Google+ Followers

Monday, March 31, 2014

bila anwar nak minta maaf?

mahathir minta maaf kerana tidak berjaya mengubah sikap melayu ketika masih menjadi presiden umno dan perdana menteri?

hishamuddin minta maaf kerana menghunus keris!!! - bermulanya era zaman kegelapan ketua pemuda umno hingga kini...

nik aziz minta maaf kerana meliwat kelantan semasa pentadbirannya - minta maaf ketika sakit dan hilang kuasa di tangan - dah sedar diri.

anwar - bila lagi? atau memang bersih 100%...

najib pula bila...mungkin belum sampai masa lagi, tapi janganlah pula tunggu sampai umno jadi pembangkang selepas pru14.

wan azizah - omega belum dapat dikesan - minta le maaf?

blogger, pengkomen? - banyak dah tabur fitnah...bila nak minta maaf!

musa hitam bercita-cita...

kelabu asap punya si musa hitam ini - tiba2 terjah mahathir dng tuduhannyg balik kena btg hidung sendiri - dicap penipu dan pembohong besar !!!!

musa masih ada peluang lagi untuk betulkan - kata sahaja kata2nya disalah petik oleh wartawan atau dia keliru dng saolan moderator atau mengaku sahaja dia diugut oleh amerika untuk berbohong - musa tak perlu bimbang untuk terus bersandiwara dan berbohong - itu lumrahnya yg mahir selaras dng ijazahnya dalam sains politik.

kenapa rakyat perlu rasa pelik kalau kenyataan musa boleh berputar 360° sedangkan pada hakikatnya raja putar alam malaysia sdg disanjung pengikutnya walaupun berpuluh kali berbohong, partinya terus menang pilihanraya.

keadaan sekarang adalah terbaik untuk musa ditawar atau menawar dirinya sebagai penasihat PKR menggantikan anwar yg bertanding presiden pkr. jika anwar terpaksa ke penjara, musa hitam adalah manusia yg paling terbaik untuk memimpin pembangkang ke putrajaya sekaligus membebaskan anwar.

musa hitam penah menempah nama sebagai bakal perdana menteri dan tidak logik cita2 itu mudah padam bagi seorang politikus.

dan bukankah umno juga sdg mengalu-ngalukan sesiapa shj yg mampu menyelamatkan najib dari terus diserang mahathir dan daim?

Sunday, March 30, 2014

nik ajih minta maaf sebab tiket pas tak jamin masuk syurga.

pemahaman aku, dalam Islam jika kita nak minta maaf, kena sebut siapa pihaknya atau individunya dan nyatakan kesalahan tersebut, dan samada sengaja, berniat atau tidak sengaja atau baru sedar sekarang.

tetapi kalau minta maaf secara am dng harapan dimaafkan secara free, minta maaf lah kemaafan tidak akan diberi secara am kerana takut2 kemaafan itu masih dalam 'strategi politik' sebab kesilapan dan kesalahan nik aziz pd umat Islam bukan 'kecik anak'.

dan jangan pula ingat hanya org pas shj yg boleh minta maaf dan wajib dimaafkan.

bukan shj minta maaf secra terperinci bagi kes2 besar malah perlu taubat atas bongkak dan kesombongannya dlm berhukum.

jika ikhlas - nik aiz bukan mulakan dng minta maaf tetapi mulakan dengan memberi maaf pada kawan dan lawan.

atas kesedaran sejati - tidak ulang lagi keceluparannya dan serulah perpaduan umno dan pas ¿?????????

Saturday, March 29, 2014

anwar 100% bersih

secara terbuka, anwar sudah beberapa kali mempertikaikan keputusan mahkamah dalam hukuman penjara 5 tahun ke atasnya dengan alasan campurtangan dan tekanan kerajaan melalui umno?

SEJAUHMANA KEBENARAN TERSEBUT?

ia begantung sejauh mana kerajaan akan mengambil tinfakan keatasnya dari sudut akta hasutan atau menghina mahkamah.

jika tiada tindakan.
ANWAR BETUL 100% DAN RAKYAT WAJIB MENYOKONGNYA !!!


