Thursday, December 19, 2013

tuan penasihat berapa persen?

kita kena akui bahawa dlm mentadbir negara, najib memerlukan kepakaran dlm menasihatinya dan mereka sudah tentu majoritinya berada di luar kabinet dan diluar parti.

untuk itu mereka perlu dilantik dan dibayar upah yg mahal setanding dng kepakaran mereka.

siapa pula yg memantau samada nasihat yg diberi kpd najib adalah betul dan tepat?

perlukah najib melantik pemantau kpd nilai penasihat2nya.

apapula peranan paklah dan mahathir - mungkin mereka sekadar memberi pandangan jika najib 'minta' - kalau pandangan tanpa minta? - itu pandangan peribadi mantan tanpa bayaran - mungkin di ambil kira, majoritinya tidak.

apapula peranan majlis tertinggi atau kabinet kpd najib? mereka adalah tulangbelakang - sokong dan angguk.

2 comments:

  1. hee hee, lama jugak Tuan tak keluarkan artikel.. mesti sibok nie...apa2 pon negara kita tercinta sedang menuju ambang kemusnahan... kerana tangan2 kita jugak leer..

    semoga kita semua akan terus tabah menghadapinya...

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya,tak payah consultant.Kita ada acuan tersendiri.Pemimpin lalu membina negara atas kekuatan,kepintaran dan kesungguhan serta keyakinan besar dalam diri mereka sendiri.Orang malaysia sahaja yg amat memahami sosial ekonomi dalam negara kita.Langkah mewujudkan makmal kos sara hidup,setelah mengumumkan rasionalisasi subsidi adalah tindakan yang mengambarkan kepincangan dasar kerajaan yang telah di belanjakan dari sudut idea asal,perancangan,matlamat,kesan samping/jangka pendek/jangka panjang,risiko.persediaan mentaliti dan pendapatan majeroti rakyat malaysia,kesan kenaikan harga,instrumen dll berganda sehingga kepada pembuat keputusan yang berlandaskan kepada kepentingan politi,ekonomi dan rakyat malaysia.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...