Thursday, November 20, 2014

Isu Bangla di Cameron Highland..Kenapa Ragu-Ragu..Setakat Mana DO dan Kerajaan Negeri Telus...

Mengenai kebanjiran 30 ribu warga Bangladesh di tanah tinggi Cameron Highlands.

Titah Baginda Sultan Pahang, kenyataan itu bukan sahaja menakutkan rakyat Pahang, malahan baginda turut berdukacita berhubung kenyataan itu.

Baginda bagaimanapun tidak menafikan wujud pendatang asing warga Bangladesh yang diambil bekerja secara tidak sah. Namun jumlah yang digembar gemburkan di dada-dada akhbar SEBELUM INI adalah tidak benar.

"KITA TAK ADA SAMPAI 30 RIBU WARGA BANGLADESH DISINI,INI SEMUA KHABARAN - KHABARAN PALSU.
IN ENGLISH THE NEWS IS VERY DAMAGING.. TO MY RAKYAT. KITA TAK BOLEH CUBA CAKAP TANPA ADA INFORMASI YANG BENAR.
JANGAN CUBA NAK TAKUTKAN RAKYAT SAYA, TERUTAMA SEKALI DI CAMERON HIGHLANDS."

Sehubungan itu, baginda mahu semua pihak perlu mendapatkan maklumat sahih berhubung kenyataan itu daripada pegawai daerah Cameron Highlands, dan agensi-agensi terlibat.
"SAYA BERHARAP KEPADA TUAN - TUAN DAN PUAN - PUAN PERKARA NI KALAU NAK DIBUAT PADA MASA AKAN DATANG BERJUMPA PIHAK YANG BERKUASA.
MACAM DI CAMERON HIGHLANDS DATUK DO SAYA ADA DISINI. WE GIVE U WHATEVER INFORMATION U WANT. WE WILL NOT HIDE FROM U."

Baginda dalam pada itu turut bertitah, akan berbincang dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi mengatasi masalah kebanjiran warga asing di Pahang, terutama di Cameron Highlands.

Baginda sebelum itu ditemui pemberita selepas berkenan mencemar duli ke majlis taklimat bencana banjir dan tanah runtuh di bilik Gerakan Pejabat Daerah dan tanah Cameron Highlands.


Turut hadir, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri DiRaja Adnan Yaakob serta barisan Exco - Exco Kerajaan Negeri serta pegawai - pegawai Kerajaan yang berkaitan.

http://semuthitam80.blogspot.com/2014/11/jangan-takutkan-rakyat-saya-sultan.html

#

Isu pendatang haram bukan isu baru malah ia merupakan ancaman terbesar negara di masa akan datang. Jumlah 30 ribu Bangla di Cameron bukan juga satu jumlah yang tidak manasabah..

Kalau nafikan..berapa jumlah sebenar, kenapa tidak dinyatakan ??

Satu lagi tentang "isu surat kuning" - bukan sesuatu yang mustahil.

Dalam hal ini kenapa statement tidak datang dari Kerajaan Negeri sebaliknya menggunakan suara Sultan ??

Samada 10, 20 atau 30 ribu - ia tetap menakutkan rakyat Pahang dan Pelancong !!!


BELAJARLAH SESUATU SEPERTI DI BAWAH..


Thursday, November 20, 2014
INDONESIA BERANI KARAMKAN KAPAL-KAPAL NELAYAN MALAYSIA ATAS ALASAN JAGA SEMPADAN, IMIGRESEN MALAYSIA PULAK MALU-MALU NAK BANTERAS PATI INDONESIA!!!
Dasar Jokowi untuk menjaga kepentingan negaranya, menyaksikan perintah mengaramkan kapal-kapal nelayan Malaysia yang memasuki perairan negara itu secara haram atau tidak disengajakan, pasti akan menimbulkan kejengkelan memandangkan Malaysia menampungkan belasan juta rakyat Indonesia di serata Malaysia sama ada sebagai pekerja halal atau pun pendatang haram.


Pentadbiran baru Presiden Indonesia merancang untuk mewujudkan pengawal-pengawal laut yang menjaga sempadan negara itu daripada dicerobohi oleh kapal-kapal dari negara jiran, terutama sekali kapal-kapal nelayan.

16 comments:

  1. Ada telor ke do atau pegawai2 lain nak maklumkan pada media apa yg berlaku kat kawasan mereka.inikan mb pun terkinyal2 cuba menafikan apa yg berlaku terang2 depan mata.2 tahun lepas pernah terjadi musibah yg sama.namun tiada apa2 yg dilakukan.makin teruk adalah.akhirnya sultan pahang dijadikan kambing hitam untuk menutup segala kerja2 haram mereka.apa tugas mb sebenarnya.INGATLAH ALLAH MAHA MELIHAT APA YG KITA LAKUKAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 3.38pm, lu jgn. nak MENYAMAQlah! Nampaknya makin galak si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM, yg. mahu MENGHASUT umat Islam/Melayu kita utk. membenci saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Indonesia, selatan Thailand dan Selatan Filipina termasuk BUMIPUTERA Melayu Sulu dsbnya serta pekerja ISLAM Bangladesh dan pelarian ISLAM Rohingya!

      Delete
    2. PEMBETULAN: Oi anon 10.23am, lu jgn. nak MENYAMAQlah! Nampaknya makin galak si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM, yg. mahu MENGHASUT umat Islam/Melayu kita utk. membenci saudara se BUMIPUTERA Islam/Melayu kita dari Indonesia, selatan Thailand dan Selatan Filipina termasuk BUMIPUTERA Melayu Sulu dsbnya serta pekerja ISLAM Bangladesh dan pelarian ISLAM Rohingya!

