Google+ Followers

Friday, May 31, 2013

tiada pertandingan - itu cadangan gila siapa ?

Tiada pertandingan untuk lima jawatan tertinggi UMNO - ini cadangan gila siapa?

Adakah ahli UMNO masih memerlukan mereka ini !!!





atau ini




atau ini





atau terus kepada yang ini


Ini masih nak juga ke?


mahathir bina putrajaya bukan untuk rosmah...

pernahkah ANDA terfikir kenapakah si anwar masih bertenaga di atas pentas dari pentas demi
perhimpunan dari perhimpunan dan masih berselera dan sempat menyelinap sampai ke kina-batang-an.

Missinya untuk mengadakan perhimpunan di sabah terbantut apabila nurul tersekat di lapangan terbang kk - dihantar balik ke semenanjung selepas kenyang makan kfc. Tak dipastikan nurul ke sana dengan jet peribadi, mas atau airasia yang rasis.

Anwar tampak kebal. Bila sumpah laknat saiful akan tiba? Saolan yg boleh menggugat akidah.

Tidakkah anda juga terfikir bahawa anwar sudahpun mendapat tempiasnya terlebih awal ? 1998 - dinafi dipinggirkan dipecat dilucut dipenjara secara hina dan memalukan dari jawatan timbalan perdana menteri sekaligus menghancurkan peluangnya sebagai perdana menteri.

1998 - Bukankah anwar diberi peluang untuk melepaskan jawatan secara terhormat - tetapi dia sendiri menolaknya dengan reformasi.

Anwar terus merana jiwa dan raga sampai sekarang dengan terus bergelumang berkubang dengan parti yang paling
busuk paling najis paling sesat yang pernah diludah dijijiknya semasa berjawatan dan berkuasa. apakah selesa untuk terus berada dalam satu selimut yang hancing tetapi anwar terpaksa menahan segalanya demi putrajaya, demi kuasa, demi kerusi perdana menteri
2013 - Kemaraan anwar tersekat sekali lagi di pru13 walaupun dibantu dengan bapa segala rasis dan kerajaan langit.

Tetapi bukankah anwar berjanji untuk berudur dan berhijrah keluar negara sebagai pensyarah jika gagal tawan putrajaya? Tetapi dia masih tetap di sini.
Jangan salahkan anwar - mungkin tiada universsiti atau kolej yg bersedia mengambilnya atau menawarkan peluang kepadanya - seorang graduan politik yg gagal di kampongnya sendiri mana mungkin boleh mejadi guru politik yang baik !!!
Bukankah anwar jug secara diam2 telah menggunakan pihak ketiga untuk berdamai diaberjanji untuk menghormati apa juga keputusan pilihanraya dengan musuhnya Najib. Tetapi kini memungkirinya dengan pelbagai alasan.
Jangan salahkan anwar - mungkin anwar fikir dia akan kalah teruk tetapi bila dilihat ada peluang dan ruang maka kepanajib dihulurkannya salam spring black 505
Adalah tidak adil untuk kita masih mengharapkan sesuatu yg lebih dasyat, lebih buruk berlaku kepada anwar selepas ini sedangkan segala kemusnahan itu sudah anwar tanggung sejak 1998 - sudah 15 tahun.

adalah tidak adil untuk kita minta azizah dan nurul belot kepada sang suami dan sang bapa kerana adalah lebih baik kebenaran itu ditutup selama lamanya - kepercayaan yg mungkin ada benarnya dan kini menjadi budaya dan warisan keluarga. Nurul berpolitik di atas landasan itu ?1

anda boleh sokong anwar atas dasar kasihan untuk membantunya kembali ke jalan yang benar semula atau anda diam sekadar tidak mahu bersubahat tetapi janganlah menentangnya kerana itu menambah kesengsaraannya sejak 15 tahun yg lalu.

Apa dosa anwar sehingga kini, alam sekitar masih tidak mahu menyebelahi anwar.




Thursday, May 30, 2013

apa yg nurul izzah nak tuai sampai ke sabah

sebagai rakyat malaysia kita turut simpati kpd nurul izzah atas larangan pejabt ketua menteri sabah untuknya memasuki sabah tanpa alasan.

mungkin nurul izzah tidak bersama suami dan anak2nya hingga menimbulkan keraguan kerajan sabah apa tujuan peribadinya ke sabah, untuk apa? jumpa siapa? kenapa sendirian? tidor di mana nanti? apa akiviti? berapa lama?

apa yg kerajaan sabah lakukan mungkin untuk keselamatannya juga, pesta keamatan adalah pesta budaya, pesta sosial, pesta mabuk, pesta tiada larangan percampuran lelaki petempuan, tiada halangan lgbt...kalau sudah mabuk, macam2 boleh berlaku, dan pelbagai...jika terdapat rakaman vedio kelak umno juga akan disalahkan.

adalah lebih baik pesta keamatan  atau dikenali juga pesta menuai dibawa, dirai, dinikmati di kuala lumpur bersama rakan2 black 505. tidak wajar nurul bersenonok menuai sendirian di sabah.

apa lagi cina mahu sudah dijawab? kenapa utusan malaysia tak siarkan di muka depan, tulisan besar

utusan malaysia: apa lagi cina mahu?

Inilah jawapannya:
kerajaan bodoh, kerajaan lembu, kerajaan babi sebab diketuai orang melayu.
melayu babi, melayu bangang, melayu pukimak, melayu sial - inilah jawapan seorang pengetua sebuah sekolah di gelang patah - poh kim thye

Lim Kit Siang memang racist.
Kaum yg dimanjakan Najib dan Muhyiddin

Aku percaya kes di atas tak kemana sebab ada pemimpin melayu pukimak yang akan tenangkan semua orang, kes terpencil, bla bla bla..dan kalau lah si cina komunis tu minta maaf - settle lah

biasalah..melayu !!!

UTUSAN MALAYSIA BERSIKAP RASIS BILA TIDAK SIARKAN KENYATAAN PUKIMAK THYE DI MUKA HADAPAN !!!

Wednesday, May 29, 2013

TINGKAT 4 PAKLAH > WAR ROOM NAJIB

TAJUK ASAL: KENAPA NAJIB PERLU BERUNDUR ATAU DITOLAK

sejak kita mengenali najib dan rosmah lebih2 lagi sejak najib menjadi timbalan perdana menteri dan kemuncaknya najib menjadi pm dan rosmah mengangkat dirinya sendiri perasan tak menentu sebagai "first lady" - sukar untuk kita letakan itu sebagai kerja jahat pembangkang atau persepsi semata mata kerana 'bahasa badan' rosmah dan najib mengiyakan.

oleh itu kpd pembodek dan pecacai najib jomlah kita jadi pecacai parti untuk meletakan pemimpin di tempat yg betul.

bagaimana umno akan mengharapkan sesuatu lagi yg hebat dari najib sedangkan masalah kecil spt 'rosmah' ini pun tidak mampu di atasinya sejak azali sampai sekarang. sebab itulah masalah 'anwar' jadi beban kpd negara sampai sekarang tanpa kita tahu sampai bila tetapi makin berkuman.
Takut yg amat sangat - najib lebih rela bangsanya dipijak, sekarang atau esok. najib hanya lebih baik sikit sahaja dari sepupunya.

mulut tempayan boleh ditutup tetapi bangkai gajah tak mampu dibendung.

mukhriz bukan mahathir

kemenangan bn di kedah dan mukhriz sebagai mb masih lagi dirayakan oleh rakyat kedah penyokong bn termasuk bloggers yg tak sudah2 memuji dan dah tahap mendewakan.

mukhriz adalah calon kalah ketua pemuda di tangan kj, dilantik timbalan miti sebgai satu bargain, ehsan najib menjaga hati mahathir dan sepanjang menjadi timbalan menteri tidak banyak yg bagus dihasilkannya, biasa2 shj. jika adapun mungkin mukhriz sangat bagus sebagai ahli parlimen jerlun sebelum ini.

mukhriz sendiri seorang yg low pofile dan bukan jenis yg menunjuk nunjuk atau tunjuk pandai macam kj.

oleh itu adalah wajar semua pihak tidak cuba berlebihan menggambarkan siapa mukhriz, biarlah empunya diri menjalankan tugasnya untuk dinilai oleh rakyat berdasarkan ilmu dan kemampuannya.

meletakan harapan yg terlalu tinggi dan cuba membandingkannya seiring dengan mahathir adalah suatu yg merbahaya dan boleh membunuh masadepan politik mukhriz, bn dan negeri kedah.

dari jadi vangkai bernyawa-wajar mca bubar

kekalahan mca di pru 12 dan muktamadnya pru13 menunjukkan mca sudah tidak relevan tidak diperlukan dan dibenci bukan sahaja dari org cina tetapi juga dari ahlinya sendiri, disabotaj dng tidak  undi mca/bn.

silih berganti ahli mca dan bekas pemimpin tertinggi mca menggesa chua soi lek meletak jawatan serta merta walaupun dari awal chua sudah memaklumkan tidak akan mempertahankan jawatannya. kenapa perlu tergesa gesa?

adalah dijangkakan jika chua letak jawatan serta merta, pemimpin mca yg menang pru13 akan menerima jawatan kabinet termasuk dilantik sebagai senator, exco di negeri dan ratusan jawatan lain. halangan memegang jawatan jika kalah pru seperti yg diputuskan parti boleh ditarik balik jika chua tiada.

ini tidak menjadi kenyataan bila chua menolak permintaan untuknya melepaskan jawatan.

langkah chua untuk pemimpin mca tidak menerima semua jawatan kerajaan bertujuan mengajar bangsanya sendiri supaya menerima keadaan bila tiada wakil cina dlm kerajaan - setakat ini tindakan itu tidak menjejaskan pun kaum cina kerana mereka boleh berdikari dan membeli dng wang termaduk merasuah pegawai kerajaan atau menteri melayu? bukankah itu yg mereka mulakan dulu? bukankah itu yg mereka amalkan berkurun lamanya? kenapa pula sukar untuk mengulanginya sekarang?


berdasarkan keadaan itu chua wajar mengambil langkah untuk membubarkan mca...sekurang-kurangnya pembubaran itu mengikut langkah dan tari org cina sekarang yg menolak mca dan umno, lagipun calon mca menang pun atas undi melayu? chua tak terasa malu ke?

pembubaran mca adalah langkah menyatukan kaum cina, menyelamatkan maruah kaum cina malah tindakan itu membolehkan org cina menguasai putrajaya sepenuhnya selewat lewatnya 10 tahun dari sekarang.

calon mca yg menang sekarang boleh kekal sebagai calon bebas, join pkr atau dap.


