Thursday, August 14, 2014

Ini Bukan Krisis MB sebenarnya...

Jawatan MB merupakan satu amanah dan tanggungjawab antara yang terbesar seorang pemimpin terpaksa dilakukan demi rakyat !!!

Tetapi apabila jawatan itu menjadi rebutan melampau amat sangat, ia sangat dikagumi kerana ramai yang berebut untuk berkhidmat kepada rakyat !!!

Apa keperluan rakyat???

Tetapi krisis MB Selangor di depan mata adalah antara contoh untuk kita nilai bersama sejauh mana perebutan itu antara dua atau tiga pihak berasaskan berkhidmat kepada rakyat sebagai yang pertama dan utama atau ada sebab-sebab-sebab-sebab-sebab lain yang utama.

Jika keutamaan kepada rakyat itu  duduk no 10, jadi kenapa kita yang tidak berapa ahli pada mana-mana parti atau atas pagar bersungguh-sungguh menyokong satu pihak yang sebenarnya kedua-dua pihak adalah sama kuat hipokriknya.

Apa asas yang kita gunapakai untuk menilai dan menyokong. Atas rasa benci pada satu pihak lain ??

Adakah kita bersetuju kedua-dua pihak sebenarnya sama sahaja, mengejar pangkat untuk kuasa dan akhirnya kuasa itu kepentingan pertama untuk diri mereka.

Jika bukan untuk rakyat, biarlah mereka bergasak untuk menentukan samada akhirnya Khalid kekal atau Selangor dapat cekodok pisang terlebih tepung sebagai MB baru.

Jika kita bersetuju, kenapa tidak kita terutama yang bukan rakyat Selangor  cool dan menjadi pemerhati yang santai...
Ini drama percuma bukan dari astro.







#Azizah sudah dapat 30 sokongan ADUN tetapi boleh ke dia mengatasi (1) 4exco yg masih menyokong khalid  (2) Menamakan 3 calon MB untuk dinilai dan diperkenan Tuanku Sultan (3) Mengatasi kuasa pembubaran yang ada pada Khalid.





4 comments:

  1. Salam

    Ko bukan tk taw...ni puok vavi ni dia main sondol jer...tk kira depan blkg halal haram...tp mujor la rakyat selangor ni cerdik...terlalu cerdik memilih mereka untuk memerintah negeri Selangor...harap2 rakyat selangor terus memilih puok vavi ni memerintah smp akhir zaman...pemerintahan yang terlalu adil...telus...amanah...syabas rakyat selangor

    ReplyDelete
  2. Klu betul30 adun ok la. Tp jgn lupa ada satu lg halangan iaitu sultan. Sekali sultan pilih pkr tp bkn jijah.. meraung jg nuar

    ReplyDelete
  3. PDRM/AG-LIBERAL; tolonglah TANGKAP si KURANG ajaq dari si DAPBANGKAI-ANJING KURAP/PKRSODOM - yg. MENGHINA arahan DYMM Tuanku Sultan Selangor kita! PI MAMPOS parti DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. pikiaq depa ni lebih berkuasa dari DYMM Kesultanan Melayu kami, pemerintah ASAL NEGARA ISLAM; pusaka nenek moyang kami ini!

    BANGSATnya PENGKHIANAT dari PAS ni - dasar jenis ANJING KURAP! Tapi peduli apa keputusan 'demokrasi' PENIPU si Barat-ZIONIS ni - tengoklah Israel-Barat yg. sewenangnya membunuh umat Islam dl. GENOSID kat merata tempat! Dan yg.penting DYMM Tuanku Sultan Selangor kita dah buat keputusan EKSEKUTIF baginda!

    SYUKUR ALHAMDULILLAH kuasa EKSEKUTIF DYMM Yang di-Pertuan Agong dan seluruh Kesultanan Melayu, makin diKEMBALIKAN mengikut Perlembagaan Persekutuan terutamanya Perkara-Perkara 3(1), 37(1), 153 dsbnya - terutamanya kat negeri-negeri bawah pemerintahan RASIS-BUAS si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM! DAULAT TUANKU!

    Dah tiba masanya diTENTANG habis-habisan PENIPUAN legasi PENJAJAH Barat-ZIONIS melalui undg-undg sivil ciptaan mereka, yg. seolah lebih berkuasa dari undg-undg ISLAM pusaka nenek moyang kita serta kuasa EKSEKUTIF Kesultanan Islam/Melayu kita, sbg. pemerintah asal NEGARA ISLAM ini, sebelum kita diJAJAH si KAPIRDAJAL British-ZIONIS-BINATANG BUAS!

    Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri/K’jaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa PENJAJAHAN British-ZIONIS pun; hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Kesultanan Melayu (yg. berjuang demi ISLAM/umatnya yg. miskin-tertindas), Bahasa Melayu, hak BANGSA BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, dan bangsa dan hak Bumiputera [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU].

    ReplyDelete
  4. Haha pas mmg berisi org2 bangsat..yg stay jd exco pun blm ape2 dh blagak..yg lg 2 org tu pulak taik dap..hambikk..

    Kehampehan pas bkn slps diorg bsekongkol dgn dap/pkr..tp seawal diorg plh klua umno bikin partai bru dlu..

    Tgk la cmne senangnye british izinkan pndftaran parti malaun ni..sbb deme tau selagi ade pas, selagi tu la umat Islam Msia xkn brsatu..

    Dgn portray diri sbg pjuang Islam, walhal haprak, pas dh jd ejen pmusnah disebalik zikir2, wirid2 or laungan jihad deme..

    Pas wajar hancur..kite ptut sambut kebobrokan pas sbg pluang utk umat Islam double check wadah siasah yg ade..

    Isu slps tu, adekh wadah yg seharusnye tunggal tu dpt diisi oleh umno???

    Pas taikk...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...