Google+ Followers

Thursday, January 31, 2013

samseng warning anggota polis

beberapa hari yg lalu semasa menonton tv3...dalam serbuan pdrm ke kelab hiburan yg mengujudkan pelacuran terdiri dari rakyat cina...beberapa pelanggan terdiri dua lelaki cina tempatan terpaksa digari kerana cuba melawan, cuba bertindak kasar dan umumnya cuba menghalang pihak berkuasa menjalankan tugas...

tetapi yg menariknya, dlm ungkapan bahasa inggeris...lebih kurang maksudnya, sambil menjerit..dia mengingatkan anggota pdrm bahawa nasib mereka akan 'berubah' selepas pru nanti, dalam lain perkataan anggota pdrm yg menjalankan tugas berkenaan akan 'diajar' jika pembangkang menang kelak, sungguh yakin mangkuk hayun itu memberi warning kpd anggota pdrm yg tidak melayan kerenah tongong bengong...

begitulah agaknya mentaliti yg terajar dan disematkan oleh pembangkang untuk rakyat termasuk yg melanggar undang2 supaya terus membenci pdrm dan kerajaan yg menjalankan tugas negara...

akan lahirlah samseng hasil kacukan pas + pkr + dap

Monday, January 28, 2013

nik aziz lebih berani dari najib...

dalam ketika najib membuat lawatan berani ke gaza untuk dibanggakan rakyat yg masih sokong bn, nik aziz jauh lebih berani dan bijak dari najib, apabila berjaya menembusi hingga ke rumah karpal untuk bersalam mesra tanda masih kasih dan setia - adalah satu kebodohan kalau ahli pas tak bangga dng tindakan kamikaze nik aziz.

antara israel dan karpal - tentulah karpal lebih merbahaya.
antara najib dan nik aziz - tentulah nik aziz lebih berani
antara umno dan pas - tentulah pas lebih .... ?

Friday, January 25, 2013

Najib Tak tunduk Kepada Kapitalis..

PETALING JAYA 25 Jan: Duta Kesatuan Eropah, Luc Vandebon menyatakan kesediaan blok ekonomi itu untuk bekerjasama dengan Pakatan Rakyat sekiranya membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum ke-13.

“Sudah tentu. Seperti awal dulu, kami sudah bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana kerajaan yang dipilih secara demokratik,” tegas beliau kepada pemberita pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN, hari ini.

Dalam pada itu, beliau menyatakan rasa kurang senang dengan sikap Datuk Seri Najib Razak yang berlengah dalam rundingan FTA (Perjanjian Perdagangan Bebas) dengan Malaysia, sejak 2010.


“Sepatutnya tidak ada isu (sebab) untuk ia dilengahkan. Mengikut tempoh masa, seawalnya dalam tempoh dua tahun. Kami merasa sangat kurang gembira.

“Rundingan kebiasaannya mengambil dua tahun. Ini disebabkan rundingan kompleks dibandingkan dengan negara yang lebih mesra di rantau ini atau di rantau lain.

“Kami berharap dapat melanjutkan rundingan dalam masa terdekat. Kami akan meneruskan perkara yang membawa manfaat, kerana Malaysia ialah rakan FTA dengan Kesatuan Eropah,” katanya

Beliau terdahulu bersama delegasi mengadakan mesyuarat bersama Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turut dihadiri Timbalan Presiden, Mohamed Azmin Ali, Naib Presiden, Tian Chua dan Biro Perdagangan, Wong Chen.

Anwar berkata, antara perkara dibincangkan termasuk sokongan EU terhadap integrasi ASEAN yang positif dalam pembinaan blok EU-ASEAN-FTA.

“Malaysia ialah negara dagang dan memerlukan tindakan efektif untuk dilaksana bagi meningkatkan perdagangan.

“Falsafah kami berhubung perkara ini adalah mengangkat prinsip keadilan dalam perdagangan bebas dan persaingan sama rata,” kata Anwar.


PERHATIKAN: Bagaimana Najib mengutamakan kepentingan rakyat dan ekonomi Malaysia daripada memenuhi cita-cita sesetengah pihak.