      Delete
  2. Saya dari Cameron .. Lebih kurang 15k Bangladesh pasti ada .. Saya cuma salahkan KDN dan JIM yang paling banyak skandal dalam kemasukan rakyat asing .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi anon 00.02, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahh?! PI BERAMBOS!

      Delete
    2. PEMBETULAN:

      Oi anon 10.53am lu jg,n. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahh?! PI BERAMBOS!

      Delete
  3. PERKARA POKOK DICAMERON KENAPA DIKAWAL. BUKAN RAKYAT PAHANG SAJE MESTI TAKUT SELURUH NEGARA PUN TAKUT. BANGLA RAMAI, PENEROKAAN HARAM MENJADI2 DAN TANAH RUNTUH KERAP BERLAKU. SIAPA TAK MARAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi si BANGANG, BERIBU PATI CHINA kat P. Pinang tu; lu tak bising pula aaahhh?! PI MAMPOS kat KANDANG DAPBANGKAI/PKRSODOM!

      Delete
  4. Seperti biasa...kerajaan hanya bertindak atas isu..

    ReplyDelete
  5. Ini juga disyaki adalah MO licik si PENGGANAS-PENGGANAS Red Bean si PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan TUAN Barat-ZIONISnya - untuk MENGALIH perhatian dari berpuluh ribu PATI Cina dari PELANCONG China yg. HILANG; serta usaha PENIPUAN disyaki utk. menambah jumlah kaum Cina di negara ini melalui pemberian Mykad milik mereka yang telah meninggal dunia – lihat di . http://sarawakia.blogspot.com/2014/11/orang-cina-tidak-tahu-bahasa-melayu.html, Orang Cina tidak tahu bahasa melayu adalah PATI? , November 19, 2014!

    Sebab itu aku syak sampai BERATUS pelatih PKLN hari tu TAK boleh Bahasa MELAYU/KEBANGSAAN lansung – yg. amat MUSTAHIL kalau rakyat Negara ini; jadi ini amat MENGANCAM KESELAMATAN/KEDAULATAN Negara Islam ini serta umatnya!

    Maka, baik KDN periksa balik kes ini yg. telah SENYAP – dan pastikan pemillik IC tersebut samada betul rakyat Malaysia! Kes ini bukan hanya pd. tanggungjawab Kem. Pendidikan! Malangnya juga sekrg.. polis nak dipastikan semua tahu bahasa INGGERIS - jadi ini juga amat bahaya kalau PATI yg. tak tahu lansung cakap Melayu serta PENYAMAQ boleh jadi polis nanti dgn. IC palsu - dan hanya perlu berbahasa Inggeris! Bahkan aku pernah telefon JPA termasuk PDRM - ada yg. tak fasih Bahasa Melayunya; heran betul aku!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  6. Kluangman.....tolong dedahkan Vip mana yg dapat duit levi pendatang asing. Korang akan terperanjat beruk bila tahu sebab dia bukan dari kastam atau imigresen. Lagi ramai masuk lagi dia suka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksud lu , PENDATANG ASING dari BERATUS RIBU PELANCHONG CHINA yg, hilang tu?! Tanyalah VIP DAPBANGKAI!

      Delete
  7. amboi3.....baru 1 bulan jadi presiden sudah mau ganyang Malaysia......! !...dah tak kenal jiran tetangga yg baik ini..! sombong nya Pak !

    ReplyDelete
  8. Inilah Malaysia
    kalau tak kerana banjir lumpur kali ke 2, undang2 dan akta duduk celah kangkang org2 yg ada kuasa
    Undnag2 di Malaysia ikut selera dan musim.
    Inilah cara Malayu memerintah Malaysia
    Sebab itu Cina tak takut.. Bangla lagi tak takut..

    7-8 juta pendatang asing sudah berada di Malaysia.. PM boleh sibuk berselfi dengn Joko?
    PM dan org2 yg ada kuasa tk fikir kesan jangka panjang dan akibat kepada masa depan negara, sosio budaya, jatidiri, keselamatan, kesihatan... bla2.

    Kita tiada satu pemimpin pun yg betul2 memahami jiwa dan aspirasi rakyat.
    Najib PM paling pembohong dgn retorik.
    Rakyat tidak displin, undang2 jd mainan. Rasuah jd makanan. Pendatang jadi kebiasaan.. negara apakah yg kita warisi ini?

    Isu Cameron Highlands kenapa dibiarkan berpuluh tahun? Undang2 tak berfungsikah? Kalau tak masuk media pun pegawai2 Kerajaan yg berkuasa tu tak melihat dgn mata kah roska habis kecantikan Cameroan yg Allah jadikan sbg nikmat? Tanam Sayur apa sampai tak kira tempat? Botak sana sini.. racun baja rumpai semua berhimpun ke dalam sungai?

    Kebal sgtkah taukeh2 Cina di Malaysia ini sehingga skrg tiada media atau menteir berani ckp ini semua angkara taukeh Cina? Cameron dikuasai oleh Cina2 Bukti yg cukup samseng dan bekas2 anak cucu PKM. Kenapa Bangla yg dijadikan isu utama? Bangla takkan masuk jika Cina Laknatullah ini tak wujudkan kebun2!

    Baiklah kita dijajah semula oleh British supaya semua ikut peraturan?

    SADLY CORRUPTED MALAYSIA!!

    ReplyDelete
  9. kekadang kesian juga dengan do yang terlebih baik ni. nak bertindak, kena berhadapan pulak dengan 'surat kuning'. hari ini arahkan tindakan dibuat, esok lusa dapat pulak surat tukar. adussss...

    ReplyDelete
  10. elok la sultan dah sedar....pasni jgn lagi kacau DO dgn surat kuning...surat biru..tokeh2 cayanunalif sila pi cari makan tempat lain pulak..pahang luas weh..

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...