Google+ Followers

Sunday, July 28, 2013

SANGAT PENTING WALAUPUN AKU TERPAKSA COPY AND PASTE..

NAJIB GAGAL - Mahathir

Ungkapan kata ini diluahkan oleh Mantan Perdana Menteri dan Mantan Presiden UMNO dalam satu sesi dialog bersama NGO Kelab Che Det (26/7/2013) di Yayasan Kepimpinan Perdana.
"Kalau pemimpin bersin pun ahli UMNO akan tepuk tangan."
"Mereka akan sokong tanpa bersoal jawab lagi apa sahaja yang dilakukan oleh pemimpin UMNO walaupun yang dilakukan itu merosakkan parti."
"Ahli UMNO sudah tidak berkualiti lagi, apa tidaknya jika ramai orang yang berpendidikan tinggi dan berpelajaran dihalang masuk ke dalam UMNO."
"Jika ketua bahagian itu guru besar misalnya, dia akan cuba halang orang yang kedudukan taraf dan pangkat yang lebih tinggi dari masuk menjadi ahli ke dalam bahagiannya, jika orang itu guru biasa barulah diluluskan, begitu seterusnya cikgu pula enggan orang yang lebih berpendidikan darinya untuk masuk, lama-lama yang ada orang yang tiada kualiti dan pendidikan, nak cari calon jadi menteri pun tak ada kerana yang sedia ada semua nya tidak berkelayakan."
"Orang-orang yang dihalang masuk ini akan kemudiannya masuk ke dalam parti lawan dan bersaing dengan pemimpin UMNO ini, itu sebabnya retired general, pensyarah semua masuk ke dalam parti lawan."
"Dulu waktu saya jadi Presiden, MT UMNO berdebat sampai pukul 4 pagi, isu Musa Hitam didebatkan, malah mereka berhujah sehingga saya akur dan keputusan yang berpihak kepada Musa Hitam dengan kehendak Majlis mahu menghantar wakil memujuk Musa."
"Kerosakan UMNO bermula dari waktu Pak Lah menjadi pemimpin UMNO, dan kemudian DS Najib gagal memperbetulkannya, malah keadaan bertambah buruk."
"Akibat perpecahan perpecahan Melayu orang cina menjadi penentu kuasa malah kemungkinan kita akan dapat Perdana Menteri Melayu yang ikut telunjuk cina, ini sudah pun berlaku sekarang."
"Lihat sahaja isu EC yang diserah kepada Parlimen, ini semua tanda tunduk kepada desakan kerana kedudukan kita tidak  begitu kuat, begitu juga lah dengan ISA dan isu keselamatan, ini semua sebab pemimpin nak jaga hati lawan."
"DS Najib nak jadi “BRAND” dan juga cogan “1Malaysia” kerana difikirkan nama UMNO sudah tidak bagus lagi."
"1 Malaysia tidak dijelaskan dengan betul, ia bermaksud lain pada pihak lain. Pada orang cina ia bermaksud semua sudah sama Melayu dan cina, pada orang Melayu ia bermaksud tiada lagi sekolah cina dan sebagainya."
"Keadaan bertambah buruk dengan memiliki penasihat yang tidak faham politik dan sensitiviti, tapi malangnya merekalah yang di dengar oleh pemimpin."
"Pemuda UMNO sekarang tidak semacam dulu. Ini amat ketara kerana Pemuda UMNO ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang Melayu. Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam."
"Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya."
"Saya didatangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan Melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib, malah ada diantaranya mencadangkan DS Najib dilanggar."
"Banyak pihak yang berjumpa dengan saya merasakan Melayu tersisih kerana DS Najib terlalu tumpu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokongnya terutamanya orang cina. Malah mereka ini sangat dilayan dengan istemewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokongnya."
"Walaupun DS Najib naik atas tiket Melayu tapi amat malang dia masih menumpu kepada bukan Melayu untuk dilayan."
"Tentu sekali pemimpin UMNO bukan jenis yang berkata benar kepada DS Najib akan keadaan dibawah kerana mereka seperti dikata bukan lagi ahli yang berkualiti selain hanya mahu mengampu dan memberi kabaran baik sahaja."
"Apa yang kita ada harus berkongsi bersama mereka, tapi apa yang puak itu ada tidak pernah dikongsi bersama orang Melayu."
"Kini GLC dan beberapa perkara lain harus ada peruntukan untuk orang bukan Melayu, sedang itu sahaja yang Melayu ada."
"Adakah sebarang kontrak orang cina akan serah kepada Melayu? Orang Melayu yang dapat tender dan kontrak akhirnya akan sub kepada bukan Melayu juga, tapi malangnya apa yang dapat kepada orang cina tidak pernah dapat kepada orang Melayu."
"Orang Melayu undi Najib bukan kerana suka kepadanya, tapi kerana takut kepada Anwar dan Lim Kit Siang dan apa yang akan dibawa oleh keduanya, lalu ketakutan mereka diterjemah kepada undi kepada UMNO dan DS Najib."
"BR1M akan menjadi masalah jika satu ketika nanti rakyat sudah terbiasa dengan pemberian sebegini, dan keadaan akan jadi buruk apabila tidak lagi dapat memberinya."
"Saya Ultra Malay tapi orang cina tahu dan kenal cara saya dan mereka undi saya, ada caranya untuk memikat hati mereka, pendekatan DS Najib tidak betul dengan sentiasa menghulurkan wang, mereka akan ambil tetapi belum tentu mengundi. Himpunan besar besaran tidak menentukan sokongan orang cina."
"Saya akan terus bersuara untuk Bumiputera dan Melayu, jika mereka kata saya rasis, ya saya akan kata saya rasis."

