Google+ Followers

Tuesday, April 30, 2013

akar umbi umno dan pas tolak pemimpin masing2 - mereka pilih dap

bukan semua apa yang dilakukan dan diputuskan oleh pemimpin pas dan umno betul, sentimen pemimpin atasan lebih bersifat menjaga periuk nasi mereka, terlampau politik dan kadangkala diluar logik hingga menjejaskan akidah, merendahkan moral, meminggirkan kepentingan bangsa dan ugama semata-mata putrajaya.

akar umbi pas dan umno wajar melihat kepada sudut yg lebih luas kerana segala risiko keputusan pilihanraya akan menjejaskan sosio-ekonomi mereka yg rata2nya sederhana atau miskin berbanding dengan pemimpin yg rata2nya mempunyai kewangan dan harta yang lebih baik.

akar umbi umno dan pas perlu tahu siapakah musuh mereka yang sebenar, musuh yg akan mengancam bangsa dan ugama, musuh yg akan menafikan segala hak keistimewaan bangsa dan ugama, musuh yang akan memutarbelitkan sejarah, musuh yang akan merubah, merampas dan menghapuskan siapa sahaja yg menentang mereka tanpa belas kerana mereka sudah lama menyimpan dendam dan busuk hati.

akar umbi umno dan pas tidak perlu bersatu dengan berjabat tangan, tidak perlu berpelukan tetapi sekadar memadai bersatu dalam niat dan perlaksanaan dengan menentang musuh ugama dan bangsa ini dan masa serta pentas yg terbaik ialah di pru13 ini. musuh perlu diberi pengajaran pahit untuk mereka kenang dan simpan selamanya.

akar umbi umno dan pas perlu berjihat dan wajib memilih DAP untuk menolak semua calon mereka:
calon umno/pkr - tolak calon pkr
calon pas/mca - tolak calon mca
calon pas/mic - tolak calon mic
calon umno/dap - tolak calon dap

Ingat - mereka juga telah berpakat untuk menolak calon umno dan pas?


isu besar 3 - dakwat boleh tanggal 100% tanpa kesan dng segera

spr perlu memastikan kerani spr membuat calitan dijari yg betul, di bahagian yg betul dengan kemas dan sempurna

spr perlu memantau berkali kali akan kemungkinan semua dakwat yg dibekalkan berstatus palsu atau yg jenis mudah tanggal kerana pembekal mengejar keuntungan yang besar atau memang ada strategi sabotaj terancang tersusun

spr perlu memantau semua kakitangan dalamannya kerana sabotak membawa masuk dakwat palsu di saat akhir pengundian mungkin berlaku

spr tak kata tak boleh tanggal bila dibasuh cuma semua kesan boleh hilang dlm tempoh 2 minggu.

basuh memang boleh tanggal, tetapi kesannya masih ada. jika ada yg cuba nak mengundi, menipu...elok dilokap semalaman untuk siasatan.

kepada 'dajal' di luar sana, untuk makluman kesan dakwat itu boleh tanggal 100% hanya jika jari yg dicalit itu terus dipotong sebaik sahaja selepas mengundi, selamat mencuba....terima kasih

semua komplain ini utk apa? kalau kalah kata spr menipu? alasan untuk merusuh? - aku tak kata ini semua tipu muslihat pembangkang, kalau ada pecacai mereka terasa - nasible...

Monday, April 29, 2013

isu besar 2....tak wajib sokong umno...sokong pas?

dalam masa yg tinggal beberapa hari, beberapa perkara perlu diambikira, undi yg dibuat mempunyai tanggungjawab untuk ditanya oleh para malaikat kelak.

undi kepada umno/bn wajib ke tidak?
undi kepada pembangkang? pihak ketiga ulamak minda telah membuat keputusan 'haram' untuk mengundi pembangkang yg terdiri drpd pas-pkr-dap.
undi kepada pas wajib ke tidak?

kita ambil kesederhanaan - undi umno atau undi pas adalah harus.
tetapi menolak pembangkang adalah jihad dan wajib.

hadi 5% ... majlis syura kena kencing

saolan pada hadi awang: kalau dengan dap perbezaan mereka hanya 5% berkisar kpd soal hudud.....agaknya kalau pas bekerjasama dengan umno, akan adakah perbezaan 5% itu..



perjuangan pas selama ini untuk apa? katanya untuk hudud? tapi bila dap tak setuju, kenapa persekongkolan diteruskan juga? perjuangan sudah terarah kemana? pangkat dan jawatan?

apa komen majlis syura? apa peranan majlis syura? apa tindakan selanjutnya majlis syura? tadah muka dikencing hadi....

dalam ketika dap terdesak dengan undi pas utk menang, pas tidak berani menekan dan memaksa dap... bagaimana dia nak lakukannya ketika dap sudah menguasai kerajaan nanti...jangan haraplah.

keselamatan ts musa mampu terancam...

penyertaan bekas ketua polis negara ts musa hassan sebagai penasihat majlis keselamatan pr yg telah dihebohkan setakat ini belum disahkan kebenarannya. juga ada disebut penerimaan jawatan tersebut berdasarkan kprihatinannya tentang isu keselamatan rakyat dan tidak memihak pada mana2 parti.

berdasarkan kapasiti atas jawatan penasihat adalah diragui sejauh mana musa hassan betul2 diperlukan atau sekadar untuk mengabui mata rakyat. apa lagi keperluan ts musa sedangkan yg mengetuai majlis adalah jeneral (b) ts mohd hashim yg juga pakar dlm selok belok keselamatan.

adalah tidak menjadi soal dan sebaik2baiknya ts musa mengistihar berpihak kpd pembangkang supaya rakyat lebih jelas...atau menarik diri jika tidak berpihak kpd mana2 parti...ts musa perlu kekal berkecuali dan hanya kekall sebagai pemerhati atas dasar presiden crimewatch.

pelbagai risiko bakal di hadapi jika ts musa bersikap tidak berpihak tetapi kekal sebagai penasihat majlis keselamatan pr termasuk risiko hilang nyawa gara2 politik semasa yg terdesak bagi sesetengah pihak. mungkin ada pihak ketiga menggunakan kesempatan untuk mengeruhkan keadaan dan melaga-lagakan dua kumpulan parti yg sdg bertanding.

adalah wajar ts musa menarik diri darimenjadi 'kambing hitam' pada mana2 pihak.