Tuesday, May 28, 2013

Rafidah pengkhianat bangsa...

Aku hanya sediakan tajuk..pengisian dan samada betul, wajar atau tidak terletak di tangan anda.

Mereka hanya berjuang bila ada jawatan dan kepentingan.

Monday, May 27, 2013

Berhati.hati..pdrm akan dibalun

Apa perlu laporan polis dibuat berhubung " dakwat kekal " sedangkan anwar mempunyai pilihan untuk saman spr.

Atas laporan tersebut, perlu ke polis membuat siasatan? Kecualilah laporan polis dibuat pada hari yg sama, tarikh mengundi, pun itu bukan satu penipuan pun kerana ia tidak menjejas proses pengundian kecuali ada yg membuang undi dua kali atas kecuaian tersebut? Ada ke berlaku? Jawapannya mustahil berlaku.

Orang yg membersihkan dakwat dijarinya hanya boleh lulus dan lepas masuk mengundi jika dia menggunakan mykad orang lain. Adakah boleh undang2 menerima keterangan bukti sekadar pengakuan kosong.

Apa yg anwar lakukan sekadar memberi keraguan kpd rakyat yg supaya mempunyai persepsi spr menipu..dan apabila polis tidak mempunyai sebab dari segi undang2 untuk mendakwa spr, anwar sekali lagi memberitahu rakyat bahawa pdrm turut bersekongkol dan menerima arahan najib - matlamat utama ialah untuk membangkitkan perasaan marah dan benci rkyat kpd spr, polis dan kerajaan.

Apakah rakyat terpengaruh ...yes malaysia masih miliki ramai rakyat yg bodoh dan diperbodohkan untuk mempercayai anwar. Tidak pula disangka, yg paling bodoh dan tertipu sekarang ialah kaum cina yg majoritinya mendapat pendidikan dari sekolah jenis kebangsaan. Mudahnya menipu cina.

Petama, kedua, ketiga semuanya haprak...

Seorang ustaz yg menggelar melayu haprak akhirnya memilih seorang wanita melayu haprak untuk menjadi isterinya  yg ketiga.

Yang pertama, kedua pun haprak, yg ketiga lagilah haprak..


Sunday, May 26, 2013

Jangan persoalkan pemuda, kj.....zahid, muhyiddin lebih senior

Ada suara mempertikaikan ketua pemuda umno atas suaranya yg membisu tanpa tindakan proaktif ke atas suasana sekarang khususnya dalam kegilaan anwar melayan sakit dan penyakitnya meroyan di perhimpunan, hanya kapsul putrajaya mampu mengubat sakit kronik yg di alaminya.

Persaolannya perlukah kj melayan kerenah anwar  yg nyata tidak berpijak dibumi nyata. Bukankah lebih baik kj fokus kpd tugas tugas di kementeriannya membantu najib transform. Dari tugasnya nantilah akan berlaku pencerahan kpd rakyat tentang kebaikan kerajaan sekarang.

Lagipun siapalah kj untuk mewarnai malaysia dan mengganggu tugas yg sewajarnya diselesaikan oleh senior spt zahid dan muhyiddin. Kalau kj beri pandangan mungkin juak dan pecacai mahathir akan kondem, bukan setakat dirinya, kutuk dari bapa mertua sampai anak cucu...lebih baik biarlah mahathir yg dianggap otai madih berbisa selesaikan... Aduh bisanya !!!

Adalah lebih baik, kj tumpu kpd pemilihan dalam umno, jika dia diberi mandat besar spt timbalan presiden, sudah tentu kj dapat menunjukkan kebijaksanaannya menyelesaikan krisis. Kj juga tak kurang penasihat..kalimullah, azran, bapa mertuanya sendiri sekadar satu dua nama hebat yg mampu membantu.

Terserah kpn ahli umno untuk memberi peluang dan tanggungjawab yg lebih besar kpd kj.

Satu lagi muzeum baru....Jangan salahkan anwar

Kebiasaannya untuk mendapat gelaran "bapa" seorang lelaki mestilah kahwin dahulu dan mendapat anak, begitu juga kalau seorang pemimpin biasanya akan menjadi perdana menteri atau presiden sebelum mendapat jolokan "bapa" atas sesuatu jasa besar hasil kepimpinannya.

Tetapi lewat kebekangan ini, ramai juga pemimpin sudah mendapat gelaran walaupun belum sampai masanya menjadi orang nombor satu.

Tun hussien onn mendapat gelaran "bapa perpaduan" , anaknya hishamuddin - "bapa amaran"
Tun abd razak dikenali sebagai "bapa pembangunan"' anaknya pula najib - ? .. .....(Aku rasa dah ada)

Tetapi seseorang ini sudahpun mengumpul begitu banyak gelaran sebelum sampai masanya dan kalaulah dia berada di no.1, aku rasa mau dibina satu lagi muzeum untuk diisi dan dipamerkan replika tuan punya gelaran dan gelaran2 yg terkumpul dalam dan luar negeri.

Bapa peliwat
Bapa penipu
Bapa pembohong
Bapa pemungkir janji
Bapa omega
Bapa jelly
Bapa putar...

Banyak lagi...
Kenapa begitu banyak dia mampu meraih pelbagai gelaran..lihat siapa yg didampinginya..

Bapa rasis
Tokong
Bapa Ajaran Sesat (BAS)
Bapa langkah mayat
Bapa lgbt

Jangan salahkan anwar.


PAS dua kali berkubur di Kedah..


Di Kelantan, Kedah dan Terengganu... ulamak adalah faktor yang mengekalkan PAS di negeri-negeri tersebut samada sebagai kerajaan negeri atau sesuatu yang lawan hormat dan gerun.

Berbeza, di Kedah, PAS bukan sahaja terkubur di PRU13 yang lalu tetapi terkubur sekali lagi dengan perlantikan Dato' Mahfuz Omar LCE sebagai Pesuruhjaya Negeri melangkau DATO' HAJI IR. PHAHROLRAZI BIN HAJI MOHD ZAWAWI yang kini merajuk dan letak jawatan.

Kalau di Kedah PAS terkubur dua kali...harapan untuk hidup semula makin sukar. Boleh bernafas pun dah kira bagus.

Anggaran 110 ribu kepala yg hadir black 505 adalah logik

Berapa jumlah sebenar yang hadir pada perhimpunan haram black 505 dataran PJ - kalau ada yang jawab dengan betul jumlahnya memang pembohong besar.

Semua bersekitaran anggaran...kalau ada yang kata antara 100 ke 150 ribu aku tak ragu2 untuk setuju...setiap lelaki ada berapa kepala? perempuan kurang satu..
kepala otak - 1
kepala lutut -2
kepala but../lan... - 1

Lelaki ada 4, Perempuan ada 3 kepala
Kalau 20 ribu lelaki jumlah kepala ialah (20,000 x 4 = 80,000 ribu )
Kalau 10,000 ribu perempuan jumlah kepala ialah ( 10,000 x 3 = 30,000 ribu )

Jumlah keseluruhan 110,000 ribu kepala - logik !


Saturday, May 25, 2013

Gurka

Bosannye dok mesia ....

Kerajaan dan pembangkang mempersembahkan lawak bodoh mereka kelas dunia...

Aku rasa tak banyak beza kalau soal keselamatan, serahkan pada nepal, pembangkang serahkan pd mat black afrika, kerajaan serahkan pada bangla...

Itulah standart mesia hari ni...

Verry verry intresting.


Perjanjian syaitan

Rakyat di sajikan dua menu dlm masa yg hampir sama:

Pertemuan sulit zahid dan bebrapa pemimpin pakatan haram berkaitan terma dan syarat perhimpunan - perjanjian dimungkiri.

Najib dan anwar tanpa jumpa tetapi melalui jusuf kalla membuat persetujuan untuk menghormati keputusan pru13 - perjanjian dimungkiri.

Anwar dan pemimpin pkr walaupun memungkiri janji tetapi mendahului dari segi matlamat mereka untuk meneruskan agenda menggambarkan penipuan dlm pru.

Najib dan zahid kalaupun memungkiri janji masih lagi terkial untuk mengatasi masalah dan persepsi rakyat.

Rakyat tidak tahu siapa yg mungkir janji tetapi rakyat nak hasilnya.
Kalau anwar betul, segera tumbangkan kerajaan sekarang tetapi rakyat nak tahu bila?
Kalau kerajaan betul, segera hentikan segala bentuk fitnah dan himpunan tetapi rakyat nak tahu bila semua ini akan selesai.

Gagak di Klang berhijrah ke pj

GAGAK DI AMCORP PETALING JAYA






Friday, May 24, 2013

Azmin malu-malu kucing

Azmin sedia berdialog dengan UMNO berhubung kepentingan, keselamatan dan kemakmoran rakyat - tetapi tidak kepada kerajaan perpaduan.


Tahniah - Azmin malu-malu kucing dan berlapik.
Teruskan..


Azmin juga sinis terhadap perhimpunan 505, 506, 507, 508, 509....


slogan cari makan

"BOIKOT PRODUK CINA" - Bloggers Melayu.

