Thursday, April 17, 2014

kematian karpal pengajaran kpd nik aziz...

dalam kes hudud yg dicanang ( acah nak laksana ) oleh PAS, yg paling awal menentang ialah karpal yg kini dimamah cacing ($emua yg mati aka dimamah caing, ulat etc) dengan amaran langkah mayatnya dulu. 

selepas bertahun mencanang, barulah dr mahathir ada menulis kpd nik aziz berhubung kesukaran dan cabaran untuk melaksanakannya dan perlunya hudud digubal mengikut Quran dan Sunnah yg betul dan bukannya terburu mengejar nama dan mengikut selera pas.

ini peluang terbaik utk nik aziz mencanang memburukkan kononnya mahathir dan umno menolak hudud (nik aziz kaki putar belit). dia lebih seronok menjadikannya modal politik murahan daripada berusaha bersungguh-sungguh melaksanakannya.

sehinggalah demi untuk merasa kuasa, mereka sendiri (pas) yg akhirnya menikam diri sendiri dng membuang title perjuangan negara Islam kpd negara kebajikan dan sekaligus bersetuju untuk tidak melaksanakan hudud sebagai aku janji ikatan pakatan haram pembangkang.

nik aziz telah memburukkan imej pas dengan tidak melaksanakan hudud di kelantan walaupun berpeluang dlm tempoh 22 tahun pemerintahannya dng alasan remeh - itu dia kena jawab sendiri di depan Allah. 

kematian karpal merupakan kemuncak kegagalan pas dan nik aziz untuk benggali itu faham dan akur. karpal mati dengan bangganya ketika pas masih terkapai-kapai dng hukum hudud. nik aziz dalam ulasannya menyatakan ralat kerana tak sempat tarbiah karpal  dng hudud merupakan putar belit nik aziz yg tidak berkesudahan. apa dia buat selama 22 tahun? kenapa sekarang kononnya tak sempat nak tarbiah benggali tu? mungkin nik aziz juga ralat birthdaynya tahun ni tak dapat bersama lagi makan kek dng karpal dan anjingnya.

nik aziz yg baru shj memohon maaf nampaknya masih terus berdendam dan bermusuh dng kenyataan dan persepsi liarnya. adalah lebih penting nik aziz tidak ditimpa malang yg lebih dasyat dari karpal,  jangan sampai dia mati ketika hudud pi mai pi mai dok tangtu jugak.

berhentilah 'menggunakan hudud' sebagai modal politik unuk menampakkan mereka (pas) sahaja yg lebih Islam dari orang lain.

4 comments:

  1. SHUT UP! REALLY! SHUT UP............PUKIMAK KLUANGMAN

    ReplyDelete
  2. Makian..sebati dng puaknyg diwakilinya, juga dijadikan modal apabila kena batang hidung.
    Bukankah lebih baik puak menggunakan pendekatan yg lebih sederhana dan berhujah mematahkan hujah.
    Anon 7:13 merupakan sampah dalam kemnya sendiri.

    ReplyDelete
  3. Kalau tiada ilmu jangan sebarang menghina duduk di depan nik aziz baru tau sama ada anda berani atau tidak

    ReplyDelete
  4. Duduk depan Allah lebih afdhal dan dapat pahala.. duduk depan nik aziz buat tambah dosa dengan fatwa sesatnya.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...