Sunday, April 28, 2013

kelantan rugi kalau umno perintah

rakyat kelantan akan kerugian besar jika memilih umno untuk mentadbir kelantan sedangkan kelantan boleh ditadbir oleh nik aziz melalui katil icu hospital usm kubang kerian.

lagipun bukankah husam musa sudah mengepalai berpuluh malah ratusan perasmian pecah tanah termasuk stadium terbesar di asia tenggara dan lebuhraya rakyat kedua terpanjang di dunia tanpa tol.

kalau pas kalah - rakyat jangan salahkan husam dan nik aziz kerana tanpa mereka projek ini tidak menjadi kenyataan...umno tak mampu buat semua ini.

tanpa nik aziz dan husam - masjid2 di kelantan akan dirobohkan kerana umno tolak Islam.

jom kekalkan kelantan untuk 22 tahun lagi di tangan pas.

top 10 pemimpin malaysia yg racist

kita mulakan dng yg paling racist - lim kit siang
anda senaraikan yang lain2......

kita tengok isu besar 1

lupakan isu remeh untuk memilih sebuah kerajaan

isu besar 1

manifesto bn - manifesto adalah jajni - rekod sebelum - janji ditepati

manifesto pembangkang - manifesto bukan janji - kalau bukan janji tidak perlu dipenuhi - rekod sebelum - hancus

Saturday, April 27, 2013

saolan pada azhar idrus

saolan pertama:

seorang imam tahu dia berpakaian najis tetapi terus mengimamkan solat kerana takut egonya sebagai imam dan tok guru tercalar jika makmum tahu - apa hukumnya

saolan kedua:

ketika solat berjamaah, makmum mendengar dengan jelas imam terkentut, bukan sekali tetapi beberapa kali, apakah tindakan yang perlu dilakukan oleh makmum? adakah sah solat makmum itu jika terus sahaja

Friday, April 26, 2013

Anwar tunjuk laluan pada nik, karpal dan lim kit siang...

“Sudah mau mati, dah 83 tahun. Berapa  la  lama lagi? Kalau dah nak mati, mati saja lah (It’s almost time for him to die, at 83 years old. How long more? If you are going to die, just die),” he said at a ceramah in Kampung Abdullah here.

lawak politik - bosan

rajalawak7astro semakin membosankan
jozan - pengacara yg basi
ac mizal - dah muak dng muka yg sama
apek - otai lawak xsenario
isma alif - dia pula nak tunjuk lawak

begitulah juga politik malaysia - meloyakan

Thursday, April 25, 2013

PM Bukan Melayu... selepas PRU13

dalam satu artikel sanusi junid, mantan menteri dan mantan mb kedah aa menyebut kekuatan anwar bergantung kpd dua org, azizah dan karpal, kedua-duanya  penyimpa rahsia. bagaimana dng azmin? org tu bahaya ! itu aku tambah.

semasa majlis syura mencadangkan hadi dan menolak anwar sebagai bakal pm kalau menang, karpal kata no - mesti anwar.
Lim guan eng kata apa? silent , kalau aku jadi guan eng, aku akan kata - drp mereka, lebih baik aku atau bapak aku

dlm ceramah di gelang patah, lim kit siang selepas pru percaya bakal pm samada najib dilantik semula, muhyiddin atau hadi.... nama anwar tidak disebut langsung

lim kit siang makin percaya dan makin setuju dng hadi - calon pilihanraya yg kelak berpotensi sebagai calon menteri atau pm seharusnya tidak tangkap muat, bukan pengedar pil kuda, bukan pengedar dadah.....hadi tak sebut  lgbt atau liwat.

maksudnya: lgbt atau liwat boleh terima sebagai calon? wartawan patut tanya semula hadi.

moral of the story: dlm dap sendiri - ada puak yg sokong anwar jadi pm dan ada puak yg bangkang.

puak mana yg lebih kuat?

Selingan:

Hadi double standart - pengedar dadah, pil kuda, kaki abung ayam - tak boleh jadi calon
                                - calon yang disahkan liwat oleh mahkamah dan penyokong tegar lgbt - hadi arahkan ahli pas kempen dan sokong.
Orang pandai ugama mcm ni, terang2 tunjuk 'sesat' - rasanya Allah bayar tunai di dunia.

Begitu juga karpal - punjabi tua penyebok
Karpal tolak mat taib yang masuk pas atas alasan rekod mat taib tak bagus.
Karpal terima anwar kaki liwat - itu rekod bagus?

Mat Taib adalah calon PM yang difikirkan sesuai oleh pas. Karpal awal2 lagi sekat kerana baginya bakal PM kelak ialah bukan melayu - sekarang tak hebohkan sangat, tunggu lepas pilihanraya kalau mereka menang.

Wednesday, April 24, 2013

pas sudah dapat calon baru utk pm - bukan hadi

calon baru ini mampu mengatasi kebuntuan selama ini dalam melantik seorang pm yg lebih baik dari yg ada..ertinya anwar dan hadi bermasalah pada kacamata pas terutama di kalangan majlis syura.

walaupun sebelum ini di urakan ku li tetapi kerana terlalu banyak protokol, terma dan syarat - idea ku li disimpan beku lebih2 lagi ku li sendiri tidak menunjukkan minat yg mendalam

lebih hebat lagi calon ini merupakan yg paling berpengalaman samada dlm pentadbiran kerajaan ataupun pengalaman berparti

calon ini memang sengaja dirahsiakan untuk sementara waktu sehinggalah keputusan pru13 diumum kelak dan calon ini akan ditonjolkan dan diumumkan secara rasmi oleh pas kerana calon ini juga berpengalaman keluar masuk istana, tidak bermasalah calon ini akan berada di istana bagi mengangkat sumpah mendahului anwar atau hadi.

malangnya rahsia dan strategi ini dikesan awal oleh dap sehingga karpal secara peribadi dan tersirat menolak calon ini atas kemasukannya dalam pas.

