Google+ Followers

Wednesday, October 30, 2013

muhyiddin perlekehkan pendirian mukhriz kerana umno terdesak

muhyiddin membuat keputusan mencurahkan jutaan ringgit kepada sekoah cina di dun sg limau sekadar 'bersandarkan harapan' dan memancing undi sedangkan sudah terbukti sebelum ini, cina di situ menangkan pas.

tindakan muhyiddin tunjuk kuasa dng pengumuman di atas amat bertentangan dng pendirian tegas mukhriz yg mengutamakan pengundi yg menyokong umno dan rata2nya adalah melayu.

walaupun mungkin sudah ada kompromi di antara mereka, nyata mukhriz juga bukanlah seorang pemimpin yg boleh dipegang pada janji dan iltizamnya dan pengumuman muhyiddin adalah kemuncak gambaran umno cukup terdesak sdg kan saban hari KONONNYA sokongan ke atas pas merosot teruk.

petanda umno akan tewas lagi dimalukan..

Tuesday, October 29, 2013

mahfuz di kacamata yg berbeza...

mahfudz adalah naib presiden pas pusat?
yang di pertua @ ketua perhubungan negeri pas kedah !

nyata watak, sikap dan gelagatnya di sg limau kedah bagi prk nyata penting dan sama taraf dengan dengan mukhriz selaku mb kedah, ketua perhubungan umno kedah dan calon naib presiden yg kalah, malah mahfud juga  mampu tangani muhyiddin selaku timbalan presiden umno dan timbalan perdana menteri malaysia.

wataknya pasti mempunyai 2 perbezaan yg saling berlawanan bergantung media mana yg anda baca, utusan atau harakah?


keputusan prk kelak mampu memberi gambaran jelas watak mrbean sebenar?
jika pas menang - mahfudz mampu mengganti mat sabu sebagai calon timbalan presiden ... ::

Monday, October 28, 2013

2 gaji najib dan muhyiddin

apakah najib dan muhyiddin menikmati dua gaji serentak sebagai perdana menteri menteri kewangan timbalan perdana menteri menteri pelajaran.

apa pandangan anda?

Sunday, October 27, 2013

berapa kali mukhriz nak dikantoikan...

calon ketua pemuda terbanyak - kalah tercorot
calan favourate naib  presiden - kalah dng si lembek
mb berjiwa rakyat - prk sg limau ?

yang kantoikan adalah kawan sekeliling, penyokong, org umno - depa lambung tinggi, tetapi bila jatuh tak ada yg sambut.

mukhriz kena berhati-hati dengan umno johor atau umno pahang jika ada yg datang tolong, tolong sokong bawa rebah, dengar boleh puak ni-percaya jangan !

jemput jangan, tak datang lagi bagus...

Friday, October 25, 2013

melayu kena hormat depan belakang atas bawah

Agak-agak kau orang lah kalau di sekolah cina ada upacara panggang babi - engkau orang sebok tak nak komplain sana sini?

kalau kau orang ada anak sekolah disana - agak2 lembaga sekolah tu layan tak dengan kerenah org melayu . mungkin jawapan yg diberi - lu tak suka, lu boleh ambik lu punya anak berhenti dari ini sekolah @ belajarlah hormati budaya cina !!!!

begitu juga kalau ada upacara panggang biawak di sekolah tamil !!!!!

tapi kalau di sekolah majoriti melayu - majoriti kena hormat minoriti.
kalau biawak atau babi sesat masuk ke sekolah melayu pun - binatang itu tidak boleh dihalau, mesti dilayan dengan baik.

hidup umno !!!???

Bajet Orang Pahang - dilema seorang atok

gula naik esok  - gula yg statusnya  sama peranan dengan petroleum akan memberi kesan kenaikan harga produk makanan dan minuman.

dilema seorang atok samada membeli sebatang rokok untuknya atau sebiji gula-gula untuk cucunya - sama harga - sama bahaya.

BAJET BERJIWA CUKAI

Wednesday, October 23, 2013

Tragedi Cameron Highlands - Menteri di malaysia bernasib baik

jika tragedi cameron highland berlaku di korea atau jepun atas sebab malapetaka bumi,  KEMUNGKINAN
TIPIS ada menteri berkaitan atau perdana menteri meletak jawatan.

jika tragedi cameron highland berlaku di jepun atau korea kerana kecuaian manusia dan kementerian - menteri berkaitan dalam tempoh 24 jam akan memohon maaf dan meletak jawatan. Perdana Menterinya juga akan memohon maaf tanda mengaku kecuaian dan mengucapkan takziah dan kemungkinan juga bersedia melepaskan jawatan secara sukarela.
Di malaysia pun hebat - PM dah ucap takziah. 
dah minta maaf? saya tidak pasti, 
letak jawatan??? 
kalau saya sarankan najib atau menteri besar letak jawatan - saya percaya saya akan dikeji, saya akan dikata 'hilang akal'.

siapa pula menteri yg akan meletak jawatan dlm tempoh 24 jam?
24 jam sudah berlalu...

oleh kerana malaysia tidak mempunyai menteri runtuh, menteri empangan atau menteri cameron highland - maka tiada sesiapun perlu meletak jawatan.

saya juga tidak sarankan mana-mana menteri letak jawatan kerana menteri-menteri di malaysia terdiri dari golongan cerdik pandai, jika mereka meletak jawatan sudah tentu sukar najib mencari ganti, malaysia mungkin mengambil masa setahun dua untuk mencari pengganti yg sesuai. tidak ramai rakyat malaysia yg sama cerdik atau lebih cerdik dari taraf otak menteri tersebut.

kena juga di ingat untuk menjadi menteri dan kekal sebagai menteri di malaysia kosnya tersangat mahal - bukan kerana kos atau perbelanjaan yg tinggi semasa dia belajar tetapi kerana kos yang tinggi untuk menang, kekal menang di dalam parti.

menteri di malaysia bernasib baik.

Tuesday, October 22, 2013

Mahathir Mohamad nak jadi apa?

secara politiknya najib telah menunjukkan kebijaksanaanya yg luar biasa, merapati mahathir untuk mendapat kuasa tetapi dalam masa yg sama tunjuk baik dan setia kpd paklah seolah-olah dalam bajunya tiada gunting atau jarum.

bila dapat kuasa, paklah jadi pemain simpanan, mahathir jadi striker untuk menyerang lawan, dalam keadaan tertentu mahathir turun jadi pemain pertahanan dan sumbangan terakhir mahathir ialah sebagai penjaga gol umno di pru13.

Selepas PRU13 mahathir hantar anaknya sebagai calon pemain tengah - kena rejek terang-terang oleh kaptain. Posisi tu pada si lembik.

sekarang? mahathir jadi apa?


Monday, October 21, 2013

DO WHAT I SAY DON'T DO WHAT I DO - SIAPA?

Hari ini saya baru sedar (padan muka aku) kenapa ada sebahagian orang Melayu sanggup menyokong anwar dan segelintir bunuh diri dengan masuk dap - semuanya semata-mata mereka sangat berbulu di mata dan bersembilu di hati melihat gelagat dan sikap pemimpin umno dari peringkat cawangan, bahagian sampailah kpd presiden termasuk yang berjawatan timbalan dan menteri.

mereka sokong anwar bukan kerana dia bagus sangat, bukan semata-mata atas nama anwar tetapi lebih kpd tindakbalas bertentangan untuk kepuasan hati yg sakit.

