Google+ Followers

Thursday, July 31, 2014

Si Tong Ngong Berpandir...

Di hari dan bulan yang baik ini kita sarankan Anwar dan Hadi saling bermaaf-maafan di atas tindakan bodoh masing-masing lebih-lebih lagi melibatkan kesan kepentingan politik  matlamat merampas Putrajaya mungkin gagal jika tidak dibendung sekarang.

Adalah tidak sesuai sekadar jawatan MB menjadi punca keretakan sedangkan jika mahu bergasak pun biarlah jawatan itu berbaloi. Lagipun dengan perkembangan terbaru harapan Anwar untuk menjadi PM semakin kabur dan ini membuka peluang sepenuhnya kepada Hadi kecuali DAP meletakan calon Melayu sebagai boneka PM.


Le me put it another way. PKR is the driver and DAP the co-pilot. PAS is merely a passenger. So if PAS does not like the direction Pakatan Rakyat is going then just get off the bus.

As Anwar Ibrahim said, Pakatan Rakyat works on consensus. And if PKR and DAP vote one way but PAS votes the other way then no consensus can be reached. A consensus means all three must vote in concert. Hence to be able to reach this consensus PAS must vote according to how PKR and DAP wishes them to vote. If not then PAS will not be seen as a team player and therefore might as well get out of Pakatan Rakyat.

- Malaysia Today


Kebocoran whatsaap Dr Zuhdi bukanlah perkara pokok dan boleh dilupakan kerana Dr Zuhdi sendiri tidak terdiri dari kumpulan yang mahu PAS keluar dari Pakatan, lebih kepada salah taipan dan ditafsirkan berdasarkan cebisan print screen sedangkan jika dibuat kajian keseluruhannya langsung tidak membayangkan apa-apa rancangan tersebut.

Ugutan dan amaran keras pemimpin kanan DAP dan PKR kepada PAS  lebih kepada nasihat dalaman dan saling mengingati sebagai amalan sihat dan kesuburan budaya demokrasi yang telah lama mereka amalkan. 

Dan paling penting, ini hanya merupakan perselisihan pendapat yang biasa kerana salah
komunikasi tetapi telah dipetik digembar gemburkan oleh perkakas umno dan utusan malaysia yang memang merancang untuk merosakkan reputasi pakatan dan Anwar.(?)

Langkah yang paling tepat ialah Anwar wajar saman sesiapa sahaja yang mengulang saolan kenapa Khalid Ibrahim perlu ditukar dengan wan azizah.

Kesimpulannya - Anwar dizalimi.

Wednesday, July 30, 2014

Siapa Anwar utk berbohong dan membuat keputusan bagi pihak Majlis Tertinggi PAS?

Begitu banyak kenyataan-kenyataan pemimpin kanan pkr dan dap telah dikeluarkan dengan majoriti mengkritik keras, mengugut dan sudah mula mengungkit dan memburukan hadi dan pas sedangkan tarikh penentuan sebenar 10hb ogos sudah diketahui umum.

Kesilapan awal yg dibuat oleh anwar menyatakan pas bersetuju tidak ditonjolkan sebaliknya kenyataan umum hadi dipersoalkan......?
pembohongan dan rasa tidak hormat  anwar ditutup, jawapan pembetulan hadi dipertikai?

PAS hanya bersetuju membawa cadangan PKR menggantikan Khalid dengan Wan Azizah ke Mesyuarat Tertinggi PAS pada 10hb Ogos untuk diperbincangkan...

Siapa anwar untuk membuat keputusan bagi pihak Majlis Tertinggi PAS? Kenapa pula ada yg pertikaikan pendirian awal Hadi selaku dan selayaknya dia seorang Presiden!!!

Kenapa Anwar perlu berbohong? tidak boleh bersabar sehingga 10hb? Kenapa terburu-buru? Apa yg Anwar bimbang dan takut dengan "masa" ... dan sekarang siapa yg kerugian dan buang masa?

Hari ini ramai yg membuat analisa PAS akan lemah jika menarik dari atau tersingkir dari pakatan... Apakah pkr dan dap akan kekal kuat, bertambah kuat jika PAS keluar? Jika mereka juga akan jadi lemah kenapa selama ini mereka tidak menunjukkan rasa hormat kpd PAS?

Pembocoran whatsapp dr zuhdi bukan sesuatu yg pelik..pemikiran yg lebih dasyat sentiasa ada pada DAP dan Anwar, cuma masa belum sesuai untuk didedahkan. Bukan setakat soal kerjasama di kalangan pembangkang tetapi menyentuh tentang keselamatan dan kemajuan negara!!!

Sudah ada suara meminta mesyuarat Majlis Tertinggi PAS disegerakan? Disegerakan untuk siapa? Kenapa masih nak gelojoh...

Missi Bersihkan Nama di Belanda

kata orang:

Jika anda seorang ahli politik khususnya pemimpin yang sudah begitu banyak terpalit kekototoran luar dan dalam dan ada yang sudah teruk sangat sehingga terpaksa berundur atau letak jawatan maka satu-satunya peluang untuk menyelamatkan diri atau membersihkan nama ialah dengan melawat Holland sekarang.

lepastu:

Buy cheese. Visit the Tulip farms (its summer now) Go down to the canals. Buy a souvenir windmill. Go shopping - Syed Akhbar Ali / Outsyed The Box





Tuesday, July 29, 2014

Orang Melayu Tidak Lagi Memerlukan UMNO...# PASTI

Kemenangan masih kekal untuk UMNO di PRU13 seketika kerana Melayu menolak dua perkara:
1- Anwar Ibrahim sebagai PM dan
2- DAP mendominan

Jika dua perkara ini dapat diurus dan diselesaikan oleh mana-mana pihak termasuk DAP, jika hari ini selesai esok juga UMNO akan dibungkuskan !!!