Tuesday, April 23, 2013

upah bom lawan...

aku dimaklumkan bahawa sekarang ni pemasang bendera pilihanraya, dapat dua upah, satu upah pasang, kedua upah cabut bendera lawan...

dari parti mana - kurang jelas
pdrm dan spr - kena pantau
punca pergaduhan dan pilihanraya akan jadi kotor

terkini: diberitakan terdapat pusat gerakan di bom?

pas perlu beralah - haron din

sudahkah rakyat malaysia bersedia untuk meraikan perdana menteri porno pertama di malaysia selepas 5hb mei

inikalilah...

Monday, April 22, 2013

Kalau lee kuan yew digantikan monyet pun singapura boleh maju ?!


Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka..

Lee Kuan Yew sekarang tentulah berpuas hati dengan kejayaannya membina Singapura. Beliau dikatakan telah membangunkan ekonomi negara itu sehingga menjadi negara maju.

2. Sebenarnya, ini bukanlah kejayaan beliau. Singapura memang telah lama dibangunkan oleh British sejak sebelum merdeka lagi. Selain menjadi pusat kegiatan ekonomi yang pesat, Singapura merupakan pelabuhan utama Asia Tenggara yang mempunyai kedudukan strategik.

3. Aktiviti pelabuhan telah banyak membantu Singapura dalam ekonominya. Apabila kerajaan Malaysia membina Pelabuhan Tanjung Pelepas di Johor untuk merancakkan ekonomi Malaysia, Singapura terasa terancam. Aktiviti pelabuhan yang sekian lama menjadi tunggak ekonomi Singapura sedikit sebanyak telah terjejas.


4. Kejayaan Lee Kuan Yew yang sebenar ialah menyumbangkan satu wilayah Melayu yang penuh dengan aktiviti ekonomi dan pelabuhan kepada orang Cina. Orang Cina di Singapura patut berterima kasih kerana mereka dapat mengecapi kekayaan wilayah tersebut tanpa berkongsi dengan orang Melayu di tanah besar Semenanjung.


5. Orang Cina di Pulau Pinang pula patut berterima kasih sekiranya pemimpin Cina di situ dapat membawa keluar Pulau Pinang daripada Malaysia. Mereka tidak perlu berkongsi kekayaan wilayah itu dengan orang di tanah besar semenanjung. Pulau Pinang kaya dengan aktiviti pelancongan, perindustrian and pelabuhan.


6. Tiada apa yang sebenarnya dikhuatiri Lee Kuan Yew terhadap Malaysia. Beliau selesa dengan kepimpinan UMNO yang kini mudah beralah. Sewaktu zaman Tunku Abdul Rahman dahulu, sikap beralah pemimpin tersebut telah disalah-gunakan untuk menakluk seluas mungkin Semenanjung Malaysia. Ada yang mengatakan pada ketika itu Lee Kuan Yew berhasrat membahagi dua tanah semenanjung dengan menguasai bahagian selatannya.

7. Pilihan Raya Umum Malaysia akan diadakan tidak lama lagi. Walaupun selesa dengan sikap tolak ansur pemimpin Malaysia yang diterajui oleh UMNO sekarang, Lee Kuan Yew mungkin inginkan kerajaan campuran di Malaysia.

8. Pentadbiran kerajaan campuran secara umumnya akan memperlahankan agenda pembangunan ekonomi negara. Ini kerana banyak perbalahan akan timbul terhadap sesuatu program yang hendak dilaksanakan. Dengan kelembapan ini, Malaysia tidak akan menjadi ancaman kepada ekonomi Singapura.

9. Oleh itu, tidak hairanlah mengapa beliau cuba muncul dalam senario politik Malaysia kebelakangan ini.


10. Usaha licik Lee Kuan Yew untuk mempengaruhi pilihan raya umum negara ini patut dibendung. Mungkin pembinaan jambatan bengok yang menggantikan separuh tambak Johor akan mengalihkan tumpuan beliau.

11. Keputusan beberapa pilihan raya kecil akhir-akhir ini menunjukkan bahawa kebanyakan pengundi Cina tidak menyokong Barisan Nasional. Bayangkanlah sekiranya pada pilihan raya umum akan datang, ramai pengundi Cina tidak menyokong Barisan Nasional. Bandar-bandar besar yang pesat dengan kegiatan ekonomi akan dikuasai pembangkang.

12. Hasil-hasil cukai dan sebagainya tidak lagi boleh ditadbir oleh Barisan Nasional yang mungkin masih lagi kekal sebagai kerajaan pusat. Inilah yang menjadi kebimbangan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional.

13. Untuk meraih undi masyarakat Cina dan juga India, pemimpin-pemimpin UMNO terpaksa beralah dan bertolak-ansur. Tanpa disedari, tindakan mereka telah mengguris perasaan orang Melayu.

14. Orang Melayu perlu sedar bahawa walaupun mereka merupakan penduduk majoriti negara ini, mereka kebanyakannya tinggal di kampung-kampung. Tidak banyak hasil cukai yang kerajaan peroleh dari kampung-kampung. Sebaliknya, hasil cukai banyak dikutip di bandar-bandar besar.

15. Mereka perlu menerima hakikat bahawa dalam hal ini suara orang bandar lebih diutamakan walaupun ramai orang bandar hanyalah penduduk minoriti negara ini.