Friday, March 28, 2014

Azmin ganti anwar sebagai penasihat...

Beberapa blog menyiarkan kekecohan dalam parti PKR semata-mata adanya usaha mengalihkan khalid sebagai mb, khalid mahu bertanding timbalan presiden, diikuti dengan tian chua yg juga berminat untuk posisi yg sama, azmin nak tanding jawatan apa pula? mungkin sesuai ganti anwar sebagai penasihat?

Apapun kekecohan yg berlaku dalam PKR spt yg digemburkan tetapi setakat ini tidaklah sampai calon bidan terjun mereka kalah di kajang, malah menang bergaya, undi melayu dan anak muda bertambah !!!  sudah ramai pemimpin kanan meninggalkan parti itu tetapi pkr tetap kuat atas faktor 'anwar'.

Manakala parti yg berdisiplin, beretika, aman makmur seperti mca dan umno terus merosot.

Umno kena belajar dari kesilapan diri sendiri - mengekalkan najib dan muhyiddin sebagai presiden dan timbalan presiden tanpa pertandingan dng alasan mengelak perpecahan adalah kesilapan besar.
Kini mereka terus berada di situ walaupun prestasi dan pencapaian merosot teruk.

Masa sudah terlewat untuk umno bertindak kecuali siapkan diri jadi pembangkang yg baik selepas PRU14! bukannya satu dosa atau kesalahan untuk umno kembali berjuang dari bawah selepas sesat dihujung jalan.


Thursday, March 27, 2014

komando menyusup..

mampukah komando kita menyusup masuk ke pengkalan tentera asing dan menerbang
pulang pesawat bersama penumpangnya dng selamat ke tanah air?

kita tidak berminat apatah lagi berperang dng sesiapa, sekadar mengambil semula hak kita !

penerbit filem malaysia wajar kreatif untuk menghasilkan filem yg patriotik. gunakan kebebasan berkarya dan mendatangkan untung disamping melahirkan apa yg kita percaya dan yakin.

Wednesday, March 26, 2014

apa tindakan kita terhadap cina bodoh di china

mereka mengunjurkan kempen boikot mas, barang malaysia dan pelancungan ke malaysia.

kita wajar ikut sama, boikot kedai rm2, boikot semua produk cina, boikot atas apa sahaja nama 'cina'

setuju? satu peluru dua-dua kena, dalam dan luar negara !


Tuesday, March 25, 2014

Apakah 26 negara turut menyembunyikan fakta?

Apa kata anda?

Sejauh mana kerajaan menyembunyikan fakta sebenar kehilangan MH370?
Sengaja sembunyikan atas kepentingan politik?
Atas sebab2 keselamatan?
Atas sebab jaga hati negara jiran? - ada teori menyatakan MH tertembak oleh sebuah negara jiran?
Sedang menerima ugutan dan tekanan kuasa besar?

Atau sebenarnya tidak ada apa yg disembunyikan, ia lebih kpd kelemahan kemahiran pengurusan dan komunikasi?

Jika kerajaan menyembunyikan, apakah 26 negara yg turut bersekongkol menyembunyikan fakta sebenar dan sdg berlakon ?Atau mereka "ditipu" juga oleh Malaysia.

Bagaimana pula dng pengumuman Najib berhubung nasib MH370 yg "crash" di lautan hindi...jauh tersasar dari segi logik? Mana bukti konkrik? Mana pengesahan cebisan2 itu datangnya dari MH370 sdg kan itulah yg dicari selama ini? Tiba2 shj pengumuman dibuat berdasarkan hasil kajian "barat" ! Apakah ini skrip negara superman yg terpaksa najib baca!!! Ada "kompromi" sesuatu?

Terbaru: ada negara sudah tarik diri?????

Hakikatnya malaysia makin terkenal dng insiden ini tetapi tidak pula diketahui samada dikenali secara baik atau secara buruk?

