Tuesday, July 15, 2014

Kenapa Mahathir Memilih Untuk Terus Bersuara Sedangkan Paklah Diam

Semasa Pentadbiran Mahathir sebagai PM, apakah ada mantan PM yang terus bersuara mengkritiknya?

Apa lagi yang Mahathir mahu? Mengkritik Paklah dan kini Najib ..

Sikap diam Paklah dan sesekali menyokong dan memuji Najib - kenapa tidak ada pendekatan itu daripada Mahathir?

Wajarkah Najib dikritik Mahathir? Apa langkah Najib sewajarnya terhadap Mahathir?

Jangan lupa !!! Pembangkang juga bukan sedikit menerima tamparan dari Mahathir malah boleh dianggap sedikti sebanyak sebagai penyelamat UMNO pada PRU13 dan merupakan penghalang terbesar pembangkang untuk menumbangkan UMNO adalah kerana Mahathir masih berada di belakang.
Kegusaran pembangkang bukan sesuatu yg baru, hatta israel pun benci pada mahathir.

Siang malam, parti pembangkang mendoakan Mahathir hilang di bumi ini?

Sejauh dan sebesar manakah Mahathir masih mempunyai pengaruh dan penyokong?

Apakah Mahathir masih diperlukan !!

Bukankah Najib perlu dikasihani, diberi peluang, disokong?

13 comments:

  1. Rasanya peluang utk najib dah byk yg disia siakan

    ReplyDelete
  2. Adakah YAB PM Najib ini benar-benar "clueless"?

    ReplyDelete
  3. Aku rasa dia nie BRAINLESS....

    ReplyDelete
  4. Ya ALLAH ya tuhanku, minta kembalikan mahathir menjadi pm menggantikan najib. Tersangat sakit bumiputera dan orang islam di bawah pimpinan najib. Saya bukan orang umno, ya ALLAH tapi rakyat sarawak, melayu bumiputera dan beragama islam.

    ReplyDelete
  5. sebenarnya sebelum ini (diera Tun M) kita ada semuanya..ISA, kekuatan ekonomi, melayu dijana sebaik mugkin, kalaupun ada kepincangan, kejahatan kaum lain masih tidak berani mengatasi melayu islam. Tapi kini kita HILANG HAMPIR SEMUA bermula dari zaman Pak Lah Bad-ui dan mimpi ngeri ini berterusan ke zaman NAJIB GOR (pro cina kapir) Sebelum Tun M, Graf kita menaik, tapi mula menurun pada kecuraman 45 darjah, dan kini hamper sgt mencececah lantai kosong.
    Tun M tidak gila, kalau dia gila sudah lama buah fikiran dia kita semua tak boleh pakai.
    Tun M tidak mabuk kuasa. Kalau dia mabuk kuasa, dia masih lagi PM Malaysia.
    Tun M Tak mabuk todi, kalau dia mabuk todi, penjaga Ka'bah tak bagi dia masuk dalam binaan suci islam itu.
    Mungkin ada kesilapan yg dia lakukan, tapi jika dibandingkan dgn Najib ni, sy rasa pembaca sendiri boleh buat penilaian. Klau Tun dituduh krooni, Najib pun amal krooni, LGE, Nuar al jubur, Niki Ajiz pn semua amal krooni...
    Sy pernah kecam Tun M dulu, tp atas apa yang dia buat itu salah. Tp Najib Gor ni udah tak dapat nak kecam pun lagi..terlalu banyak yang salah! Ibarat betulnya hanya 2, SALAHNYA UDAH 8!!

    ReplyDelete
  6. tun kena terus tegur...najib terlalu bebal sgt annoying...tak nampak satu pun apa yg najib buat betul2 untuk maruah islam/melayu..bapa dia umur sebaya dia dah meninggal..dia hidup punmenyakitkan ummah melayu islam..najib ko sgt useless dan hopeless...

