minum makan bersama rakyat, tetapi pada hakikatnya rakyat tidak pernah terserempak dengan perdana menteri Najib di tempat-tempat seumpama itu.

"Najib ditunjukan minum makan bersama rakyat di kedai-kedai lepak rakyat biasa di sana sini, di gerai, di kafe di kedai mamak dan sebagainya.

"Penasihatnya berfikir bahawa gambar ini akan menunjukan Najib yang elitis dari keluarga bangsawan hidup seperti rakyat biasa tetapi kepada rakyat adalah 'luar biasa' kerana tidak pernah mereka terserempak dengan Najib di tempat-tempat begini," katanya melalui tulisan di blognya.

Menurut Zainuddin, lebih luar biasa apabila hakikatnya, Najib sentiasa dilihat diiringi oleh pengawal dan pembantu peribadi.

Keadaan itu katanya hanya menunjukkan satu kepura-puraan.

http://kelapamawar.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...