Tuesday, September 10, 2013

THE BEST FROM UMNO... OTAK OTAK PEKAN !

OTAK OTAK TANGKAK PUN DAH TAK SEDAP...SEMBAB, LEMBAB

KUALA LUMPUR, 10 Sept - Pemansuhan undang-undang tahanan pencegahan telah membuka pintu serangan terhadap kedudukan istimewa orang Melayu-Islam
 
     Dalam menyeru untuk kembali undang-undang era penjajahan yang telah membenarkan pihak berkuasa untuk menahan orang yang disyaki tanpa didakwa atau perbicaraan, seperti Ordinan Darurat kini dimansuhkan (EO) dan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),

     "Sebelum ISA telah dimansuhkan, adakah kita mempunyai orang yang membuat kartun berbuka di bulan Ramadhan dengan daging babi ?" tanya bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Tan Sri Zaman Khan kepada orang ramai di sini.
 
     Zaman merujuk kepada kontroversi oleh blogger seks Alvin Tan dan Vivian Lee, yang diadakan sebagai contoh banyak kejadian dikatakan telah berlaku sejak pemansuhan undang-undang '.
 
     "Islam sedang dihina ... Adakah Islam pernah menceroboh ke dalam kepercayaan mereka, "tanya beliau.

     Zaman juga mendakwa bahawa sebelum pemansuhan dua undang-undang diperkenalkan untuk berurusan dengan pemberontak komunis, rakyat Malaysia yang lain tidak berani menyentuh mengenai "hak istimewa" orang Melayu, sekarang, beliau berkata, kebanyakan sudah lupa.
 
     "Kita tidak akan berada di sini tanpa ISA ... Kerana ISA, menghalang orang daripada melakukan apa yang mereka suka, kita kekal selamat, "tambah Zaman.
  
 

1 comment:

  1. Zaman khan adalah nobody, bekas polis Dan pencen last post sebagai ketua pengarah penjara 20 tahun yg lalu, dia di antara berjuta lagi rakyat yg sama fikiran berhubung isa Dan yg relevant.

    Peliknya bagaimana otak seorang yg sepatutnya superb spt najib cukup lemah menguasai keadaan ini.

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...