Monday, June 9, 2014

APA TUJUAN DAP MENANGKAN PRESIDEN GERAKAN DI TELUK INTAN?

Dari beberapa sumber diberitakan DAP sengaja meletakkan Dyana Sofea sebagai calon Parlimen Teluk Intan yang dirancang kalah tetapi dalam masa yang sama bertujuan merentap dan menjatuhkan maruah PAS dan memalukan UMNO terutama dalam isu hudud.

DAP telah berjaya dalam dua missi yang nyata, menambah sokongan orang Melayu jika calonnya Melayu dan PAS tidak ada pilihan selain menyokong calon DAP yang berugama Islam (walaupun menolak hudud) dan missi yang kedua ialah memastikan calon BN menang untuk dilantik ke jawatan kabinet bagi membolehkan kepentingan orang Cina tetap diperjuangkan dari dalam walaupun kreditnya DAP yang dapat.

MCA, Gerakan dan DAP dilihat tidak dalam kapal yang sama tetapi mereka sehaluan. DAP juga menyedari PAS juga mempunyai sikap sedemikian, berada di dalam Pembangkang tetapi mereka boleh juga bila-bila masa menyebelahi UMNO jika mendapat tempat dan kedudukan?

Dalam missi DAP ini, ianya dihidu oleh PKR dan tidak banyak kemepen yang dilakukan oleh PKR kali ini berbanding ketika Azizah bertanding di Kajang.

Kesimpulannya: 
DAP boleh menang di Teluk Intan bila2 masa jika meletakkan calon yang tidak dirancang kalah.
Strategi DAP ialah menakutkan PAS bahawa parti itu (PAS) akan kehilangan undi besar dari cina jika meneruskan hasrat melaksanakan Hudud.
UMNO terpaka meneruskan dasar 'membeli' undi cina berterusan dan sedikit sebanyak perjuangan untuk Melayu dikurangkan?
Menyalahkan pelbagai pihak atas kekalahan di Telok Intan adalah lakonan untuk menutup strateginya dan satu amaran kepada parti lain bahawa mereka perlu terus bersiap sedia.
DAP akan terus menakutkan cina bahawa DAP perlu diundi sentiasa untuk memastikan kepentingan cina dipelihara !
Gerakan akan menyertai MCA dan MIC untuk memberi tekanan dari dalam kepada UMNO untuk menolak perlaksanaan Hudud.

10 comments:

  1. Tak payah nak metabatkan DAP tu lebih tinggi dari apa yang sebenarnya. Ya, DAP memang parti yang bijak membuat strategi dan menipu rakyat. Tapi apek tua tu dengan anak jantan manja dia tu tak lah sebijak mana pun. It's all clever marketing and propaganda. Mereka anak beranak dua ekor tu apek apek biasa je. Tak ubah macam buruh buruh kasar kat Guangzhou , China. Cuma geng geng apek diorang je yang beriya iya kononnya mereka tu bijak mentadbir. Melayu yang lemah pemikiran pulak pergi percaya. Bodoh macam si dyana tu!

    Anyway, kekalahan di Teluk Intan adalah kesilapan percaturan kit siang. Tu je. Tak payah la kita nak pikir yang BN menang sebab DAP "memenangkan presiden Gerakan..." Sebenarnya, kit siang nak memalukan dan memperbodohkan BN dengan mencuba untuk mendapat 100% sokongan cina(yang disangkakan sudah dalam tangan) dan juga sokongan Melayu dengan menampilkan dyana. Akhirnya, cubaan dia backfire dan DAP kalah! Padan muka! Tamak dan sombong bongkak. Terserlah kebodohan apek anak beranak tu.

    Sekarang, setelah kalah, pemimpin2 DAP di peringkat negeri sedang merungut tentang kebongkakan DAP pusat. Kena hentam kiri kanan. Oi apek anak beranak......PADAN MUKA DAN PERGI MAMPUS! RACISTS!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya RBA seperti kluangdiamond sahaja yang anggap DAPig tinggi.

      Delete
  2. Rasanya otak blogger ni letak kat mana? Dubur!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasian kamu..
      Takleh terima hakikat.
      DAP terima Melayu ke dalam partinya, lama kelamaan mereka takkan harap pada PAS lagi.
      PKR? Parti yg menadah simpati je.