"BOIKOT PRODUK CINA TAPI JANGAN BOIKOT TAUKE CINA"- Pemimpin UMNO

"JANGAN BOIKOT PRODUK CINA DAN TAUKE CINA" - KJ

Pakatan Haram ? apa slogan !!!


Tangkap lepas ! Sebenarnya apa?

Sebenarnya aku pun tak faham kpd dua situasi yg seiring tetapi rupanya bertentangan:

Tika polis menangkap orang tertentu dilokap atau kemudiannya mohon ke mahkamah majistret untuk di reman, tiba tiba permohonan itu ditolak, media patut mendedahkan alasan sesuatu permohonan polis itu ditolak untuk rakyat melihat undang2 itu telus atau tidak, jika tidak timbul beberapa persepsi:

Apakah tangkapan polis tidak mengikut peraturan.
Apakah ditahap ini polis perlu mempunyai bukti kukuh tujuan penangkapan.
Bagaimana polis dapat menjalankan siasatan jika yang kena tangkap dilepaskan tanpa direman.
Atau sebenarnya apa?

Thursday, May 23, 2013

Tian chua malukan adam adli

Pada sibangsat tian chua aku sarankan supaya dia jadi anak jantan dan bertanggung jawab, pemimpin taik kucing..lembek mcm babi kena panggang bila ditangkap polis.

Bangun dan berdirilah dengan tegap bila ditangkap seperti hebat ketika mengeluarkan fitnah. Masuk lokap, tidur atas simen dng bangga sebagai pejuang.


YANG INI AKU TAK FAHAM


KUALA LUMPUR, May 24 — The police today released three men who were detained for investigations under the Sedition Act 1948 and the Penal Code after a magistrate rejected requests for their further remand.

Politicians Chua Tian Chang and Tamrin Ghafar, and political activist Haris Ibrahim were arrested for sedition yesterday and held overnight at the police lockup in Jinjang, purportedly for investigations under section 4(1)(c) of the Sedition Act and section 124 of the Penal Code.

Pakatan Rakyat (PR) had earlier described the arrests as part of a national

Adam ali mangsa kacukan

Adam ali adalah hasil kacukan lgbt + komunis + ulamak politik.
Berapa ramai lagi yg akan lahir selepas ini jika tiada tindakan segera di ambil.
Apakah ini rupa bentuk generasi akan datang yg akan mewakili " so called melayu " yg hilang identiti, yg bakal merempat di negara sendiri, tanpa pelajaran, kusut masai serabai, busuk dan terus jadi mainan dan boneka.

Minta pihak yg berkenaan hentikanlah perjuangan yg disundalkan atas perpaduan hipokrik yg mereka bina di satu bantal yg berbeza mimpi masing2.




Hujung Mei/Jun - cacing kepanasan..



Wednesday, May 22, 2013

zahid gerun atau kasih

tanpa dedahkan 3 dalang yg telibat dlm isu penceobohan kiram di lahad datu, dengan meletakan 'keadilan untuk mahkamah' sebagai alasan, zahid sekadar bermain kata-kata dan dalam masa yg sama masih cuba berkompromi memberi masa dan ruang supaya dalang yg terlibat mengambil altetnatif berundur dari terus aktif dlm apa jua bentuk yg terus menggugat keamanan negara, mereka pelu berundur atas paksi politik untuk memberi muka kpd kerajaan tanpa perlu menghadapai tentangan demi tentangan umum puak gerombolan atas penangkapan dan pendakwaan ke atas mereka.

dalang yg terlibat tentulah mempunyai nama yg besar dalam siasah negara setidak tidaknya mempunyai kaitan langsung dengan gerombolan yg sedang berhimpun setiap malam, kalau nama mereka sekadar abu, chot, man dari kg bijal, kota bharu dah lama mereka ni kena cekup dan didedahkan.

sejauh mana dalang ini masih 'dikasihi' atau kemungkinan 'digeruni' zahid hanyalah setakat seribu kemungkinan, tetapi berdasarkan rekod kerajaan yg suka berunding dan berunding dan berunding dan berunding hatta dng pengganas dan penceoboh negara maka tentulah tidak mustahil berunding dng jenayah yg lebih ringan, sekadar dalang, apalah salahnya kalau terus berunding. lagipun sekarang masih dalam tahap dokumen tak lengkap dan masih lagi 'berunding' dng ag.

pakej rundingan ini mampu meredakan keadaan kerana parti parti politik tentu menjauhkan diri dari turut terpalit dan tersekongkol dan pemimpin2 yg sudah ada pangkat dan jawatan selepas pru tentunya mahu menjaga peiuk belanga masing2.

berita terkini - pkr tangguhkan pemilihan pd tahun ini adalah petanda pengaruh azmin sdg dikekang kerana halatuju azmin sudah tidak lagi berpaksi kpd mempertahan individu tetapi lebih kpd perjuangan parti unuk mnempatkan parti dan dfirinya sendiri kpd kedudukan yg lebih kukuh dan selamat.

azmin adalah antara individu yg naik hangin apabila anwar kurang komited berdamai dengan najib atas usaha perundingan jussuf kalla dng najib. bukankah dap pernah warkan azmin ditawar menteri kewangan kanan oleh mahthir?...oleh itu tidak terperanjat azmin yg sudah letih tidak berminat dng jawatan mb selangor yg digulakan oleh anwar selepas azmin melepas menteri kewangan.

......

pun perjuangan dan pemainan ini akan diteruskan...

Tuesday, May 21, 2013

kalimullah dng inikalilah apa kaitan...

bila zahid minta yg tak setuju dng sistem pilihanraya sekarang boleh berambus - kj kata itu pandangan peribadi zahid.

bila azran kata utusan malaysia rasis - rafidah kata itu pandangan peribadi.

bila wartawan cina tanya najib tentang utusan - najib kata, kenapa u hanya tanya pasal utusan tetapi tidak tanya pasal akhbar cina lain yg lebih rasis.

bila najib kata tsunami cina - pembangkang kata tsunami malaysia

bila najib kata tsunami cina - kj kata dia menteri malaysia, bukan menteri bn.

cuba tanya kj - kalimullah dng inikalilah apa kaitan?


# perlantikan kj sebagai menteri kabinet adalah kejayaan yg turut diraikan oleh paklah, anwar, kalimullah dan rakan-rakan dari singapura.

# mahathir tak mudah lupa sebab mahathir bukan melayu macam najib.


bloggers wakilkan kpd anwar - see you najib

bloggers proumno perlu berehat, boleh berehat, perjuangan (kepuasan) sudah tercapai sepenuhnya, bn menjadi kerajaan dng majoriti mudah. bagi bloggers yg bertuan, dibayar mungkin mereka akan teruskan lagi.

ada seorang wartawan veteran dlm blognya berpendapat bloggers pro umno kalau sekadar baru dua tahun bergiat dan blognya sekadar diisi penuh makian - mana mungkin ada pengaruh dan terkesan kpd pembaca.

bagi aku ulasan tu separuh betul kerana tulisannya sendiri walau berhemah, sopan tetapi jauh dari realiti...pada peringkat awal dia nampak po umno tetapi apabila pandangannya langsung tidak terkesan kpd pemimpin yg juga kenalan dan di kenali, penulis veteran ini naik angin, sudah mula condong....tak kesahlah itu pilihannya.

tetapi nyatalah, walau berpuluh tahun dia menulis dng berhemah tetapi realitinya tetap tidak dipedulikan hingga dia merajuk sendiri.

kesimpulannya, siapa kita untuk pemimpin atasan terbaca tulisan kita, kita baca hanya sesama kita..itu sahaja, jika ada berlaku, itu satu kebetulan.

kalau zahid jadi menteri kdn atas desakan bloggers, itu silap besar, kerana hisyam dilantik pula jadi menteri pertahanan dan kj bergaya jadi menteri malaysia.

anggaplah najib yg paling betul, jika suara bloggers selamanya tidak pernah dipedulikan biarlah tugas itu bloggers wakilkan kpd anwar, untuk ajar dan sekolahkan najib.

gesaan tangkap anwar - idea gila

kerajaan digesa jangan tangkap, siasat dan dakwa anwar atas apa jua sebab dan alasan.

atas nama demokrasi anwar wajar diberi kebebasan sepenuhnya untuk bersuara termasuklah kebenaran permit berkumpul dan sediakan tempat yg sesuai.

menangkap anwar bererti kerajaan membantu meletakan dirinya sebagai dizalimi dan menjadikan dia hero untuk kumpulannya.

memenjarakannya bererti memberi dia cukup rehat untuk ia bangun melawan semula.

paling jahatpun, kerajaan hanya perlu menyediakan lorong tikus untuk anwar menyeludup keluar negara atau paling kotor pun, sediakan kemudahan jet peribadi untuk mudahkan anwar keluar negara dlm missinya bertemu mentor dan gundeknya.

di belakang anwar ada seorang wanita, azizah wajar dipermatakan sebagai tokoh wanita atau ibu mithali seiiring dng peranannya dalam memperjuang dan menegakan kebenaran seorang wanita.


profile anwar sexuai dibukukan untuk dijaikan bahan bacaan bermutu dari peringkat sekolah hinggalah  menara gading.

kemuncaknya satu akademi atau badan pemikir perlu ditubuhkan dengan meletakaan para ilmuan negara untuk membuat kajian terperinci tentang pemikiran unik yg anwar miliki tanpa tolok bandingnya.

atas kepakaran yg dimiliki anwar, sebagai bekas timbalan perdana menteri, bekas menteri kewangan yg paling berwibawa, penasihat ekonomi selangor yg berjaya membawa modal masuk mencecah ratusan billion pelabur dari luar negara ke selangor dan sebagai pemimpin yg paling hampir dengan kerusi perdana menteri adakah tidak wajar najib menghulurkan perdamaian kpd anwar dengan menawarkan anwar sebagai penasihat najib sekaligus menteri kanan atau menteri mentor.