Begitu juga bagi mereka yang melihat anwar dan pemimpin umno sama sahaja, 2 x 5 - lalu pilihan hati yg marah ialah DAP demi kelansungan politik mereka.

Sebahagiannya tersesat mencari damai di PAS dan sebahagiannya sekadar menjadi pemerhati yg berdendam kpd umno.

Jumlah menentang umno makin lama makin bertambah apalagi pemimpin umno makin angkuh dan tidak sedarkan diri.

Pemilihan baru-baru ini memberi gambaran yg cukup jelas tentang sikap talam dua muka, tentang wang membeli segala-galanya, tentang kroni yg dipertahankan, tentang hipokrik dan pendusta dan banyak lagi perkara yg dihalalkan demi kerakusan kuasa.

Jelaslah juga, kenapa keseluruhan cina bersatu menentang melayu yang bernama umno + kebangsatan yg sudah ada pada diri mereka + di ambil kesempatan oleh DAP.

Kesimpulannya UMNO tidak berani ubah baik pemimpin mahupun majoriti ahli umno, keberanian ubah sudah menjadi musuh yg perlu ditakuti. Majoriti ahli umno dan melayu tidak terdedah atau ambil tahu tentang ancaman dan merbahaya politik semasa sebaliknya lebih kpd sosial, hiburan dan dan sedikit tentang jenayah keganasan
mereka lebih kenal peserta maharaja lawak, mak janda artis, ustaz kazim dari mengenali watak hitam lim guan eng, lim kit siang, karpal dan sebagainya. Mereka  tahu negara selamat di tangan najib-rosmah-muhyiddin. Persepsi indah?

Kesimpulannya melayu makin lemah kerana berpecah dan tidak tahu musuh sebenar yg sudah cukup dekat dengan kita. israel lebih dekat dengan kita, rakyat palestine mungkin lebih selamat dari nasib
orang melayu dan Islam di Malaysi, cuma mungkin 'masanya' yg belum sampai.

Reformasi Najib lebih kpd " do what i say don't do what i do " lebih menyeru kpd rakyat untuk berubah sedangkan diri sendiri dan kepimpinan mereka liat dan takut sangat nak berubah

Sunday, October 20, 2013

umno makin hancing - timun dan ulam untuk anwar ratah

 bagi umno, transformasi najib telah pun berlaku apabila ada cawangan umno mendapat
ketua cawangan baru.

bukankah lebih baik jika najib maklumkan transformasi tidak berlaku sepenuhnya seperti yang diharapkan dan oleh itu seluruh ahli harus bersatu memperkuat umno untuk menghadapi pilihanraya dan cabaran akan datang.

apakah najib cuba memperbodohkan ahli umno dengan mendakwa transformasi telah berlaku sekadar keluar masuk beberapa exco dan majlis kerja tertinggi - itu pun yang 'dicaikan' oleh mereka juga.

ok jugalah kalau nak perbodohkan ahli sendiri - tapi jangan ingat melayu bukan ahli umno sama bodoh dengan ahli umno.
d

kalau umno tidak mahu orang melayu bukan ahlinya masuk campur soal umno adalah wajar juga umno tidak lagi mendakwa sesuka hati bahawa umno itu melayu, melayu itu umno.

kalau dah mengaku transformasi berlaku maka adakah umno sudah kuat dalamannya untuk menghadapi luaran.

kuatkah senarai kepimpinan yg menang ini jika mereka raih undi dengan pitih? berterusteranglah...

jika inilah minda najib, politik najib dengan budak-budaknya - pasti ia jadi ulam dan timun kpd anwar dan dap.

Tunggulah....melayu dan Islam sedang dipersendakan sekarang...dan melayu akan dijajah dan Islam diperlekehkan berterusan sedikit masa lagi, setakat manalah kuatnya zahid !

Apa fatwa PAS tentang menang jawatan dlm umno..

seperti yg dijangkakan najib mengesahkan ada transformasi dalam unmo, ada perubahan keluar masuk dlm exco dan majlis kerja tertinggi termasuk cara pemilihan yg melibatkan perwakilan di peringkat bahagian.

ahli umno, bloggers umno - apa lu orang tunggu kagi - angguk le !!!

najib mungkin terlupa transformasi paling besar juga berlaku dalam parti di era kepimpinannya iaitu politik wang yang makin melekat di sanubari ahli umno sudah berjaya menular ke peringkat akar umbi untuk semua menikmatinya.

Paling hebat - semua buat2 tak tahu, tak sentuh langsung terutama dari calon yg menang.


Saturday, October 19, 2013

PEDIH SUNGGUH AYAT ITU

Mukhriz kalah bergaya - kalah bermaruah - zamkata
Hisham menang parah - zamkata
Transformasi taik kucing - din turtle
Hisham menang sorak - kampung tergadai
Semua Bahagian UMNO Pahang ikut telunjuk - fakta
Bahagian UMNO Johor sedondon - fakta
umno menang, melayu kalah - sakmongkol
Najib menjayakan pilihannya dengan membunuh transformasinya sendiri - pedih sungguh ayat tu.

JIKA NAK BACA AYAT PUJI PUJIAN YANG LEMAK MANIS BERMADU - MUNGKIN DI BLOG LAIN.
Kalau ada pun, mungkin yang ini:
Beres, transformasi UMNO dan proses peremajaan parti - Helen Ang

Tetapi itulah Melayu dalam UMNO yang dipimpin oleh Najib sekarang - Janji Najib untuk menjadikan rasuah hanya satu sejarah masa lampau yg dilafazkan di sanfransisco berlaku sebaliknya, di depan matanya, di tangannya, di dalam partinya sendiri, di negaranya sendiri - dan ini baru satu permulaan.

Jangan buat tuduhan, mesti ada bukti kata si ku nan setiausaha gong - itu kalau kena batang hidung UMNO.
Tetapi tuduhan yang semborono sama lah juga pemimpin umno bebas lemparkan kepada pembangkang. Mana dia bukti anwar dalang pencerobohan sulu di lahad datu? Mana dia bukti pembangkang dapat dana luar? - haprak juga si ku nan ni.

Persepsi politik wang yang bebas dan terbuka dalam pemilihan umno bukan satu yg boleh disembunyikan - itu fakta.

Tugas membuktikan adalah tugas SPRM dan Jawatankuasa Pemilihan jika mereka telus dan amanah - boleh diyakini ke?
Tidak ada aduan - mungkin itu alasan skima terbaik mereka.

Yang tidak kurang penting sekarang ni ialah persaolan bagaimana 3 Naib Presiden yang dipilih semula, yang disokong oleh Ketua Wanita, Ketua Pemuda, Presiden dan Timbalan Presiden + Setiausaha Gong ( 7 Pemimpin Tertinggi UMNO yang paling berpengaruh dan berkuasa ) masih gagal menyekat kemaraan seekor nyamuk yang tidak direstui seperti mukhriz yg sekadar berbekalkan bayang bapanya masih mampu meraih undi popular melebihi hisham seorang menteri kanan yang dilengkapi segala kemudahan dan laluan untuk bertanding.

Adalah merbahaya mukhriz dibiarkan terus popular, popular kerana perjuangan Islamnya, popular kerana ketebalan melayunya, popular kerana keremajaannya, popular kerana bersih, popular kerana berani ubah, popular walaupun kalah, popular yang bermaruah.


Ramalan Tun Mahathir Tepat

Walaupun pengaruh Mahathir samada di dalam atau diluar umno sudah mulai hilang cengkamannya tetapi ketepatannya dalam sesuatu perkara, politik dan ekonomi nyata tidak jauh meleset.

