Friday, July 18, 2014

kenapa malaysia dipilih untuk dibuli?

Mh17 adalah sambungan rentetan dari apa yg telah berlaku di era najib dan ini bukan terakhir, banyak lagi yang sedang menunggu dan yang akan berlaku.

Peristiwa di lahad datu salah satunya yang belum selesai terutama keghairahan puak sulu untuk serang dan balas dendam dan di sabah sendiri seperti ada gerakan mahu sabah keluar dari malaysia.

Di selatan, johor tiang seri umno di asak dengan penjualan hartanah dan fokus tawan johor oleh dap nampaknya berwawasan dan berkesan di kalangan otang cina dan tidak kurang melayu mula memberi sokongan kepada pas.

Mungkinkah tiang seri umno berpindah ke kedah dari johor?

Berbalik kepada kenapa malaysia asyik kena buli sekarang tentulah kerana politiknya...

Hanya negara yg lemah akan dibuli, hanya jika pemimpin yang lembek akan diuli...

Mh17 hanya satu lagi peristiwa yg tiada penghujung dan jawapannya... Laungan pemimpin siasat siasat siasat seperti hishamuddin hanya umpama tin kosong...Yang di depan mata pun tak mampu siasat apalagi di luar sana..

Kita bukan tiada kekuatan...kita sudah hilang kekuatan.

6 comments:

  1. Kepimpinan Najib tunjuk baik kpd sekutu2 syaitan spt puak2 dajjal Pakatan.
    dihapusnya ISA, akta hasutan.. berlembut dgn pencetus huru hara, provokasi hina Agama.. akhirnya inilah balasannya.
    Krn terlalu nk ikut rentak pembangkang laknatullagh.. Najib ubah dasar negara jd lembik.. bila lembik musuh akan selinap masuk.. dr mcm2 arah..

    cukuplah Najib.. kembalilah ke asal.. ikutilah cara Tun M tadbir negara dgn tegas dn tiada kompromi pd isu2 yg boleh melarat pd keselamatan dn wbiawa negar..

    ReplyDelete
  2. Dah lah Najib, belajarlah makan sambal belacan, bukan lassagne mcm bini ko tuh.

    ReplyDelete
  3. DS Najib selaku presiden umno tidak lagi memperdulikan nasihat dan harapan ahli umno termasuk orang melayu yang sayangkan negara ini. dia lebih mementingkan sokongan puak pembangkang demi undi untuk kekal jadi pm malaysia. apa yang terjadi adalah petunjuk demi petunjuk dari Allah bahawa najib tidak lagi sesuai untuk mentadbir negara ini. perlembagaan negara hanya digantung buat hiasan. Ada undang undang dibakulsampahkan..nasihat orang melayu supaya diwujudkan kembali ISA terus diperlekehkan. sebaliknya apa yang dirancang oleh perosak negara, itulah yang menjadi senyumannya...
    Sesungguhnya Allah telah memberikan petunjuk kepada orang islam yang berdoa demi kemakmuran negara ini supaya berfikir mendahului masa ..bertindak sebelum terlambat..sesungguhnya orang melayu dan islam di negara ini berada dalam kerugian di bawah pentadbiran sekarang..kecuali mereka yang suka berpura pura dan menipu demi kesenangan duniawi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sangat setuju dengan pendapat saudara.
      Dia lalai dan terlupa JANJI-JANJI DIA DIHADAPAN RAJA-RAJANYA semasa dia
      tersenyum lebar menerima jawatan PM. Jaga agama, jaga kesatuan melayu, jaga aku raja kamu!
      Hehehehe...
      Ini belum lagi kes SARAWAK dan SABAH yang akan buat dia pinau kepala pada 2015-2016.
      Belum meletup-letup lha kata orang...
      BIla orang sebelah sana melihat dia gagal menjaga kesatuan bangsanya di tanah besar ini, MAKA perpecahan etnik dan kesatuan peribumi di sana juga sudah tidak dapat dielakkan lagi. Perpaduan semakin longgar dan longgar. DAP dan NGO tajaan BARAT semakin lajuuuuuuuuuuuuu buat kerja BRO wa cakap luuuuu terutama di SARAWAK! Di SABAH PULA ADA BARAH LAIN SEDANG MENJALAR TAPI RAMAI YANG TAK SEDAR.
      Mungkin Najib sudah terlewat..... kecuali dia berani spin 360 antara 2015 - 2016.
      TAPI DIA ADA BRANI KER?
      2018 dijangka eknomi dunia kembali merosot. 2017 adalah nyawa-nyawa ikan dia. (DIA AKAN TERHEGEH-HEGEH MEMINTA ORANG MELAYU/PERIBUMI SOKONG DIA) padahal benda dah loose dah berterabur sana sini, SUSAH BRO nak ketatkan balik kecuali ada MAGIC SPIN.
      Tapi Tndakan dia HARI INI membuat orang melayu semakin menjauh & jauhhhh daripada dia. (sebab BAB AGAMA MEMANG SENSITIF DAN PANTANG PADA ORANG MELAYU. PADA ORANG MELAYU JENIS KITA-KITA NI, BIAR MISKIN, BIAR PAPA KEDANA PUN TAKPA, TAKDE HARTA BERETENGGEK2X PUN TAKPA, TAPI BAB AHADUN WA WAHIDUN LEBIH UTAMA DARI SEGALA-GALANYA) <------ INILAH YANG DIA TAK FAHAM DAN TERLUPA KOT. SEBAB TU KES KALIMAH ALLAH, KES ORANG KUTUK AGAMA KITA MEMBUAT MELAYU MENYIRAP DARAH DAN SAKIT HATI SUDAH DENGAN PEMIMPIN BACUL MACAM DIA.
      Ini lah pendapat saya tak seberapa.TK.

      Delete
  4. Kalau pm baca tolong kembalikan ISA. Hati ini terlalu pedih bila dengar bangsa celaka mengutuk kepimpinan melayu.

    ReplyDelete
  5. ISA bukan jawapan sebenar dan mutlak untuk Melayu dan Islam, ia lebih kepada semua rakyat untuk kepentingan negara....kalau adapun tak berani guna dengan sikap lembek dan penakut atas nama liberal dan terbuka - Negara tetap kucar kacir

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...