bloggers pro umno harus jauhkan diri dari jadi alat memecah perpaduan, belajar menghargai dan bukannya berterusan mengkritik anwar yg sedang bertungkus lumus untuk memastikan rakyat malaysia lebih makmur.

zahid garang seminggu je...

terlalu cepat garang, terlalu cepat dipuji....semuanya mungkin

tiba2 zahid serahkan segala kuasa menteri kpd kpn dan ketua jabatan dan agensi...langkah positif tidak campurtangan kuasa politik.

sejauhmana pula mereka mendapat kerjasama dari peguam negara?

tetapi kenapa pula zahid ingin menarik diri dng alasan tidak mahu segala tindakannya akan ditafsir sebagai tindakan politik..apakah zahid bertindak atas kapasiti naib presiden umno atau sebagai menteri.....bukankah menteri satu jawatan kerajaan yg perlu melaksanakan tugas dan tanggungjawanya mengikut akta dan peraturan..no one above  the law.

apakah zahid juga terkena sindrom ostat kazim..demi keselamatan keluarga, atau ada arahan pihak atasan supaya zahid tidak nampak lebih bagus dari hisham..semuanya mungkin.

terlalu juga awal untuk menilai zahid..wait and see

Monday, May 20, 2013

jangan boikot..tanpa cina...melayu mati

jika anda adalah melayu yg sedang memboikot apa sahaja namanya 'cina' dlm maksud malayfirst chineselast dan ditambah sekarang airasialast .... anda adalah rasis, anda tidak praktikal, anda akan gagal.... itu pandangan sebahagian dari orang kita, saudra kita' kawan kita, sebangsa seugama...saya tak nak link atau rujuk mana2, anda sudah pasti terjumpa.

apa perasaan anda?

kenapa mereka terdesak heret rakyat

bila bukti mencukupi, dalang akan ditangkap, direman, didakwa menentang SPB Agong, dilokap tanpa jaminan.

siapa? zahid tak mahu dedahkan untuk mengelak prejudis mahkamah.

hukuman boleh digantung sampai mati...
empunya diri dah tahu, dihantarnya somebody minta nyawa dng najib dng seribu janji.


di sabah sudah heboh bah!

aku masih tercari cari siapa petualang itu, mungkin si.....

apologetik apologik apolojijik - kj

budaya berlutut minta maaf - budaya yg akan diserapkan oleh kj bukan sahaja di kementerian belia tetapi juga di seluruh kementerian termasuk JPM bagi memastikan kerajaan yg berteraskan bumiputera sentiasa rasa bersalah.

sila betulkan saya jika analisa itu tidak tepat.

di kedah: mahfuz sindir mukhriz tidak sejiwa mcm kj apabila mukhriz say no to perhimpunan di stadium, see how powerfool is kj?

salah taip..salah kira..salah baca : si ahlul jadi cheap minister

sambungan...
melayu pandai dari cina...so what is the problem meh...

kahkahkah .....banyak makan babi
tak pandai baca....kahkahkah
sekolah mana dulu...kakakakah
sekolah yg akan dipertahankan...kahkahkah
pandai ugut..tak pandai baca...kahkahkah
orang yg sama...kakahkah
salah taip....salah kira....kahkahkah
jadi ketua menteri kahkahkah
ramai penyembah...kahkahkah
tuhan tetowong kahkahkah

zahid: baca elok-elok kenyataan tersebut, kalau tak faham bahasa melayu, elok masuk sekolah semula

zahid adalah antara contoh melayu yg pandai dari cina.

Sunday, May 19, 2013

melayu lebih pandai dari cina...so whats the problem

maki hamun ke atas melayu dan sebaliknya sudah lumrah dlm internet...malah dlm perbualan biasa di luar pun sudah menjadi biasa. sudah di halalkan oleh undang2 malaysia ? aku berharap xyb zul menarik balik mohon maafnya ke atas masyarakat india, mereka tidak memaafkannya. permohonan maaf hanyaa perlu dibuat kpd kaum yg bertamadun.

sudah lumrah kaum china sebati dng anjing dan babi selayaknya mereka disamakan.


yg peliknya kaum cina pun maki melayu dng 'melayu bodoh, melayu babi'.... yg makan babi adalah kaum cina, yg sebati berbin dan berbintikan babi adalah kaum cina, kenapa pula melayu dilabelkan sama.

kalau mekayu dimaki babi seperi cina dimaki babi....bererti melayu dan cina sama  pandai, so whats the problem?

kesimpulannya kalau melayu itu bodoh MACAM babi tentulah cina lagi bodoh sebab dia terlalu banyak MAKAN babi, babi yg bodoh, 2 x bodoh.

betulkan saya jika analisa itu tidak tepat.

tolong aku

"sekarang ni kalau aku tengok muka cina kimak...hati mendidih"

sebahagian besar pribumi mengalami perasaan ini..
kenapa?
salah siapa?
siapa mulakan?
mcm mana nak atasi?

dah tentu 'buy chinese last'

apa untungnya ra$i$..apa dapat? hargailah keamanan..perpaduan, hormat menghormati, justice of social, jangan kena tipu, kena bodoh dng dap dan anwar...

boleh faham?

mendahului warta

pru belum diwartakan - angkat sumpah jawatan sudah dibuat?
angkat sumpah senator belum buat - angkat sumpah jawatan sudah dibuat?

ada sesiapa boleh jelaskan..

woii dap - selangor bukan mak bapak kau punya

kesian dap, menyalak mcm mana pun, khalid kata 3 exco, lu boleh hantar sedozen, bukan lu punya kuasa mau taluk apa nama, tapi akhirnya melayu yg akan tentukan, lu suka lu terima lu tak mau, lu cau...melayu tatak helan.

begitulah rendahnya maruah dap selepas pru13, dipijak dilenyek pas dan pkr, langsung tak kasi muka...dap punya cilaka, ego, berlagak, besar kapla, kapla batu sebelum pru13 terima padahnya kini...

aku ucapkan tahniah kpd khalid dan pas

Saturday, May 18, 2013

tangkap anwar

aku rasa itu perkara pokok dan akan selesaikan semua kerja bodoh dan buang masa yg sedang dilakukan oleh semua orang.

kalau polis malaysia cerdik aku tak nampak polis tak ada satu pun alasan atau kesalahan untuk disiasat dan dakwa anwar.

jangan tangkap ikan bilis, jangan double standard.

sikap polis sekadar menggalakan jenayah.

najib tolong jalankan tanggungjawab dan amanah rakyat, kalau bacul, letak jawatan dan duduk luar negara dng segala kemewahan yg ada.

kalau jawatan pm, first lady untuk dimegah, simpan dan bawa dlm kubur.

zahid ganti najib now or never

untuk malaysia sekarang - najib
untuk malaysia di masa hadapan - kj adalah calon harapan yg paling tepat
untuk melayu sekarang - kosong
untuk melayu di masa hadapan - belum nampak calonnya

untuk malaysia sekarang - anwar sebagai altetnatif najib
untuk cina sekarang - lim guan eng
untuk cina di masa hadapan - lim guan eng

untuk india sekarang - palaniveil
untuk india di masa hadapan - kamalanathan

bolehkah dicadangkan zahid lebih tepat untuk menerajui umno dalam masa terdekat ini samada najib berundur atau perlu dikalahkan oktober depan.

bolehkah dicadangkan khaled nordin, razali ibrahim, mukhriz dan beberapa nama lagi sebagai pelapis membantu zahid.

muhyiddin kekal no. 2 dan shafie kekal sebagai naib presiden untuk turut menjadi teras menyokog zahid.

halimah sidique mampu menggantikan shahrizat kerana pengaruh rafidah aziz masih ada dan membantu.

Friday, May 17, 2013

mantan KPN dan hisham terlebih quota amaran: zahid hamidi

zahid mengeluarkan amaran pertamanya: saya tidak akan memberi amaran tapi tunggulah tindakan tegas.

lepas ini pasti menyusul amaran kedua, ketiga dan seterusnya....balik asal, harap tidak.

berdasarnya kenyataan zahid itu, dia sendiri seperti rakyat juga sebenarnya sudah terlalu bosan dengan terlalu banyak 'amaran' yg telah dikeluarkan oleh mantan kpn dan hisham..100 amaran rationya 1 tindakan.

kenyataan zahid kpd sesiapa yg tidak setuju dng sistem pilihanraya sekarang, yg telah  diluluskan oleh parlimen, bukannya diluluskan oleh mak bapak umno, sila angkat kaki berambus tanpa mengira bangsa adalah tepat sekali - lim guan eng yg panas bontot cuba mengheret zahid sebagai rasis, kenapa cina ni terasa ekk...

zahid dah jawab - " .....apa yg dinyatakan sudah termaktub dlm perlembagaan"

lepas tu zahid tibai lagi....yg makan cili memang akan terasa pedas, wow...cina sekarang dah ramai suka makan cili wohhh...cina penang kata chak bo leau... betul tu zahid akan ajar mcm mana makan sampai habis.

guan eng juga cuba mengajar kpn baru how to work..jangan sasarkan kpd pakatan haram..sasar pada jenyah.

aku setuju tu tetapi siapa yg jadi penghasut, melahirkan samseng, ugutan, demo haram....?

aku harap zahid juga harus minta kj tutup mulut dari bercakap soal keselamatan...elok dia layan lgbt yg nak buat demo seks bebas di tadium kelana jaya, layan pertandingan cantik maknyah, jemput lebih ramai kpop, gangnam style, jahanam style ke malaysia..kj kena ingat dia bukan menteri belia pada org islam sahja, dia menteri satu malaysia, semua ugama, semua budaya, semua boleh....

Thursday, May 16, 2013

Kj sertai kabinet melalui pintu mana...