Thursday, 18 October 2012

Kluangdiamond: Kalau monyet gantikan lee kuan yew pun singapura boleh maju ?!

kritikal: anwar kena penyakit berjangkit

kalau sebelum ini pas tersohor dng pungut derma tempurung ketika pemimpin mereka berceramah, kini anwar pula dlm email kpd rakyat rayu derma rm222 untuk projek rebut 222 pkerusi parlimen

ketika bn hulur pelbagai bantuan tunai kpd rakyat - pas, dap dan pkr minta derma.

bagaimana mereka ini mahu berkebajikan dan membela rakyat selepas berkuasa sdg pada peringkat ini, di awalan sudah cuba mengikis rakyat. kalau derma satu cara untuk berpura mereka miskin wang untuk berkempen - drama tu hanya boleh beli dan perbodohkan penyokong mereka sendiri yg terkenal taksub.

belum berkuasa - minta derma
sudah berkuasa - paksa rakyat bayar
betul ke? jom lah sokong mereka....

ini satu lagi contoh:


SABAK BERNAM 22 April - Rakyat yang menghadiri majlis minum petang bersama Penasihat Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dan calon PKR Parlimen Sabak Bernam, Dr. Aziz Bari di sini dikenakan bayaran sebanyak RM20.

Mana-mana individu yang hadir ke majlis yang diadakan di perkarangan Pusat Belian Padi Pukal Parit 3 Banat di Kampung Sungai Air Tawar di sini tetapi tidak membayar tiket tidak dibenarkan masuk.

Penyokong parti pembangkang yang kurang senang dengan syarat bayaran RM20 tersebut terpaksa berdiri di tepi jalan meskipun ada dalam kalangan mereka terpaksa menyelinap masuk tanpa membuat pembayaran.

Pihak media yang hadir untuk membuat liputan majlis itu turut tidak dibenarkan masuk selagi tidak membeli tiket yang dijual dengan alasan duit itu untuk disalurkan ke pada tabung jentera PKR di Sabak Bernam bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130422/px_134/PRU-13-Hendak-minum-petang-bersama-Anwar-Aziz-Bari-kena-bayar-RM20#ixzz2RCsliier
© Utusan Melayu (M) Bhd

Sunday, April 21, 2013

inikalilah atau lainkalilah...

ini kali lah saya memang bersungguh-sungguh nak sokong pembangkang kerana teruja dng kesempurnaan dan idealnya setiap pemimpin mereka. akhlak terpuji, tak ada auta semuanya fakta, bersih dari kroni, anak beranak mahupun pilih kasih.

bagaimanapun keterujaan itu tidak mencukupi sebab mengetahui kelemahan seseorang pemimpin itu juga penting untuk menilai sejauh mana keburukan, kekurangan mereka itu samada mempengaruhi dan mencacatkan perjalanan parti dan kerajaan jika terpilih kelak.

bagi saya kelemahan najib - persepsinya dia kena queen control

bagaimana dengan
nik aziz
karpal
lim guan eng
hadi awang
lim kit siang
azmin
anwar

anda bantulah saya nyatakan kekurangan mereka, minta maaf saya tak nampakpun sebarang kelemahan mereka untuk mentadbir negara kita.

pkr di kelantan hebat....nik aziz is 'nothing' selepas pru

4 calon parlimen dan 3 calon dun dari pkr di kelantan menunjukkan pas bukanlah kebal kerana masih ramai yg memilih untuk jadi ahli pkr selain umno.

petanda juga golongan pemimpin di kalangan pas semakin tandus dan ahli pas dipaksa untuk menyokong calon pkr. bagaimana pkr boleh ujud di kelantan kalau bukan pas yg memberi laluan?

calon parlimen pkr juga akan mengecilkan calon parlimen pas di peringkat putrajaya dan akan menjadi kuasa hilang tawar menawar dan sudah tentu bukan dominan kpd pakatan pembangkang lebih2 lagi lebih separuh ahli parlimen pas dibawah pengaruh anwar.

golongan ulama dlm pas risiko tersingkir atau mati suara

kesan pembelotan

25 ahli bn belot berbanding sebagai calon bebas, 2 dari dap - apa petandanya?

bagaimanapun jumlah wakil rakyat dap tidak mempertahankan kerusi sebaliknya lari ke kawasan lain sebagai petanda apa pula?

Friday, April 19, 2013

papa gomo tidak tepati janji - bukan budaya umno

penarikan diri papa gomo untuk berdepan dengan anwar ibrahim di permatang pauh demi memenangkan calon bn sangatlah dangkal untuk menutup kelemahan dan pembohongan kata2nya sendiri.

siapa papa gomo untuk menjadi faktor penting jaminan kemenangan calon bn, berapa undi dia akan sumbangkan? paling banyak 10.

papa gomo yg lebih melabelkan dirinya pro bn, pro umno, anti anwar, anti pembangkang wajar menjauhkan dirinya dari umno - janji tidak ditetapi walau dng apa alasan sekalipun bukan budaya bn dan budaya umno.

papa gomo lebih elok diam.

yusuf qarhdawi ini mcm nik aziz jugak ke...

minta maaf aku nak tanya - penting sangatkah yusuf ini kpd org malaysia, bernilai sangatkah apa juga isi suratnya kpd najib atau anwar hingga rakyat malaysia taksub dan berbalah.

apa dia tahu sangat tentang peribadi najib dan anwar, mendalam sangatkah pengetahuan dan maklumatnya tentang siasah malaysia. setakat mana dia memahami strategi zionis dan komunis melalui dap.

ilmu Islamnya setinggi mana, setaraf nik aziz atau rendah sikit, kalau tinggi setinggi mana, di malaysia ni dak tak ada ulamak lebih tinggi darinya ke - tolong jawab

jadi berpada-padalah dng seseorang yg tidak tetap pendirian dan jahil tentang malaysia.