Dan demi sokongan dan kuasa, sesetengah pihak pula akan tunduk kepada desakan satu kuasa luar.

Undi luar penentu pas dan umno di kelantan.

Sehari di Kelantan: 25hb Januari 2013

Kajian dalaman menunjukkan UMNO mampu menang tipis di Kelantan jika berdasarkan undi yang menetap di Kelantan tetapi menjadi tidak menentu bagi kedua dua pihak (pas dan umno) dengan undi luar yang akan balik mengundi dan sejumklah pengundi pertama yang pertama kali akan mengundi kali ini.

UMNO lebih terbuka kepada ancaman dari dalam akibat kedegilan beberapa pemimpin lama yang masih mahu bertanding, mereka terus melobi di peringkat atasan tetapi malas turun padang, kalau ada pun, hanya kebelakangan ini, tidak mulakan dari dahulu lagi.

Ramai tokoh muda UMNO Kelantan mahukan lebih banyak kepimpinan muda yang kuat bekerja diberi peluang sebagai calon untuk PRU13 kali ini.

Isu-isu di saat akhir mampu mempengaruhi corak undian.


Monday, January 21, 2013

Ku Li - siapa yang boleh baca fikirannya...

Apa perjuangannya terhadap Melayu dan Islam? P****** dan penyokong Ku Li tolong jawab...
( saolan yang tiba-tiba menerjah akal ku bila terfikir 'tokoh' (?) ini...)
Apa agaknya pendekatan Ku Li dalam menghadapi Anwar... Kita dah tahu cara dan pendekatan Mahathir, Paklah dan Najib..

Najib langkah kiri...tak ada rezeki

Apakah 7 janji projek Najib kepada Kelantan boleh membantu UMNO menang di Kelantan?
Apakah itu sebenarnya yang rakyat Kelantan mahu?
Atau Najib tersalah langkah lagi...

Kenapa tidak Najib janjikan 'Hukum Hudud' akan dilaksanakan di Kelantan sebagai permulaan jika UMNO menang untuk melenyapkan terus harapan PAS sekaligus ianya menjadi tamparan hebat yang mengunci mulut Nik Aziz..

Tawaran Najib sangat kecil jika dibandingkan apa yang Kelantan boleh dapat jika PAS pegang Putrajaya.

Anwar-Utusan: Belum menang mutlak...

Utusan akan kemuka rayuan keputusan mahkamah

KUALA LUMPUR 21 Jan. - Syarikat penerbitan, Utusan Melayu (M) Bhd. akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang memihak kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes saman fitnah berhubung penerbitan artikel 'Tolak Anwar - Hasan' pada tahun lalu.
Hakim Datuk V. T Singham memutuskan demikian dengan kos RM45,000 setelah mendapati kedua-dua artikel berkaitan berunsur fitnah terhadap Anwar.
Bagaimanapun taksiran ganti rugi akan ditentukan kemudian.
Mahkamah turut menetapkan pengurusan kes pada 15 Februari ini untuk menentukan sama ada terdapat permohonan untuk menggantung prosiding kes itu atau menetapkan tarikh berhubung taksiran ganti rugi.
Anwar memfailkan saman fitnah RM50 juta pada 20 Januari tahun lalu ekoran penerbitan artikel-artikel bertajuk ` Tolak Anwar-Hasan' dan `Parasit ancam Pas, Anwar mesti ditolak' berkaitan transkrip penuh sidang akhbar bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali di akhbar Utusan Malaysia pada 17 Januari 2012.
Dalam pernyataan tuntutannya, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu selaku plaintif mendakwa, perkataan fitnah itu berasaskan kepada temu ramah antara beliau dengan syarikat penyiaran, BBC. - UTUSAN

Friday, January 18, 2013

2 perkara yang tak perlu pelik tapi pelik...

Pertama soal pengedaran bible kepada murid sekolah rendah di pulau pinang.
Kenapa nak pelik - desakan puak kristian penggunaan kalimah suci Allah adalah perkara pokok, perkara akidah -  tetapi sudah ada kompromi parti pembangkang ia boleh digunakan.
Jika isu utama boleh dikompromi - maka pengedaran adalah isu kecil.