Saya tanya anda jawab...

Razali masih kekal sebagai Timbalan Menteri...sedangkan KJ terus melompat sebagai Menteri daripada tanpa jawatan.

Selamatkah kita dengan penerbangan air asia

Jika aktiviti sebegini tidak dibendung atau mendapat penjelasan sebenar dari pihak air asia, umat Islam wajar merasa dan mempersoalkan samada penerbangan menggunakan air asia selamat dan diberkati Allah @ adakah kita dikira bersubahat? sedangkan kita mempunyai pilihan lain.


Matlamat untuk mencari penyelesaian atau menang-menang dalam isu si tanggang azran mungkin makin bercelaru apabila Sharizat membuat siaran media yang agak kasar kepada Rafidah. Perkara sebegini sepatutnya dibuat secara berhemah supaya yang bersalah akan terima hukuman setimpal atas kesombongannya.

Rafidah bukanlah seseorang yang boleh digertak dan didesak melulu kerana dia juga mempunyai kapasiti untuk memeprtahankan si lahabau tu dalam suara dan nada yang lain. Akhirnya matlamat untuk mengajar si mamat tu tak kesampaian.

Tekanan jangkapendek dan jangkapanjang kepada air asia harus dibuat berterusan dalam semua maksud termasuk air asia flylast, membatalkan tempahan dan apa saja ruang dan peluang. Ini perlu dibuat supaya sensitiviti yang berkaitan dengan Melayu perlu dibela sewajarnya walaupun dengan nilai paling rendah, satu sen.

Saya sendiri akan membatalkan penerbangan ke kota kinabal;u pada 24/27Mei ini jika isu ini belum selesai. Biar rugi duit asal hati puas.

Nota kaki:
Azran kawan baik kepada Kj dan juga pernah menjadi pengurus artis kepada maya karin - sila betulkan saya jika ada kesilapan.




SIARAN MEDIA 
Y.BHG DATO’ SRI SHAHRIZAT ABDUL JALIL
KETUA PERGERAKAN WANITA UMNO MALAYSIA 
SOALAN BUAT TAN SRI RAFIDAH AZIZ,
PENGERUSI LEMBAGA PENGARAH AIRASIA X 
KUALA LUMPUR, 16 MEI 2013 – Saya mewakili Pergerakan Wanita UMNO Malaysia hari ini ingin melontarkan pertanyaan kepada YBhg Tan Sri Rafidah Aziz selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Airasia X di atas kenyataan oleh Ketua Pengarah Eksekutif beliau dari Airasia X, Azran Omar-Rani terhadap Utusan Malaysia dan tindakan menarik balik iklan di dalam akhbar tersebut. 
Saya yakin Tan Sri Rafidah Aziz yang telah menerajui kepimpinan Wanita UMNO selama 22 tahun dan berusia 66 tahun semasa meninggalkan pucuk pimpinan Wanita UMNO Malaysia, cukup matang untuk menjelaskan isu ini berdasarkan perjuangan Wanita Melayu yang turut didukung oleh beliau semasa memimpin Wanita UMNO. 
Malah, saya harap beliau memahami perjuangan Utusan Malaysia sebagai satu-satunya lidah rasmi orang Melayu. 
Beliau seharusnya tampil kehadapan untuk memberikan pandangan, pendirian dan pendapat beliau untuk menyelesaikan isu ini, bukan terus berdiam diri walaupun beberapa desakan telah dikemukakan oleh badan-badan NGO Melayu dan beberapa pihak yang lain. 
Wanita UMNO amat kecewa dan meminta Tan Sri Rafidah sebagai Pengerusi yang bertanggungjawab untuk Airasia X memberikan penjelasan secepat mungkin kerana terlalu ramai orang Melayu berasa amat tersinggung dengan pandangan yang tidak bertanggungjawab oleh Azran Osman-Rani.

Artikel sebelum ini:

Berhati hati naik air asia

 kalau anda seorang pembaca utusan malaysia berhati hati tika naik air asia takut terjumpa makhluk ini...tau tak kesahnya?




kalau ada pilihan naiklah fire fly atau mas...air asia last
 

Air Asia Hentikan Iklan Dalam Utusan, Melayu Terus Sokong Tony Fernandez



Rafidah Aziz mungkin boleh tolong defend mamat ni.

Kalau tak suka, kita caucincau

5. Upacara angkat sumpah majoriti kabinet najib sudah selesai hari ini. Rumah sudah siap walaupun pahat dah berbunyi sebelum, najib merasakan kayu kalau dipaku- paku tetap jadi rumah juga - elok kita terima shj - suka tumpang teduh, tak suka kita cau cincau.

6. Bagi najib itu kabinet berimbang, suka hati kita lah kalau nak kata itu kabinet bimbang, najib ada pilihan kita pun ada pilihan. Kalau langkahnya boleh membawa umno tumbang, dia jawab sendiri dng bapanya. Kalau kita nak umno tumbang, kita pun ada pilihan, sertai anwar.

7. Sekarang tak boleh kita kata najib saja betul, dah lama sokong dia, apa salah sesekali kata anwar ada betulnya, sokong anwar pula. Majoriti undi sokong pr, majoriti kerusi berpihak pada bn. Najib jadi pm, anwar tak boleh..itu perlembagaan. Tapi boleh ke perlembagaan menghapuskan hakikat, undi sokong pr lebih banyak dari bn. Itu fakta.

8. Anwar kata dia tidak memilih demonstrasi jalanan sebagai kaedah, pendekatan atau cara untuk merampas purajaya, sebaliknya idea itu dari ngo. Message anwar ialah kehendak rakyat untuk menawan putrajaya lebih kuat dari kehendaknya, baiknya anwar.

9. Berajaga jagalah dengan kata2 dan alasan itu, anwar akan gunakan semula " kehendak rakyat" sebagai revolusi untuk bangkit menentang kerajaan sedia ada bila dirasakan momentum sudah menyebelahinnya. Selagi impian utamanya sebagai pm belum tercapai sangat wajar anwar bertindak dalam apa jua  cara untuk merampas kuasa.

10. Jika najib tak dapat kawal anwar, tak ada cara tangani isu - dia akan tewas, yg menang tetap rakyat

Wednesday, May 15, 2013

Apa komen jurulatih bolasepak bojan hodak dan rajagobal tentang kabinet najib

4. Jika seorang pemain tengah yg di anggap berpengalaman tetapi telah gagal mengemudi jentera di bahagian itu untuk membantu bahagian serangan atau gagal mengekang kemaraan pasukan lawan, dengan passing yg tergak-agak, lembik dan sengal. Apakah sesuai dia masih diturunkan sebagai tonggak pertahanan. Apa agaknya jawapan hodak dan rajagobal.

Najib ada jawapan, permain pertahanan diletakkan mengganti pemain tengah dan pemain tengah itu diletakkan bahagian pertahanan. Najib sendiri jadi kapten dan penjaga gol pasukan merasa begitu selesa.

Malaikat tak ada isteri...

Bloggers antara yg cukup teruja dng senarai kabinet najib, antaranya:
1. untuk menilai sejauh mana najib mendengar pandangan bloggers.
Ada ke?

2. Untuk menilai sejauh mana barisan kabinet mampu memacu negara atas keterbolehan secara individu dan kolektif.
Ada ke menteri yg terpilih mempunyai kebolehan luar biasa atau ada sentuhan emas berdasarkan track record. Adakah nazeri aziz yg selama ini terperap di jpm tiba2 ada idea menarik untuk kementerian pelancongan atau masih baru nak mula fikir, terkial kial mencari idea dan fikiran, mungkin nazri boleh minta pandangan anaknya yg luas pengalaman melencong.

3. Untuk menilai sejauh mana barisan kabinet yg dibentuk mampu menjalankan amanah untuk rakyat, atau melakukan lanunan secara sambilan. Apa kewajaran najib terus kekal memegang menteri kewangan  1 yg memungkinkan malapetaka penyalahgunaan kuasa. Siapa yg boleh halang kalau seorang pm berpakat dng menteri kewangan 1 untuk berbelanja sesuka hati dan salahguna, malaikat sangat ke najib? ( malaikat tak ada anak isteri adik abang kakak ipar duai sepupu sekupu )

Banyak lagi...simpan dulu

Berhati hati naik air asia

kalau anda seorang pembaca utusan malaysia berhati hati tika naik air asia takut terjumpa makhluk ini...tau tak kesahnya?

kalau ada pilihan naiklah fire fly atau mas...air asia last

Adamyan » Utama

Air Asia Hentikan Iklan Dalam Utusan, Melayu Terus Sokong Tony Fernandez


 
Rafidah Aziz mungkin boleh tolong defend mamat ni.

Kabinet Najib - di mana ulamak ?