Saturday, July 27, 2013

Najib PM yang hebat - ada sesiapa boleh nafikan?

Orang Melayu jangan menaruh harapan yang tinggi kepada pimpinan UMNO




Saya menulis sebagai seorang pemerhati politik. Dan sebagai orang Melayu mengenai parti Melayu yang terbesar. Saya dapati berada dalam DAP memudahkan saya bercakap mengenai kepentingan orang Melayu yang tidak berani disuarakan oleh ahli UMNO. Jika Cina DAP tidak menyuarakan kepentingan Melayu, itu tidak jadi masaalah kepada saya selagi saya sendiri boleh melakukan nya. Apa yang diharap pada bangsa lain untuk menyuarakan kepentingan Melayu? Yang orang UMNO sibuk hendak paksa cina bercakap dan menjuarai Melayu mengapa?
Kita lah yang bertanggungjawab atas masa depan bangsa kita. Dan bila saya sebut ‘kita’ tidaklah bermakna , Melayu itu mesti Melayu dalam UMNO. Orang Melayu dalam PAS, PKR bahkan DAP pun berhak menyuarakan hal2 kepentingan bangsa Melayu.
Yang menyedihkan kita ialah pimpinan UMNO yang mengaku menjuarai bansga Melayu mengkhianati kepentingan bangsa mereka sendiri. Yang menyedihkan kita ialah pimpinan UMNO yang menggunaknan nama bangsa Melayu untuk kepentingan peribadi. Ini kita tak terima.
Najib sebagai pemimpin terrtingi UMNO memperlihatkan betapa lemah nya dia dalam menjaga kepentingan Melayu. Dalam masa pentadbiran PM yang dulu2- MIC hanya diperuntukkan satu kerusi menteri. Yang lain hanya layak jadi timbalan menteri. Sudah parti tersebut minority, tapi Najib memberi mereka tempat prominent dalam cabinet. Berapa orang India mesti dihadirkan dalam pentadbiran negara?
Mana ada wanita UMNO jadi menteri penuh? Najib meletakkan wanita dari Sarawak jadi Menteri Penuh yang tak tahu latar belakang di Semanjung. Apa sudah jadi dengan Najib?
Ada orang UMNO yang sanggup mendedahkan rasuah dikalangan pimpinan UMNO? Ada yang sanggup mendedahkan soal kemiskinan dikalangan orang Melayu? Ada orang UMNO berani mendedahkan keperitan hidup orang Melayu? Jika tak berani, ketepi- saya boleh buat demikian. Saya boleh bercakap dan bersuara untuk bangsa saya dimana orang UMNO bacul dan tak berani.
Dari segi perjuagan UMNO sudah banyak menyimpang. Pimpinan nya mementingkan diri sendiri. Asset orang Melayu seperti tanah, hartabenda, saham tidak dijaga malah dibaham oleh pimpinan UMNO. Saham RM54billion yang diperuntukkan dibawah DEB habis dijual oleh golongan elit Melayu untuk mengayakan diri mereka. Pimpinan UMNO tak pandai mengurus asset bagi pihak orang Melayu. Tanah reseb Melayu tinggal sebahagian kecil dari yang asal dan tidak di ganti. GLC banyak yang rugi walaupun dikendalikan oleh orang Melayu. GLC rugi tapi pimpinan GLC kaya raya.
