Sunday, July 6, 2014

muhyiddin lebih baik akur..

sehari dua ni heboh diperkatakan tentang ts muhyiddin yg mengeluh berhubung kebimbangannya dalam mengurus negara terutama berkaitan tentang halatuju melayu dan orang Islam di malaysia.

apakah keluhan muhyiddin ini serupa dengan keluhan rosmah berhubung ketiadaan masanya untuk bermain badminton kerana sebok menguruskan rakyat?

keduanya bukanlah pemimpin no 1, keluhan mereka mengundang persaolan samada pemimpin no.1 tidak menyedari? tidak diberitahu? atau sesungguhnya najib tidak menghadapi gangguan untuk menguruskan negara? Tidak ada rasa apa2 "guilty" sepertimana yg dirasai muhyiddin?

Persaolan yg lebih besar dan serius ialah apakah corak pengurusan dan pentadbiran najib itu sendiri membuatkan muhyiddin tidak tertanggung bebannya kerana ia menjadi sasaran rakan dan rakyat yg mahu dia lakukan sesuatu.

Tentunya meletakan jawatan tpm bukanlah dapat menyelesaikan sepenuhnya apa yg dibimbanginya tetapi bagaimana kalau dapat menyelesaikan separuh darinya? Jawapan yg tepat ialah meletakan jawatan tidak akan menyelesaikan sedikit pun kebimbangannya malah muhyiddin akan terus dibisukan.

cara yg terbaik ialah bersuara secara terbuka, menyatakan kebenaran walaupun pahit, tidak meletak jawatan kecuali dipecat - tetapi bersediakah muhyiddin untuk dikritik dan dilondeh hebat oleh pesaingnya? Tentunya muhyiddin bukanlah orang seberani itu. Kalaupun berani, dia hanya panglima perang tanpa askar.

Tanpa keberanian, tidak ada apa pun yg mampu diubah. Adalah lebih baik muhyiddin akur atau berpura-pura setuju pada semua perkara yg najib uruskan.

muhyiddin tak perlu bimbang - melayu mudah lupa, melayu akan sokong umno sampai bila-bila.

11 comments:

  1. Sori lah bro...

    Ahjib Ngok hanya dengar cakap kak Ros...

    Kalu tak pun cakap penahsihat2 taraf OKU....

    Kalu tak pun pesanan2 Al-Juburi Wal Liwati....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Knp nk hina OKU? OKU takde otak mcm kau jugak ke?

      Delete
    2. Bodoh mcm pak menteri UMNO dan PAS jugak! OKU tu merujuk org2 tertentu dan bukan hak esklusif golongan kurang upaya shj!

      Kalu tak paham jugak, belajar ngan ku nan atau mahfuz.

      Delete
    3. Kalau dah tersilap, minta maaf shj, tak rugi, tak perlu pertahan ego bodoh sombong tu.

      Delete
  2. Najib beranak dalam dulang emas, mane pernah berkawan dengan rakyat marhaen, masa 13 may pun dia di mana?

    ReplyDelete
  3. Jangan libat dan hina OKU

    ReplyDelete
  4. Najib patut berhenti , diganti TS muhyiddin lepas tu siapa ? berani ka nak serah pada si hishammudin , si zahid , si afdal lepas tu adui hai mampos si KJ boleh pakai ka semua mereka ni , ada yang boleh di bawa ketengah di halang habis macam mana .

    ReplyDelete
  5. Kemampuan Najib sudah sampai ke penghujung..kemampuan orang lain seperti muhyiddin dan zahed boleh diharapkan.

    ReplyDelete
  6. Boss Kluangman,
    "Muhyiddin TAK PERLU BIMBANG - Melayu mudah lupa, Melayu akan sokong Umno sampai bila-bila"...
    Betul lah tu... sebab cuma Melayu aje yg boleh sokong Umno ...

    TAPI dalam pada masa yg sama...
    Muhyiddin PERLU BIMBANG > Melayu mudah lupa; jadi, majoriti Melayunya yg menyokong Umno tidak boleh kekal sampai bila-bila (vs. trend Umno dan Najib masa ni...)
    Muhyiddin PERLU BIMBANG > Melayu mudah lupa; jadi, Melayu juga boleh sokong sesiapa dia mahu(dr parti lain) pada bila-bila masa dia suka (vs. trend Umno dan Najib masa ni... )
    EVLee

    ReplyDelete
  7. Kalau kita x boleh kontrol isteri mcm mana nak pimpin org.. mcm tentera laki koperal bini lagak waran 1...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...