Kesannya dalam negara?
Persepsi rakyat, harga barangan dan perkhidmatan akan naik! Banyak saman akan dikeluarkan - semuanya gara2 untuk menampung kos operasi MH370...

Monday, March 24, 2014

cina india kajang kena tapau - politik cina vs politik melayu









MCA kena belajar sesuatu, mengkhianati UMNO dng menyokong DAP secara diam akhirnya makan diri, DAP tetap tidak menyokong calon mca atas nama cina, DAP ada agenda yg lebih besar dng terpaksa menikam MCA !!!


uuuuù
DAP sanggup memperkudakan bangsanya sendiri semata-mata tunduk kepada desakan 
Anwar untuk menangkan Azizah. bukankah jika Azizah tewas, calon PM menjafi terbuka dan DAP lebih berpotensi untuk calonkan Melayu DAP nya sebagai PM?
DAPIG DIPERKUDAKAN ANWAR
n


YANG MENANG TETAP MELAYU !!!!!  
lim kit siang yg kubur sudah panggil tidaklah sebijak manapun..... dia mudah jinak dimasukkan kandang oleh anwar, kasihan sungguh bapa si lim guan eng ini.




.......

SEDIKIT KOMEN TENTANG MH370

HILANG SEHARI SELEPAS ANWAR DIJATUHKAN HUKUMAN
JUMPA SEHARI SELEPAS *ANWAR MENANG DI KAJANG
KEBETULAN... !!! BETUL SUNGGUH.

Sunday, March 23, 2014

nota pendek untuk umno


sebelum najib umumkan postmortem yg akan dibuat berhubung kekalahan calon mca di kajang, aku bantu dng sedikit info

undi melayu kpd pkr bertambah
undi org muda kpd pkr juga turut bertambah
pkr menang di beberapa saluran undi melayu - tidak berlaku sebelum ini
blog sokong umno syok sendiri - ulang cetak isu basi aljuburi

ini lebih pening dari kehilangan mh370 kerana umno akan hilang semuanya dalam tempoh 4 tahun lagi...

ikutlah jejak paklah...

melayu tolak najib.

tahniah kpd pengundi kajang yg menolak calon mca, bukan bererti aku sokong pembangkang tetapi aku lebih suka parti yg berorintasikan gunting dalam lipatan tewas, mereka lebih merbaya dari dap, lebih dap dari dap.

janji mereka untuk tidak menerima jawatan kabinet dan kerajaan adalah hipokrik apabila mengubah pendirian - parti tauke takkan mampu 'telan air lior' shj. mereka tidak menghormati maruah parti mereka di kalangan orang cina sekadar mengejar pangkat dan jawatan. mereka tidak ada kesabaran untuk mendapatkan semula kepercayaan drpd masyarakat cina. mca sudah hilang keistimewaan !!!

the star anjing peliharaan mca dibiar bebas memburukkan kerajaan, melayu, Islam - inikah yg umno anggap kawan setia? Dalam diam mereka sokong DAP!

kekalahan ini juga memberi satu pengajaran kpd umno bahawa nasib mereka juga akan sama jika berdepan dengan PAS, dan mungkin akan hilang segala-galanya di pru14.

umno kena ingat - pembangkang tidak turun dengan kekuatan 100% di kajang kerana pas boikot secra diam dan terdapat perbalahan dalam kem pkr sendiri malah calonnya pun, bidan terjun - itupun mereka masih mampu menang.

melayu masih tolak najib !
cina tolak najib dulu, sekarang dan selamanya - itupun kalau sedar diri. UMNO kena balik kepada Islam menggantikan PAS yg sudah dihanyutkan.

Tulisan ini dibuat berdasarkan sumber tidak rasmi, bn tewas.

-KU WONG-

Saturday, March 22, 2014

IKLAN: MANTAPBRO - BANTU MEREKA YANG MEMERLUKAN

JIKA ANDA SEORANG LEADER NETWORKING YANG SERIUS DAN FULLTIME - KAMI TAWARKAN POSISI TERSEDIA YANG STRATEGIK - HUBUNGI 0139645599

Produk berasaskan herba 100% dengan Swiss Formula - selamat dan berkesan.