Thursday, April 18, 2013

pembangkang bersatu menggunakan lambang pas sahaja - ancaman terbesar kpd bn!?

dap menggesa ros menarik balik surat 17hb bagi membolehkannya bertanding pru menggunakan lambang roket menunjukkan betapa biadap, bodoh, bangangnya dap yg
cuba eksploit dan meraih simpati. ros sudahpun memberinya kebenaran kerana parti itu
aran kerana parti itu tidak dibatalkan pendaftarannya - apalagi si bodoh ini bising.

menyedari undi melayu makin tiada atau tipis, dap cuba dan bersungguh2 mahu menggunakan lambang pas untuk membolehkannya mendapat undi melayu dan bagi pas pula jika terjadi ia memberi keuntungan maksimum kpdnya dan bolehlah dicanang dap sudah terima Islam dan sekaligus menafikan pas diperkudakan dap selama ini. mungkin pkr pun nak cari sebab kalau boleh tumpang sekaki nak gunakan lambang pas. tidak mustahil demi survival pembangkang semua calon secara sukarela menggunakan lambang pas utk menunjukkan mereka bersatu - satu ancaman besar pada bn.

Wednesday, April 17, 2013

tak ada masalah kalau been end tumbang..



Buat pertama kalinya aku merasakan bahawa memang benar bahawa apa salahnya been end ditumbangkan, tidak ada apa apa kerugian kepada melayu dan Islam dan rakyat malaysia amnya, sekadar lima tahun, kalau problem boleh tukar kepada satu alternatif lain pada masa itu. Pun mungkin pada masa itu parti parti dalam pembangkang sudah berpecah dan saling tuduh menuduh.

Melihat pada perangai bee end dan umno sekarang, akujanji setia sudah tak boleh pakai.
Tidak dicalonkan, kumpul orang kampong, belanja teh tarik lepas tu buat statement 'rakyat' tak setuju dia tak dicalonkan yang sudah bertungkus lumus sebelum ini - inilah pengakuan haram jadah.
Sebelum dia jadi pemimpin, jadi timbalan menteri, jadi menteri sudah tentu tu tempat tu ada orang lain. Adakah dia beranak terus jadi menteri dan mahu kekal terus jadi menteri ketika dikapankan !!!

Pilihlah siapapun calonnya, pasti ada kekurangan dan kelemahan kecuali kalau calon pas semuanya maksum, calon pkr itu anugerah tuhan dan calon dap sudah mendapat hidayah. Hanya calon umno yang banyak rasuah, kroni, kurang mesra, kurang turun jumpa rakyat, ada kabel, pilih kasih, hubungan sulit bla bla bla...Jadi apa nak tunggu lagi, pilihlah calon yang maksum, anugerah atau dapat hidayah!!!

yang terbaik ialah sendiri jadi calon sebab kita lah bapa mithali kat rumah, jadi imam pada keluarga, suami mithali yang tak pernah 'gatal' dan zina mata kat luar, anak2 semuanya moral dan akhlak terpuji, semua tutup aurat, isteri tutup aurat, kita lah ahli masyarakat yang ambil berat dan yang pertama sampai bila jiran sakit demam, yasinan tiap malam jumaat. Tak pernah ambil hak orang.

Mana ada orang lain yang lebih hebat dan betul, hanya aku saja le..



Tuesday, April 16, 2013

misi rampas kelantan lebih mudah tanpa ibrahim ali

tiada pencalonan ibrahim ali bertanding atas tiket bn mengambilkira matlamat utama umno merampas kelantan - najib melakukan yg terbaik supaya umno di pasir mas dan di kelanan tidak mempunyai peluang untuk terasa hati atau sabotaj.


100% umno kelantan kena buktikan mereka mampu bukan sekadar menang tetapi sewajarnya menang besar supaya pas dapat dihapuskan sama sekali bagi mengelakan mereka terus memecahbelahkan melayu dan Islam di masa hadapan.

mulut nik aziz bukan sekadar dikunci tetapi perlu disumbat.

tanpa memberi laluan kpd ibrahim ali, dng meletakan calon umno - realitinya di p/pasir mas pas akan menang - itulah harga yg perlu umno kelantan bayar.

kemenangan bn di kelantan lebih penting dari kemenangan ibrahim ali, tak ada nilainya ibrahim ali menang kalau pas terus perintah.

huru hara di pembangkang

pengalaman bn khususnya pm nampak teserlah dan mantap dalam menyenaraikan calon pru13, tertib dan sistematik dalam membuat pengumuman di negeri masing2 oleh p
engerusi bn. dijangka tiada perubahan' dijangka tiada sabotaj, kalau ada pun kekecewaan' tidak lebih 24 jam spt saranan pm.

ada beberapa nama yg alergik, yg masih dicalonkan di kedah, perak, kelantan, pahang dan negeri sembilan tetapi atas fahaman mereka boleh menang dan demi parti untuk menang wajar keputusan najib dihormati lebih2 lagi pm akan menanggung risiko besar dipersalahkan jika bn tewas.

berbanding dng pembangkang, bukan shj berlaku perebutan dan pertindihan, calon juga dipilih oleh parti masing2 dan dlm parti terdapat pula lebih dari satu 'decision maker' ..begitu banyak calon umum diri sendiri bertanding, pengerusi negeri umum anak buahnya dicalonkan dan sampai satu tahap berkasar sesama sendiri dlm perebutan kerusi. ketua pembangkang hilang cengkaman, penasihat parti diengkari, keputusan parti di boooo penyokong sendiri. ini baru permulaan...belum lagi sampai hari rasmi penamaan calon.

inikah gerombolan kutu brahak yg mahu menjadi kerajaan yg lebih baik dari kerajaan sekarang.

Monday, April 15, 2013

Nik aziz punca PAS ke longkang..