Negara lebih selamat - pertahanan termantop



Prime Minister
Datuk Seri Najib Tun Razak (Umno)

Deputy Prime Minister
Tan Sri Muhyiddin Yassin (Umno)

Prime Minister's Department: Ministers:
1. Jamil Khir Baharom (Umno)
2. Abdul Wahid Omar (Senator)
3. Idris Jala (senator)
4. Joseph Kurup (PBRS)
5. Shahidan KAssim (Umno)
6. Nancy Shukri (PBB)
7. Paul Low Seng Kwan (senator)
8. Joseph Entulu Belaun (PRS)

Deputy Ministers:
1. Razali Ibrahim (Umno)
2. Waytha Moorthy Ponnusamy (Senator)

Ministry of Finance
1. Minister of Finance 1: Datuk Seri Najib Razak (Umno)
2. Minister of Finance 2: Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah (Umno)
Deputy Minister of Finance
3. Ahmad Maslan (Umno)

Ministry of Transport
1. Minister: (Acting – post being held open pending MCA decision) 
Hishammuddin Hussein (Umno)
2. Deputy Minister: Ab Aziz Kaprawi (Umno)

Ministry of Defence
1. Minister: Hishammuddin Hussein (Umno)
2. Deputy Minister: Abdul Rahim Bakri (Umno)

Ministry of Home Affairs
1. Minister: Ahmad Zahid Hamidi (Umno)
2. Deputy Minister: Wan Junaidi Tuanku Jaafar (PBB)

Ministry of Education & Higher Learning
1. Minister 1: Muhyiddin Yassin (Umno)
2. Minister 2: Idris Jusoh (Umno
3. Deputy Minister 1: Mary Yap Kain Ching (PBS)
4. Deputy Minister 2: P. Kamalanathan (MIC)

Ministry of Works
1. Minister: Fadillah Yusof (PBB)
2. Deputy Minister: Rosnah Abdul Rashid Shirlin (Umno)

Ministry of International Trade & Industry
1. Minister: Mustapa Mohamed (Umno)
2. Deputy Minister: Hamim Samuri (Umno)

Ministry of Foreign Affairs
1. Minister: Anifah Aman (Umno)
2. Deputy Minister: Hamzah Zainuddin

Ministry of Domestic Trade, Co-operatives and Consumerism
1. Minister: Hasan Malek (Umno)
2. Deputy Minister: Ahmad Bashah Mohamad Hanipah (Senator)

Ministry of Communication & Multimedia
1. Minister: Ahmad Shabery Cheek (Umno)
2. Deputy Minister: Jailani Johari (Umno)

Ministry of Human Resources
1. Minister: Richard Riot Jaem (SUPP)
2. Deputy Minister: Ismail Abdul Muttalib (Umno)
Ministry of Rural & Regional Development
1. Minister: Shafie Apdal (Umno)
2. Deputy Minister: Alexander Nanta Linggi (PBB)

Ministry of Urban Wellbeing, Housing & Local Government
1. Minister: Abdul Rahman Dahlan (Umno)
2. Deputy Minister: Halimah Mohamad Saddique (Umno)

Ministry of Youth & Sport
1. Minister: Khairy Jamaluddin Abu Bakar (Umno)
2. Deputy Minister: M. Saravanan (MIC)

Ministry of Health
1. Minister: Dr S Subramaniam (MIC)
2. Deputy Minister: Hilmi Yahaya (Umno)

Ministry of the Federal Territories
1. Minister: Tengku Adnan Tengku Mansor (Umno)
2. Deputy Minister: J. Loga Bala Mohan (Senator)

The Ministry of Plantation Industries & Commodities
1. Minister: Douglas Uggah Embas (PBB)
2. Deputy Minister: Noriah Kasnon (Umno)

Ministry of Energy, Green Technology & Water
1. Minister: Maximus Johnity Ongkili (PBS)
2. Deputy Minister: Mahdzir Khalid (Umno)

Ministry of Agriculture and Agro-Based Industry
1. Minister: Ismail Sabri Yaakob (Umno)
2. Deputy Minister: Tajuddin Abdul Rahman (Umno)

Ministry of Tourism & Culture
1. Minister: Mohamed Nazri Abdul Aziz (Umno)
2. Deputy Minister: Joseph Salang Gandum (PRS)

Ministry of Science, Technology and Innovation
1. Minister: Ewon Ebin (UPKO)
2. Deputy Minister: Abu Bakar Mohamad Diah (Umno)

Ministry of Natural Resources & Environment
1. Minister: G Palanivel (MIC)
2. Deputy Minister: James Dawos Mamit (PBB)

Ministry of Women, Family and Community Development
1. Minister: Rohani Abdul Karim (PBB)
2. Deputy Minister: Azizah Mohamad Dun (Umno)

Ministers: 30
Deputy Ministers: 27
Total: 57
Total ministries: 24
Senators reappointed: 1
New Senators: 5
Backbenchers: 82





Tuesday, May 14, 2013

Rakyat. Dah letih

Rakyat malaysia ada 3

Satu, yg sokong pembangkang - hati bergelora geram kalah - jiwa memberontak untuk rampasan kuasa.

Dua, yg sokong kerajaan - hati bergelora panas hati pada polis yang tak berapa polis - jiwa tak tenteram tengok gelagat pemberontak.

Tiga, tak tau apa2 - cool - jiwa selamba

Apalagi si obama ni mahu

Hari tu dah  hantar perutusan tahniah pada najib

Semalam call najib

oktober akan melawat malaysia

Ingat lagi algore,,  yg datang ke malaysia, dlm ucapannya di hadapan mahathir, menyatakan sokongan amerika terhadap reformasi anwar ketika itu.

Obama nak ulang perkara yg sama?

Pru14 - undi angkat tangan








Anwar gagal mendapat jumlah kerusi yg mencukupi untuk pr membentuk kerajaan selepas lebih 5 tahun bertungkus lumus, dari hensem dah jadi serabut.

Anwar terus berusaha hari ini untuk meyakinkan rakyat bahawa apabila dikira jumlah undi yg diterima oleh PR adalah lebih dari BN ia membawa maksud lebih ramai rakyat sukakan pr menjadi kerajaan.

Dan anwar perkukuhkan hujah bahawa terdapat penipuan atas kerjasama antara spr dan bn - apakah spr di penang, kelantan dan selangor tidak sekongkol dng spr pusat dan bn?

Kita boleh bersetuju dng hujah anwar tetapi mana buktinya? Saksinya? Anwar mirip untuk tidak membawa isu penipuan ini ke mahkamah undang-undang kerana dia sendiri tahu betapa tipis untuk menang atau terlalu lama untuk satu keputusan atau diaa tahu dia tidak ada fakta kecuali auta., dia lebih suka dakwaan penipuan itu dibawa ke mahkamah 'stadium dan jalanan'. Hakimnya ialah rakyat yang telah 'dibakar'.

Kita boleh sokong anwar tapi ada hadnya, ada tempohnya, dan paling penting jangan sampai anwar tidak rasional dan ditertawakan umno dan dunia.

Dalam satu perlawanan bola antara kedah dan kelantan di stadium kota bharu, kedah dapat jaringkan 2 gol dan kelantan hanya satu, dalam kedudukan kedah 2 kelantan 1...pengadil memberi kemenangan kpd kedah.

Apakah wajar sikap pengadil tersebut ? Bukankah kelantan yg layak menang sebab yg menyokongnya di stadium lebih ramai dari penyokong kedah?  - anwar lebih faham..pengadil rasuah, perlawanan diatur, padang basah, tiang gol senget, bola tak cukup angin... Bagaimana sikap kita?

Anwar patut belajar dari azmin, dia tak kemaruk jawatan.
Anwar bukan murahan kalau tidak berjawatan, kecuali dia sudah tidak ada keyakinan diri, hilang identiti dan takut bayang sendiri.





Umno tolak perpaduan dengan pas..

Merapatkan diri dng umno yg sedang lemas sangat bahaya - begitulah reaksi spontan hadi berhubung gesaan pas bekerjasama dng umo.

Ada juga yg menempelak hadi - masakan umno yg lemas dengan 78 kerusi sedangkan pas hanya 21.

Umno ibarat kapal besar yg pertama dan kedua kali yg dilanda ribut besar, sudah goyang, sudah hampir karam . Pas perahu kecil,  sudah terbiasa dihempas badai, sudah biasa kalah, kebal.

Jawapan hadi bukanlah mutlak pas menolak perpaduan bersama umo tetapi lebih kpd jawapan berlapik kerana sikap umno sendiri yg tidak ikhlas. Hadi wajar berhati hati dengan pelawaan dan gesaan yg dibuat oleh budak hingusan melalui media.

Jika benar umno ikhlas dalam soal perpaduan dan bekerjasama dengan pas, pernahkah umno mempelawa pas scara rasmi?

Pernahkah umno menghantar surat rasmi kpd pas
Pernahkah najib mengajak pas bekerjasama secara terbuka
Pernahkah najib menjemput hadi secara rasmi untuk berjumpa di putrajaya bagi perbincangan lanjut
Adakah umno melayan pas secara terhormat sewajarnya atau memandang rendah kpd pas

Jika umno belum pernah mempelawa pas secara rasmi, serius dan ikhlas - nak minang hanya cakap-cakap di jalanan, di kedai kopi...

wajarlah dikatakan umno lah yg sebenarnya mengelak dan menolak perpaduan dengan pas.

Cubaan puak proumno pedajai kerajaan selangor gagal..

Mahkamah rayuan telah menerima hujah peguam kerajaan negeri selangor bahawa manifesto bukanlah dokumen yang terikat dengan undang-undang.  Persatuan ibu tunggal di arah membayar seribu ringgit malaysia sebagai kos guaman kerajaan  negeri selangor.

Tahniah kpd kerjaan negeri selangor kerana menang dan rakyat malaysia diingatkan bahawa segala dokumen yg berbentuk manafeto di masa akan datang bolehlah diangap umpan palsu,  janji penipu yang tidak terikat dengan undang-undang.

Cuba kalau BN menang kes ini?

Monday, May 13, 2013

Ketua Polis Negara buat kejutan

Difahamkan KPN sekarang, tak ingat namanya akan bersara wajib pada 17hb Mei ini. (Amaran: bukan dipecat atau letak jawatan atas desakan). Berdasarkan rekod perkhidmatannya yang sangat cemerlang dan digeruni serta dihormati agak rugi jika kerajaan tidak menawarkan beliau lanjutan perkhidmatan secara kontrak. Negara akan kehilangan seorang KPN yang mempunyai kemahiran dan kebijaksanaan yang sangat tinggi. PDRM sangat cemerlang, terbilang dan germilang sejak beliau ambil alih.

