Saturday, May 24, 2014

Sesuatu Yang Pemimpin Muda Kena Belajar Dari Dyana....

AnonymousSaturday, May 24, 2014 12:58:00 AM
Yang sibuk-sibuk mengkritik "&%^$# *$*&#@ " UMNO, pi lah bertanding kat Cawangan, Bahagian kamu. Dah menang, pi lah lawan "$%" kat Pemilihan Agong nanti.

Kalau setakat jadi baruah bawahan, tak payah lah cari glamor kat blog.

Jika anda seorang ahli parti, dalam masa yang sama menjadi seorang pecacai yang ingin mengagungkan pemimpin, dan pemimpin anda tidak boleh dicela tidak boleh dikritik tidak boleh diburukkan walaupun nyata buruk - itu bererti anda tidak layak berada dalam parti tersebut, anda hanya layak jadi pecacai seumur hidup kepada pemimpin tersebut. Ajaklah juga pemimpin tersebut berhijrah ke parti idamannya.

Sekurang-kurangnya belajarlah dari keikhlasan dyana !!


'Jiwa saya tidak sesuai dengan UMNO' - Dyana Sofya
Desperado at Pilihan Anda - 1 day ago


TELUK INTAN - "Saya bukan tidak pernah untuk mendekati Umno, tetapi apabila saya sertai program mereka, acap kali tarikan parti tersebut tidak sampai kepada saya,"






10 comments:

  1. Keikhlasan dia dalam memilih DAP?

    Ha..ha..ha....

    Keikhlasan tahap dewi penipu! Mcm Al Jubs jugak!

    ReplyDelete
  2. Umno dan BN pun kena bagi peluang kat student student yang menjadi ahli Kelab Umno luar negera menjadi pemimpin. Rugi kalau tak tengok dan jaga mereka.
    Bila mereka balik mereka nie patut diberi jawatan di bahagian atau cawangan untuk memaju dan menukar pemimpin yang kurang aktif atau yang nak cari projek.
    Kalau mereka juga tak aktif tukar dgn pemimpin pelapis yang baru.
    Dengan cara nie Umno tak mengharapkan satu satu pemimpin sahaja dan bigger pool to choose.

    ReplyDelete
  3. Apapun kpd Dyana kita ingatkan jangan sampai dia diperbodohkan hingga hilang rupa bentuk seperti DAP mempergunakan dan melembukan kaum India dalam DAP, seperti Rayer yg hilang adab identi tamil dan kristiannya. Rayer sekadar lambang hitam bangsa dan ugamanya semata mata bertuhankan tokong DAP.

    Biarlah Dyana melakukan kesilapan di awal mudanya, cari pengalaman untuk masa hadapan yang lebih gemilang jika dia mempunyai prinsip perjuangan rakyat yang ikhlas. Jika Dyana hanya 'berseronok dan di peralatkan' - politiknya akan berakhir dengan cepat.

    Melayu, baik UMNO atau PAS tidak harus menjauhkan diri dari Dyana, membiarkannya kepada DAP, bererti membiarkan kepada syaitan dan yahudi.

    DNA Dyana juga merupakan benih UMNO yang lambat laun masih ada ruang kosong di hatinya untuk mempertahankan bangsa dan ugamaNya tanpa perlu masuk UMNO. Tidak semestinya masuk UMNO akan jadi berguna dan baik sedangkan dalam UMNO sendiri ramai yang busuk dan jijik. Apa guna jadi Melayu dalam UMNO sekadar jadi 'tukang minta maaf'' bila kena jentik.
    Apa guna masuk PAS jika di sana pun ramai ostat-ostat yang berada dalam PAS tetapi kiblatnya kepada pemimpin liwat.

    Apa guna sokong dan menangkan Gerakan jika sekadar membawa masuk gunting dalam lipatan ke dalam kelambu. Gerakan tidak lebih baik dari MCA yang sudah nazak ditolak kaumnya sendiri. Mereka akan menikam belakang UMNO bila sampai masanya. Sekarang pun dah ada tanda-tanda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap sgt taik palat kat kote kulup lim kit siang tuuu

      Delete
    2. Kenyataan anda hanya melingkupkan BN , Ini politik bukan NGO , Bidang politik tak boleh lari dari perjuangan untuk berkuasa . Jadi kita jangan jadi bodoh kita berpolitik di negara yang berbilang bahasa ,agama dan budaya bukan satu bahasa satu bangsa dan agama. Macam mana pun kalau orang melayu yang majoriti orang islam mesti memastikan mereka dominan dan menjadikan bahasa dan budaya sebagai wadah rupa bangsa malaysia jadi itu sepatutnya perjuangan orang bermaruah bukan masuk politik untuk melenyapkan segala warisan sebagai asal usul negara ini macam red indian di US dan orang asli di Australia yang dah hilang warisan . DAP bergelut untuk bina rupa bangsa dan negara malaysia melalui acuan mereka iaitu malaysia malaysian dimana tiada warisan asal bumi melayu ini dan agama islam pun setara dengan agama lain yang kena diberi peruntukan sama rata dan tak jadi agama resmi negara kenapa kita harus jadi pencacai walhal negara ini warisan nusantara yang berasal dari kepulauan melayu . Kalau begini lah cara fikir kita ber politk pupuslah wadah warisan bangsa , Jadi apa yang boleh di katakan disini budak perempuan Dayana ini memberi contoh kepada orang muda melayu yang lain cara-cara melingkupkan bangsa sendiri supaya pupus budaya melayu dan hidup melukut di tepi gantang seperti red indian di US dan orang asli australia.