Kedua, Nik aziz minta parti komponen pembangkang menerima keputusan majlis syura berhubung larangan penggunaan kalimah Allah dalam terjemahan Bible kedalam Bahasa Melayu.
Siapa Nik Aziz? Siapa Majlis Syura yang perlu dipatuhi oleh komponen pembangkang sedangkan sebelum ini sudah ada persetujuan rasmi dari ketiga-tiga parti yang diwakili oleh Presiden dan Penasihat parti.
Majlis Syura hanya terpakai untuk ahli PAS dan bukan untuk komponen pembangkang - Apa wayang yang dimainkan Nik Aziz atau satu lagi kedangkalan syok sendiri.

menolak isu politik di atas - bilakah? bolehkah? fisabilillah diistiharkan sekarang.....atau nak tunggu putrajaya milik dap?

Wednesday, January 16, 2013

kj musa anwar - apa kaitan mereka

penyelesaian di luar mahkamah antara musa-anwar, kj-anwar sesuatu yg bersifat peribadi tetapi cukup signifikan sedangkan hakikatnya sebelum ini mereka adalah musuh ketat.

kedua-duanya seolah lebih memberi muka kpd anwar untuk dilihat menang secara moralnya.

apa 'faktor, yg mendorong penyelesaian tersebut....

kelibat mahathir...

attacking berterusan pembangkang terhadap mahathir nyata kerana mahathir sendiri tidak pernah diam untuk menghadiahkan tumbukan kiri bertubi dan sesekali japenumbuk kanan muhammad ali ke sisi rusuk pembangkang dan sesekali tepat ke muka pembangkang, tersungkur menggelupur.

bukan sedit panglima perang yg dihantar untuk memburukkan mahathir, tak kurang penulis upahan yg menghentam mahathir kini sudah tumpul pena, muflis fikiran dan separuh gila serta fobia dengan mahathir

kit siang sendiri siang malam seolah diberi tugas khas oleh anwar dan anaknya utk membelasah mahathir, tapi malang kit siang sendiri  tak ada pengaruh kecuali kepada penyokong tegarnya yg mcm ikan talapia kebulur, apa yg disumbat, tak ada tapis, semua telan.

faktor mahathir adalah antara halangan besar untuk pembangkang menuju ke putrajaya sekepas imej najib berjaya diburukkan dengan rekayasa altantuya dan scorpene, rosmah juga digemburkan dengan berlian permata, deepak yg dibawa masuk kini dah lepak.

apa yg nak dikaitkan dng mahathir???, tutuh p----- cinadoll, rasuah billion juta, dllllll...kalau ada dah lama depa meroyan terjerit jerit atas pentas.cia bush sendiri cuba mencari kesilapan besar mahathir, nyata tak jumpa.

Secara strategi dengan memburukkan imej najib dan melabelkan kerajaan rasuah untuk dibenci rakyat, hampir berjaya tetapi laluan mudah ke putrajaya yang dijangka mudah nyata tersadung dengan kelibat mahathir yang masih relevan.

Usaha terbaharu ialah melagakan najib dengan muhyiddin yang kononnya disokong oleh mahathir. Setakat ini usaha itu tidak 'dilayan' dan apalagi agaknya strategi pembangkang yang sudah kecut perut dengan tarikh pilihanraya yang bakal menjelma pada bila-bila masa.

Perhimpunan #KL112 gagal sama sekali menyebabkan nik aziz uturn 360 darjah dalam isu kalimah Allah !!! Walaupun perhimpunan itu didominasi oleh ahli PAS tetapi Nik Aziz akur, sambutan majoriti ahli PAS sudah merosot... 1juta mimpi ngeri saban malam berada dalam otak PAS yang sudah terlanjur dengan DAP !!!

Tuesday, January 15, 2013

nik aziz di astro 18jan

ulama pas - ulama maharaja lawak - elok turut masuk final maharahaja lawak mega astro 18jan djohor

Monday, January 14, 2013

wira #kl112 disambut meriah di johor

selamat kembali melayu bodoh !!!!!