Sudah pasti orang cina hatta MCA juga sudah lama menolak UMNO - tidak ada keistimewaannya lagi UMNO di kacamata rakyat malaysia dan dunia jika melayu dan islam pun menolak umno.

DAP dipandang tinggi oleh musuh dan kawan bukan kerana orang melayu suka atau tidak tetapi kerana 79% orang cina sokong DAP di PRU13





#Kata-kata itu tidak perlu datang dari mana-mana pemimpin... memadai ianya datang dari setiap suara hati orang Melayu...
##Isu MB Selangor dan kebocoran whatsaap dr zuhdi serta sikap ugutan DAP mewajarkan PAS mengambil peluang keluar dari pakatan haram dan sekaligus mengambilalih peranan umno yang gagal memimpin Islam dan melayu.


Siapa Dalang Dalam PAS lebih mudah dikenalpasti - kena dibersihkan

Sesuatu yg menarik dalam isu penggantian MB Selangor dari Khalid kepada Wan Azizah ialah secara terbuka tidak ada percanggahan pendapat di kalangan pemimpin PKR itu sendiri, solid di belakang Anwar, begitu pemimpin2 DAP yg terus menyokong Anwar - secara senada mereka juga melahirkan kebimbangan atas pendirian awal Hadi dan seterusnya mengutuk dengan keras akan niat PAS Selangor untuk bekerjasama dengan UMNO merampas kuasa pentadbiran negeri dengan mengekalkan khalid sebagai MB.

Berbeza di kalangan pemimpin PAS, terdapat dua suara yg jelas iaitu satu menyokong Hadi dan satu lagi menafi secara lembut dng merujuk  itu adalah hanya pandangan peribadi Hadi.

Petanda awal pemimpin PAS mudah dipengaruhi dan Presiden tidak lagi dihormati. Apakah benar pandangan mursyidul am tibai hadi awang hanya kucing kurap pada anwar?

Apakah whatsapp dr zuhdi sengaja dibocorkan untuk memaksa hadi berpusing 360 darjah untuk kembali menyokong anwar sekaligus menyelamat dan menutup maruah partinya drp mempunyai niat untuk bekerjasama dengan umno?

Kalau ini berlaku, nyatalah lim guan eng super tokong !!!

Monday, July 28, 2014

Next..apa yg anwar masih tak puas hati..

Rabu - pemimpin tertinggi pkr mengunjungi nik aziz
Khamis - Anwar hubungi Hadi
Jumaat - Mesyuarat Tertinggi Pakatan Haram
Sabtu - Mesyuarat sebulat suara bersetuju Khalid diganti
Ahad - Khalid akur
Isnin - Khalid mengadap Sultan
Selasa - Wan Azizah diperkenan Sultan sebagai MB baru
Rabu - Wan Azixah angkat sumpah..

so what? apa lagi... Lepas ni anwar nak merengek apa pula, apa lagi anwar mahu?

Jika pun kronologi itu berlaku dengan sempurna, ia bukanlah sesuatu yg menghairankan, bukan satu penyelesaian pun malah terlalu jauh untuk si anwar bersyukur dan berpuashati. Di kepalanya, dihatinya masih banyak bersarang....
Anwar yg diburu penjara sg buluh akan terus memburu dan mengejar apa shj di hadapannya untuk dilihat dirinya sangat relevan untuk diselamatkan, tanpanya seolah malaysia akan musnah di tangan umno.

Lebih penting apa yg berlaku secara dalaman antara mereka tidakpun membantu untuk umno kuat atau lemah kecuali umno selangor dan pusat sendiri kena berusaha menunjukkan kekuatan.

Samada khalid kekal MB atau tidak...yg percaya najib patut berundur tetap berpendirian yg sama. Yang liberal tetap menyokong najib.

Samada Khalid MB atau tidak...perjalanan masa sekadar menunjukkan Melayu dan Islam terus dilanda kerugian kerana kegampangan Melayu sekadar samseng sesama sendiri.

Hospital Sakit Jiwa Untuk Orang Cina

sudah sampai masanya kerajaan menubuhkan hospital khas untuk pesakit jiwa yg majoritinya sedang melanda kaum cina khususnya yg terlalu taksub dengan perkauman yg dibawa oleh parti anak beranak lim kit siang. Hanya 21% kaum cina shj yg dikenalpasti tidak terjangkit selebihnya ada yg tahap serius.

golongan ini mudah dikenalpasti - apa shj kelebihan dan kepentingan Melayu - hasad dengki mereka memuncak dengan sawan gila babi meracau dlm fb, twitter...

apa sahaja Islam - hati busuk mereka mudah tersentuh dan mula meronta meracau ketakutan kerana yg ada dalam badan mereka semuanya benda kotor, tempat syaitan bertempek.


Satu lagi faktor besar mempengaruhi sikap tiada toleransi, sikap busuk hati, sikap lupa asal diri dari pendatang larian (bangsat), sikap perasan pandai adalah kerana didikan sekolah jenis kebangsaan yg tidak mengajar toleransi bermasyarakat seperti kedapatan dlm perlembagaan.

hospital sakit jiwa ini boleh juga diperluaskan kepada kaum2 lain atau anutan ugama lain jika sama penyakit sesuai dengan konsep 1malaysia.

sesiapa yg masuk di sini sewajarnya hilang hak mengundi, hilang kerakyatan - formula sesuai untuk penyakit tidak berulang.