"Nasib orang Melayu menjadi lebih malang apabila PAS (baca: punca dari Nik Aziz) bekerjasama dengan DAP yang jelas menolak Islam dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) melalui pakatan pembangkang,"

Dan ini seorang lagi yang minat Peliwat:
Bertanding atas tiket Pakatan Kelirukan Rakyat parlimen Kangar.

Tuesday, April 9, 2013

Anwar nak kembali ke pangkuan UMNO? boleh ke orang UMNO terima semula..


"Saya bukan saja akan pertimbangkan, tetapi kalau diberi kesempatan ingin kembali kepada UMNO kerana saya orang UMNO, asalnya saya pemimpin UMNO.






JOHOR BAHRU 9 April - Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali akan mempertimbangkan pelawaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk bertanding di atas tiket Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Beliau sangat menghargai pelawaan itu kerana sebelum ini pernah berkhidmat di dalam UMNO bermula dari peringkat Pemuda, exco Pemuda, ketua bahagian dan Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

"Saya hargailah pandangan Tun (Dr. Mahathir) terhadap diri saya kerana mungkin dia ikuti dan mengenali saya dengan agak lama, dan dia tahu baik buruk saya. Saya terserah, hanya nak berkhidmat kepada rakyat dan hanya nak berjuang untuk agama bangsa dan negara.

"Saya bukan saja akan pertimbangkan, tetapi kalau diberi kesempatan ingin kembali kepada UMNO kerana saya orang UMNO, asalnya saya pemimpin UMNO. Cuma dulu ada sedikit pergeseran kerana saya digugur sebagai ketua bahagian selepas persempadanan semula," katanya.

Gambar Anwar-hanya hiasan




Artikel Penuh:
http://www.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130409/px_05/PRU-13-Ibrahim-Ali-pertimbang-pelawaan-Dr-Mahathir#ixzz2Pwc6TIYG
© Utusan Melayu (M) Bhd

husam kena jual

husam musa budak cerdik..pernah poknick lafazkan. sudah terpahat kelak menggantikan nickajis sebagai mb kelantan, berita tu dah tersohor hatta bayi dlm kandungan pun dah tahu....

sebagai membalas penghargaan yg poknick telah berikan, husam tanpa berlengah mempamirkan kecerdikannya lantas diheret oghang tua tu ke hilir ke hulu untuk merasmikan pelbagai projek, dari projek jamban di tok bali hinggalah projek mega dan terbaru, stadium dan lebuhraya....kecuali projek jamban, yg lain semanya tanpa segan silu dng muka pecah  tembok porknick rasmikan 'pecah tanah' belako lako... celako celako betul husam kenakan porknick.

poknik ni oghang bijok juga, auta mesti dibalas auta, dipendekkan cerita, oghang cerdik meme tok leh dok negeri, mesti ke pusat jadi menteri....husam dihantar sebagai calon putrajaya !!!!!

siapa pulok nak ganti ambo, husam pura2 tanya....poknik tunjuk arah siye, sempadan siye, rantau...yg berbahagia anak ambo, nik bduh.

anwar bulih, karpal bulih, kit siang bulih, ambo lagilah bulih.

Monday, April 8, 2013

musa hassan ni apsal menyebok....

bekas kpn negara ni, si musa hassan aku perhatikan boleh tahan juga menyebok dengan membuat sidang akhbar, terbaru buat sidang akhbar minta polis buka semula siasatan atau seumpamanya kes sumpah sesumpah bala....sebok ni untuk siapa? atas kepentingan siapa dia bercakap? atas kapasiti apa dia bercakap...

semasa jadi kpn aku rasa dia ni terkemt kemut bila wartawan soal, tapi lepas tak disambungkan jawatan, galak dan gatal pula mulut nak bercakap....kalau ada masalah peribadi dengan kdn, dng hisham...tak puas hati tak disambung atau sebagainya, bertindaklah dlm saluran betul...

Paling penting, nyatakan pendirian sebenar, maksud sebenar - masuk gelanggang seperti anak jantan, tak kesahlah join pembangkang atau BN (tak mungkin).


PETALING JAYA: PKR today backed a former inspector-general of police Musa Hassan’s call to reopen investigation into the murder of Mongolian translator Altantuya Shaariibuu.
PKR vice president Tian Chua said that the recent revelations made by carpet trader Deepak Jaikishan, private investigator the late P Balasubramaniam and lawyer Americk Sindhu had raised sufficient concerns to launch a new probe.
“The revelations may point to the motive of Altantuya’s murder, which has yet to be established till now,” said Tian Chua at a press conference held at the party headquarters.
Yesterday, Musa had urged the police to reopen the case due to the surfacing of new evidence.
He cited the allegation where the second statutory declaration (SD2) filed by Balasubramaniam was allegedly facilitated by a veteran lawyer, at the behest of Prime Minister Najib Tun Razak.
“If there is new evidence, then there must be new investigation,” Musa was reported saying.
MORE TO FOLLOW

paklah tanding anwar di permatang pauh untuk cuci dosa....

perkabaran papa gomo akan bertanding menentang anwar di permatang pauh bukanlah sesuatu yg sangat menarik, kalau sekadar ingin membogelkan anwar, ummi hafilda lebih layak untuk menentang anwar dan sekaligus memberi kesan yg mendalam terhadap anwar.

walaupun digemburkan papa gomo adalah blogger boneka umno itu tidak bermakna dakwaan itu benar. masih ramai blogger yg sokong umno tanpa disuruh, tanpa dikenal dan tanpa dihargai umno. tetapi mereka tetap sokong umno atas dasar umno lebih relevan dan boleh dipercayai dlm memelihara Islam' melayu dan negara.