PNB misalnya mahu membina menara dan bangunan yang tinggi menelan belanja berbilion Ringgit. Perlukah PNB kepada bangunan baru? kalau berbilion Ringgit itu diagihkan dalam bentuk dividend bukan kah itu lebih baik untuk orang Melayu?
Komitment dan dedikasi pada perlaksanaan dasar2 yang menguatkan orang Melayu tidak mengiringi deklarasi dan pengucapan. Pimpinan UMNO lebih mengutamakan jeritan dan pekikan slogan daripada memberi isian kepada pengucapan. Najib terutama nya, lebih menyerlah pada segi melaungkan itu dan ini, tapi laungan tersebut tidak berisi.
Menjelang Perhumpian Agung UMNO pada bulan Disember ini, pelbagai spekulasi telah dibuat. Adakah Najib akan dicabar?  Jawapan rengkas nya, ya dia akan dicabar. Pencabar nya ialah Muhyidin Yassin. Walaupin Muhyidin dilaourkan sebagai berasa letih untuk berlawan, dia tidak ada pilihan lain. Jika dia tidak mencabar, dia akan di pinggirkan sedikit demi sedikit. Bukan rahsia lagi, Najib membarisi tenaga2 untuk mengepung dan mengekang Muhyidin. Jika Muhyidin tidak berbuat sesuatu, masa depan nya akan gelap dan masa depan UMNO sebagai sumber pengharapan orang Melayu pun akan muram.
Ketika Pak Lah hanya memenangi 140 kerusi parlimen tapi undi popular nya 51%, Muhyidin mengepalai gerakan untu mengusir Pak lah. Akhirnya Pak Lah terpaksa berhenti jadi presiden UMNO dan PM. Menantu nya tinggal dalam kegelapan manakala pimpinan setara dengan KJ mendapat tempat dalam pentadbiran negara.
Jika Muhyidin tidak menggesa Najib berhenti, maka dia akan dilihat sebagai tidak konsisten. Ternayata Najib gagal dalam banyak hal. Twitter nya dan blog nya tidak akan dapat menyembunyikan kekosongan dalam diri Najib. Dia hanya lebih dari segi bentuk, tapi kurang dalam segi isi.
Dia gagal bila berjaya mendapat hanya 133 kerusi parlimen berbanding dengan Pak lah 140 kerusi. Undi popular dalam tangan Najib hanya 47% berbanding Pak Lah dengan undi popular 51%. Betul UMNO menang lebih banyak kerusi tapi kemenangan itu disebabkan gerrymandering. Kepadatan pengundi yang kurang dalam kawasan yang ditandingi oleh UMNO membenarkan Najib memenangi lebih banyak kerusi untuk UMNO. Bawah pimpinan Najib, parti MCA hanya menang 7 kerusi parlimen berbanding dengan dibawah Pak lah dimana MCA menang 15 kerusi.
Najib gagal mendapat 2/3 kerusi parlimen. Najib gagal menawan Selangor. Perak hanya menang tipis. Terengganu menang tipis juga. Buat pertama kali di Negeri Pahang, ada 12 ADUN pembangkang dalam dewan undangan negeri.
ETP, GTP nya lebih indah khabar dari rupa. Dari jauh kelihatan jelita, bila dekat mendukacitakan. Itu kita bincang dibahagian lain.-sakmongkol.ak47