Sunday, January 13, 2013

angka syok sendiri

jumlah #kl yg pastinya tidak sampai sejuta...

kalau jumlahnya 80ribu, 30% adalah remaja dan kanak-kanak.

di blog pro bn - jumlahnya dikecutkan...

di blog pro pakatan haram - digelembungkan..

apakah penting sangat kuantitinya....sedangkan kualiti...matlamat perhimpunan pun remeh dan ada yg tak tahu?


Saturday, January 12, 2013

Penangan DAP - Dari Lawyer handal jadi tikus mondok...

Tunku Abdul Aziz turut membidas sikap Karpal yang meminta beliau berhenti mengkritik DAP.
"Nampaknya Karpal terlupa, saya sudah meninggalkan parti tersebut. Antara saya dan DAP sudah tidak ada sebarang pertalian. Saya bukan lagi 'boneka' untuk menurut sebarang perintah mereka.


"Saya nasihatkan DAP untuk lebih bersikap terbuka dengan kritikan yang saya buat. Sudah semestinya saya bebas untuk mengeluarkan sebarang pendapat," ujarnya.

Dari 'lawyer' yang dikatakan handal kenapa menikus jadi 'boneka' kepada orang cina.
Itulah yang aku fahamkan dari maksud Tunku Abdul Aziz  kepada Karpal yang semakin 'tenat'? 


DAP wajar menghentikan sebarang penderaan ke atas si tua itu.

Berbeza dengan Nik Aziz yang masih diberi layanan taraf lima bintang oleh partinya dan komponen pakatan haram, Karpal tidak mendapat layanan sebegitu sebaliknya selalu disurong dan disurung ke depan apabila DAP tersepit.


Friday, January 11, 2013

#katak kalau mati pun lebih mulia..

Kawan2 aku yang segelintirnya mengalami kemurungan dan masalah rumahtangga mengambil pendekatan yang lebih untung, dari menjadi tidak beruang lebih baik jadi beruang apabila diperdaya untuk menyertai satu perhimpunan untuk mensucikan penzinaan dari seseorang yang melakukan zina tetapi tidak berani tampil ke depan untuk akui atau nafikan sebaliknya mengupah golongan jahil untuk bercakap bagi pihaknya.

Apakah benar tuduhan zina itu berlaku, bukankah salah menuduh tanpa bukti, apakah ada 4 saksi? Semua persaolan ini sebenarnya sedang disalurkan melalui undang2 untuk mengesahkan samada berlaku atau tidak. Tetapi empunya diri (tentulah penzinaan takkan berlaku sorang-sorang) sedang berusaha menafikannya di luar kotak undang2 dengan menggunakan perhimpunan jahanam !!!

Aku tidak mahu berhujah panjang dengan kawan2 aku ini, cuma sekadar mengingatkan, bermula dari niat mereka untuk pergi dan sehinggalah mereka pulang..ingatlah..jika itu satu perjalanan yang sah di sisi Islam, insyaallah mereka akan dapat pahala berganda-ganda tetapi jika itu satu yang salah di sisi Islam, mereka akan dapat bala. Bagaimana kalau dalam perjalalanan itu, pergi dan balik, mereka termati....aku rasa katak kalau mati pun lebih mulia.

Dan jika perhimpunan itu diselitkan dengan perjuangan kalimah "Allah" untuk digunapakai oleh puak musuh Islam..apapula status perjalanan, perhimpunan dan perjuangan itu? Jika nama "Allah" tidak mahu disalahguna oleh musuh Islam kenapa mereka tidak memeluk sahaja ugama Islam supaya lebih mudah menemui Allah Ya Rabbul A'alamin yang sebenar. Kalau mereka tidak berniat salahguna kenapa mereka begitu terdesak mahu menggunakannya !!!





Sunday, January 6, 2013

takkan umno terlepas kali ni... salah kira undi dan mca sokong dap.

kredibiliti partti dan pemimpin pembangkang satu demi satu, peristiwa demi peristiwa, perkara demi perkara mula terdedah dan terbongkar. terakhir dap yg dilihat bertahan dengan semua masalah rupanya begitu resah dan tertekan hingga membuat percaturan yg salah atas kesilapan kecil, isu tanpa melayu dalam jawatankuasanya cukup buat guan eng tak lena tidor hingga percaturan semula yg dijangka dapat memadam 'racialnya' kini bertambah malang dengan persepsi atau realiti yg lebih parah.

