Tuesday, August 26, 2014

Tuanku Sultan Selangor Sudah Kenalpasti 3 Nama Calon..

Jika DAP dan PKR kekal mencalonkan hanya nama Wan Azizah..Anwar berjaya meyakinkan DAP, selain
dari Azizah..calon lain tidak ada kesetiaan kepada parti serta tidak boleh dikawal dan ini terdedah kepada situasi yang sama seperti Khalid lakukan.

PAS pula berdasarkan ketetapan Mesyuarat Khas terbaharu, atas pendirian mutakhir Hadi, nama Azmin akan dicalonkan..

Jika kedua nama ini tidak diperkenan, sudah pasti nama ketiga yang sudah dikenalpasti oleh Tuanku akan kekal sebagai MB sekurang-kurangnya sehingga November 2014 atau DUN dibubarkan lebih awal.
Sudah tentu keputusan Tuanku akan mendapat sokongan PAS, UMNO dan paling penting rakyat Selangor di belakang Tuanku.

Urusniaga politik akan terus panas dan lebih panas jika DUN dibubarkan. Dijangka sekurang-kurangnya di peringkat Selangor, parti dalam Pakatan Haram tidak di kategorikan sebagai berpecah tetapi masing2 akan membawa haluan sendiri termasuk bertanding sesama mereka di kawasan2 tertentu sebagai menguji kekuatan dan pengaruh.

Tidak dapat dielakkan, mereka terpaksa membogelkan lawan masing2.
Tidak pasti samada Khalid berundur terus dari politik atau lawan tetap lawan dengan menubuhkan parti baru atau bersama PAS.

Dengan kepimpinan Najib yang sedang dikritik Mahathir dan ketidakterampilan Noh Omar di Selangor, dijangka UMNO sudah boleh dikira bernasib baik jika masih dapat mempertahankan jumlah kerusi yang sama.

Adalah lebih baik UMNO tewas di semua kerusi DUN Selangor jika benar rakyat mahu memberi isyarat yzng nyata, jelas dan tegas kepada Najib.

4 comments:

  1. Sedihnya mengenang lagu WARISAN, nyanyian sungguh merdu Allahyarham Datuk Sudirman Haji Arshad, sempena meraikan keberanian dan pengorbanan PEJUANG-PEJUANG KEMERDEKAAN TERCINTA kita, termasuk DYMM KESULTANAN-ISLAM/MELAYU kita serta para PAHLAWAN kita - lihat di http://sejarahtokoh.wordpress.com/dato-maharaja-lela/ , DATO’ MAHARAJA LELA, PERJUANGAN DATO MAHARAJALELA DI PERAK:

    ……Pada tahun 1877 Dato’ Maharaja Lela, Dato’ Sagor, Pandak Indut dan Sepuntum dihukum gantung sampai mati di Matang, Perak. Sultan Abdullah dan Ngah Ibrahim dibuang negeri ke Pulau Seychelles di Lautan Hindi. Raja Ismail dibuang negeri ke Johor.British tegas menghapuskan kebangkitan di Perak menunjukkan keangkuhannya sebagai kuasa penjajah. Dato’ Maharaja Lela menjadi simbol kepahlawanan orang Melayu.

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  2. " Sultan minta lebih dari dua nama DARI SETIAP PARTI utk dipertimbangkan jadi MB " .. INI BERMAKNA SEKURANG - KURANGNYA ADA SEMBILAN ( 9 ) CALON YANG LAYAK DIPERTIMBANGKAN..... Meriahnyer Calon MB Selangor....

    R.I.P PAS

    ReplyDelete
  3. Dari satu PRU ke PRU yang lain dan berterusan , ini la gegat mereka akan sentiasa main politik , tak habis main politik dengan umno di sambung sesama mereka , bila sebenarnya mereka ini nak berkhidmat untuk rakyat , pagi main politik , malam main sundal atau jantan sundal , ini saja kerja orang politik ka , memperbodahkan dan memperbangankan pengundi yang memilih mereka , dah memang bangang.

    ReplyDelete
  4. PKR DAP RBA itu golongan CELAKA... sape2 yg jadi macai tiga jahanam ni, akan tergolong dalam golongan celaka juga...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...