      Delete
  3. Kemungkinan benar..mustahil DAP kalah dan begitu mudah kalah. Bukankah selepas itu PAS terus menyepi dari hudud malah untuk cover, mereka sarankan UMNO yang bentangkan. PAS sudah lepas tangan dari hudud. Malah perjumpaan LGE dengan nik iziz hujung minggu ini akan membincangkan juga soal hudud.
    Apakata kalau PAS hanya bercakap soal hudud jika mampu tawan Putrajaya' Buat apa cakap sekarang kalau sekadar menakutkan cina sahaja dan kehilangan undi.

    ReplyDelete
  4. Bila dah kalah, nak cover kesilapan dan malu, mula lah jentera propoganda DAP menyebarkan kononnya kekalahan mereka adalah "dirancang". Kononnya nak mengekalkan imej yang DAP ni kebal dari kekalahan di dalam pilihanraya.
    Hakikatnya, kit siang sudah membuat kesilapan besar! Dia tahu, pemimpin2 kanan DAP tahu, rakan2 pr tahu dan satu Malaysia tahu!!
    Nak cover kesilapan mula lah rba dan ejen ejen DAP pusat mula buat cerita macam yang digembar gemburkan di blog ni.
    KEKALAHAN DAP TIDAK DIRANCANG!
    Tetapi kita tetap harus berhati hati dengan setiap langkah DAP seterusnya. We must always stay one step ahead!
    All the best, my brothers!

    ReplyDelete
  5. Lagi satu yang perlu kita ingati yang jarang disebut sebut oleh rakan2 adalah tentang undi MAJORITI. Setiap prk yang telah diadakan dan yang akan diadakan akan menukar jumlah undi mutlak yang diterima oleh BN dan pr.

    Dalam prk2 yang telah berlalu, majoriti pr semakin berkurangan setiap kali di tempat yang dimenangi dan sekarang di Teluk Intan, terus kalah! Bayangkan jika ada prk2 lain yang akan diadakan di masa depan? 5000 sini, 2000 sana, 7000 di Teluk Intan, dll. kalau dicampur semua, tidak mustahil pr akan kehilangan "undi majoriti" mutlak yang diorang tak habis habis menyalak sebagai satu satunya modal untuk ke Putrajaya!!

    Sebab itu saya percaya, kit siang tidak akan sengaja memberi kemenangan kepada BN...itu bukan cara seorang yang GILA KUASA beroperasi. Lagipun, beliau dah tua, nak mampus tak lama lagi. Sebelum mati, dia mesti nak tengok sebanyak mana kerusi yang boleh dimenangi oleh DAP, bukannya senang senang sengaja nak kalah! Beliau dah tak banyak masa untuk strategi macam tu.

    ReplyDelete
  6. Bacalah dari sejarah . Cuba dapatkan pandangan orang-orang Melayu dalam DAP yang pernah menjadi calon pilihanraya . Saya pernah terbaca seorang calon Melayu DAP (masa tu Tun M sebagai PM Malaysia) pernah menceritakan bahawa walaupun dia di calonkan dalam PRU , tetapi pemimpin DAP seboleh-bolehnya mahu beliau tewas . Saya tidak ingat nama beliau , tetapi Melayu DAP yang agak veteran .

    ReplyDelete
  7. DAP telahbuat silap besar olih kerana terlalu overconfiden dan Arrogant.Kalaulah pun dirancang tapi tak kan kalah sampai 7000 undi.It is not a joke.You think Najib and UMNO hard up sangat ke dengan undi kaum mata sepet ini.Dengan ada tsunami kaum ini pun pada GE 13 UMNO menang lebih kurang sama banyaknya dengan PR[DAP,PKR dan PAS campor tiga] dan dibantu olih kompenan di Swk dan Sabah dah dapat simple majoriti.Cuba kita renong semenjak 1 tahun lepas GE13,ada apa apa ke perkara yang menguntungkan kaum ini diumumkan olih Najib.Najib tak mahu menerima nasib macam Pak Lah,tindak tanduknya diperhati dan dipantau olih Majlis Tertinggi dan bukan semua anggota Najib yes men.Ingat tekanan MCA,GERAKAN atau MIC pada UMNO mengenai HUDUD akan menggugat ,saya rasa tidak,kerana komponon parti ini yang memerlukan sokongan untuk survive bukan sebaliknya.UMNO patut persetankan apa saja isu yang mahu menggangu keharmonian parti,tumpukan usaha membantu manaikkan taraf hidup orang rural yang benar menyokong dan biarkan puak urban yang rata rata anti establishment mengharongi hidup masing sebab mereka anggap mereka pandai dan ego.

    ReplyDelete