      Delete
  4. Anon 12.58 cukup marah tegur KJ , macam ini bermakna PRU 2018 umno bungkus habis , pasai kena kritik sikit dah naik gelabah tahap bengang ! mampos la , untuk makluman tolong la sedar sikit jangan terlalu syok sendiri macam kebanyakan pemimpin tolol umno , umno dan BN menang pada PRU 13 tempoh hari bukan pasai orang melayu nak sangat Umno dan BN tapi dah tahap terpaksa pangkah kerana Anuar ibrahim latnatullah peliwat. Orang melayu tak boleh terima , Semua orang tahu beliau pengkianat termasuk orang cina DAP pun tahu orang macam ini jahat, kalau anuar tak ada dan Pas serta PKR boleh menonjol dari segi siasah kepimpinan aku rasa UMNO dah lama bungkus , sebab semakin hari orang semakin meluat dengan cara hidup pemimpin yang bermewah-mewahan , sentiasa ada skandal macam kes lembu dan KJ semua orang tahu kalau bukan kerana dia menantu pak lah dan bukan bantuan bini paklah arwah mak endon budak ini dah lama dok terhegeh-hegeh tak tau dimana. Ini pun satu oputunis juga sedar la orang dah semakin meluat tapi dari hari ke sehari pemimpin umno dan orang umno masih tak berubah tengok barux2 ini diTerengganu apa jadi, apa pandangan orang atas pagar yang jumlah lebih dari jumlah ahli umno , mereka geleng kepala , Bila tegur sikit pemimpin mereka yang kurang cerdik sebab naik terlalu laju ( selalunya naik macam ni jatuh cepat ) dah mengamok macam dunia nak kiamat , insaflah masa rakyat menentukan hayat unmo dan BN semakin hampir Aku nasihat kali terakhir dalam blog ini kalau najib tak berani memecat orang kelilingnya yang tak guna , Umno tak ubah pada pemilihan umno 2016 pemimpin yg rakyat(bukan ahli umno) dah muak sebab ada problem dan lemah bertindak dan penakut maka ketika itu aku rasa rakyat bertikat .....( sebab anuar pun dah tak ada) mengajar umno. Tolong jangan marah aku bercakap sebagai pengundi atas pagar .

    ReplyDelete
  5. MELAYU ITU ADA DI MANA? DI UMNO? DI PKR? DI PAS? SALAHKAH MELAYU ADA DI DAP?
    SIAPA PEMIMPIN MELAYU YG LAYAK DICONTOHI....

    SEKALI LAGI KITA KELIRU! BERBALAH???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senagnya saja tak payah berbalah cuba cari minesfesto DAP 1969 yang jadi dasar perjuangan DAP sekarang DAP dan cina didalamnya tak pernah ubah dasarnya dari dulu hingga sekarang cuma orang melayu saja lupa daratan Saya petik sedikit kata x2 Karpal singh ( anda boleh cari sendiri) semasa beliau diterima masuk DAP pada 1970 , "saya memasuki DAP kerana saya tidak dapat menerima kepimpinan Melayu , yang rasuah dan tidak cekap, Saya tidak dapat terima hak istimewa pada satu bangsa seperti dalam perlembangan dan Islam tidak boleh dijadikan agama resmi Negara". Anda fikirlah sendiri Sejahat-jahat Pas dan UMNO polisi masih tak ubah tapi DAP belum tentu bro. Terpulang lah kalau bro dah boring dengan perlembangan malaysia yang mempertahankan hak melayu dan Islam diperlihara dengan peruntukan baget tiap-tiap tahun bagi pembangunan aktiviti agama islam . fikir sendiri la bro.

      Delete
    2. Tq tuan, jelas dan nyata...tapi apa kata "melayu" lain yg merasakan mereka lebih liberal, lebih melayu, lebih bijak...selalunya mereka ada alasan...mereka tidak mahu berfikir, mereka hanya sanggup makan kahak apa yg pemimpin mereka kata...

      Delete
  6. Betul program umno fan bn sejak dulu hingga sekarang di takuk lama..tak kira apa..pun..bila dapat kuasa susah nak lepaskan..wpun rakyat x suka..tunggu pru14 kita ajar biar meka semua jadi pembangkang..hilang kausa..silap hari bulan kerajaan baru akan setet meka ke mahkamha..mcm negara taiwan, korea' jepun, isreal....doa mvm tulah...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...