Sunday, July 27, 2014

Barang Khalid masih elok...

Khalid umpama barang yang belum rosak, sedap pakai, kenapa mahu ditukar baru.
Barang yang masih sah laku, sah pakai, belum xpired, tentulah molek terus digunakan...
jika pengilang mahu tarik balik dari pasaran atas hak pengeluar..apa sebab dan masalahnya? bukankah pengguna juga mempunyai hak membuat pemilihan...

Pengguna juga berhak untuk melihat kualiti penggantian, tarikh luput, baru atau 2nd hand, HORN MASIH OK? SPRING MASIH OK? BUMPER JATUH KE TIDAK? ALIGNMENT?

semua kena ambik kira, tak boleh main borong, tangkap muat je...

Saturday, July 26, 2014

Semoga Dr Mahathir double joy Aidilfitri..sumbangannya berterusan

Dalam apa saja perjuangan yg sedang dibuat dan di mana perjuangan itu dibuat asalkan ianya benar dan betul, Aidilfitri adalah untuk mereka.

Antaranya....
Buat umat Muhammad yg sempurna puasa Ramadhannya..
Buat Najib yg bertungkus lumus mentadbir negara.
Buat Khalid Ibrahim yg mempertahankan kedudukan dari serangan partinya sendiri.
Buat Hadi Awang yg mengembalikan maruah partinya dari berterusan dipergunakan untuk perjuangan peribadi manusia lain.
Buat DYMM Di Pertuan Agong kerana perkenan Baginda melawat mangsa nahas MH17
Buat semua keluarga Islam yg redha dan sabar dalam tragedi MH370 dan MH17
Buat Petugas di Ukraine dan Belanda.
Buat Utusan Malaysia kekal benteng Islam dan Melayu.
Buat UMNO - bukan pada semua pemimpinnya

Bagi Dr. Mahathir,  prihatin dan simpatinya ke atas rakyat palestine berganda berbaloi di Aidilfitri ini kerana suaranya terhadap kekejaman Israel masih terus bergema di seluruh pelusuk dunia...kegentaran dari mereka ketara apabila FB menyekat laluan terus pengguna ke laman web che.det.

Dr Mahathir membuktikan keberkesanan bukan semestinya menggunakan senjata atau mengenakan kezaliman, bukan ketika berjawatan atau berkuasa..keberkesanan ada jika berada di landasan yang betul pada setiap masa dan di mana sahaja. Dr Mahathir kekal mengkritik kuasa barat tentang ketidakadilan mereka terutama terhadap orang dan negara Islam.

Kita tidak mampu seperti Dr. Mahathir tetapi memadailah beraidilfitri sekeluarga secara sederhana tetapi penuh kesyukuran.

Admin memohon ampun dan maaf sepanjang mengendalikan blogg ini terutama dalam perbezaan pendapat, gejala fitnah dan buruk sangka dan kekasaran serta kesilapan dalam berhujah. Admin juga maafkan mereka dalam apa juga sebab dan alasan.

Admin akan terus berhati - hati terutama dari maklumat yang salah, prasangka buruk dan gejala fitnah. Terima kasih pada setiap kunjungan.

SALAM AIDIL FITRI! SALAM PERJUANGAN! SALAM KEJAYAAN!
Selamat sejahtera dan berhati-hati di mana sahaja anda berada.
MAAF ZAHIR DAN BATIN?




# Untuk meriah dan membezakan aidilfitri kali ini, jangan lupa BBC...boikot barang cina semampu mungkin walau sekecil 1%..jangan undang mereka open house mengelak kecurian makanan...ingatlah masa kecil mereka cina, bila besar jadi Israel..

Friday, July 25, 2014

Penasihat MAS Beraya Sakan - RM300 ribu guna perbelanjaan kerajaan?

Walaupun hampir semua rakyat Malaysia menyambut Hari Raya tahun ini dengan cara sederhana berikutan tumpang bersedih dengan tragedi pesawat MAS MH17 yang ditembak jatuh di Ukraine dan kerajaan juga membatalkan banyak majlis-majlis rumah terbuka sebagai tanda turut bersimpati, tetapi Abdullah Ahmad Badawi atau Pak Lah yang merupakan Penasihat MAS seolah-olah tidak terkesan apa-apa dengannya.

Semalam, beliau yang juga bekas Perdana Menteri bersama isterinya, Jeanne Abdullah, anak-anak menantu, anak tiri serta kaum keluarga terdekatnya telah pun berlepas ke Melbourne untuk bercuti dan menyambut Hari Raya di sana. Beliau yang dipercayai berada di Melbourne selama lebih seminggu itu nampaknya tidak bersedia menangguh atau membatalkan percutiannya di ketika seluruh rakyat Malaysia dan dunia seolah-olah sedang berkabung

ketika ini.

Meskipun jawatannya di syarikat penerbangan milik kerajaan itu tidak mempunyai apa-apa kuasa eksekutif, tetapi sebagai penasihat apatah lagi sebagai bekas Perdana Menteri yang terkenal dengan imej Islam dan popular dengan gelaran "mr clean", Pak Lah sekurang-kurangnya wajar menunjukkan sedikit rasa simpati dan prihatinnya kepada keluarga mangsa MH17 ketika ini.