Thursday, July 25, 2013

UMNO memang tak Islam

Penghinaan ke atas Islam berterusan... mana Najib? mana Muhyiddin?


Sunday, July 21, 2013

UMNO perlukan Anwar - jangan malu buat pengakuan ini.

Tingkat 4 kawal paklah, siapa control najib ?Rosmah? Bukan...najib disqualified presiden umno dan pm, benar kata anwar, najib tidak popular dan najib dipilih menggantikan paklah tanpa undian.

Mahathir bertanggungjawab sepenuhnya di atas kegagalan najib memartabatkan melayu dan Islam di malaysia.

Dari sudut politik, setuju tak Najib digantikan dengan Muhyiddin? Sebelum setuju atau tidak..kita kena tengok 'sepak terajang' kedua-dua mereka ini. aku rasa kurang lebih sama sahaja, ada kelebihan dan kekurangan najib di satu2 tempat, begitu juga muhyiddin..jadi kalau tukar atau ganti..tak banyak kesan, tak banyak perubahan.

Calon yang lebih sesuai ialah zahid, tetapi hidup mati balik pun zahid takkan langgar Najib, zahid pasti lebih menang kalau dia langgar Muhyiddin ?!

Najib mesti digantikan dengan satu karaktor Mahathir atau Anwar yang mampu membawa perubahan kepada UMNO, Melayu dan Islam.

Mencari karaktor ini di kalangan UMNO, di kalangan orang Melayu memang TIDAK ADA. Dan prasayarat lain karaktor ini mesti diujudkan dalam UMNO.

Kalau karaktor ini ada dalam PAS atau PKR, karaktor ini tidak dapat berkembang kerana persekitaran tidak begitu serasi, selesa dan sama selera seperti yang ditunjukkan oleh ahli2 UMNO.

Kalau karaktor ini tidak ada dalam UMNO? Apa yang harus dilakukan...

Mahathir masih relevan untuk diangkat semula tetapi Tun sudah tidak ada cita-cita ke arah itu.

Yang ada, yang paling sesuai ialah mengembalikan Anwar ke dalam UMNO sekaligus menggantikan Najib kerana Anwar sendiri terlalu extreme untuk duduk di kerusi No 1 - seperti keris pulang ke sarung !

BELUM TERLEWAT UNTUK SELAMATKAN ANWAR > SELAMATKAN UMNO

KUALA LUMPUR: Rayuan kerajaan terhadap keputusan kes pertuduhan liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dijadual esok, mungkin ditangguh berikutan ketua peguam bela, Karpal Singh masuk hospital.

"Kita akan buat permohonan penangguhan kerana Karpal tidak sihat. Beliau kini ada di hospital dan dijangka berada di mahkamah, dua tiga hari lagi.

"Bagaimanapun, kita belum tahu bila tarikhnya," kata Ramkarpal hari ini.

Penang Wasabi..

Saturday, July 20, 2013

Nik Aziz makin hebat - masih perkasa di bulan Ramadhan


 bab mengutuk dia nombor 1 - Maha Mengetahui ?????

“Selama 23 tahun ambo jadi menteri besar Kelantan, mereka (Umno) kata ambo tak bina masjid. Ya, Umno bina masjid tetapi mereka tidak sembahyang,”

Wednesday, July 10, 2013

Masalah CTOS belum selesai.. powerful !!!