Cara Penggunaan: 2 hari - 1 sachet/paket.
Dikemam bawah lidah sehingga larut.
Diikuti dengan 2 gelas air suam panas.

Harga:
1 kotak mengandungi 9 sachet/paket
RM150.00
Selepas penggunaan 3 sachet - jika tiada kesan wang anda akan dikembalikan.



 
10 Kelebihan selepas pengambilan MANTAPBRO AURAWAVE2U

1.  Membantu kaum lelaki memiliki diameter saiz zakar yang besar dan panjang serta keupayaan seks yang kuat

2.  Menggalakkan pembesaran sekali ganda organ seks lelaki

3.  Memberikan badan lelaki lebih kuat, sihat dan bertenaga

4.  Dapat merawat mati pucuk (ED), ejakulasi pra-matang (PE) dan disfungsi seksual lelaki

5.  Mengimbangkan hormon tubuh manusia dan menggalakkan rembesan hormon lelaki (testosteron)

6.  Menggalakkan peredaran darah serta mencegah penyakit cardiovaskular

7.  Merawat hiperplasia prostatik benigna (BPH) dan kerap membuang air kecil pada waktu malam

8.  Meningkatkan sistem imunisasi badan

9.  Memperbaiki masalah keletihan dan kebimbangan

10.Menguatkan daya ingatan walaupun telah lanjut usia





HUBUNGI 

JOHOR - 0197607739 / 0137309211
PAHANG - 0139092070 / 0196058085
KELANTAN - 0169222783 / 0199657735
KUALA LUMPUR - 0196335119
ALOR SETAR - 0195070040
SUNGAI PETANI - 0194337755 / 0124963069
TAIPING - 0125051047
MELAKA - 0162464343
SARAWAK - 0109702722



SYARIKAT BARU BEROPERASI 3 BULAN DAN MASIH MEMERLUKAN PENGEDAR SELURUH NEGARA. PENDAPATAN DIJAMIN LUMAYAN DENGAN CARA BANTU MEREKA YANG MEMERLUKAN !!!!

Friday, March 21, 2014

perhimpunan di stadium kajang: apa jawapan ustaz azhar?

nak tanya ostat:

apa hukum dengar ceramah bontot, fitnah tanpa bukti, bergaul jantan betina di stadium kajang sedangkan ada pilihan ke putrajaya, Selawat Perdana?

ustaz boleh rujuk mursyidul nik ajih, kalau ragu2...

ustaz bollywood juga wajar menghebahkan kekagumannya manusia berkumpul paling ramai dalam sejarah Malaysia di majlis ilmu.

pembangkang tewas di kajang - angan mat jenin umno

hidup atau mati, menang atau kalah prk kajang adalah sesuatu yg sangat penting untuk
masa depan pkr, pembangkang dan anwar sendiri.

jika tewas - proses penghantaran anwar ke sungai buluh akan jadi lebih cepat dan mudah?

apakah anwar sentiasa tidak putus asa untuk mencari satu 'perundingan' walaupun terpaksa membayarnya dng kos yg tinggi dan orang lain terkorban demi dirinya?

anwar sewajarnya tunjuk berani dan tidak sabar ke penjara jika dia 'benar' kerana rakyat akan sentiasa di belakangnya...apakah anwar sudah hilang keyakinan reformasi??????

Lebih elok anwar masuk ke penjara terlebih dahulu bagi memastikan reformasi 2.0 akan lebih berjaya....tanpa anwar ke penjara, slogan memperjuangkan keadilan untuknya sudah tentu hambar.

kezaliman ke atas rakyat sangat sedikit malah bagaimana mungkin brim dianggap zalim???

jika tewas - khalid semakin berkuasa dan harapannya untuk menang timbalan presiden sangat cerah malah mungkin bertanding presiden bukan suatu yg mustahil.
ada kemungkinan azmin bertanding presiden mengelak bertemu khalid dng meletakan tian chua utk bertanding timbalan.

sesuatu yg mungkin tidak pernah berlaku sebelum ini ialah apabila wan azizah dan nurul izzah yg turun berkempen telah dimaki dan dipanggil haramjadah oleh pengundi kajang.

satu cabaran untuk anwar yg sering mengaku lebih cerdik dari najib untuk kekal menang di prk kajang jika benar partinya bukan haramjadah atau mahu terus kekal dng gelaran tersebut!!!!!!

jangan sampai dia sendiri terkena!