Lebih-lebih lagi ketika Perdana Menteri, Najib Razak menunjukkan rasa prihatin yang boleh dipuji dengan membatalkan jamuan rumah terbukanya dan diikuti oleh kerajaan-kerajaan negeri yang membuat keputusan yang sama, tindakan Pak Lah meneruskan percutian dan sambutan Hari Rayanya di luar negara seperti beliau sudah terasing daripada rasa kekitaan dan kebersamaan dengan keputusan kerajaan.

Sudahlah tidak melawat dan mengunjungi keluarga mangsa untuk mengucapkan takziah, tindakannya meneruskan percutian dan berhari raya di luar negara ini juga langsung tidak kena dengan masanya.

Atas tragedi yang menimpa MH17 ini, Najib Razak bukan saja membatalkan sambutan rumah terbukanya dan meminta semua rakyat Malaysia menyambut Hari Raya tahun ini dengan cara paling sederhana, bahkan beliau juga difahamkan menangguhkan semua percutiannya pada tahun ini sehingga semua isu mengenai mangsa dan keluarga mereka dapat dibereskan dengan sebaik-baiknya.

Lebih memilukan lagi ialah percutian Pak Lah dan keluarganya ini yang dianggarkan menelan belanja lebih RM300 ribu, termasuk kononnya mengadakan jamuan Hari Raya dengan rakyat Malaysia di Melbourne, adalah ditanggung oleh kerajaan dengan menggunakan wang pembayar cukai.

Dalam masa yang sama, Ketua Pemuda UMNO dan Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin yang juga merupakan menantu Pak Lah yang kini sedang menghadiri Sukan Komanwel di Glasgow, Scotland, dipercayai akan turut terbang ke Melbourne untuk bersama-sama menyambut Hari Raya bersama ahli keluarga mertuanya itu.

Dalam hal ini, Khairy seolah-olah terheret sama bercuti dan bergembira di luar negara serta dilihat berbeza dengan pendirian yang diambil oleh Najib dan lain-lain anggota kabinet.

Tindakan Pak Lah tidak menunjukkan keprihatinan dalam tragedi malang yang menimpa negara bukanlah kali pertama sebenarnya. Ketika isu kehilangan pesawat MH370 sedang diperkatakan kira-kira tiga bulan lalu, sebagaimana yang didedahkan oleh portal Free Malaysia Today, Pak Lah juga didapati bercuti bersama ahli keluarganya di Sepanyol sambil bersiar-siar di lautan negara itu dengan sebuah kapal mewah yang disewa khas.

Ketika itu, ramai yang mempertikaikan tindakan Pak Lah itu dan menunjukkan beliau seolah-olah tidak turut bersimpati dengan kejadian yang menimpa negara dan MAS yang mana beliau menjadi penasihatnya.

Tetapi dengan terus menunjukkan sikap yang yang serupa ketika berlakunya tragedi MH17 yang lebih dahsyat dan menyanyat hati, bahkan keluarga mangsa di negara ini dan di seluruh dunia ketika ini sedang berendam air mata menunggu ketibaan jasad mangsa yang tidak lagi sempurna atau mungkin hanya cebisan-cebisannya saja yang tiba, percutian dan bersukarianya beliau di luar negara ini tentunya menambahkan duka yang ada.

Apakah sebagai penasihat MAS dan bekas Perdana Menteri, tidak tercuit sedikit pun hati kecilnya atas petaka yang bertimpa-timpa ini? SHAHBUDIN.COM



#Adalah hak paklah untuk bercuti tetapi cara dan sikapnya akan tetap terpalit kepada UMNO, bekas pemimpin yang masih tidak peka, tidak menolong parti yang mengkayakan anak beranaknya.
Begitu juga apa yang sedang berlaku di Gaza - Paklah adalah bekas Pengerusi OIC.

Timbalan Menteri Besar Selangor..satu cadangan

Mungkin Selangor boleh mempertimbangkannya dengan perkenan Tuanku...

Calonnya dari PAS bagi membolehkan politik selangor stabil untuk terus mentadbir dng baik demi kesejahteraan ekonomi negeri dan negara.

Khalid dan anwar boleh terus berunding.

Ada yang Kena Penampar pasal isu MB Selangor..kesian dah nak raya ni

Selalu sangat PAS beralah dalam banyak isu seperti jumlah kerusi pilihanraya, isu exco, isu Exco Ugama Negeri, isu Hudud malah dalam isu liwat pun PAS banyak ditolak diansur, semuanya mereka katakan pada PAS, mereka bersetuju untuk tidak bersetuju.

Walaupun pada peringkat awal ada juga sedikit bantahan di kalangan pemimpin PAS tetapi akhirnya semua kena telan akibat campurtangan Nik Aziz yang banyak menyebelahi puak tersebut walaupun merugikan PAS. Nik Aziz tertelan slogan Asalkan Bukan UMNO.

Alhamdulillah seperti yang diperkatakan sejak dari dulu lagi, seperti yang dijangka, tanpa pengaruh besar Nik Aziz sekarang, PAS lebih bebas, berfikiran terbuka dan tidak terikat dengan beban berkawan dengan puak gila kuasa.

Hasilnya jelas hari ini Hadi Awang menolak pertukaran Khalid Ibrahim sebagai MB Selangor kerana tiada pengkhianat perjuangan atau pecah amanah. Perjuangan peribadi Anwar Ibrahim dilongkangsampahkan dan hajat batuapi DAP dihumban jauh atas nama bersetuju untuk tidak bersetuju.

Rasa macam penampar besar menyinggah muka Anwar Ibrahim..