Pandangan Tun tentang peluang Mukhriz dalam persaingan jawatan Naib Presiden ternyata tepat, peluang 50% atau kurang kini menjadi kenyataan atas faktor utama tidak direstui Presiden - bukan satu faktor dongeng lagi terutama semua bahagian di Pahang hanya memilih 3 nama yb direstui mohd najib bin abd razak, dan disokong oleh muhyiddin di Pagoh.

Selain faktor tidak restu, faktor politik wang sudah menjadi budaya dan secara terbuka.

Kalau dalam DAP, nilai Melayu hanya 50 sen menjadi bahan sindiran dan ketawa, tidaklah pula diketahui sejauhmana Perwakilan Melayu UMNO telah meletakkan harga diri mereka.

Yang menang hari ini akan menjadi barisan hadapan di PRU14 untuk mengukur tinggi rendah perjuangan sebenar. Yang kalah akan jadi pemerhati.

Sehari dua lagi, Presiden yg sama, yg bersikap pilih kasih akan menyeru kpd perpaduan dan penyatuan semula atas dasar pertandingan kekeluargaan dan keutamaan parti - alangkah hipokriknya ucapan itu - menjijikkan.

Berbalik kepada ketepatan pandangan Mahathir,  selepas ini, suka atau tidak, UMNO harus mengambilkira pandangannya terhadap nasib UMNO di PRU.

Tun sudah tidak perlu menjadi benteng UMNO, bagi anti-Tun, mereka sarankan Tun jaga cucu, aku rasa itu tepat sekali - itu lebih baik dari menjaga pengkhianat bangsa, ugama dan negara.

PAGOH (Muhyiddin) dan PAHANG (Najib) Kekal Sokong Hisham

Zahid memecut mendahului.
Shafie dalam keadaan selamat.
Isa dan Ali terkial-kial...

Tidak rasmi:
Berhati-hatilah dengan keputusan di blog dan internet. PRU13 yang lalu adalah contoh bagaimana keputusan yang dipaparkan oleh blog dan internet selain dari pengumuman rasmi tersasar jauh dari realiti.
tunggu keputusan rasmi - jangan syok sendiri !!!



Pagoh
1- Zahid
2- Shafei
3- Hisham





 Padang Rengas

1- Zahid
2- Mukhriz
3- Shafei






Teluk Kemang

1- Isa
2- Zahid
3- Mukhriz







DIBERITAKAN HAMPIR SEMUA BAHAGIAN DI PAHANG NEGERI KELAHIRAN NAJIB IKUT TELUNJUK...
Atau Bahagian-Bahagian ini sudah mati pucuk atau tidak punya 'taste' politik semasa - masih dalam syok sendiri !!

Dalam DAP walaupun parti menang besar di PRU13, perwakilan CEC masih mahu perubahan dengan meletakan Lim Guan Eng di tempat kelima dan Lim Kit Siang di tempat kedua???

Dalam UMNO - ketika parti goyah dan tidak sekuat dulu bukan sahaja mereka tidak berani mengubah Presiden dan Timbalan, mereka juga tidak berani mengubah Naib Presiden - inilah yang mungkin dimaksudkan transformasi !!!

Salah percaturan - UMNO akan jadi parti cap ayam sabung - menang sorak kampung tergadai.


 Raub

1- Zahid
2- Shafei
3- Hisham




 Bukit Bendera

1- Zahid
2- Ali
3- Hisham

 Maran

1- Zahid
2- Shafei
3- Hisham

 Bentong

1- Shafei
2- Zahid
3- Hisham



 Ketereh

1- Zahid
2- Shafei
3- Mukhriz

 

Kubang Kerian

1- Zahid
2- Shafie
3- Mukhriz




Rehat dulu 5.41pm

Friday, October 18, 2013

calon mana yg bagi duit lebih.


s

saturday, October 19, 2013

Dirty Tactics To Sabotage Mukriz & Embarrass Muhyiddin

I received the following sms. This is a denial that has just been issued by UMNO Deputy President Tan Sri Muhyiddin Yasin :

Saya menafikan kenyataan yang dibuat di dalam satu akaun FB mengenai dakwaan adanya keputusan jawatankuasa disiplin UMNO ke atas Dato Mukhriz. Saya tidak mengeluarkan kenyataan tersebut dan akaun FB itu bukan milik saya. Saya telah meminta SKMM menyiasat akaun FB tersebut.  - Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Well, some people are still very afraid of change in UMNO. 
 http://www.rockybru.com.my/2013/10/for-news-portals-sorry-is-not-hardest.html

kemaskini 19okt 3:20am
sejak ptg tadi sampailah lewat pagi ini, diluar sana ia bagaikan satu pesta, satu raya, kelompok privasi, saling kunjung mengunjungi, sebok dengan hp masing2, pergerakan pendek yg tidak henti2 - sebenarnya tidak pasti apa yg berlaku dlm pertemuan-pertemuan itu atau sebenarnya kita pura-pura tidak tahu - terserahlah.

secara mengejut, entah tiba-tiba, tanpa tahu puncanya seorang kawan cadangkan slogan umno ditukarkan dari melayu itu umno dan umno itu melayu kepada yang lebih sesuai: umno itu duit dan duit itu umno.

Tentunya saya tidak setuju!!!

....................................................

Ciri2 memilih:
Calon mana yg bagi duit lebih
Calon mana pilihan boss
Calon mana yg disukai musuh
Calon mana yg serasi
Calon mana yg 'yes man'
Calon mana anak omak
Calon mana yg memperguna Istana
Calon Bangsawan

Sukarnya membuat pilihan kerana ciri2 di ata$ tak ada pun pada mana2 calon naib presiden umno.

sesuatu yg kena difahami dng jelas ialah arahan mengekalkan 3 naib presiden yg lalu adalah dimaksudkan 'tidak boleh tidak'.

andainya yg menang kelak bukan calon spt yg dimaksudkan maka Jawatankuasa Pertandingan akan menyediakan kertas pertuduhan yg mampu menggugurkan kemenangan calon tersebut dan diganti dengan calon yg dimaksudkan - contoh ini sudah pasti tidak akan berlaku dalam UMNO yg suci.

3 calon luar itu harus berhati-hati dng perangkap yg terbuka luas utk mereka. Untuk selamat lebih baik kalah atau menarik diri - ini juga tidak berlaku dalam UMNO

CALON PILIHAN BLOG INI:
isa samad-ali rustam-shafie

CALON DIJANGKA MENANG:
zahed - kj - hishamuddin

MUKHRIZ??
kan omak dah cakap - muda lagi, awal sangat...





# sesuatu yg kurang enak spt yg tercatat dlm beberapa blog ialah keterlibatan taikun bukan melayu yg mencurah duit membantu calon tertentu dan diharap penjenayah, ahlong, pengedar dadah juga tidak mengambil kesempatan yg sama - diharap ini semua berita palsu dan jangan digunakan oleh mana-mana calon terdesak - ini adalah pertandingan dalam keluarga.

Thursday, October 17, 2013

perlukah umno mempunyai seorang lagi mahathir

kemaskini 10.00pm

kedapatan calon naib presiden mula bermain kata-kata kpd 'berkhidmat untuk majoriti', berkhidmat kpd bangsa malaysia dan seumpama, dalam pertandingan di umno ini pun, yg sepatutnya mengutamakan Islam dan Melayu masih lagi nak jaga hati kaum cinabeng dan indiakap. takut sangat nak vokal. sedangkan diluar sana Islam dan Melayu sdg dihina dan dipijak oleh mereka tanpa rasa gentar.


