Wednesday, June 4, 2014

Siapa nak jawab saolan Mahathir

 "  Kalau dua orang yang mencuri tertangkap dan kamu memotong tangan salah seorang daripada mereka kerana dia Islam dan *seorang lagi dipenjarakan dua bulan..adakah itu adil ?   "

*seorang itu mungkin bermaksud bukan Islam


Mahathir bukan menolak hudud tetapi mahukan perlaksanaannya adil dalam ertikata sebenar. Jika hudud dilaksanakan seperticara diatas, hudud tidak menepati matlamatnya iaitu adil. Menepati matlamat Islam itu adil.

Dalam kuatkuasa syariah sekarang: Kalau dua orang meminum arak tertangkap, seorang dikenakan denda @ penjara @ dirotan kerana dia Islam dan seorang lagi dibebaskan kerana dia bukan Islam....

Begitu juga dengan kes khalwat, yang Islam dikenakan tindakan pendakwaan dan yang bukan Islam dilepaskan.


Kenapa yang itu Mahathir tidak pertikaikan malah perlaksanaannya sedang dijalankan?

Rasanya saolan ini adalah saolan yang sama sejak puluhan tahun dan PAS atau sesiapa belum  menjawabnya sampai sekarang dalam ertikata merungkai penyelesaiannya.

Jika ada, harap maklumkan di sini.

3 comments:

  1. penyelesaiannya nanti bila PAS bentangkan RUU persendirian Hudud untuk Kelantan di parlimen, hendaklah hukuman Hudud itu dilaksana juga terhadap orang bukan Islam

    ReplyDelete
  2. Berani kah membentangkan perlaksanaan hukum hudud didalam parlimen untuk Kelantan ? Kepada puak PAS lebih fikri sebelum bercakap, lihat sebelum bersuara.. mana ada pemimpin pas yang benar-benar jujur untuk membentangkan hukum hudud di Parlimen kecuali Anuar sahaja kerana dia sendiri akan rela dihukum secara hukum hudud jika beliau lakukan perliwatan diKelantan .

    ReplyDelete
  3. JAKIM ada mencadangkan Hudud dilaksanakan juga ke atas orang bukan Islam kerana perlaksanaannya menganjur kepada keharmonian masyarakat.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...