Monday, September 1, 2014

Denda RM2,000.00 dan @ Penjara 1 hari LGE mampu hilang jawatan Ketua Menteri...

 
 " Bila mau tangkap saya " - LIM GUAN ENG

Situasi yang mustahil berlaku...







Undang-undang akan jadi kereta lembu bila berhadapan dengan Pemimpin Politik terutama Pemimpin Politik Utama...rodanya berat atau tersangkut-sangkut samada di PDRM, AG atau Tangan Ghaib.

Undang-undang macam super jet kalau kepada ikan bilis.


Kita rujuk contoh:

kes liwat ikan bilis
dengan
kes liwat Jerung...

Faktor RM antara faktor utama sebab kes jerung lewat penghakiman - berbelas peguam.

Faktor "gerun" atas pengaruh mungkin juga ada.

Rakyat berhak untuk berpersepsi bahawa kelewatan mungkin kerana ia adalah kes konspirasi dan bukannya kes atas fakta..what take so long?






Rakyat jangan cepat teruja...sabar dan tenang..
kita tunggu dan lihat how they make it this game, over !!!


ISA mahu dikembalikan..biar betul ???

Tak salah menaruh harapan walaupun macam mat jenin.
Kena ingat kenapa kerajaan tergesa-gesa menghapuskan ISA ? 
Mana-mana kerajaan yang berkuasa akan mempergunakan ISA untuk menahan musuhnya jika keadaan tidak terkawal...dan ISA dimansuhkan sebelum PRU13......Kenapa? Apakah pada masa itu Najib sudah terasa BN akan tewas !!! 

Kalau sesuatu undang-undang itu lapuk dan ketinggalan zaman - update le bukan buang terus..

11 comments:

  1. Gempaq jer. Style kerajaan hari ni. Macai2x blogger pro kerajaan bkn main suka bwk slot tygn drama serupa aljub sbgai selingan2x je. Xdk nilai berita sgt. Hehehe. Yg aku tgk, copy paste Dr blog ke blog sndri. X pandai ulas sendri, suka ikut2x brita org tempel kat muka blog sndri. Xde class lgsung kbykn blogr ni. Blogger ciplak pes pus. Kd? OK lha. Pandai cr bhn Brita wpun ciput tpi guna bhs sndri. Congrat.

    ReplyDelete
  2. Saya suka gambar tin kosong tu. Letak pic kat tinkosong. Lagi wow gitu. Gambar zahid pd tin kosong yg besar

    ReplyDelete
  3. Nak kembalikan ISA kena tunggu lahairnya seorang pemberani menjadi pemimpin..Kalau pemimpin yang ada sekarang ni hai entah lah....

    Pak Mat kampung hulu

    ReplyDelete
  4. buat penat jer polis tangkap....sampai ke AG setahil, buang kes...tiada dakwaan...

    ReplyDelete
  5. Bila kerajaan buat pendakwaan terpilih ke atas orang politik, maka tanggapan rakyat ia hanya pendakwaan bermotifkan politik. Sepatutnya sesiapa yang melakukan kesalahan terus didakwa tak kira samada dia dari parti pembangkang. Dalam hal ini kerajaan kena contohi Singapura di mana ketua pembangkang muflis di saman PM. Di Malaysia,PM kita hanya mampu gelak ketawa dan makan durian. Tun M baru tegur Najib dah kelam kabut panggil semua ke rumah dia untuk minta sokongan. Macamana kalau nak buat undi percaya kat Mat Durian ni.

    ReplyDelete
  6. Inilah hasil kebodohan PM Mat Durian yang memansuhkan ISA. ISA tiada kena mengena dengan politik dan ISA merupakan prevention untuk subversive act. Aku rasa kalau letak Bangla jadi PM lagi baik daripada Mat Durian ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kekeke. Baik2x ko pitnh Najib. Masuk lubg idung dia kang. Kekeke... Mintk2 tghmlm ni dia tido ngigaukan ko, mna tau kn dia kejo ko dgn ISA. Selamat 1 Malaysia. Dgn jasa nko. Hehehe.

      Delete
  7. 2 hr lpas klau x silp, aku tgk dokumentari pasal krisis kelaparan kat tb. Sian beb. Tgk budak2x amerika x cukup mkn. Berlapar krn mk bpk x berduit gara2x masalah Kew di sana. Kat CNI? Sakit hati tgk budak2x bling2x popcorn DLM panggung wyg.

    ReplyDelete
  8. Kalau letak anu-ar dan Guan Eng , Lim kit sial jadi PM pasti ISA di kembalikan dengan guna nama lain , kerana sekarang pun belum jadi PM dah cantas mencantas dalam parti sendiri untuk kekal lama dan mereka bijak dengan main politik manipulasi sukaan cina makan babi dan melayu bahalol yang rasa diri pandai PAS biasa la jadi pak turut . Bukan macam Ah jib goh nak ambil hati cina dan orang muda bahalol yang lebaral habis undangx2 pencegahan di hapuskan , hujung-hujung makan diri balik kalau diri seorang tak pa juga ini menyusahkan orang lain yang mana puak-puak cauvanis makin kurang ajar dan biadap terhadap agama islam dan bangsa melayu.

    ReplyDelete
  9. bro..nak ISA, kena 2/3 bro...Melayu boleh bersatu? dont dream...

    ReplyDelete
  10. Jgn dinafikan kenyataan.Keadilan spt terpilih juga.Kalau org kaya,lambat.Kalau org miskin cepat sahaja jatuhkan hukuman.Keadilan kah ini..?

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...