Thursday, March 20, 2014

??? sikap pembangkang tidak dilayan

Pembangkang tidak dijemput di taklimat kehilangan pesawat mh370 mendatangkan keaiban sangat besar, mungkin mereka bukanlah golongan yg layak dipanggil kerana sikap mereka sendiri, mempolitikan semua perkara, kaki putar belit, pendusta dan setiap yg keluar dari mulut mereka lebih busuk dari longkang tersumbat?

sesuatu yg lebih tepat - mereka sendiri tidak pernah meminta diberi taklimat?

begitu juga ada suara pecacai pembangkang yg mempersoalkan kenapa malaysia tidak mengambil sikap seperti australia yg menggunakan parlimen untuk membuat pengumuman. sekali lagi berbalik kepada sikap pembangkang?

Tentunya dalam kesukaran mencari mh370 yg hilang serta suasana sedih di kalangan waris dan keluarga penumpang dan krew kita tidak mahu menyaksi beruk dan sarkas di dalam parlimen menunjukkan sikap tiga suku mereka?


betul ke nohong?

teruskan harapan dan doa...

apapun permainan dunia ke atas malaysia berhubung kehilangan mh370, kita berharap satu titik noktah dapat dicapai dng segera.

apa jua persaolan dan pertikaian, biarlah dijawab kemudian.

kesimpulan juga perlu memakan masa.

Pasti ada rahmatnya.... kebenaran tetap muncul.

Wednesday, March 19, 2014

mh370 - antara pembohongan dan harapan

radar tentera setiap negara berfungsi termasuk radar negara jiran cuma mereka tidak memberi kerjasama sepenuhnya atas alasan tidak diminta oleh malaysia?

dan malaysia sendiri seperti kenyataan hishamuddin baharu sahaja telefon atau baharu saja minta - menunjukkan satu kelemahan yg sangat ketara.

begitu juga penafian yg dibuat oleh hishamuddin semata-mata atas kepercayaan kpd negara berkaitan apa shj yg dimaklumkan oleh negara tersebut termasuk di pengkalan amerika diego garcia - nyata kerja-kerja pencarian di mana2 negara tidak boleh diakukan oleh pihak luar kerana tidak ada negara yg akan benarkan kawasan mereka dimasuki atas alasan keselamatan - malaysia kena telan dan terima bulat-bulat apa juga makluman yg diberi.

contoh: jika kapalterbang tersebut berada di thailand tetapi negara tersebut menafikan - apa yg malaysia boleh buat?

pencarian terbuka banyak dilakukan di lautan dng harapan ianya terhempas ke laut? jika disembunyikan - mana mungkin di lautan - sampai kiamat pun takkan jumpa - usaha sia2.

adalah sukar untuk mempercayai peralatan amerika tidak dapat mengesannya!

adalah sukar dipercayai amerika jadi polis baik sekarang ni !

adalah sukar mempercayai amerika boleh sabar kehilangan warganegaranya tanpa menunding jari kpd pengganas atau alqaeda.

bab campurtangan, ambil kesempatan, ugut dan tekanan, merancang dan memperbodohkan dunia - itu kerja no. 1 amerika, israel dan s...

Tuesday, March 18, 2014

doa buat rosmah, azizah...

Ya Allah Ya Tuhanku aku memohon doa kepadaMu, Engkau berilah petunjuk dan hidayah, keinsafan dan jalan ketaubatan kepada wan azizah binti wan ismail, rosmah binti mansor, anwar bin ibrahim dan najib bin razak untuk mereka kembali kepada kitabMu dan sunnah RasulMu dalam kepentingan negara.