Di era pentadbirannya di bawah kementerian yg diterajui oleh Dato Hishamuddin, sepupu kpd PM, kedua- dua mereka telah mencipta banyak slogan-slogan yang menarik seperti:
Tidak teragak-agak.... (Ini yg paling popular)
Amaran keras... (Ini juga popular)
Keselamatan dijamin ....
Polis sedang memantau...
Mereka akan dipanggil...
Serah diri sebelum diburu...
Kita ada kepakaran khas...
Kita akan buru sampai ke lubang cacing...
Dan banyak lagi.

Bagaimanapun semalam, KPN membuat kejutan dengan satu lagi slogan yg mungkin boleh diwarisi oleh pengganti beliau:

'Saya.tahu apa nak buat'

Nota kaki:
Rakyat merayu PM mengekalkan terus Dato Hishamuddin sebagai Menteri Dalam Negeri kerana PDRM akan terus dihormati diperingkat antarabangsa sebagai yang paling cekap dan cepat bertindak mengenai semua isu dan permasalahan keselamatan negara. rakyat hidup dalam keadaan yang aman damai, keselamatan terjamin, kadar jenayah hampir sifar jika rakyat tidak mendapatkan maklumat dari media, kedatangan pelancong asing akan meningkat dari masa kesemasa.

SPR tawarkan ratusan lori kpd calon kalah...

keputusan pru13  dijangka diwartakan dalam bulan ini dan petition boleh dibuat dalam tempoh 21 hari dari tarikh diwartakan.

Dijangka beratus lori diperlukan untuk mengangkut segala dokumen ke mahkamah.

Ingat lagi berguni bukti UMNO rasuah yang di war-warkan Anwar, mana ???

KUALA LUMPUR 10 Mei : Pakatan Rakyat Perak akan mengemukakan petisyen dimahkamah terhadap keputusan di enam kawasan pilihan raya di negeri itu.

Difahamkan kawasan-kawasan tersebut adalah Dewan Undangan Negeri (Dun) Manjoi, Manong, Lubuk Merbau, Kamunting, Pasir Panjang dan Selama.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, petisyen tersebut akan dibuat berikutan terdapat bukti berlakunya penipuan pilihan raya.

Antara penipuan dikesan termasuk warga asing boleh mengundi, orang lain sudah mengundi untuk pengundi yang sah, dan keraguan peratus undi rosak yang lebih tinggi berbanding undi majoriti. - Hrkh.
Sejak selepas habih waktu mengundi hari Ahad lepas, aku takdak jumpa sapa-sapa orang kuat PAS diperingkat akarumbi. Semalam masa nak edarkan handbill majlis meraikan petugas untuk UPU aku, aku jumpa dengan sorang member pemuda yang cukup kerja keras untuk PRU13 ni.

Baru aku sedar yang di peringkat akar umbi sangat terkesan dengan kegagalan Pakatan Rakyat rampas balik negeri Perak. Aku dok ingat semua orang macam aku, rileks ja walaupun PR tak berjaya tumbangkan Umno, rupa-rupanya diperingkat akar umbi ada yang sampai menitiskan air mata.

Dan bila depa tersedar yang semua tu hasil kerja celaka penchachai Umno BN yang main kecoh, main tipu dan sebagainya memang makin meluap-luap la kemarahan depa kat Umno.

Jadinya memang sesuai sangat PAS Perak buat petition tu, yang pertama tentunya mungkin pasai nak tegakkan keadilan mana tau kut-kut kalau boleh menang 3 dari 6 kes tu, boleh la Pakatan Rakyat pulak rampas Perak melalui mahkamah.

Yang keduanya, dengan adanya petition tu mungkin cerita pasai penyelewengan pilihanraya oleh Umno BN akan lebih ramai yang akan dapat maklumat dan akan lebih ramai yang akan bersimpati dengan Pakatan Rakyat.

Dan yang ketiga, sikit sebanyak petisyen ni boleh sejukkan sikit hati ahli dan penyokong Pakatan Rakyat yang memang panas hati sangat kat Umno BN sekarang ni.http://bicararakyat007.blogspot.com/2013/05/pas-perak-buat-petition.html


Jangan lupa calon BN juga boleh kemukakan petisyen. Boleh ke? manatau kot kot kalau BN semua tak boleh.

Betul ke puak ni suka negara huruhara...

Anwar wajar disokong, huruharakanlah negara jika betul kemahuan majoriti cina cina malaysia macam tu. jangan sekadar kumpul di stadium, buatlah perarakan, buatlah ganas sikit. Kalau boleh segera !!!!

Orang melayu pun jangan pula dihalang, orang Islam jangan pula dilarang.

Polis dan tentera juga wajar main peranan masing2.

Kalau dilarang makin menjadi ! Dia fikir semua gerun, takut dan bacul.

siapa pemimpin yg mempunyai ciri2 seorang bekas PM

Sepanjang tempoh menjadi ketua pemuda umno dan ketua pemuda bn tolong senaraikan
1. Jasanya secara langsung
2. Jasanya tumpang program orang
3. Jasanya menikam umno dari belakang

Jika kapabiliti itu terbawa sebagai menteri kabinet, tentu dapat mewarisi jasa bapa mertuanya yg gemilang, terbilang dan cemerlang.

Sunday, May 12, 2013

Pensyarah Hilang - Polis Perancis cari...

Tolong Hebahkan:

seorang guru lelaki yang sepatutnya melaporkan diri untuk mula menjalankan tugas sebagai pensyarah jemputan di sebuah kolej di ibu negara yang sepatutnya bermula pada hari isnin lepas telah gagal melaporkan diri, laporan telah dibuat oleh anak perempuannya dan pihak polis telah klasifikasikannya sebagai hilang.

pensyarah kontrak ini berasal dari luar negara, kurus, berbadan kecil, lingkungan usia 60an, muka agak cengkung dan bengis. Orang ramai dinasihatkan supaya  segera menghubungi pihak keselamatan jika pensyarah tersebut dapat dikesan, bagaimanapun dia perlu dijauhi kerana mampu mendatangkan kecederaan jika berada dalam tekanan. rekod perubatan menunjukkan pensyarah ini mempunyai masalah kekeluargaan yg serius tetapi pihak polis enggan mengulas lanjut.

pensyarah ini dijangkakan mengajar ' new kamasutra tect' di kolej seni dan budaya, pon des arts, quai de louvre, place de l'institute, 75006, paris, perancis.sebarang maklumat boleh hubungi sarjan gustave eiffel

Mahukah muhyiddin berundur memberi laluan pada hadi....

Apa muslihat pas menolak jawatan mb selangor?

Berhati hatilah pakatan, jangan too much kritik hadi dan pas takut menyanyi tak berlagu karang. Jasa pas terlalu besar jika dibandingkan dng jumlah kerusi parlimen paling corot, tak berbaloi. Tanpa sokongan pas dari segi semangat juang semangat kerja ahli pas, dap dan pkr is nothing, nothing at all.
Hadi diam umpama ubi.

Pas jika melihat kpd matlamat kuasa bersama pakatan menawan putrajaya, masih sekadar timbalan perdana menteri yg mampu dicapai atas ehsan, matlamat untuk melaksanakan negara isle ala nik aziz umpama jauh panggang dari api, itu memang pemimpin pas tahu, itu rakyat pun tahu.

Satu peluang yg masih terbuka ialah menerima umno secara rakan politik bersyarat. Terma dan syarat adalah secara tertutup. Hasilnya adalah wajar mana2 tokoh pas dilantik sebagai timbalan perdana menteri dan satu lagi jawatan menteri kanan samada kdn, pendidikan atau kewangan. Pas masih menguasai kelantan dan umno menguasai kedah.

Apakah muslihat pas menolak jawatan mb selangor?.. Ada realiti di sebaliknya

kenapa ramai tak peduli apa yg anwar mahu lagi.

1. menang di permatang pauh - sudah.

2. kekal menang di pp, selangor - sudah

3. kekal menang di kelantan - sudah tapi kecewa husam diperbudakan.

4.,kekal jadi ketua pembangkang - sudah

5. apa lagi anwar mahu?

6. Perdana Menteri? - silap anwar, PM memang milik najib, anwar patut bertanding di pekan untuk memalukan najib sekaligus mengaibkan umno. jika anwar menang, org melayu terpaksa akur anwar memang hebat dan merestuinya sebagai pm.

7. tanpa restu org melayu umno, diulangi, tanpa restu orang melayu umno - tiada sesiapa mampu jadi PM.

8. anwar boleh cuba apply jadi ahli umno atau bubar pkr dan semua masuk umno, lawan dari dalam, tak perlu keluar sesen pun beli yb - itu baru hebat !!!!

9. lain2 cara selain dari itu, arab spring, beli yb - bukanlah cara nelson mandela, bukan cara mahattma ghandi juga bukan cara nusaibah binti ka'ab.

pas sdg memerhati monyet2 kecewa

1. isu mb selangor - hadi menulis surat sokongan menyokong mb dari pkr
kerusi pas melebihi dap pkr sewajarnya laluan diberi kpd pas untuk menduduki jawatan mb sebagai tanda hormat dan demokrasi - sekurang kurangnya mempelawa pas sehingga pas menolak.
sebaliknya bagi menegak benang basah, azmin mempersalahkan pas kerana pkr kehilangan dua kerusi kerana calon pas tidak menarik diri. lebih biadab zuraidah mengecam pas kerana katanya jawatan mb hak mutlak pkr. hanya pemuda pas selangor menyanggah kenyataan mak lampir.

2. kekalahan pa di kedah - lim guan eng salahkan pas kerana perpecahan dalaman dalaman parti itu hingga pas gagal di kedah.

SIALNYA LIM GUAN INI APAHAL NAK SEBOK KOMPLAIN PASAL PARTI LAIN SEDANGKAN HAKIKAT KEGAGALAN CALON MELAYU PAS DAN PKR UNTK MENANG ADALAH KERANA SEBAHAGIAN MELAYU DI SAAT AKHIR MENYOKONG CALON BN KERANA SIKAP RASIS MELAMPU DAP.