TERIMA SATU EMAIL....

Bagi sesiapa yang ada pengalaman harap kongsikan..trima kasih.



masalah yang saya hadapi sekarang...




Awal tahun ni suami saya ada memohon pinjaman peribadi..namun pinjaman gagal sbb CTOS..pihak bank tidak memaklumkan CTOS sbb apa..suami semak di bank Negara nama clear CCRIS takde n suami terus potong kad kredit sbb mgkin sbb kad kredit(kad kredit guna hanya isi minyak je..so tak penting)..Slps tu suami mohon lagi loan di bank yg lain...

namum permohonan gagal juga lalu suami ajukan aduan pada bank negara dan bank negara mohon minta semak di CTOS...sbb CTOS bukan bwh bank negara..bila suami semak di CTOS mmg ada masalah iaitu masalah kes saman...kes saman tersebut sebenarnya telah ditarik balik oleh bank terlibat atas kerjasama peminjam,penjamin dan bank dalam penyelesaian....apabila suami mengajukan masalah tersebut kepada bank terliabat pihak bank telah menafikan menghantar maklumat kpd CTOS dan pihak bank tidak pernah berurusan dgn CTOS..lebih mengecewakan rupanya CTOS telah mengambil maklumat daripada akbar sahaja...tak pasal2 suami perlu kemaskini maklumat dgn CTOS...

namun sampai skrg bank tak boleh meluluskan sebarang pinjaman kpd suami dgn alasan suami dah ada rekod buruk di CTOS...skrg sebenarnya bg saya BANK NEGARA dah takde fungsi kerana CTOS lebih berpengaruh drp Bank Negara...Lebih baik angkat je CTOS jd Bank NEgara spy CTOS boleh suka hati ambik maklumat peribadi org dan secara tak langsung bangkrupkan org....lagi ramai org bangkrup lagi kaya CTOS....

Saya juga tak duduk diam cari Info untuk mengadu sampailah saya dapat satu Jabatan yang menyelia CTOS ni...iaitu Pejabat Pendaftar Agensi Pelaporan Kredit(PPAPK)PPAK ni menyelia syarikat atau agensi pelaporan kredit spt CTOS Sdn Bhd (CTOS), Financial Information Services Sdn Bhd (FIS), Credit Bureau Malaysia Sdn Bhd (CBM), Dun & Bradstreet (Malaysia) Sdn Bhd (D&B) dan RAM Credit Information Sdn Bhd (RAMCI)..

Sebenarnya untuk makluman semua data2 peribadi kita akan disalurkan oleh bank kepada agensi diatas dan kerajaan membenarkan agensi diatas mengambil data2 melalui suratkhabar dan semua saluran data2 termasuk SSM...

Bila saya bertanya terus kepada pegawai PPAPK memang amat mengecewakan sbb kerana dimaklumkan agensi2 terbabit bekerja untuk Bank...jadi kalu apa2 berlaku kepada individu mereka tak ambil peduli...Mereka hanya mengatakan individu perlu menjaga status kewangan supaya tidak megalami masalah...dan lebih meyedihkan penjamin pun adalah sama taraf spt peminjan...jadi faham2la....

PPAPK juga mengatakan CTOS tidak bolek blacklist individu tetapi apayang terjadi sekarang apabila nama berada dlm sistem CTOS secara tak langsung telah diblacklist oleh Bank...

Saya juga difahamkan rekod individu tidak bole dipadamkan dlm semua sistem agensi pelaporan sampai bila2 cuma PPAPK akan menggunakan akta bhw rekod perlu dipadam selepas 2 tahun...tp akta tu tak dilaksana lagi...

Entahlah...bila sy sendiri dapat info mcm ni mmglah sedih n geram...maklumat peribadi rakyat malaysia boleh disimpan oleh syarikat2 yg hanya nak mengaut keuntungan...

Apa nak jadi...Kerajaan pun ambik mudah perkara ni...