Perkenankan doa hambaMu ni YaAllah, amin Ya Rabbul'alamin.

antara azizah dan anwar, betul ke jijah yg lebih kemaruk?

satu dunia, semua planet malah cacing di dalam tanah pun tahu anwar memang kemaruk piang nak jadi pm - segala usaha telah
dilakukannya kecuali jual 'mak bapak'
siapa pendorongnya?

yang selama ini ramai merasa simpati, kononya dia setia, kononnya dia ditindas, kononnya jadi boneka, tetapi siapa tahu dia lah yg sebenarnya lebih kemaruk dari anwar, dia pun nak title mcm rosmah juga?

now, sdg merengek kat kajang...
DApig yg panik jika anwar ke sungai buluh dan sangat bimbang PAS akan mengetuai melayu dalam pembangkang - seluruh pengundi cina dikajang diarah mati hidup balik mesti sokong wan azizah

Monday, March 17, 2014

11/9 versi baru...

11 hari pencarian atau 11 hari dunia diperbodohkan oleh beberapa orang dan pihak  yg mengetahui cerita dan kedudukan sebenar.

kepada penipu, pembohong dan yg terlibat menghilangkan mh370 agaknya apa ucapan dan doa yg sesuai untuk mereka????

kita kehilangan sesuatu yg lebih bernilai dari mh370

perbezaan fahaman politik sudah melampaui batas walaupun negara dilanda masalah - pemimpin politik yg mengaku sejati gagal menunjukkan jati diri malah menunjukkan belang dan kurap mereka, nanah dan busuk hati.
pemimpin pembangkang khususnya secara membabi buta menyalahkvan kerajaan dalam semua perkara dalam ketika pemimpin bertungkus lumus cuba mencari jawapan pasti berhubung kehilangan terancang (?) mh370.

jika mungkin pun dirampas atau mungkin pilot terlibat mampu terbang jauh tetapi tidak mungkin keseorangan. Dalang utama dan besar pasti bukan di dalam kapaltetbang itu.

Tanpa apa2 tuntutan sudah pasti dalang tersebut berada di kalangan kita? dalam atau luar negara!

kecuali ia terbenam di dasar laut, kegagalan amerika mengesan bagai satu hipokrik dan sandiwara?

begitu juga cubaan melibatkan anwar secara persepsi akan hanya memburukkan diri sendiri jika tiada bukti. anwar pernah dituduh terlibat dng serangan lahad datu..sampai sekarang, semua itu hanya omong tin kosong pecacai umno.

kesimpulannya: menyusahkan rakyat politik punya pasal.

radar america haprak...

radar america yg canggeh belum dapat mengesan mh370 adalah sesuatu yg tak masuk akal.

jika ia logik bererti tikar do re mi sama tarafnya dng peralatan america.

jadi kenapa perlu membezakan ketawa kita?

Sunday, March 16, 2014

tolong siasat ceo MAS juga?

pada saolan wartawan - berapa jumlah kapasiti minyak yg diisi oleh mh370 pada hari tersebut memungkinkan sejauh mana atau selama mana dia boleh terbang?
kenapa dia ahmad jauhari tidak menjawab dng tepat kerana setiap pengisian minyak sudah pasti ada rekod yg tepat? kenapa hanya anggaran, agak2 dan tergagap-gagap?
rekod itu juga boleh membantu ketepatan di mana pesawat itu mendarat selepas berpusing balik!
apakah pesawat itu membuat tambahan pengisian minyak di udara?

bukankah dia org yg sama pada peringkat awal memberi sttement mengelirukan 4@5 org penumpang yg tidak menaiki pesawat????

wajar ke bomoh mh370 didakwa?

tidak wajar! fokus kpd pencarian...

dakwa kerana negara malu? ramai yg memalukan negara malah memburukkan...apa tindakan? pilih bulu?