umno sudah pastii akan tetap meletakkan calonnya yg setanding dng anwar. paklah sepatutnya dicalonkan dan dipertanggungjawabkan untuk menentang anwar dan sekaligus perlu menang untuk mensucikan dosanya kerana dia lah dan kj yg 'melep#skan' anwar hingga negara terus huruhara dan konflik hingga hari ini. paklah tidak boleh menutup sejarah sekadar diam kerana imej bersihnya sudah musnah, yg tinggal adalah karaktor 'kaki tidor', lembek dan diperalatkan anak menantu.

sanggup dan beranikah paklah? sampai kucing tumbuh tanduk pun, paklah sudah tentu tidak akan menyahut cabaran berdaulat ini.

berbalik kpd papa gomo. perlu berhati hati kpd org seperti ini. dia mampu buat u-turn dan oerner baring jika anwar offer sesuatu yg tidak mau ditolak

ibrahim ali terpinggir?

cadangan tun supaya ibrahim ali diberi tiket bn untuk bertanding menyebabkan kera dan monyet di pihak pembangkang kepanasan butuh, terloncat dan terlompat...jika ada di kalangan bn dan umno pun melenting, ianya samalah tarafnya dngan kera dan monyet tu, ada yg kata kenapa peluang diberi kpd ibrahim ali yg ultra melayu? tidak sealiran dengan najib' bukankah calon itu bukan calon boleh menang?

apakah untungnya ibrahim diberi tiket bn?
ibrahim ali lazimnya akan bertanding di kawasan pasir mas, melayu majoriti, isu ultra melayu sangat sesuai berbanding yg pas antimelayu dlm perjuangfan nicik ajis.
jika pun ibrahim ali tidak diberi tiket bn, dia akan bertanding atas tiket bebas, masih potensi menang dan sekaligus  memecahkan undi kepada calon umno akan tewas.
jika ibrahim diberi tiket bn atau tidak diberi tiket bn ia pasti mempengaruhi seluruh ahli perkasa di seluruh negara samada mengundi bn atau boikot.

najib kena bijak kerana cadangan tun bukan tanpa isi dan kena ingat, perkasa banyak membantu dan menyelamatkan imej umno dan nasib melayu dan Islam ketika musuh Islam dan melayu di asak pembangkang dan komponen bn lain. semua wakil rakyat atas tiket bebas yg lain juga seperti yb zul kulim harus di ambilkira.

mulut busuk - insuran tolak..

Mulut bacul mulut celupar nick ajis - ada tak mana2 syarikat insuran yang sanggup menerima pembayaran premium untuk melindungi mulut busuk tu?

Pondok Minda ulangi pendirian parti pas adalah ajaran sesat dan farwa nicky tak boleh pakai, undi pembangkang hukumnya haram.

aku percaya nick ajis ada cara dan kaedah nak halalkan semua itu.

Sunday, April 7, 2013

PAS berperang dengan pembohongan mereka sendiri

Hanya orang yang berniat jahat sahaja akan syak orang lain pun sama dengan dia, berniat jahat sokmo...

"Nick Aziz kata solat orang UMNO tiada pahala"
"UMNO bina masjid, bukan bina Islam"

Lantas perjuangan Islam yang kononnya digembar gemburkan oleh PAS bukanlah pejuangan untuk menegakkan terus syiar Islam tetapi lebih kepada niat kuasa dan duit besar. Sambil menyelam sambil bekwoh (kenduri) dengan duit derma penyokong dan ahli. Akan kaya raya bila pegang jawatan dan kuasa kalau menang.

"UMNO bina masjid, bukan bina Islam" - paling bodoh punya statement nick ajis. Nabi bina masjid untuk apa?
PAS gagal bina masjid sebiji pun di Kelantan - itukah tanda bina Islam.
PAS hanya mampu bina poster besar di simpang jalan - "Pecah Tanah" dan "Membangun Bersama Islam"

PAS cukup pariah kebelakangan ini.


Sedarkah PAS, bahawa mereka sedang berperang dengan pembohongan mereka sendiri, berperang dengan kebenaran, berperang dengan Allah..boleh ke menang ?


http://dinturtle.blogspot.com/2013/04/khas-buat-nik-aziz-orang-pas-kalau-baca.html
Assalamualaikum..

Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tanggunglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz.

Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan..mukharimul akhlak (akhlak) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS..

Bila bersuara.. Kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usaha manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (ahlul Sunnah Wal Jamaah..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati muslim lain.. berterusan nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada PAS.

Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka.. apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang?

Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu. Kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti kemudian kau dan parti yang kau ketuai.. kau biarkan penganut PAS mendewa-dewakan kau seperti wali.. pengaruh kau dan merosakkan hati nurani mereka yang dahaga agama ini terpesong jauh.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza parti..disuburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam.. kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakar-bakar setiap kali pilihanraya.. seolah-olah UMNO itu terlalu jahat.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya.. pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS.

kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela sudut politik di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. kau hina Ke-esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..



kempen kpd kawan melalui sms

sehari dua ni aku sebok sms kenalan2 yg dulunya aku memang tahu tegar menyokong pembangkang, alhamdulillah selepas beberapa bulan berlalu dng pelbagai peristiwa politik akhirnya 80% dari mereka nampak mula mula sedar ketemberangan pembangkang dan kini beralih untuk mahu menyokong bn.

paling ketara perubahan berlaku di sabah mencapai 100% dimana semua kenalan aku bertekad menyokong bn atas alasan hanya bn menepati janji dan peristiwa di lahad datu menyedarkan mereka niat pihak tertentu mahu menggadaikan keamanan  rakyat sabah demi politik peribadi mereka

tetapi masih juga ada terus degil, selepas mereka tewas dng fakta, alasan mereka undfi adalah rahsia...

peringatan akhir aku kpd mereka' undi memang rahsia tet#pi tetap perlu bertanggungjawab. kalau mereka nak seks bebas, sokong musuh Islam, pilih yahudi, undilah dot dot

Friday, April 5, 2013

betul ke bohong?