Thursday, July 24, 2014

Mohon Tuanku Sultan Selangor Bercuti Ke Luar Negara

Ampun Tuanku,

Patik mohon mengadap dengan rasa rendah diri, mendoakan kesejahteraan Tuanku dan Keluarga lebih- lebih lagi di pengakhir Ramadhan dan kemunculan Syawal yang mulia.

Sebelum patik berkata-kata, patik mohon maaf jika ini tidak mengikut adat istiadat dan protokol kerana patik adalah musafir yang bermaustatin di negeri Tuanku, menumpang teduh di Negeri Tuanku Yang Berdaulat.

Adapun ketika ini suasana siasah di negeri Selangor sepatutnya meriah dengan memuliakan malam dengan pertambahan amal sunat mencari lailatulqadar tetapi malangnya ada puak dan gerombolan yang mengadakan mesyuarat siang dan malam menggugat kedudukan Bendahara Khalid.

Seterusnya mereka akan mara ke Istana membawa persembahan yang patik anggap kurang berbahasa dan tergesa-gesa.

Dalam hal yang demikian patik mencadangkan ke Bawah Duli Tuanku untuk berangkat ke luar negara untuk bercuti sekurang-kurangnya 6 bulan untuk merehatkan jasmani dan rohani Tuanku yang penat bekerja menguruskan negeri dari Istana.

Sepeninggalan Tuanku kelak, Mamak Bendahara Khalid bersama Exco yang lain InsyaAllah mampu menguruskan negeri seperti biasa dan baik.

Sekali lagi patik memohon maaf jika sembah patik sembah derhaka tetapi kepada Allah patik berserah.

Wassalam.




AMARAN:

MANA MANA PIHAK YANG INGIN MEMBERI ULASAN BERTANGGUNGJAWAB SEPENUHNYA DAN ADMIN BLOGG INI TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB ATAS ULASAN ULASAN TERSEBUT DARI SEBARANG RISIKO DAN APPLIKASI UNDANG UNDANG !

Nak racist - joint DAP

Kenapa join DAP?

Boleh rasis dan diberi perlindungan dari siasatan dan dakwaan !!!??





Kj terpijak taik...

Pemuda UMNO demo di depan bangunan kedutaan Rusia membantah nahas MH17.

1. sebagai menteri pengiring obama ke malaysia adalah sewajarnya kj seiring dengan nada obama yg menuduh rusia terlibat dlm nahas mh17.
2. selaras hasrat kj untuk panjat hiriki politik yg lebih tinggi, seperti yg ditunjukkan anwar, pro amerika lebih membawa hasil yg lumayan.
3. pro amerika pro mana?
4. Kenapa Pemuda UMNO shj..ini bukan setakat soal Melayu atau Islam shj..ini soal negara..mana Pemuda BN?

Dasar kerajaan dan Najib dalam nahas mh17 ialah belum mahu menuding jari kpd mana2 pihak sehingga siasatan membuktikannya.

PERKASA berdemo di kedutaan ukraine? ibrahim ali agaknya lepaskan gian sebab lama dah tak berdemo..

Wednesday, July 23, 2014

Peguam Ikan Bilis

Agak2 anda, kiki akan sokong umno setelah dia mendapat balasan setimpal dari badan kerajaan yg pilih bulu.

PDRM bukan lagi perlu dipertahan dan disokong sentiasa, apa yg mereka buat walaupun digelar anjing kerajaan oleh pembangkang.

umno bukan lagi parti yg perlu dipertahan dan disokong, walaupun dicelakakan, mereka masih diam tidak bermaruah.

kita mempunyai badan penghakiman dan peguam negara yg menjadikan ikan bilis sasaran mereka.

Tuesday, July 22, 2014

isu pertukaran MB - Jangan ulangi kebiadapan

Sudah banyak ulasan yang dibuat berhubung ura2 pertukaran Khalid sebagai MB Selangor digantikan dengan wan azizah. Adalah sesuatu yg biadap jika pengesahan pertukaran itu dibuat mendahului perkenan Sultan.
Walaupun anwar terdesak jangan sampai anak pulau pinang yang tidak bersultan bersikap biadap pada Sultan Negeri Berdaulat, anak Selangor jangan dipermudahkan apabila Sultan mereka digugat.  Jangan sampai semua perkara anwar dicap gelojoh puyoh.

Sultan Selangor baru sahaja menyatakan kemurkaannya secara terbuka ke atas batang tubuh Khalid Samad yg cuba mencampuri kuasa Baginda dan jika ini tidak mendapat perhatian, sekali lagi akan mengundang kemurkaan Baginda.

Sultan Selangor juga tidak perkenan akan permohonan mengadap Khalid Samad dan sudah tentu tidak pelik untuk tidak perkenan mana mana pengadapan yang bersifat kurang ajar atau bukan melalui MB yang sedia ada.

Walaupun dari segi peruntukan undang2 tersedia satu kaedah lain jika Sultan tidak perkenan tentulah tidak wajar dan tidak bijak pentadbiran negeri ada pergeseran dengan Sultan.

Sesuatu yg menarik untuk di analisis ialah betapa anwar yg dicap hebat dan jaguhan politik kini terkulat kulat ketika berdepan dengan khalid yg baru belajar politik. Anwar bagai bertemu buku dengan ruas untuk memaksa khalid turun dari kerusi MB malah semakin liar dan garang pula khalid bertindak menyanggah kemahuan anwar. Jarang anwar begitu toleransi ketika berdepan dengan siapa sahaja yg menghalangnya tetapi dengan khalid, anwar mati kutu kaw kaw.

Semoga anwar berjaya sekali lagi meletakan isteri nya sebagai seorang MB, meletakan kepentingan dan cita2 peribadi, sekaligus memperbodohkan penyokongnya yang bestari.