    ReplyDelete
  7. tun mahathir menulis dilema Melayu. dilemma tun mahathir ialah mencari penggantinya. musa hitam, ghafar baba, anwar ibrahim dan abdullah badawi dipilih sebagai timbalan. hanya abdullah ada rezeki naik. namun rezeki pak lah dilahap oleh menantunya. pak lah yang memecahkan rekod memenangi pru 2004 sekali lagi memecahkan rekod pada pru 2008. tun mahathir bersuara secara terang dan jelas pada zaman pak lah. najib yang diharapkan memutihkan semula keadaan dinaikkan tetapi peluang diambil oleh pihak lain sekali lagi. penguasaan kelompok tertentu pada zaman pak lah berterusan pada zaman najib dan ditambah dengan kelompok2 lainnya. bila najib berucap, yang kelihatan bukan buah fikiran najib tapi kelompok2 yang bergelendangan di sisinya. sebab itulah najib tidak mempunyai matlamat yang jelas dan tersusun. segala2nya caca marba pada zaman najib. tidak keterlaluan jika dikatakan keadaan seolah seperti tikus membaiki labu. tampal sana, timbus sini, tempel situ, itulah yang berlaku. dasar yang sistematis tidak kelihatan untuk dijadikan panduan. tun mahathit hanya menyuarakan hasrat rakyat.

    ReplyDelete
  8. Pak Lah malas nak campur baik dia gentel bini mudanya.

    ReplyDelete
  9. Paklah tiada kepintaran nak buat komen..... Zaman Najib melayu kena terok ... umno diam .... kemarok undi cina ,,,, walaupun telah dibuktikan mereka tidak mengudi umno (BN) tapi umno masih nak ditipu. Cina baru menang 1 seat Parliman dah lantik beberapa menteri cina. Dah ditipu ..... akan ditipu lagi.

    ReplyDelete
  10. Orang Cina ada ungkapan untuk orang macam Tun MM yang tak boleh duduk diam selepas bersara. "Keh Poh"

    Orang Melayu kata "Lubang butut ayam"

    Orang India kata "Pooni waket"

    Orang Mat Salleh panggil "Recalcitrant"

    Pengampu Tun MM menjerit 24 jam "Ketuanan Mamak". Tetap Idola mereka walaupun dah jelas semakin nyanyok dan cuba nak dirikan dynastinya kat UMNO melalui anaknya semula. Kan dia dah ahli bernombor 1?

    ReplyDelete
  11. Selagi Najib tidak letak jawatan,selagi itulah kita umat islam dan bangsa melayu akan sentiasa dihina oleh kaum lain dibumi sendiri. Setiap hari ada saja hinaan yang dibuat dan Najib buat tak tau aje.Sebab apa?Sebab bagi Najib undi bukan Melayu amat penting bagi dia kekal kuasa dan dia sanggup gadaikan maruah bangsa dan agama asalkan dapat undi bukan melayu.Dia hanya pentingkan diri sendiri dan isterinya yang gemuk itu yang sedang mengumpul kekayaan di luar jangkaan. Percayalah negara kita akan hancur begitu saja kerana Najib.

    ReplyDelete
  12. Di bawah najib,orang cina boleh buat sesuka hati termasuk menghina agama islam.Najib bukan saja sanggup jilat jubor cina,maka makan najis cina sekali asalkan dapat undi.Siap tukar nama ke ahjib gor,hantar anak belajar bahasa cina dan heboh kat radio,belanja duit banyak bawa jacky chan ke penang semuanya sebab nak undi.Akhirnya,tahi dilepmar ke muka Najib.Dan Najib tetap menganiaya melayu.Najib harus dipecat serta merta sebab dia UMNO celaka.

    ReplyDelete
  13. Hmmmmm..amat bercita2 tinggi, diminta jgn ada satu lagi manusia in the making. Nampak gaya diri dan attitude character kearah itu. Minta disimpang kearah itu.
    Orang lama 1957

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...