solat org umno tak dapat pahala? solat org pas yg tak derma pada parti pun tak dapat pahala? - ini babi yg cakap

org umno kena bedal sikit saja, tujuannya nak kenakan org pas supaya jangan sama dng org umno, kalau   org pas solat tapi kedekut, solat pun tak dapat pahala mcm org umno.

yg terkena teruk, kena bedal, ditipu hidup-hidup, diperbodohkan adalah org pas sendiri, matlamat menghalalkan cara untuk parti dapat derma. derma untuk apa? perjuangan parti? kocek ajk? saguhati penceramah?

itukah yg dinamakan majlis ilmu? majlis dakwah?....
mana lebih baik - rakyat berkumpul dapat ber1m atau rakyat berkumpul untuk menderma   dengan fatwa 'mengena dan meperbodohkan' ahli pas.

solat tu wajib, derma tu sunat - bilamasa pula buat yg wajib tak dapat pahala jika tak buat perkara sunat - kesian org pas.

anwar belajar politik dari najib

tak sampai beberapa jam, saranan najib supaya pemimpin atau wakil rakyat harus setia d
engan pengundi, kekal bertanding di kawasan yg sama dan bukannya lari kerana gal menunaikan tanggung jawab di kawasan mereka telah disambut dng baik oleh anwar untuk kekal bertanding di permatang pauh.

kematangan berpolitik najib telah memberi satu tamparan dan kesedaran kpd anwar untuk belajar berpolitik secara betul. sewajarnya juga anwar harus menasihatkan lim kit siang supaya kembali ke ipoh timor

kalau wira2 negara sanggup menggadai nyawa di lahad datu apa salahnya anwar dan kit siang sanggup pula menggali kubur sendiri kekal di temat masing2... kalau kalah pun biarlah kalah yg bermaruah, jangan mati seperti katak yg melompat

Wednesday, April 3, 2013

ahad hari mengundi...

parti kata pergi....kubur kata mari....rakyat dah tak sabar undi....

spr jangan tangguh lama2:

esok - semua dun dah bubar
jumaat - spr buat pengumuman
sabtu - penamaan calon
ahad - pengundian
isnin - pm baru angkat sumpah

kempen politik hampir 5 tahun lebih dari cukup - semua parti kata dah sedia - spr pun dah sedia

tunggu apa lagi?

Tuesday, April 2, 2013

calon pru13 kota bharu diserahkan kpd dap?

dalam komponen pakatan haram, pkr mendahului lelain parti sebagai komponen yg paling banyak masalah. masalah pemimpin secara individu dari segi moral, krisis dalaman dan percakaran sesama sendiri (azizah/azmin/khalid) tikam menikam dari belakang dng terhasilnya kem masing2, masalah dalaman keluarga pemimpin (azizah/anwr/nurul) dan terkini masalah calon yg tidak mendapat restu ahli akar umbi dan tidak dipersetujui komponen lain.

komponen kedua bermasalah ialah pas yg berpecah kpd tiga kepala, satu mempunyai segolongan pemimpinnya walaupun memegang tiket ahli pas tetapi berkiblat kepada anwar. golongan kedua hanya fanatik kpd nik aziz dan golongan yg paling lemah tercicir dalam kumpulan hadi awang. calon pru13 kelak akan terdiri dari kem ini dan yg paling kevewa dan tersisih kelak datangnya dari kumpulan hadi awang.

kemungkinan besar hadi sendiri secara teknikal tidak bertanding bagi memberi peluang kpd kurangnya persaingan jawatan pm jika putrajaya terampas?

pas akan mengalami masalah besar dlm calon yg tidak direstui kerana ujudnya secara ketara 3 kem ini dan ini belum termaduk perpecahan pas di peringkat negeri spt kedah, perak, penang dan selangor. pas kelantan dan nik aziz juga hilang pengaruh dan hormat apabila ahli pas tidak berpuashati kerana beberapa kerusi di kawasan mereka nik aziz serahkan pada pkr dan dap? kawasan mana nik aziz beri laluan pada dap???

dap adalah komponen pakatan haram yg paling kurang masalah? kurang masaalah kerana semua pintu, tingkap, lubang diduduki dan dikawal oleh anak beranak, sepupu sepapat dan kroni belaka-laka.

anwar terus diburu ummi, dap dihantui tunku aziz dan pas dibogelkan hassan ali... anwar lari dari permatang pauh? limkitsiang cabut dari paloh timor!

pkr akan berkubur, pas menangis tak berlagu - insyaAllah.


Suka Mak Bapak Dia Umum Calon PRU

ada atau tidak, muhyiddin atau mana2 mb negeri bn termasuk presiden komponen bn mengumumkan calon pru13 mendahului pengumuman najib - tapi itulah terjadi pada pemimpin parti pakatan haram, tak ada protokol langsung, mabuktodisondolbabi style.

nik Abdul Aziz berkata, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Selising, Saiful Bahrin Mohamad akan dipilih mempertahankan kerusi itu dalam pilihan raya umum nanti.
Kenyataan beliau itu dilihat agak mengejutkan ekoran pemimpin berkenaan didakwa pernah terlibat dengan skandal seks dalam koc kereta api satu ketika dulu.
Nik Abdul Aziz berkata, kesemua perkara itu merupakan fitnah melampau dan Saiful Bahrin akan terus bertanding bagi memberi pengajaran kepada pihak yang kononnya memfitnah beliau.

Aku tak tahu dalam PAS ini ada banyak kepala. Siapa sebenarnya yang layak umum si polan dan si anu bertanding atau tidak...

Aku rasa elok PAS serah sahaja pada Anwar untuk umumkan calon PAS yang akan bertanding di PRU kelak..pilihan Anwar lebih tepat. Nik Aziz elok dok diam-diam macam Hadi.

Untuk jadi calon, buatlah 'projek' tertentu agar ada sok sek ...lepas tu tuduh di fitnah...dapatlah jadi calon..

Contoh sebelum: Mat Sabu