Apakah nasib Islam dan Melayu selangor lebih baik di tangan Wan Azizah? Saolan ini bukan untuk anwar tetapi untuk ahli pkr selangor.

Untuk wan azizah - dah jumpa belum jam omega?
Jadi MB nanti - apa pula yg hilang...

"isteri diperguna untuk mencapai matlamat" - kata azmin, sudah tentu azmin tidak bermaksudkan anwar kerana dia pun  2x5 dengan anwar juga, mungkin pada lim guan eng.

Melayu dan Bumiputera harus tuntut hak dan saman kaum pendatang yang mencuri kekayaan negara..

Sudah sampai masanya Melayu dan Bumiputera tuntut hak dan saman kaum pendatang yang mencuri kekayaan negara.. Kajian perlu dibuat samada ada unsur penipuan dalam kewarganegaraan yang telah nenek moyang mereka dapat dan bagaimana kekayaan itu diperolehi.

Siasatan jua perlu dibuat setakat mana mereka merasuah untuk mendapat kekayaan tersebut dan jika dibuktikan, adalah wajar perintah mahkamah didapatkan untuk membatalkan, membekukan segala hak milik mereka dan seterusnya dikemblikan kepada Melayu dan Bumiputera.

Tindakan saman juga kena di ambil terhadap British yang banyak membahagikan kawasan dan negeri termasuk menipu Sultan dan Raja Melayu untuk menandatangani beberapa perjanjian yang tidak dimaklumkan secara jelas termasuk memberi kewarganegaraan kepada pendatang tanpa membayar secukupnya pampasan kepada Melayu dan Bumiputera.

Banyak lagi yang perlu dibongkar, sesuatu yang mereka ambil dengan tipu daya harus dirampas dimilliknegarakan dan dikemablikan kepada Melayu dan Bumiputera.

Setidak-tidaknya setiap bangsa Melayu di Tanah Melayu layak dikurniakan tidak kurang dari 10 ekar tanah tiap seorang sepertimana yang dinikmati peneroka felda dan oleh Bumiputera di Sabah dan Sarawak.

Cukai kepala kepada setiap bukan Islam wajar dilaksanakan. Mereka juga hanya dihadkan anak tidak lebih dari dua orang atau perlu membayar cukai yg tinggi bagi yang melebihi had.

Manakala setiap jutawan dari kaum pendatang disyaratkan menghantar ufti emas setiap tahun kepada Sultan dan Raja Melayu untuk diagihkan ke kampong2 tradisional Melayu dan Bumiputera untuk pembangunan infrastruktur.

Mereka juga dilarang mencampuri urusan ugama Islam dan adat istiadat Melayu dan Bumiputera dalam apa jua bentuk. Mana2 mereka yg bergiat di dalam politik dan memegang jawatan penting dilarang mengadakan sebarang hubungan dengan mana2 pemimpin parti politik luar negara.

paling berkesan jika mereka tidak dibenarkan berpolitik dan mengundi.

Monday, July 21, 2014

3 Kesilapan Besar Mahathir...Kenapa pula dengan Muhyiddin

Secara langsung atau tidak:
.
1. Membawa masuk dan memberi kepercayaan kepada Anwar.

2. Menamakan Paklah sebagai penggantinya.

3. Menamakan dan menyokong Najib mengganti Paklah

Tentunya Mahathir sudah menyedari, mendiamkan diri dan tidak lagi mengulangi kesilapan untuk mengambil usaha untuk menamakan dan menyokong Muhyiddin sebagai pengganti Najib.

Sunday, July 20, 2014

Indonesia terancam... Malaysia sedang bocor...

selepas dunia arab keseluruhannya telah dimusnahkan kesatuan dalaman mereka kini Malaysia antara yang jadi sasaran kerana kekuatan Islam yang masih menguasai negara dan menjadi kerajaan.

Kelantangan sejak dari dahulu terutama era mahathir telah mendedahkan niat buruk barat dan yahudi sesuatu yang mereka rasa terancam dan tidak boleh diterima.
Kita jangan lupa Malaysia adalah negara yang paling berani melebihi keberanian mana mana negara di dunia dan PBB menamakan Presiden Amerika dan Britain untuk diheret ke mahkamah antarabangsa atas jenayah di Iraq danmpaling lantang dan vokal mengutuk Israel.

oleh itu jika Malaysia diserang dan diburukkan dalam pelbagai cara bertubi tubi mutakhir ini bukanlah sesuatu yang pelik terutama ketika negara dipimpin secara lemah dan penyatuan orang melayu dan Islam sedang longgar.

Adalah tidak mustahil malaysia akan jadi palestine dan akan diserang sekaligus di utara dan selatan oleh negara jiran yang dipengaruhi barat atas pelbagai alasan. Malah kedudukan pantai barat dan pantai timor juga terdedah kepada serangan.

apa yang berlaku di lahad datu adalah tanda tanda awal kebocoran tersebut. ancaman di situ akan berterusan untuk melekakan tumpuan tentera di lain lain kawasan.

sebelum malaysia diceroboh dan diganyang, negara terbesar kependudukan Islam iaitu Indonesia juga perlu diroboh dan dihuruharakan terlebih dahulu dengan kekecohan, perbalahan dan perang saudara.

Petunjuk awal sudah ada, keputusan pilihanraya Presiden kelak akan dipertikaikan oleh calon yang kalah atas nama "penipuan" dan ini menjadikan Indonesia akan diperintah oleh dua pengaruh yang besar. Apa yang akan terjadinya akan menjadi sejarah nanti...