Yang diselamat dan dibawa masuk pun 'melayu' yang terus dipertikai benihnya datang dari mana?

dalam meredakan isu yg sangat terkutuk dan memalukan ini karpal sing disurong kedepan untuk menjawab, jika di dalam mahkamah pun karpal disanggah apatah lagi jawapannya di luar mahkamah' bercakap tanpa perlu dibayar. sesuatu yang menarik, jawapan karpal lebih menjurus kepada ' i dont think so...' ertinya dia pun tak berapa pasti, tak berapa tahu dan memang tak tahupun perancangan guan eng. Singh terus sing lagu guan eng.

isu ini pasti akan dialihkan segera ke suatu isu lain yg lebih hebat semata mata untuk melalaikan umno supaya sentiasa syok dan konfiden akan menang di pru13. Apapun yang berlaku pada pakatan, mca tak akan banyak untung, mca tetap akan ditolak oleh orang melayu dan cina, mca berhak ditolak kerana parti tu memang tak buat kerja, tak buat kerja bererti sokong dap.

Satu lagi isu kini ialah:

Anwar's coordinator allegedly nabbed in Pakatan's latest scandalhttp://www.rockybru.com.my/2013/01/anwars-coordinator-allegedly-nabbed-in.html


Dalam isu menjijikkan pengiraan semula undi oleh dap, adalah dinasihatkan pecacai pembangkang cubalah cari apa-apa teori untuk menyalahkan umno, selamat berjaya !!!

Saturday, January 5, 2013

selepas racial kini penipu kemudian jadi pembohong besar

anak aku tanya, kalau ada yg mengaku tak tau kira, silap kira dan masih tak tahu bagaimana kesilapan itu berlaku - aku jawab itu adalah bangang dan baghal.

anak aku tanya adakah boleh kita percaya pada org spt itu. aku jawab jangan sesekali percaya kepada penipu dan kemudian pembohong besar.

Friday, January 4, 2013

Wayang tongkoi di penang

Di PP parti yang telus mulus suci mengaku ada kesilapan dalam kiraan undi menyebabkan semua melayu tersingkir...dan atas kesilapan itu membolehkan seko melayu berada dalam jawatankuasanya. Cukup membanggakan kan!

Untuk menambahkan hebat jalan cerita, pengarah pengiraan undinya...meletak jawatan dengan 'sukarela' le kot...

Apakah pengakuan, pembetulan ini mengembalikan maruah dap sebagai tidak perkauman...hahaha mati hidup balik pun aku tak percaya.

Jangan sampai dalam cubaannya untuk dilihat tidak perkauman, secara tidak sengaja mencipta pula pembohong dan penipu paling besar !!!!!! Perkauman dan Penipu - tuduhan yg dasyat yang patut dap elakkan. Punah integriti yang selama ini pun tak berapa integriti.

agaknya berpuluh tahun dah kesilapan sebegini berulang dalam pilihanraya dap tetapi dipenyapkan? Tu pun kena siasat juga ! jangan kali ni je siasat semata-mata nak masukkan melayu.

Agaknya kalaulah dalam PRU13, tiba-tiba SPR umumkan ada kesilapan - agak2nya apa reaksi pembangkang !!! Jawapannya dah tahu sangat...

Kepada dap...tahniah atas skrip yang bagus sangat..

Tuesday, January 1, 2013

tahun baru bermaksiat

pelbagai program tahun baru anjuran kerajaan persekutuan, kerajaan negeri bn atau/dan kerajaan negeri pembangkatan jelas banyak menyusahkan pdrm dan pelbagai agensi penguatkuasaan dlm menghadapi salahguna, maksiat dan jenayah yg meningkat.

perlukah sambutan tahun baru yg langsung tidak menunjukkan tamadun manusia diteruskan di tahun2 mendatang?