terlalu banyak dalang yg berkeliaran termasuk dlm isu kehilangan mh370 tetapi masih bebas.

kebebasan haknya wajar dihormati walaupun kita tidak setuju atas caranya...niat membantunya lebih mulia dari yg mengutuk dan mempersenda kehilangan mh370, mungkin dianggap kolot tetapi bagaimana pula yg canggeh pun sampai sekarang masih tak dapat dikesan???

jawapan balasnya untuk menampar mcm menampar buaya sangat tepat kpd org yg sarankan dia ditangkap...dan cabaran letak jawatan tak terjawab...

dalam masa yg sama, azizah menuduh dan mempersenda kerajaan malaysia menggunakan bomoh tikar sebagai memalukan tetapi tidak pula dia sedar dan insaf anwar panjat jantan lebih memalukan lagi !

Saturday, March 15, 2014

siapa perampas mh370 ?

apakah ada kebenaran kerajaan menyembunyikan sesuatu di atas kehilangan mh370 yg disembunyikan?

kerajaan malaysia sedang menerima tekanan? pasti !
tekanan dari negara yg rakyatnya turut hilang dan tekanan dari 'perampas' yg masih menyembunyikan identiti dari awam.

jika ia dikaitkan dengan masa depan seseorang atau beberapa orang dengan masa depan ratusan orang - mana satu yg akan jadi pilihan kerajaan?

9/11 berulang kembali dng versi baru tetapi tetap dilakukan oleh pelakon yg sama dan agensi yg sama?

yang kita tidak ada adalah perisik Islam dan atas itu, akhirnya dunia akur terima apa shj skrip yang akan dihidangkan kemudian oleh mereka yg berkuasa dan rata2nya agenda mereka ialah anti-Islam dlm missi lemahkan negara Islam dan kini Malaysia tidak terkecuali dari sasaran.

apakah agenda melemahkan negara Islam seperti Malaysia di ambil kesempatan oleh individu untuk kepentingan dirinya???

pencarian juga sdg menghala ke khazastan...bukankahh itu berkemungkinan juga ke monggolia?

apakah ini pertikaian peribadi hingga mengheret negara?

hishammudin menggagalkan najib

apakah anda berpendapat kelemahan pengurusan dan komunikasi yg dipamerkan hishammudin atas kepercayaan najib dlm krisis kehilangan mh370 menggambarkan keduanya sudah tidak layak meneruskan kepimpinan negara - jika anda berpendapat ya - ia bukan satu pendapat sendirian - ia juga kini menjadi pendapat sebahagian dari dunia?

apakah mungkin bergu muhyiddin dan zahed wajar mengambilalih bagi meneruskan kepercayaan rakyat dan dunia?

Thursday, March 13, 2014

Kehilangan mh370 - malaysia ramai pakar...

Bangkai mh370 sudah ditemui tetapi malaysia tidak umumkan kerana mendapat tekanan dan pertelingkahan dua atau tiga kuasa besar? - begitulah antara yg kita dengar tanpa sebarang bukti akibat persepsi umum yg menyatakan malaysia menymbunyikan beberapa fakta dan tidak telus?

Ada juga teori - mh370 tidak sengaja ditembak oleh vietnam ketika vietnam sedang mensasarkan peluru berpandu itu kpd sebuah jet kecil milik tentera yg tidak diketahui yg sdg mengekori mh370 ketika di ruang udara vietnam? Mh370 terbakar, terhempas di paya dan hutan tebal vietnam...

Logiknya dikaitkan dikaitkan dng sikap dingin vietnam dlm pencarian dan ramalan bomoh indonesia yg berketepatan?

Tidak kurang yg merasakan mh370 telah diarah untuk mendarat di satu kawasan dan dijadikan tawanan?

Ada juga yg merasakan mh370 kini berada di Rusia kerana setakat ini Rusia terus membisu dalam isu kehilangan mh370?

Mungkin juga sudah berada di Monggolia?

Yang nyata, di Malaysia, kita bukan shj ramai bomoh bodoh tetapi ribuan pakar ramalan? mereka berada di mana shj.