........
di satu pihak menyatakan dengan jelas - semua ok asalkan jangan hisham.
di satu pihak pula menyatakan secara bahasa badan - semua ok asalkan jangan mukhriz.

penolakan hisham atas faktor prestasi buruknya.

penolakan mukhriz atas faktor ketegasan dan keberaniannya mampu menggugat kelancaran pentadbiran parti jika tidak selari dengan pejuangan Islam dan Melayu. Mukhriz dilihat mewarisi semulajadi karisma Mahathir dlm menyatakan kebenaran walau pahit.

kelebihan mukriz yang kurang ada  pada mahathir ialah kemampuannya untuk mendekati PAS dengan lebih bijak, lembut dan disenangi.

sama dengan Mahathir, Mukhriz juga kekal musuh no. 1 dan digeruni DAP.

bukankah lebih baik buat umno untuk kekal berpengaruh, dominan dan kuat dengan mempunyai sorang pemimpin yang cool, vokal, dewasa dan matang seperti mukhriz untuk berganding dengan anak omak, terejal dan liberal seperti kj?

luahan hati perwakilan johor - hisham?

sesuatu yg menarik telah aku dapat sepanjang perantauan ke seluruh bahagian umno johor menemui perwakilan ialah rata-rata mereka tidak akan mematuhi keputusan perhubungan umno negeri johor, tidak akan mematuhi saranan khaled nordin selaku menteri besar johor, tidak akan mematuhi pandangan segelintir ketua bahagian, tidak akan bersentimen kenegerian semata-mata untuk memilih dan mengundi hisham sebagai naib presiden.

malah mana-mana ketua bahagian yg terlalu menekan dan mendesak supaya hisham diundi akan menerima nasib malang jika ketua bahagian itu sendiri terlibat dalam petandingan ketua bahagian di bahagiannya atau bertanding di peringkat majlis tertinggi.

yang menarik juga, selain pilihan mereka ke atas mukhriz, shafie apdal juga mendapat tempat untuk dipilih berdasarkan sumbangan umno sabah kpd umno semenanjung dlm pru13.

paling menarik - di bahagian hisham sendiri - nyata bukan 100% kepadanya kerana faktor dalaman. antaranya dikatakan hisham walaupun kerap pulang ke bahagian tetapi lebih sebok 'meeting dengan pihak lain' dari berjumpa dengan ajk dan ahli umno. hanya hisham yg dapat menjawabnya?

Wednesday, October 16, 2013

kj sekadar pemimpin celah ketiak mak..

mukhriz terlalu awal dan masih muda untuk bertanding naib presiden- ulasan rahmah abd hamid

sampai ke tahap seteruk itu mereka kempen untuk menghalang mukhriz menang...macamlah kalau mukhriz kalah mereka akan dapat dan bolot semua. macam lah kj pasti jadi PM termuda.

kalau desperate sangat nak hisham menang, kempenlah walaupun sampai ke kubur....tak siapa yg nak larang.

kalau kj berhati besar, nak jadi pemimpin besar - dia patut berjiwa besar, membantu mukhriz menang untuk kekal umno menang di setiap pru akan datang.

kj jangan berpura-pura tidak tahu kebolehan dan kemampuan pengaruh mukhriz di dalam dan di luar umno. mukhriz telah buktikan dengan umno menang di kedah dengan kerjasama semua pihak termasuk pemimpin umno kedah yg pada awalnya agak 'berbelah-bagi' menyokongnya.

jika kj hulurkan sokongan kpd mukhriz, dia akan muncul sebagai pemimpin umno yg paling cemerlang dan digeruni.

tapi kalau nak jadi pemimpin sekadar celah ketiak mak - inilah hasilnya.

Auwwwwwww....


# elok rahmah jelaskan bagaimana kj boleh kaya raya dengan sekelip mata tanpa perlu pengalaman dan gaji besar.

Tuesday, October 15, 2013

tanpa ulama - pas jadi parti cap ayam

anwarinas di dalam pas, umno juga tak kurang, malah lebih hebat dengan kharyas dan shahrizatas..yg belum confirm ialah 'hisharimas'...jika dipadukan ketiga ini jadilah 'najibas'.

bagi mereka yg kecewa di umno dan cuba mengintai pas...tidaklah semudah itu dapat menerima keadaan di dalam pas yg lebih serabut, kacau bilau dan banyak pak lawak di dalamnya.

dengan xenaraikan hadi awang, husam musa, haron taib, khaled gereja, mahfuz, mat sabu, mustapha ali, nik aziz....ma$ing2 dng karaktor tersendiri tanpa sesiapapun mempunyai pengaruh yg besar untuk mengatasi di antara satu sama lain, mereka mempunyai pengaruh sendiri yg kecil tetapi lebih sukar disatukan. lebih susah, sesetengahnya tali hidung mereka dipegang oleh org luar yg akan mengarahkan dan membuat keputusan.

inilah kesan terbesar, terlalu banyak puak di dalam pas selepas mereka rela 'dilanggani' oleh komponen pakatan haram. aku tak pasti berapa kali agaknya mat sabu keluar masuk pejabat anwar dan lim guan eng untuk 'berkhidmat' sehingga dia kini cukup intim dan mesra dng mereka berdua.

nasib baik lah nik aziz tu dah 'expired' - tak perlu bekhidmat mcm mat sabu, sekadar jadi tukang angguk dalam beberapa isu dan jadi tukang pengampun dan tukang catit siapa yg akan masuk syurga atau neraka - semoga nik aziz sudah insaf dan taubat.

muktamar pas november ini bakal menceritakan segalanya - siapa yg memimpin dan samada keluar atau kekal di dalam pakatan haram merupakan ketentuan masadepan PAS.

perjuangan Islam tenggelam dalam perjuangan peribadi mereka untuk kekal jawatan. politik wang akan diserap untuk sama hebat dengan umno dan yg paling ditakuti saki baki golongan ulama akan dilenyapkan sama sekali dan pas akan lebih dikenali parti cap ayam yg lebih rapat dengan dap.


Monday, October 14, 2013

umno akan lebih sempurna pru14 tanpa mukhriz.

ucapan hari raya korban najib jika di ambilkira, tidak ada cacat celanya untuk Islam dan Melayu, sempurna, hebat, terbaikkkk...

begitu juga dengan pemimpin lain, ucapan mereka rendah sikit sahaja dari ucapan khalifah2 Islam, selari sekata semuanya suci murni untuk Islam dan Melayu.

itu ucapan raya

kalaupun ucapan untik pemilihan umno, rasanya tak banyak beza dari segi indah bahasa dan murni isinya cuma dihujung akan diselit....selari dengan kehendak presiden, kalau tak 'carry' ayat hujung itu tak sah.

itu ucapan raya, itu ucapan pemilihan---bagaimana dengan perangai sebenar, perangai semulajadi, fahaman semula jadi, perlaksanaan dan tindakan selari tak dengan ucapan.

berdasarkan ucapan najib - org Islam, orang Melayu, rakyat Malaysia tak perlulah bimbang apa-apa, serah sahaja pada najib untuk laksanakan, tiap malam boleh lena tidor..

kj dan shahrizat dah menang besar, apa yang mereka cakap, idea yg mereka lontarkan pasti mewakili umno - sebab itu mereka dipilih.

