Thursday, October 17, 2013

luahan hati perwakilan johor - hisham?

sesuatu yg menarik telah aku dapat sepanjang perantauan ke seluruh bahagian umno johor menemui perwakilan ialah rata-rata mereka tidak akan mematuhi keputusan perhubungan umno negeri johor, tidak akan mematuhi saranan khaled nordin selaku menteri besar johor, tidak akan mematuhi pandangan segelintir ketua bahagian, tidak akan bersentimen kenegerian semata-mata untuk memilih dan mengundi hisham sebagai naib presiden.

malah mana-mana ketua bahagian yg terlalu menekan dan mendesak supaya hisham diundi akan menerima nasib malang jika ketua bahagian itu sendiri terlibat dalam petandingan ketua bahagian di bahagiannya atau bertanding di peringkat majlis tertinggi.

yang menarik juga, selain pilihan mereka ke atas mukhriz, shafie apdal juga mendapat tempat untuk dipilih berdasarkan sumbangan umno sabah kpd umno semenanjung dlm pru13.

paling menarik - di bahagian hisham sendiri - nyata bukan 100% kepadanya kerana faktor dalaman. antaranya dikatakan hisham walaupun kerap pulang ke bahagian tetapi lebih sebok 'meeting dengan pihak lain' dari berjumpa dengan ajk dan ahli umno. hanya hisham yg dapat menjawabnya?

1 comment:

  1. Namun demikian lebih ramai perwakilan berfikiran mcm lembu, tuan. mrk akan menurut saja lagak lembu dicucuk hidong. hajat najib utk menaikkan sepupunya akan dizahirkan oleh para pembesar umno di peringkat pusat, negeri dan bahgian. kerana masing2 mahu memastikan kedudukan & kepentingan diri, kluarga & kroni tetap berpanjangan. blum lagi citer pasal pengaroh duit dan segala jentera termasuk agensi kerajaan serta media milik umno yg hebat berkempen utk hisham. dah take lagi rasa malu org umno ni!

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...