Bank dan ctos sama2 penipu...buat aduan@panggil lawyer pun tak guna...kes akan jadi mcm x wujud



dap mengasak...umno bertahan

mampukah umno menahan asakan dap...

najib masih cool

ni siapa pulak..rosmah kotyang ni siapa pulak !!

Saturday, July 6, 2013

Senjata Mukmin

Do'a Mohon Keselamatan

Artinya: "Ya Tuhan, janganlah Engkau jadikan kami sasaran fitnah bagi kaum yang zhalim, dan selamatkanlah kami dengan curahan rahmat-Mu dari tipu daya orang- orang yang kafir." (Qs. Yunus: 85-86).

Penjelasan:
Doa ini dibaca oleh kelompok minoritas yang beriman kepada Nabi Musa a.s., setelah mereka menyaksikan kemukjizatannya dihadapan Fir'aun. Ketika itu, kaum Nabi Musa as yang terdiri dari pemuda-pemuda dalam keadaan takut, bahwa Fir'aun dan pemuka-pemukanya akan menyiksa mereka. Maka pada waktu itu pula Nabi Musa as memerintahkan kepada kaumnya agar tidak takut dan menyerahkan sepenuhnya kepada Allah Swt., seraya berdoa dengan lafazh doa diatas. Bisa dilihat dalam Surah Yunus ayat 83-86.

Friday, July 5, 2013

Program Tun/Belia Tangguh/Batal-sebab Jerebu- KJ?

Adalah lebih baik program ini diteruskan seperti biasa cuma yang ditangguh atau digantikan ialah Tun M - elok Paklah diberi peluang sebab jasanya pun tidak kurang cemerlang, gemilang, terbilang.
Pantun untuk KJ: sungguh cantik berbaju merah. peeeeraaahhhhhhh....

Wednesday, July 3, 2013

kita kena goreng...

kedua duanya saling memerlukan antara satu sama lain untuk 'terus hidup' dan terus berlakon di hadapan rakyat malaysia dengan konco, punahsihat dan pembodek ma$ing2..rakyat tulin, ahli parti tulin kena tipu hidup2..

jom kita renungkan tingkah laku mereka selama ini, sekarang dan di masa akan datang.

Monday, July 1, 2013

SPR tipu PKR sahaja..

Suruhanjaya Pilihanraya terutama di pilihanraya 13 yang lalu kini menjadi sasaran pembangkang untuk ditelanjangkan bagi menggambarkan bahawa mereka kalah disebabkan 'penipuan' SPR bersekongkol dengan UMNO. Sejauhmana kebenarannya?

1. Kenapa di PRU13 sahaja...kenapa pru11 dan sebelumnya tidak dipertikaikan hebat sampai ke tulang hitam?

2. Kenapa penipuan dikatakan berlaku selepas tewas dan tidak dibantah oleh pemantau pembangkang pada ketika dan saat penipuan itu dibuat seperti didakwa?

3. Kenapa anwar sendiri mengambil masa begitu lama untuk membuat laporan polis berhubung 'dakwat' ? tidak kepada dakwaan bangladesh atau black out. Adakah kerana dia perlu mengambil masa untuk menghilangkan semua kesan dakwat itu dijarinya?

4. Apakah SPR hanya 'tipu' PKR dan tidak menipu DAP atau PAS sehinggakan yang melenting hanya Penasihat PKR, Presidennya sendiri lebih banyak diam. 
Hadi Awang awal2 dah terima, Lim Guan Eng meloncat beruk bila pertahankan PP. 

Jawapannya hanya satu:

Sebab Anwar gagal ke Putrajaya.

SPR perlu diserang habis2an bagi menutup malunya dan Anwar sendiri tahu manamungkin dia akan jadi PM atas dakwaan yang tidak kukuh dan tidak bermoral itu. Cuma dia perlu 'nasi tambah dan lauk pauk' untuk meneruskan glamour politiknya. Siapalah Anwar kalau tak ada isu!!!!