Tuesday, October 15, 2013

tanpa ulama - pas jadi parti cap ayam

anwarinas di dalam pas, umno juga tak kurang, malah lebih hebat dengan kharyas dan shahrizatas..yg belum confirm ialah 'hisharimas'...jika dipadukan ketiga ini jadilah 'najibas'.

bagi mereka yg kecewa di umno dan cuba mengintai pas...tidaklah semudah itu dapat menerima keadaan di dalam pas yg lebih serabut, kacau bilau dan banyak pak lawak di dalamnya.

dengan xenaraikan hadi awang, husam musa, haron taib, khaled gereja, mahfuz, mat sabu, mustapha ali, nik aziz....ma$ing2 dng karaktor tersendiri tanpa sesiapapun mempunyai pengaruh yg besar untuk mengatasi di antara satu sama lain, mereka mempunyai pengaruh sendiri yg kecil tetapi lebih sukar disatukan. lebih susah, sesetengahnya tali hidung mereka dipegang oleh org luar yg akan mengarahkan dan membuat keputusan.

inilah kesan terbesar, terlalu banyak puak di dalam pas selepas mereka rela 'dilanggani' oleh komponen pakatan haram. aku tak pasti berapa kali agaknya mat sabu keluar masuk pejabat anwar dan lim guan eng untuk 'berkhidmat' sehingga dia kini cukup intim dan mesra dng mereka berdua.

nasib baik lah nik aziz tu dah 'expired' - tak perlu bekhidmat mcm mat sabu, sekadar jadi tukang angguk dalam beberapa isu dan jadi tukang pengampun dan tukang catit siapa yg akan masuk syurga atau neraka - semoga nik aziz sudah insaf dan taubat.

muktamar pas november ini bakal menceritakan segalanya - siapa yg memimpin dan samada keluar atau kekal di dalam pakatan haram merupakan ketentuan masadepan PAS.

perjuangan Islam tenggelam dalam perjuangan peribadi mereka untuk kekal jawatan. politik wang akan diserap untuk sama hebat dengan umno dan yg paling ditakuti saki baki golongan ulama akan dilenyapkan sama sekali dan pas akan lebih dikenali parti cap ayam yg lebih rapat dengan dap.


No comments:

Post a Comment

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...