Bila Indonesia lemah, Malaysia terdedah kepada serangan yang lebih mudah...

Kita tidak perlu ada segenggam ijazah kedoktoran untuk membuat hipotesis ini?? Betul tak?

Saturday, July 19, 2014

Who should go first?

Pandangan dari bucu kotak...
Kemelut Pelbagai Isu Keselamatan dan Undang-Undang
Berikan kami rakyat Malaysia sedikit kelegaan dan nafas baru..





Friday, July 18, 2014

Kebimbangan orang Melayu sekarang tidak ada asas dan palsu !!!

Rata-rata sepanjang setahun dua ini majoriti orang Melayu dan Islam yang tidak ahli pada mana-mana parti atau ahli umno atau yang pro umno telah berulang kali secara ikhlas sarankan supaya umno kembali ke era perjuangan asal atau sekurang-kurangnya ke era ala Mahathir untuk martabatkan kerajaan dengan memelihara melayu dan Islam apabila kaum lain yang asalnya pendatang sudah melampau, lupa asal usul dan tidak menghormati lagi semangat pengorbanan orang Melayu dan Islam seperti di dalam Perlembagaan.

Oleh kerana saranan-saranan tersebut tidak diperdulikan, malah kerajaan sekarang begitu galak mengikut telunjuk kaum yang asalnya pendatang maka diketahui punca tersebut adalah datangnya dari Najib sendiri selaku Ketua Negara dan presiden parti maka sasaran yang tepat ialah meminta Najib berundur.


Itu juga bakal tidak menjadi kenyataan !!!  Samada najib tidak tahu, tidak mahu tahu, tidak diberitahu atau memang itu pendiriannya.




Episode Ini 
Akan Sampai 
Kepada Kita...
Very soon.... >>>


Seterusnya usaha disasarkan pula muhyiddin untuk bersuara atau kalau tidak mampu lakukannya kerana terhutang budi dilanti sebagai TPM, berundur dan lepaskanlah jawatan kerajaan.
Bersuara melalui parti sehingga berkesan atau akhirnya dipecat. Setakat ini darah perjuangan muhyiddin tetap sama seperti pemimpin-pemimpin umno lain yang kepentingan diri mengatasi kepentingan ugama, bangsa dan negara.
Takut perpecahan Melayu semakin luas dijadikan alasan.

Siapa lagi mahu disasarkan? Zahed Hamidi !!! - Mungkin dia lebih selesa untuk menjadi pak turut dari bersusah payah untuk memulakan sesuatu yang tinggi risikonya, 2x5

Kepada siapa lagi kita mahu sasarkan aduan, kerisauan dan kebimbangan ini? Mahathir sudah terlalu tua dan Tun memerlukan masa peribadinya setelah lebih 50 tahun masanya diberikan kepada umno. Sudah tidak adil untuk kita meminta dan mengharapkan sesuatu dari Tun kerana beliau telah menyumbang lebih daripada yang lazim.

Daripada Ku Li? Seorang lagi bangsawan yang jarang turun ke bawah, lebih banyak bercakap dari bekerja, cuma tinggal slogan, otai masih berbisa - hanya lambungan penyokong fanatiknya yang tinggal sekerat dua. Selebihnya Ku Li akan diperalatkan pembangkang.

Untuk diletakkan harapan kepada Anwar? - tak perlu ulas kot..
Untuk letakan harapan kepada PAS - kurang lebih macam umno kalau tak lebih teruk pun..

<<<<<< tidor

Harapan kepada NGO - blurrrr...

Atau apakah kebimbangan ini hanya sekadar kebimbangan palsu atau tanpa sebab sedangkan sebenarnya Islam dan Melayu berada pada kedudukan yang lebih baik dan terjamin dengan cara pembawaan kerajaan, umno dan najib sekarang.

Atau kebimbangan ini sekadar terikut dengan rentak pembangkang, kebimbangan atas rasa cemburu kepada Najib atau kebimbangan dari rakyat yang tidak tahu bersyukur?

Atau lebih tepat kebimbangan ini hanya dari golongan penjilat mahathir?

Harapan kini kepada Allah S.W.A - nyata Allah tidak menghampakannya dengan syarat. Allah kembalikan harapan itu dengan pertanyaan dan penegasan:

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” QS 13:11
Allah turunkan bencana demi bencana dengan penuh tanda soal yang tidak terjawab oleh manusia untuk apa?

Jika peringatan Allah pun kita tidak peduli, tidak dijadikan sempadan dan tauladan, tidak menimbulkan kesedaran dan keinsafan, masih memegang kuasa atas keyakinan mampu menyelamatkan diri maka tunggulah pembalasan seterusnya. 

Acheh yang terkenal dengan serambi Mekah telah Allah anugerahkan tsunami. Malaysia? Bila?

Jika pembalasan turun - ia tidak peduli anda penyokong atau pembangkang UMNO.




Untuk apa Pengorbanan ini dilakukan..


