Tuesday, December 10, 2013

DAP serve - pas-umno telan..

email dari seseorang:

aku pernah baca atau pernah dengar ceramah dari seorang ustaz berhubung hukum wajib yang dikenakan ke atas setiap orang Islam untuk 'berbelanja'-membeli di kedai orang Islam jika di tempat itu ada kemudahan yang disediakan (kedai) orang Islam.

satu perkara tentang kelalaian orang Islam termasuk puak umno dan pas yg pandai ckp ialah tiada keimanan ini hingga berbondong bondong masuk ke kedai org kapir dan meminggirkan kedai orang Islam sekadar kerana sedikit jauh atau kerana sekadar mahal sepuluh sen dari kedai orang kapir.

lemahnya orang Islam di makaysia hari ini dapat jelas dilihat di r&r lebuhraya....berapa ramai yg terus melanggan di kedai kapir sekadar mereka lihat orang Islam bekerja disitu, terpedaya dng muslihat kapir bagitu mudah, kalau bukan kerana nak menjerat pelanggan Islam - mahu ke mereka menggaji pekerja Islam.

nak tahu kedai itu milik org Islam atau tidak, perhatikan papan tanda perniagaan? jangan malas nak dongak...

di r&r ayer keroh menghala ke selatan, ada kedai kapir yg terang2an nyonya tua dan apek yg 'serve' tetapi tetap ramai pelanggan Islam yg buta mata, buta hati, buta iman terus melanggan.

kita orang2 Islam subuh2 dah berwuduk dan solat tetapi sanggup pula makan makanan yg disediakan oleh si kapir yg tidak mandi pagi dan baru buang air besar......cukup menjijikkan.

di manakah keberkatan yg kita akan perolehi antara makanan atau minuman yg kita ambil dari kedai orang bukan Islam? - mungkin sebab itulah juga umat Islam di malaysia dan di dunia mudah berpecah dan makin bercelaru kerana syaitan masuk bersama makanan.

contoh di r&r tadi jelas menunjukkan umat Islam tidak peka dan oleh itu saya berharap pembaca di sini termasuk saya mula melakukan sesuatu yg betul mengikut kehendak Islam.

saya tidak bercakap tentang bangsa atau rasis, jika kedai itu diusahakan oleh mualaf - ia wajib disokong atas nama Islam dengan niat kerana Allah sahaja.

-bekas ahli pas dan umno.

No comments:

Post a Comment

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...