umno akan lebih perfect tanpa mukhriz ! sebab mukhriz tak pandai samba mcm kj, tak pandai joget mcm shahrizat, tak ada anak jutawan mcm nazri, tak pandai minta maaf mcm hisham, tak serasi dng zahed, tak pandai bela kucing mcm najib.

yang mukhriz ada hanya mcm bapaknya, mahathir tak buat apa-apa pada negara, mahathir hanya melingkupkan negara, pembangunan dan kemajuan di era mahathir tumbuh sendiri, hidup sendiri dan mungkin lim kit siang dan karpal singh lah yg banyak berjasa sehingga malaysia jadi mcm sekarang !

putrajaya itu idea chin peng, klia cadangan paklah, lebuhraya utara selatan otak anwar ibrahim, klcc plan musa hitam - mahathir hanya cedok idea dia org yg bijak pandai tu.
jambatan bengkok? - kerajaan tak cukup tulor

kalau mukhriz menang naib presiden, org melayu berbelah bagi, kalau mukhriz kalah, mudah sikit nak kapankan umno secepat mungkin. mulakan di sg limau.

umno tak kesah ke jadi tong sampah..

akhirnya tidak sia-sia beruang-beruang yg dilepaskan kj di seluruh pelusuk tanah air memberi hasil yg berbaloi, kj menang dengan kiraan mata, tidak pula diketahui jumlah undi sebenar yg dipetolehinya. masih bukan kemenangan mutlak. masih ada yg tidak termakan umpan beruang-beruang kj.

apakah di pru14 nanti, kuasa undi rakyat masih boleh kaedah beruang-beruang ini digunapakai. apakah masih org melayu yg membei peluang dan memberi muka pada umno di pru13 akan memberi peluang dan muka sekali lagi kpd umno pada pru14 nanti.  apakah umno merasakan org melayu sudah tidak punya pilihan selain dari mengundi umno.

apakah reformasi dan perubahan yg najib laungkan telah diterjemahkan? jika najib terlupa perjuangan melau tidak salah melayu terlupa atau tidak menghargai najib dan parti layu yg dipimpinnya.

apakah hari ini tanpa umno, org melayu akan mati dilanyak cina? - apakah miskin kaya org melayu hari ini atas faktor umno? atau umno sebenarnya hanya sekadar mendapat nama atas perjuangan org melayu. di mana umno dlm isu kalimah Allah?

apakah ucapan sulung kj di atas kemenangannya ? ke arah penyatuan?  atau terus mendabik dada ideologi liberalnya kini diterima! ideologi lain ditolak?

hoi kj...itu perwakilan pemuda umno yg terima kamu sebagai ketua mereka, bukan aku, bukan org melayu keseluruhannya, puak umno pun masih menolak kamu walaupun minoriti.

 berapa jumlah ahli umno, berapa jumlah undi umno terima di pru13... jumlahnya lebih kecil dari jumlah ahli umno, ertinya ada ahli umno yg tak sokong umno pun dlm pru13.

jangan mimpi lagi untuk beranggapan umno itu melayu, melayu itu umno - sudah tidak relevan. yang ada ialah umno sdn bhd.

ingatan mahathir kpd ahli umno, diabaikan. mahathir kalah sekali.
hasilnya nanti umno dikalahkan berkali-kali.

mana dia kredebiliti umno kalau ketua wanita yg terpalit dng skandal dikekalkan? mana dia kredibiliti umno jika ketua pemudanya yg sama fahaman dng ketua pembangkang di angkat? umno tak kesah ke jadi tong sampah?

Sunday, October 13, 2013

kenapa jumlah pengundian tidak dimaklumkan

dalam pengundian di pilihanraya umum yg dikendalikan oleh spr, status pengundian spt jumlah undi yang ditrima oleh calon2 termasuk undi rosak akan dimumkan oleh pengurus pilihanraya pada setiap saluran pembuangan undi. ini membolehkan calon, wakil calon dan pengundi mengetahui kedudukan undi yg diperolehi. kertas pengundian dan keputusan undi yg disahkan telah dibawa ke pusat mengundi utama.

di dalam pengundian majlis kerja tertinggi untuk jawatan timbalan pengerusi tetap, naib presiden dan MKT yg akan di adakan pd 19hb ini, umno melalui jawatankuasa pertandingan tidak membenarkan pengetusi tetap bahagian untuk mengumumkan keputusan tersebut.

1. persaolannya kenapa?
2. perwakilan berhak dimaklumkan keputusan pemilihan di bahagian mereka.
3 ahli umno dan calon perlu tahu jumlah undi yg mereka terima
4 mengelakan penipuan di pihak pengurusan pemilihan

walaupun umno tidak menggunakan pendekatan pemenang melalui undi popular tetapi adalah wajar untuk calon yg kalah dan menang mengtahui setakat mana mereka popular dan diterima di akar umbi.

Saturday, October 12, 2013

tiada perubahan-umno terus pekak

undi besar dan sokongan kuat kpd pengekalan ketua pemuda dan ketua wanita memberi pengukuhan kuasa dan sokongan kpd Najib - mereka pula akan kempen besar-besaran dan habis-habisan untuk hisham. semuanya berjalan lancar spt yg dirancang.

hasilnya berapa tambahan sokongan dari org melayu yg kelak diterjemahkan kpd undi yg umno dapat kesan dari pengekalan itu?

orang melayu juga akan memerhati dan menanti pemilihan yg akan dibuat pada muktamar pas sedikit masa lagi - mungkin di sana ada lebih cahaya sekurang-kurangnya secara solid perjuangan PAS ke arah Islam dan kemungkinan besar mereka akan keluar dari pakatan pembangkang.
apapun pas dilihat lebih vokal ketika tidak bersetuju dlm sesuatu perkara berbanding dng umno yang tidak berani 'angkat suara' dengan mca atau mic.

seperti yg dijanjikan, jika umno ego dan sombong untuk berubah, kita walaupun dengan satu dua kuasa undi akan mengubah mereka di pru14 kelak.

lebih baik sokong pas yg jadi barua DAP dalam beberapa perkara dari terus menjadi penyokong pemimpin umno yg mengkhianati perjuangan bangsa dan ugama atas ketuanan harta dan kuasa.

bolehkah umno nafikan bahawa pertandingan sekarang bersih dari politik wang secara terbuka dan begitu mudah dan bebas sehingga sebati menjadi budaya dlm umno?

nasib mukhriz akan sama seperti akhram

pengekalan ketua pemuda dan ketua wanita dengan jumlah undi terbesar mencerminkan paduan wanita dan pemuda yg berpuashati dengan prestasi ketua masing-masing terutama dlm pru14 kelak. undi besar yg dimenangi mencerminkan juga potensi perpecahan di kalangan pemuda dan wanita sangat kecil dan sesuatu yg baik jika calon yg tewas diberi tempat yg sesuai untuk sama2 berbakti kepada parti.

keputusan pemuda wanita juga membayangkan kemungkinan besar tidak ada perubahan dalam kepimpinan naib presiden. hisham yg dikatakan berada dihujung tanduk pada awalnya boleh menarik nafas lega kerana shahrizat dan kj diketahui sebagai penyokongnkuatnya.

ini juga menggambarkan nasib mukhriz akan sama seperti akhram.

dengan tidak ada perubahan besar, kekuatan umno dan corak kepimpinan kerajaan juga tidak akan mengalami banyak perubahan.

terutama yg bukan ahli umno tetapi penyokong umno sebelum ini, sebahagiannya dijangka agak kecewa dng keputusan2 ini dan berkemungkinan menarik balik sokongan kpd umno dng sekadar jadi pemerhati bisu atau mula berjinak utk memberi sokongan kpd parti pembangkang.

kalau sokong umno tak dihargai satu sen pun mungkin ada kot nak cuba jadi penyokong DAP bernilai 50 sen.

