Thursday, October 17, 2013

perlukah umno mempunyai seorang lagi mahathir

kemaskini 10.00pm

kedapatan calon naib presiden mula bermain kata-kata kpd 'berkhidmat untuk majoriti', berkhidmat kpd bangsa malaysia dan seumpama, dalam pertandingan di umno ini pun, yg sepatutnya mengutamakan Islam dan Melayu masih lagi nak jaga hati kaum cinabeng dan indiakap. takut sangat nak vokal. sedangkan diluar sana Islam dan Melayu sdg dihina dan dipijak oleh mereka tanpa rasa gentar.


........
di satu pihak menyatakan dengan jelas - semua ok asalkan jangan hisham.
di satu pihak pula menyatakan secara bahasa badan - semua ok asalkan jangan mukhriz.

penolakan hisham atas faktor prestasi buruknya.

penolakan mukhriz atas faktor ketegasan dan keberaniannya mampu menggugat kelancaran pentadbiran parti jika tidak selari dengan pejuangan Islam dan Melayu. Mukhriz dilihat mewarisi semulajadi karisma Mahathir dlm menyatakan kebenaran walau pahit.

kelebihan mukriz yang kurang ada  pada mahathir ialah kemampuannya untuk mendekati PAS dengan lebih bijak, lembut dan disenangi.

sama dengan Mahathir, Mukhriz juga kekal musuh no. 1 dan digeruni DAP.

bukankah lebih baik buat umno untuk kekal berpengaruh, dominan dan kuat dengan mempunyai sorang pemimpin yang cool, vokal, dewasa dan matang seperti mukhriz untuk berganding dengan anak omak, terejal dan liberal seperti kj?

3 comments:

  1. LAKSAMANA MUKHRIZ MELAWAT AMPANG.... WOOOW, PERWAKILAN UMNO SOKONGLAH MUKHRIZ KERANA SESUNGGUHNYA MUKHRIZ ADALAH JADI LEBIH BAIK DARIPADA TUN M DI DALAM SEGALA SERBI..

    BERILAH PELUANG KEPADA BELIAU KERANA SEBELUM INI, PERWAKILAN UMUMNYA TELAH PON MENIDAKKAN LAKSAMANA MUKHRIZ DI MANA BELIAU TEWAS KEPADA SI KHAIRI ANAK MANJA DATUK RAMLAH VETERENG...

    APA KATA KITA CUBA BERI PELUANG KE MUKHRIZ SEKALI...ACU SEKALI JEA.. KALI INI KALI TERPENTING WAHAI SAUDARA PERWAKILAN SEMUAAA.. INSYAALLAHU AMINIIIIN.

    ReplyDelete
  2. UMNO tidak lagi memerlukan seorang seperti Mahathir. Cukup sudah apa yang Dr Mahathir lakukan kepada UMNO dan orang melayu. Tidak apa yang UMNO dan melayu dapat banggakan selama permerintahan Mahathir selama 22 tahun. Ekonomi masih ditangan orang cina. Ramai orang india yang menjadi billionair. Orang melayu hanya dapat perpecahan sesama melayu. Dari 2 kepada 3. Kini politik melayu terbahagi kepada 3 kumpulan iaitu UMNO, PAS dan PKR. Semua ini terjadi adalah kerana Mahathir. Mahathir menanam kebencian kepada golongan ulama. Mengunakan kewibawan Anuar Ibrahim untuk menghapuskan ulama dlam politik malaysia. Bilamana telah berjaya, Anuar pula dijadikan mangsa politiknya. Kini Mahathir mahu terus menguasai politik dengan meletakan anak nya pula untuk mendduduki kerusi Naib Presiden.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...