Mana pula sumber yg mereka dapat? - sudah tentu mereka dapat dari mulut pemandu teksi, atau mulut drebar menteri atau dari drebar ambulan yg juga merupakan pakar rujuk yg boleh dipercayai yg berforum di kedai mamak???!!!

Bukankah kita juga sebahagian dari pakar itu????

Teori yg cuba kaitkan dng anwar ibrahim dan najib - bersepah sepah!!!!!!!!!!!

Wednesday, March 12, 2014

semua pekerja vietnam wajar dihantar balik...

kerajaan wajar menghantar balik semua pekerja vietnam berdasarkan sikap dan cara kerajaan vietnam yg tidak telus dan membantu dalam insiden mh370?

siapa di belakang vietnam ?

jom kita doakan nik aziz yg muflis

nik aziz yg dipencenkan menteri besar kelantan minta pas adakan segera solat hajat untuk anwar.

apakah nik aziz di penghujung usianya sudah muflis idea untuk sumbangkan sesuatu yg lebih besar kpd negara selain dari fokus kpd individu basi.

nik aziz tidak utamakan pembelaan ke atas hadi?

Tuesday, March 11, 2014

ini masa yg sesuai untuk memburukan Malaysia

serangan memburukkan kakitangan MAS dan kerajaan sudah pun bermula behubung kehilangan MH370 - pelbagai cerita, tuduhan dan 1001 persepsi buruk, lemah sdg dibuat oleh media dan kumpulan serta individu terutama dari luar negara. tidak lama lagi segelintir dari negara jiran akan bersekongkol !

inilah masanya menghuruharakan malaysia supaya menjafi sebahagian negara yang bermasalah, berpecahbelah dan membolehkan mereka menghulur 'bantuan' atas nama keamanan dan keadilan.

sudah pasti ada bangsat2 dlm negara akan jadi talibarut mereka.

Sunday, March 9, 2014

Kehilangan - apa ada agenda tersembunyi?

Kehilangan MH370 yang masih menjadi misteri kini menjadi satu peluang terbuka kpd pihak negara asing untuk turut campurtangan dalam ertikata "membantu" dan memasuki beberapa akses keselamatan negara ???

Apa agenda sebenarnya? Grand masterplan? Termasuk memburuk-burukkan Malaysia !!!

Tuesday, March 4, 2014

jerebu akan ditukar jadi salji kalau saya jadi PM



Betul ke umno tolong orang Melayu sahaja?

Saturday, March 1, 2014

anwar sedang dinyahkan kawan...

saat dan ketika ini adalah masa yg paling sesuai untuk menyahkan kuasa dan pengaruh berlebihan anwar ibrahim untuk dap menjadi dominan mutlak pakatan pembangkang:

1. anwar kalah dun kajang dengan pengundi cina berpaling tadah atas peranan isrimewa dap - kemenangan wajar diberi kpd calon mca - mengurangkan pengaruh melayu dan pkr dalam dun selangor dan tetap mengekalkan kepentingan cina dalam dun selangor.

2. kemenangan khalid sebagai timbalan preiden mengalahkan azmin . kekasih anwar - sekaligus menggugat anwar yg akan hilang sokongan kuat.

Dijangka anwar terpaksa membuat pengumumam terbuka menyokong azmin dan menggunakan kebijaksanannya untuk memastikan azmin menang - kekalahan azmin adalah satu kedudukan merbahaya kpd anwar atas hubungan rapatnya dng azmin dari perkongsian semua maklumat a-z anwar.

umno sudah tentu menyokong samada 'azmin' atau 'khalid' untuk memberi tekanan kpd anwar?

3. pakatan pembangkang perlu mencari jurucakap baru yg lebih bersih dan sewajarnya dap akan mengambil peranan ini bagi memastikan perjuangan dan kepentingan pengundi cina dipenuhi semaksimanya dengan memberi tekanan kpd umno untuk melaksanakannya samada peranan luar dari dap atau peranan dalam dari mca.