Keputusan Pemuda/Wanita petanda baik buat Hisham..

Seperti yang diramalkan, kemenangan berpihak kepada yang ikhlas dalam perjuangan, tanpa rasuah tanpa salahguna kuasa. Kempen dijalankan dengan penuh bersih,  beretika dan berhemah. Pemenang kali ini setakat Pemuda, Wanita dan Puteri bukan sahaja dipilih oleh perwakilan UMNO tetapi turut mendapat tepukan bertenaga dari pembangkang. Pemenang menepati ramalan.

Sekaligus kebangkitan calon-calon baru tidak mendapat tempat, sekaligus suara Melayu diluar sana yang mahukan perubahan ditolak. Angaplah suara UMNO suara majoriti, suara keramat dan anggaplah perwakilan UMNO dan pemimpinnya serba tahu dan serba betul apa yang terbaik untuk orang Melayu dan Islam.

Begitu banyak blogger memberi sokongan dan akhirnya calon pilihan mereka tewas dengan teruk. Bloggers sudah tidak mampu mempengaruhi rakyat.

Kalau ini trendnya, Hisham kembali bernafas lega, cerita-cerita diluar yang mahukan dia ditewaskan atau dia akan kalah adalah cerita dongeng semata-mata. Hakikatnya Hisham tidaklah lemah, dia sama hebat dengan Zahed.

Kebangkitan Mukhriz yang konnonnya akan diterima oleh ramai perwakilan juga kini sudah jadi penglipurlara dan cerita mat jenin yang tidak berpijak dibumi nyata. Nasib yang diterima oleh Akhram akan berulang dan kali ini gilirannya kepada Mukhriz. Idea perjuangan Melayu untuk Melayu ditolak oleh perwakilan. 

Ini adalah bumi Malaysia yang kena diberi samarata malah orang Cina dan India sudah lama ditindas dan dinafikan hak mereka oleh orang Melayu yang berlagak tuan. Untuk itu adalah wajar orang Melayu kini berfikiran terbuka dan memohon maaf berkali-kali kepada orang Cina dan India. Melayu sudah tidak boleh bercakap lagi pasal Melayu - itu rasis.

Kemenangan pemimpin setakat ini dan tentunya tidak banyak perubahan pada 19hb depan merupakan kepimpinan yang akan terus berkompromi dan memulangkan hak bukan Melayu. Mereka akan menjadi wakil jurucakap bukan Melayu di dalam UMNO.

Inilah juga barisan kepimpinan UMNO yang akan meneruskan kegemilangan UMNO di PRU14 akan datang.

UMNO sudah kembali cukup kuat, sudah tidak perlu mengharapkan suara-suara nyamuk di luar sana yang saban hari asyik komplen. Blogger-blogger cabuk hanya sekadar bercakap kosong tanpa pengaruh-syok sendiri. 

UMNO sudah tidak kesah jika seorang dua Melayu yang menarik diri untuk menyokong UMNO atas kekecewaan keputusan perwakilan UMNO sekarang. Mereka boleh digantikan dengan ramai lagi Melayu yang liberal di luar sana malah dengan kepimpinan baru yang tidak rasis ini, mereka  mampu meraih sokongan dari bukan kaum Melayu asalkan kehendak kaum itu diikuti.

Mukhriz dan Ali Rrustam boleh melupakan rasis mereka jika beranggapan itu akan menarik sokongan, Isa Samad sudah gagal di peringakt awal lagi. Yang terbaik tetap Zahed, Shafie dan Hisham sebab mereka berkhidmat 2in1 - untuk UMNO dan untuk Najib.

Kemenangan Menepati Ramalan

Welldone braderr



BERSIH pun raikan




Itu macam lah anae

 Kekanda kekanda kepada calon yang menang
Peringkat global dan liberal


 Mewakili puak arab dan Afrika










Ayah dan bonda, auntie di singapura



DAP raikan


my x bf


no say



MIC raikan




Secara peribadi aku tumpang 'gumbira' bagi pihak UMNO


 




       




PAS anwarinas alu-alukan..





wa caya lu...

Friday, October 11, 2013

Kalau menang merugikan lebih baik kalah


"Calon yang menang dalam pemilihan UMNO kali ini menggalas tanggungjawab besar dalam menentukan kemenangan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) - Ingatan kepada calon Naib Presiden

“Ingat, ini bukan pemilihan di dalam UMNO saja. Kesan baik atau tidak (pada pemilihan ini) hanya akan dapat dilihat pada PRU-14 nanti - Ingatan kepada calon Ketua Wanita

“Kalau perwakilan pilih calon yang tak baik dan tidak sesuai, jangan harap PRU-14 kita akan menang,”- Ingatan kepada calon Ketua Pemuda

Kalau ada menjadi liabiliti dan menyusahkan lebih baik tiada. 

Pilihlah calon yg bersih untuk UMNO - jangan kekalkan kotoran.
Pilihlah calon yang paling dibenci oleh pembangkang - itulah petanda calon terbaik buat UMNO !

Nak UMNO Selamat.. Pilihlah Kj




 


 

Kj dan Sharizat ada harapan besar untuk memang jika yang anti Melayu pun memberi SOKONGAN IKHLAS kepada mereka. Satu petanda baik buat UMNO kalau nak cepat dan selamat xxxxxx  ??


Key Performance Index
Di mana letaknya ‘performance’ atau KPI Khairy Jamaluddin? Sekadar pandai bergimik itu – dijaja The J-Star sebagai “Able to attract young via social media and his many projects for youths” – bukan bererti mengenal perjuangan mahupun mempunyai pegangan.
Selama 4 tahun KJ jadi pengerusi Pemuda BN dan Ketua Pemuda Umno, berapa banyak undi belia yang dapat dibawanya ke pangkuan BN?
Cuba tanya: Bagaimana BN boleh hilang undi popular sehingga ketinggalan 4 poin peratus di belakang Pakatan jikalau betul rancangan-rancangan oleh KJ adalah efektif?
KJ punya gengSTAR
Rencana ‘Khairy ready to answer allegations of power abuse‘ dimuatkan oleh suratkhabar suara DAP hari ini.
The J-Star memberi ruang kepada KJ untuk menepis tuduhan bahawa dia mengambil kesempatan jawatan menteri kabinetnya beserta menyalahgunakan jentera awam kementerian untuk berkempen pilihanraya parti.
Suratkhabar pro-DAP itu memetik KJ sebagai berkata: “I am not deterred by the smear campaign” dan “they have resorted to making unfounded allegations”.
Laporan J-Star tersebut adalah percubaan untuk memutihkan nama KJ dengan melekatkan label “kempen fitnah” ke atas dakwaan-dakwaan yang diajukan terhadap Menteri Belia dan Sukan itu.
Harapan KJ dapat tarik balik undi Cina?
Wakakakaka.
Akhbar Jerusubang itu juga menguar-uarkan: “Khairy has earned the respect of many in the movement, including his detractors for his many ideas, which include the popular Barisan Nasional Youth job fairs and outreach activities for youths”.
Kecondongan The J-Star kepada KJ terserlah. Kalau media pembangkang begitu berkenan and sayang kepada Khairy, apa intipatinya bagi masa depan dan halatuju Umno?
Dicanangkan bahawa “YB KJ juga sedikit sebanyak dapat mempelajari tentang sensitiviti dan norma kehidupan seorang Cina yang kini majoritinya simpati kepada DAP” menerusi pengambilan Regina Lee sebagai setiausaha akhbarnya. Bukankah Najib sudah pernah tunjuk peka dan prihatin kepada kehendak-kehendak masyarakat Cina?
Apa balasan yang diterima oleh Perdana Menteri?
Oh really?
Peranan Najib menaikkan KJ
“Meanwhile, in an earlier interview, Khairy described the revival of his political fortunes as a ‘second chance’ and said he did not want to squander it.
“I have spent the last four years trying to rehabilitate my political career and not many people get second chances’.”
Perdana Menteri Najib Razak lah yang bertanggungjawab memberi “peluang kedua” kepada KJ.
The J-Star menyebut bahawa “The 37-year-old Khairy’s political fortune is on the upswing after being appointed Youth and Sports minister after the 13th general election”.
Kita boleh simpulkan bahawa kerjaya politik KJ melonjak naik atas ehsan dan jasa Najib yang melantiknya sebagai Pak Menteri.