SIKAP RASIS DAP JUGALAH PENYEBAB PERAK DAN NEGEI SEMBILAN SERTA TERENGGANU GAGAL DITAWAN.

INILAH FAKTOR SEBENAR KEGAGALAN PR MENANG  DI PRU13 MEMBENTUK KERAJAAN YG PERLU DICANANGKAN ANWR DAN BUKANNYA SPR DIJADIKAN KAMBING HITAM.

akan bersambung....

Saturday, May 11, 2013

PAM akan gantikan PDRM - kabinet dan menteri baru


pasukan polis diraja malaysia perlu ditingkatkan tahap dan penyesuaiannya dengan keadaan semasa bagi mencerminkan tugas dan fungsi sebenar polis upaya relevan dengan peranan yg sedang mereka lakukan sekarang.

Pasukan Amaran Malaysia - PAM

itu satu cadangan....
_____________

SINGAPURA: pihak polis singapura telah menahan 21 rakyat malaysia yg berkumpul dan mengadakan demo membantah keputusan pu13. mereka akan didakwa dengan denda sehingga 5000 singapore dollar atau dipenjara atau kefua-duanya jika  disabit kesalahan.

tahniah polis singapura

senarai kabinet najib

1. selepas pru13 - banyak isu 'cuaca' - biasa le malaysian, hotties dng satu isu, reda lepas isu baru timbul - satu malaysia mudah lupa, malaysian style. bab menggemburkan, mengapikan, mensensasikan - no1 - lepas tu beribu cadangan, dari kakilima sampai
puncak gading - akhirnya blur, padam bila isu baru timbul - tak ada keputusan - tak ada penyelesaian.

2. isu tsunami cina dan rasis dah tinggal suam kuku.

3. isu arabspring anwar mcm tak ada sambutan, mcm nak berkubur bila melayu pas buat donno. juara guling atas jalan sudah kurang sebab presidennya kalah parlimen di kedah.

4. lepas tu isu mca tak mahu jawatan - ngo cina kata no probkem sebab menteli milayu lagi banyak tolong, senang kau tim, lagipun pigawai kilajaan tak tukar maa, ala luit semua jadi.

5. isu siapa mb - dah mula senyap

6. isu dap di acah masuk bn - banyak ulasan dari dap - najib say nothing

7. isu yg pasti panas - senarai kabinet yg akan keluar nanti.


KEMASKINI 09:39AM

SEPERTI YG DIJANGKAKAN TAJUK SENARAI KABINET INI SAHAJA SUDAH MENARIK 424 PEMBACA UNTUK MELAYARINYA DALAM TEMPOH 2 JAM SELEPAS DISIAR, TERIMA KASIH.

apa lagi melayu mahu?

1. sewajarnya jadi saolan wajib kepada najib? wajib jawab, wajib buat, wajib tunaikan....

2. ngo melayu tolong senaraikan apa lagi yg melayu mahu, jangan segan, jangan malu

3. cina jangan pertikai, jangan bising, apa lagi cina mahu?  lain ditanya lain dijawab, tupasal belajar sekolah cina - tak faham bahasa melayu.

4. wakil rakyat turun padang, tanya melayu apa lagi mereka mahu.

5. tidak dapat dinafikan bn gagal dua pertiga majoriti kerana setiap kali najib muhyiddin turun mereka sebok menghadiahkan apa yg cina mahu.

6. sewajarnya kalau berasaskan rasis, cina akan minta semua dan segalanya, mengalahkan perangai belanda, najib memerlukan lebih 24 jam utk melayan sikap buta sejarah mereka.

7. hentikanlah tanya apa yg cina mahu, negara perlu ditadbir mengikut perlmbagaan, tidak lebih tidak kurang, tak setuju pergi mampus, pergi berambus !!

Friday, May 10, 2013

anwar dan najib bila nak jumpa...

1. malaysia tidak stabil kerana 4 manusia yg masih berjawatan

2. sekarang tinggal 3, satu dipencenkan, sultan tak berkenan - ilmu ada tapi perangai huduh

3. yang tinggal 3, satu top man, satu lagi kempunan, satu lagi batu api

4. yang batu api ini mcm anjing menyalak bukit, kalau layan makin tunjuk garang, kalau hilang sabar, kita lastik anjing ni, kita baling batu...biar dia lari masuk lubang.

5. top man dan kempunan pernah berkawan - jadi elok berdamai, buat malu kampeni je siang malam bergaduh, malu kat orang.

6. jumpa face to face - settlekan cara Islam, cara kawan, cara pemimpin, cara melayu, cara muafakat.

7. yg lain, tolong usahakan perjumpaan, doakan, stop kutuk mengutuk.

8. hadi awang, mahathir, paklah, mufti, tokoh ugama, tokoh masyarakat, sultan dan raja2 melayu boleh menjadi pendamai tebaik.

InsyaAllah, aamiin.

lim guan eng berahi....

mula2 lim kit siang naik syeh, lepastu anak dia pulak lim guan eng naik berahi untuk memberi ulasan tidak berminat untuk menyertai BN.

cepat betul dua beranak ni berahi untuk memberi ulasan sedangkan itu bukan saranan dari pihak BN yang berauthority...itu hanya sekadar cakap-cakap budak tadika, budak-budak yang sengaja nak usik dap yg tengah ghairah kekalkan PP -bukan dapat tawan putrajaya pun, cuba lagi lainkalilah.

kalau dap matang, isu itu langsung tidak perlu diulas, disentuh kerana najib awal-awal lagi dalam ucapan sulongnya selepas menang majoriti mudah dah kata NO TO RASIS ertinya awal2 lagi bukan pintu, lubang tikus pun tidak akan dibuka untuk dap sertai BN, sehalus kuman pun tak telintas nak ajak.itu yg sepatutnya lim kit siang kena faham. dlm otak lim kit siang ada ke istilah perpaduan, harmoni, tolak ansur utk kepentingan malaysia. kalau otak rasis melampau, selfish mana boleh duduk dlm bn.

dap dah ulas - dah malu - dah terperangkap - apa yg boleh dap lakukan ialah buktikan mereka tidak rasis.

dap yg mulakan api,  sendirilah padamkan....

kita cuba try test.. najib berubah atau perlu diubah

kalau kita bersuara minta najib undur - cai pecacai machai najib kata kita pecacai kj.. WEI LU INGAT KITA BARUA BERBAYAR MCM LU KA....

sekarang ada pula minta kj dilantik ke kabinet - WOW MAKIN MENDIDIH BEB....

gua tak campur, gua bukan anjing sesiapa....

kita cuba try test najib, kononnya kita ada kuasa, ada pengaruh, kita nak ugut najib, nak bagi arahannya, nak suruh dia buat pilihan - kalau gagal ikut arahan ni kita akan desak dia berundur.

pertama - jangan lantik hishammudin semula sebagai menteri kdn tetapi atas dasar sepupu dan naib presiden, memadai menteri di jpm

kedua - pecat atau dlm bahasa sopan - gantikan pengerusi permata dan pastikan juga rosmah tidak sebagai penaung

ketiga - tubuh jawatankuasa bebas mengkaji perlaksanaan hudud dan jemput pas mengambil peranan utama

keempat - ketua polis negara dipec...........ok ok dia dah nak pencen pun 12 mei dan tolong jangan sambung talian hayat..

boleh ke dato sri

Thursday, May 9, 2013

tsunami polis....tak kunjung padam

terkini:
phak polis 'akan' memanggil bebrapa pemimpin yg berucap pada perhimpunan haram di stadium kelana jaya untuk siasatan.


akan panggil ambik masa beberapa hari
akan siasat ambik masa beberapa minggu
siasat ambik masa beberapa bulan
sedang siapkan kertas dakwaan ambik masa beberapa bulan
telah hantar ke ag beberapa bulan
ag hantar balik beberapa bulan
antar semula kpd ag bebrapa bulan
tunggu arahan ag beberapa tahun
sedar-sedar dak nak pilihanraya 2018

itulah pdrm, itulah bn style.......



asal:
tidak teragak-agak tindakan akan di ambil.....

bila agaknya tsunami polis nak sampai dalm isu rasis !!!!!!!!?????????

penatdah tunggu ni...

how to satukan melayu...cakap pandai

dari zaman tok nadoq sampai la ni, saranan supaya melayu bersatu dah banyak, umpama buih dilaut.
hasilnya? - makin berpecah ada le....

jadi aku rasa tak usahlah kita seru lagi supaya melayu bersatu, larang pun jangan kalau melayu gatal sangat nak berpecah.

dari zaman org melayu hanya ada pondok sampailah zaman sekarang melayu ada universiti sendiri - intelek melayu masih teraba mencari ramuan untuk menyatukan melayu - hasilnya melayu kalau terlampau ramai pandai, terlebih pandai maka perpecahan makin banyak.

di kampong, ramai tak sekolah tinggi, tetapi bersatu, bekerjasama, bergotong royong masih nampak - dibandar, ado? di perumahan elit org melayu, ado?

sebenarnya aku dah tandus idea memikirkan mekanisme untuk disarankan...ini sebenarnya kerja pemimpin, bukan kerja aku, tetapi...

pemimpin2 melayu ado ke?
ada ke pemimpin melayu dan Islam yg sudah mula menunjukkan contoh untuk bersatu?

dah berapa ramai pemimpin melayu letak jawatan untuk memberi laluan penyatuan?
adakah najib ada pendekatan hebat? terus mahu lembek dng cina bolehkah menyatukan melayu?
apa yg sedang anwar lakukan sekarang? menyatukan melayu atau menyelamatkan dirinya?
dengan niat mahu meludah orang umno Islam yg berjumpa dengannya bolehkah melayu dan Islam bersatu?

kalau di atas tiada contoh penyatuan, mcm mana rakyat nak copy paste....