Sunday, October 6, 2013

terkini: kenapa mukhriz tarik diri...

pengumumannya itu sudah cukup sebagai 'klimaks' kepada segala usaha kempen yg dijalankan selama ini untuk membetitahu seluruh perwakilan bahawa dia mengutamakan kepentingan kemenangan parti dlm pru dari kepentingan kemenangan peribadinya dalam VP. MM juga mengambil tanggungjawab itu sebagai MB Kedah.

sesuatu yg menggembirakan bila mukhriz tarik diri atau lebih tepat mengurangkan semua aktiviti 'berkempen' utk VP bagi memberi lebih perhatian kpd pru kecil dun sg limau.

perwakilan sewajarnya menyokong pendirian itu, menghargai dan terjemahkannya dalam bentuk undi.

ia juga satu perkara atau satu tamparan bagi sesetengah calon yg sedang berhempas pulas, menghalalkan cara dng pelbagai aktiviti penonjolan diri semata mata untuk memperagakan diri di khalayak umum semata-mata untuk meraih undi.

tiba-tiba shj di setiap daerah sebok dng pelbagai bentuk perasmian , expo, pertunjukkan budaya dng menggunakan landasan jawatan untuk mengambil peluang bersalam dan yg peliknya akan pula di hadhiri oleh pelbagai peringkat ahli umno jauh dan dekat berbondong bondong sedangkan hakikatnya mereka langsung tidak ada kena mengena dengan acara rasmi yg dilakukan. untuk apa dan kenapa semua itu.

semoga calon2 ketua pemuda dan VP merasakan sedikit lega dengan pengumuman mukhriz itu!!!!

ianya menjadi lebih mudah untuk zahid menjalankan amanah najib dan teuku nan terhadapnya untuk memastikan hisham tidak keciciran.

keserasian zahid dan hisham cukup ketara - ketika zahid dan ahli parlimen lain sedang sebok berbahas mengenai PCA di parlimen  - pada masa yg sama di mana hisham? sedang berkempen di mana? 
http://khairulryezal.blogspot.com/2013/10/ahli-parlimen-sibuk-bahas-prevention-of.html

Pengumuman mukhriz secara kebetulan atau menyahut cabaran hisham..

"Walaupun sibuk dengan pemilihan parti , ibu pejabat Umno Kedah , jawatankuasa perhubungan dan sayap parti tidak harus lupa tanggungjawab yang lebih besar untuk memastikan kemenangan calon kita di peringkat negeri Sungai Limau pilihan raya kecil, " kata Hishamuddin kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat dengan bahagian-bahagian Umno di Perak di sini hari ini.Beliau berkata kemenangan bagi Barisan Nasional ( BN) di negeri Sungai Limau pilihan raya adalah penting untuk mengukuhkan kedudukan BN di Kedah selepas memenangi semula negeri itu pada pilihan raya umum ke-13."Untuk dapat memenangi satu lagi kerusi di Kedah bermakna kita berjaya mengukuhkan kepercayaan rakyat terhadap BN untuk memerintah dan memimpin negeri ini," katanya.

Wajar juga Hisham mengingatkan diri sendiri bahawa dia juga harus tidak leka dan sebok berkempen hingga lupa negara mampu dibolos di mana-mana sempadan bila-bila masa.

INI MUNGKIN CARA KEMPEN YANG SIHAT, BERPUAK..

 

2 comments:

  1. Jika benar Mukhriz menarik diri dari pemilihan Naib Presiden, ianya merupakan 1 tindakan yang bijak oleh MB Kedah. Tumpukan kerja sebagai MB Kedah dan tumjukan perubahan yang boleh dibawa untuk Kedah terutama dalam megembalikan kerusi2 parlimen dan DUN kepangkuan BN. Jika berjaya lakukan nya baru la tawarkan diri untuk memimpin UMNO pusat. Jangan hanya nak jadi pemimpin dengan menumpang nama bapa.

    ReplyDelete
  2. Harap sgt MM jgn tarik diri...kalau tak hisham pondan dan Pie Mundu ada peluang menang...

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...