 http://helenang.wordpress.com/

 

Thursday, October 10, 2013

Perwakilan mati tercekik kekenyangan...

Politik wang dan salam kaut dalam pertandingan merebut jawatan parti UMNO dari peringkat Bahagian sampailah ke Naib Presiden terus selesa berleluasa berbudaya sebati secara terbuka. Perwakilan sudah menjadi anak-anak yang mendapat sampul hijau berhari raya menghitung sesama mereka siapa yang dapat lebih, siapa yang bagi lebih. 

Petang ini majlis di mana, malam nanti majlis siapa, esok malam siapa yang datang dan majlis penutup kempen nanti agak-agak berapa pula habuan yang akan dapat terus berkumandang sesama mereka. Makan minum tidaklah perlu dihitung lagi cuma yang belum kedengaran ada perwakilan mati tercekik atau terlebih kenyang.


SESUNGGUHNYA APA SUDAH JADI !!!

Aapakah situasi ini berlaku dalam lain-lain parti. Jawapannya pasti 'ada' tetapi sejauh mana dasyatnya. Jikapun ia berlaku dalam lain-lain parti apakah itu menjadi alasan untuk 'tidak apa' UMNO juga amalkan malah tidak keterlaluan kalau katakan UMNO khususnya di era Anwar mendahului dan menjadi juara politik wang.

Gambaran sekarang ada beberapa insiden Presiden dan Setiausaha Agung turut dikaitkan campurtangan atau memberi sokongan kepada calon tertentu terus memburukkan keadaan. Zahed Hamidi, SPRM, KDN, PDRM kenapa 'silent' dalam hal ini. Mencegah itu 1000 kali lebih baik. Hendak seribu daya....

Tidakkah ahli dan pemimpin UMNO merasa malu dan jijik dengan apa yang berlaku sekarang? Tidakkah nanti kalau pun menang jawatan akan dikaitkan dengan menang atas faktor wang, kualiti diri letak tepi.

Inikah pemimpin yang akan diharapkan oleh umat Melayu untuk memperjuang dan mempertahan Islam dan Melayu.

UMNO + PAS + Melayu PKR hanya ke arah membawa umat Melayu dan Islam jadi tukang basuh kencing berak babi DAP suatu masa nanti hanya sekaadar mencari sekeping dinar.




Peluang untuk Hisham siasat sampai ke lubang cacing

KUALA LUMPUR, 10 Okt (Bernama) -- Seorang ( terkini disahkan dua orang) terbunuh dalam nahas pesawat Twin Otter MASwings terhempas di Lapangan Terbang Kudat, Sabah, kata Malaysia
Airlines (MAS).MAS dalam kenyataan malam ini, berkata nahas itu berlaku dalam kawasan
Lapangan Terbang Kudat pada 2.50 petang.Menurut kenyataan itu, jumlah yang cedera ialah lima orang dan jumlahpenumpang dan krew dalam pesawat itu sebanyak 16 orang.
MAS berkata punca nahas sedang disiasat.
"Fokus syarikat penerbangan ialah memastikan keselamatan dan kebajikan
penumpang, krew dan pihak-pihak lain yang terjejas.
"MAS bersama-sama MASwings akan memantau keadaan di tempat kejadian dan
memaklumkan perkembangan terkini," menurut kenyataan itu.
Ini merupakan nahas pertama membabitkan MASwings di Kudat.
Keluarga penumpang pesawat itu diminta menghubungi 03-78841234 untuk
pertanyaan dan maklumat lanjut.


Lain pula semasa menjadi Menteri KDN:
Bagaimanapun bila Zahid mendedahkan perihal dahulunya   MCA dan MIC membela penjenayah dengan membuat rayuan bagi  pihak mereka tetapi sekarang beliau tidak lagi akan melayan tuntutan seumpama itu  maka ini memberikan fahaman dahulunya di layan. Maka   timbul pertanyaan di kalangan orang ramai siapakah menteri menteri  yang telah melayan rayuan penjenayah dan benarlah anggapan orang ramai  bahawa MIC melindungi penjenayah - zamkata

PERWAKILAN AKAN DIBEKAL SENARAI CALON YANG PERLU DIUNDI

Bersembang dengan salah seorang exco kanan Johor dari bab pertandingan satu lawan satu di bahagiannya melaratlah ke calon Naib Presiden dan Ketua Pemuda.

Atas kapassiti Ketua Bahagian, Hisham akan disokong tetapi mungkin pengakuan itu berdasarkan exco ini agak berhati-hati kalau-kalau dia sedang diintai oleh orang Hisham. Tetapi sudah tentu dia tidak dapat mengawal pilihan perwakilan semasa pengundian hatta dia sendiri tidak dapat yakin sepenuhnya kemungkinan tewas kepada lawannya.

Shafie Apdal antara yang mungkin mendapat tempat kerana beberapa peruntukan persekutuan yang diminta oleh bahagian ini malah seluruh bahagian di johor nampaknya dilayan dengan baik oleh Shafie melalui kementerian pembangunannya hinggakan Sabah sendiri belum tentu mendapat layanan sebegitu rupa.

Tupasalah Shafie agak dipertikai di sabah hingga memungkinkan Musa Aman masuk beertanding tetapi menarik diri di saat akhir.

Bagaimanapun Mukhriz turut terpilih atas keperluan sebagai ikon meremajakan UMNO di peringkat tertinggi dan ini akan dibantu di peringkat pemuda oleh Kj. UMNO memerlukan kedua-duanya. Hubungan akrabnya dengan Ketua Pemuda Bahagiannya yang bakal menjadi Ketua Pemuda Negeri mampu menceritakan.

Exco ini merupakan bekas exco Pemuda zaman Hisham mendakwa Kj merupakan seorang yang sangat brilliant dan the only Ketua Pemuda yang mendapat tempat di hati Ketua Pemuda BN !! (Dapat tempat kerana apa?)

Akhram seperti tidak mendapat tempat di kalangan Pemuda Johor, begitu juga dengan Fathul Bahari yang dianggap ada membawa unsur 'wahabi'? Terserah kepada perwakilan yang cerdik !!!

Apa yang pasti walaupun undian akan dibuat oleh perwakilan seluruh Malaysia tetapi kuasa penentuan masih di tangan Ketua Bahagian dan Ketua Sayap masing2 kerana perwakilan akan dibekalkan dengan senarai lengkap Calon Yang Kena Diundi dari Naib Presiden sehinggalah ke Majlis Tertinggi, Exco dan sebagainya.

