Monday, April 7, 2014

SAH - perbalahan khalid/azmin rekacipta??

p
Pertandingan merebut jawatan dalam parti yg paling mulia di malaysia akan berlangsung mei nanti merupakan contoh terbaik dalam berpartian kerana demokrasinya superb, tulin dan bersih.

dimulakan dng pertandingan jawatan presiden di antara laki bini sudah tentu pertama di dunia, calonnya pula sama bersih, sama hebat dan paling tidak mungkin dan tidak logik rasuah wang pasti tidak berlaku, keduanya saling tidak berfitnah dan mengaibkan sesama mereka, malah saling memelihara kemaluan antara satu sama lain - umno ada?

paling menarik pertandingan timbalan presiden melibatkan 5 penjuru, suatu yg dinamik dan paling menarik mereka merupakan sahabat karib dan saling membantu selama ini. Tidak mungkin ada calon proxi azizah atau anwar, tidak mungkin saling tikam menikam sesama mereka, masing2 tiada penaja, semuanya ikhlas merebut jawatan untuk berkhidmat kpd rakyat - pas ada?

perbalahan antara khalid dan azmin sebenarnya langsung tiada, semuanya rekacipta umno kerana hakikatnya tanpa kerjasama erat azmin/khalid, mana mungkin azizah menang di kajang?

oleh itu jika ada sessiapa berhajat melihat pkr hancur selepas pertandingan maka cita2 itu elok dipendamkan sahaja.

jika ada pergaduhan, jika ada perpecahan, jika ada rasuah politik, sabotaj dan tikam menikam itu sudah tentu kerja umno - ahli dan pemimpin pkr standard mereka bersih.

anwar dijatuhkan hukuman penjara 5 tahun dan antaranya dilarang dan tidak layak bertanding pilihanraya atau memegang jawatan parti - jika anwar menang presiden dan atas sebab ini pkr diharamkan oleh ros - percayalah dng sesungguhnya ini adalah kerja jahat umno untuk melenyapkan anwar semata mata umno takut kerana anwar terlalu bersih - lebih bersih dari nik aziz.

jika ada yg tidak bersetuju - nyata mereka tidak mendapat anu-gerah.


2 comments:

  1. haha.. ciptaan drama terbaru 'Parti Kencing Rakyat'. BERSIh konon. LAWAK2.. kita tengok nanti siapa yg 'KENA'..
    'Jika memang ada yg bersetuju - nyata mereka mendapat ANU... ghairah.. haha..

    ReplyDelete
  2. TAK SETUJU ''SAMA2 JAGA KEMALUAN''
    YG ''BENKOK'' TETAP BENGKOK KEMALUAN NI TAK LEH CONTROL DIA AKAN MELILAU CARI LUBANG
    YG LUBANG DIA 'STOP' LUBANG KUBUR -

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...