Sementara itu salam bersampul terus subur menjadi budaya. Walaupun aku bukan perwakilan tetapi tetap mendapat habuannya.


siapa yang arah hisham membuat penafian..

1.arahan najib supaya ketiga-tiga mereka dipilih semula dan dikekalkan adalah tidak masuk akal - begitulah kurang lebih ungkapan penafian yang dibuat oleh hishamuddidin berhubung desas desus najib ada keluarkan arahan supaya perwakilan mengekalkan hisham, zahed dan shafie.

2. mengikut sumber, ini bukan lagi desas desus sebaliknya yg terpantul keluar dari mulut tekiu adnan dalam satu majlis di kuala lumpur walaupun kemudiannya cuba dibilas itu adalah pandangan bukan atas kapasiti setiausaha agung umno !!!

2a. hebat benar ku nan buat statement macam tu dan sampai sekarang tidak siapa berani menegurnya atau dikenakaan apa-apa tindakan.
2b. Najib sendiri masih mengambil sikap membisu.

3. Sejauh mana pula hishamuddin pasti itu bukan arahan najib? mungkin najib buat arahan tanpa pengetahuan mereka (hisham/zahed/shafie)

4. Jika pun ada arahan najib - arahan itu sesungguhnya wajar kerana sebagai presiden dia tentunya mempunyai keperluan untuk memberi pandangan.

5. Yang hilang akal atau kurang akalnya ialah  kalau najib beri arahan untuk menyingkirkan mereka?

6. Persaolannya, kenapa hisham sahaja yang menafikan, apa pula kata zahed dan shafie?

7. Yang tidak masuk akalnya sekarang ialah kita semua nak tahu siapa sebenarnya yang memberi arahan kepada hisham untuk membuat penafian?

Yang terbaru kini ialah penglibatan Istana dalam mempengaruhi perwakilan untuk menyokong Hisham - Apakah ini juga kurang akal dan akan disangkal oleh Hisham.

Kj mendahului jauh ke depan...

Diberitakan Akhram calon Ketua Pemuda mendaapat sokongan dan restu Tun Mahathir. Adakah sokongan itu membantu, bukankah lebih baik Mahathir berkecuali. Adakah itu juga bermaksud Kj tidak mendaapat sokongan Mahathir.

Saya lebih suka nyatakan samada Akhram mendapat sokongan mahathir atau tidak sebenarnay tidak memberi kesan langsung untuk Kj mempertahankan jawatan. Malah semasa Kj bertembung dengan Mukhriz dulupun sudah tentu Mahathir backup 100000% tetapi Mukhriz tetap tewas juga. Kehebatan Kj tidak boleh dipertikaikan lagi.

Kalaulah Kj tidak mempertahankan jawatan Ketua Pemuda sebaliknya terus bertanding Naib Presiden pun, sudah tentu hari ini dia merupakan calon kedua popular selepas Zahed dan jika mereka berdua (kj-Zahed) bergabung sudah tentu Hisham dapat 'dicarry' dengan lebih mudah.

Apa yg ddiketahui setakat hari ini, Kj masih tenang dan yakin menang atas sokongan yang ditunjukkan seluruh negara tidak seperti Hisham yang terdesak hingga terpaksa menggunakan segala kemungkinan termasuk meminta sokongan Sultan Bola. sudah tentulah jika desas desus ini sampai ke telinga Hisham - sekali lagi dia akan nafikan dengan ungkapan 'tidak masuk akal'

Kj sebenarnya jauh ke depan dari segi peratus potensi menang dan jika terdesak pun, Kj boleh tonjolkan bapa mertuanya, mantan perdana menteri tersohor, paklah yg belum digunakannya lagi setakat ini untuk meraih undi.

Jika paklah declare sokong Kj -  Akhram pasti tak cukup tanah untuk berlari menyelamatkan diri.

........

Saya baharu menerima WhatApps ini http://brojinggo.blogspot.com/2013/10/pemilihanumno-khairy-bersedia-untuk.html dari rakan blogger lama saya. Apabila saya membuka blog Akhram, saya dapati ianya berkaitan dengan isu ini http://thoughtsintangents.blogspot.com/2013/09/pergerakkan-pemuda-lari-dari-halatuju.html.

Khairy Jamaluddin (KJ) membentangkan KPInya sepanjang beberapa tahun sebagai Ketua Pemuda UMNO dengan fokus kepada BN Youth Job Fair dan pelbagai aktiviti yang dibanggakannya. Satu perkara yang KJ perlu ingat, statistik PRU13 menunjukkan pengundi-pengundi Cina khususnya hampir 90% tidak mengundi UMNO dan BN. 
Perdana Menteri betul apabila bercakap tentang tsunami Cina. Ianya memang betul. Jika anda ke program di ILMU baru-baru ini, isu ini telah dijawab dengan sangat jelas. 
Saya sedar BN Youth Job Fair berjaya meramaikan orang, berjaya mengumpul anak muda, tetapi khususnya anak muda Cina, mereka tidak mengundi UMNO dan BN!

Mengapa tidak saja buat UMNO Youth Job Fair. Lihatlah keberanian Dato' Mukhriz Tun Dr. Mahathir sehingga mengganggu tidur Teresa Kok. Lihatlah pembentangan Pelan Ekonomi Bumiputera DS Najib, mengecutkan perut Lim Kit Siang dan mereka yang sewaktu dengannya.

Tahun depan, apa kata buat UMNO Youth Job Fair. Berikan kepada MCA melaksanakan BN Youth Job Fair!

Manakala Akhram membangkitkan isu-isu di bawah ini...
"Setelah menapak ke 10 negeri setakat ini dalam usaha memahami masalah Pemuda di peringkat Cawangan, suatu yang jelas terbukti adalah ramai di kalangan Pemuda, terutama sekali dari golongan lebih berpengalaman, merasa gelisah tentang halatuju kita. Ramai yang menimbulkan isu-isu perlaksanaan seperti terlihat pada projek BL1M, tetapi dalam keselesaan berteh-tarik, isu halatuju pasti timbul.


Ramai tidak memahami kenapa Pemuda pada peringkat pusat begitu membisu walaupun dalam isu yang membabitkan akidah ummah seperti tuntutan penggunaan Kalimah Allah oleh pendakwah agama lain! Bukankah tugas Pemuda untuk mempertahankan hak umat Islam di negara kita ini selain dari memajukan Agenda Melayu kehadapan? Kalau bukan, apakah halatuju yang ingin dibawa oleh kepimpinan Pemuda yang sedia-ada?


Inilah sebabnya kebanyakan perwakilan Pemuda yang sempat bertemu-bual agak sedia untuk menerima wadah Hidup Melayu! Tiada yang salah tentang wadah tersebut. Ia sesuai walau pada zaman ini kerana ia wadah perjuangan parti UMNO, yakni Persatuan Kebangsaan MELAYU Bersatu. 

Perwakilan Pemuda gembira ada yang saya ingin menumpukan diri serta Pemuda ke arah perjuangan Agenda Melayu, bukan seronok beraktiviti sahaja dengan rakan-kongsi Barisan Nasional."
Nota: saya mendapat khabar KJ memberi perhatian tentang cadangan saya ini http://www.al-azharrisiddiq.com/2013/09/debat-akhramsyah-sanusi-vs-khairy.html. Anda semua bersetuju kah?