DS Najib selaku presiden umno tidak lagi memperdulikan nasihat dan harapan ahli umno termasuk orang melayu yang sayangkan negara ini. dia lebih mementingkan sokongan puak pembangkang demi undi untuk kekal jadi pm malaysia. apa yang terjadi adalah petunjuk demi petunjuk dari Allah bahawa najib tidak lagi sesuai untuk mentadbir negara ini. perlembagaan negara hanya digantung buat hiasan. Ada undang undang dibakulsampahkan..nasihat orang melayu supaya diwujudkan kembali ISA terus diperlekehkan. sebaliknya apa yang dirancang oleh perosak negara, itulah yang menjadi senyumannya...
Sesungguhnya Allah telah memberikan petunjuk kepada orang islam yang berdoa demi kemakmuran negara ini supaya berfikir mendahului masa ..bertindak sebelum terlambat..sesungguhnya orang melayu dan islam di negara ini berada dalam kerugian di bawah pentadbiran sekarang..kecuali mereka yang suka berpura pura dan menipu demi kesenangan dunia


#MH17 berada pada kedudukan 33,000 kaki (10KM) yang tidak tercapai oleh senjata dari permukaan bumi, berada dalam laluan yang selamat dan tidak ada sebab untuk tertembak kecuali memang sudah dirancang dan di sasar dari awal lagi @ Apakah ada dalang dari dalam yang meletupkannya.

kenapa malaysia dipilih untuk dibuli?

Mh17 adalah sambungan rentetan dari apa yg telah berlaku di era najib dan ini bukan terakhir, banyak lagi yang sedang menunggu dan yang akan berlaku.

Peristiwa di lahad datu salah satunya yang belum selesai terutama keghairahan puak sulu untuk serang dan balas dendam dan di sabah sendiri seperti ada gerakan mahu sabah keluar dari malaysia.

Di selatan, johor tiang seri umno di asak dengan penjualan hartanah dan fokus tawan johor oleh dap nampaknya berwawasan dan berkesan di kalangan otang cina dan tidak kurang melayu mula memberi sokongan kepada pas.

Mungkinkah tiang seri umno berpindah ke kedah dari johor?

Berbalik kepada kenapa malaysia asyik kena buli sekarang tentulah kerana politiknya...

Hanya negara yg lemah akan dibuli, hanya jika pemimpin yang lembek akan diuli...

Mh17 hanya satu lagi peristiwa yg tiada penghujung dan jawapannya... Laungan pemimpin siasat siasat siasat seperti hishamuddin hanya umpama tin kosong...Yang di depan mata pun tak mampu siasat apalagi di luar sana..

Kita bukan tiada kekuatan...kita sudah hilang kekuatan.

Terkini:Siapa Tembak mh17

Setakat ini belum ada mana2 pihak yg membuat pengakuan menembak mh17 sebaliknya saling tuduh menuduh antara ukraine, rusia dan puak pemberontak pro-rusia. Satu pihak lagi yg boleh berkemungkinan ialah amerika/israel yg mahu memberi tekanan antarabangsa ke atas rusia dan memberi masalah moral kpd malaysia yg menyokong kuat palestine.

dalam lain perkataan, setakat ini mereka cuba menyatakan mh17 telah menembak dirinya sendiri!!!!

 musuh masih tidak berpuashati melihat malaysia masih gagah walaupun kehilangan mh370 dan mas masih kekal beroperasi.

Thursday, July 17, 2014

3 khabar angin dan isu insiden 2 pesawat - ke arah malaysia sdg dipertaruhkan

Ada 3 berita angin sdg tersebar
1. Pesawat mas ditembak
2. Nik aziz meninggal mlm tadi
3. Peperangan sdg berlaku di sabah

Setakat ini dua berita disahkan...pesawat mas sah terhempas ditembak dan berita nik aziz meninggal adalah palsu

Kejadian 2 pesawat mas MH370 dan MH17 yg hilang dan terhempas menunjukkan ianya ada kaitan dan taruhan dengan kuasa2 besar yg sedang bertelagah, balas dendam dan malaysia tersepit dan menjadi mangsa.

Lebih teruk lagi ia menjejaskan kestabilan dalaman politik, keselamatan dan ekonomi malaysia.


Kerajaan diserang teruk dari segi pengurusan, ketelusan dan polisi luar negara dan hal2 keselamatan dalam dan luar negara. Tidak boleh tidak integriti najib dipersoalkan?
( NAJIB MEMBUAT SIDANG AKHBAR DI SUBANG SELEPAS SAHUR TANPA MEMBENARKAN SEBARANG SAOLAN)
Kalau tidak benarkan sebarang pertanyaan kenapa perlu dipanggil wartawan bergegas ke sana, lebih baik buat kenyataan dari rumah sahaja. kemungkinan besar Najib sedia 'terbuka' tetapi dinasihat pihak tertentu untuk tidak menjawab sesuatu yang diluar pengetahuan dan menambah buruk keadaan. Keputusan di tangan Najib.

Semua kejadian berkaitan dus pessawat itu mampu meranapkan mas yg sedang bergelut dng kerugian sehingga menimbulkan satu fobia atau ketakutan menggunakan pesawat mas walaupun hakikatnya itu diluar kawalan mereka.

Insiden 2 pesawat ini juga melibatkan pelbagai bangsa dan kerakyatan pelbagai negara menyebabkan malaysia terdedah kpd kritikan antarabangsa.

Palestine dan gaza juga sdg  diberantakan dan malaysia antara yg paling kuat membantah? Apakah ini juga ada kaitan dng konspirasi yahudi?

Jika malaysia tenat dan krisis? Siapa yg paling untung?

Apakah fokus kpd pesawat mas terhempas cuba di alihkan dengan penyebaran berita palsu nik aziz meninggal?

Sesuatu yg lebih serius sdg berlaku...

# pesawat di tembak dan hanya meletup semasa mendarat.

Kiki CDM25 dipelawa masuk DAP?

PEMIKIRAN DI BUCU KOTAK..

Tidak tahu setakat mana UMNO akan mempelawa CDM25 untuk menjadi ahlinya melalui Puteri mendahului DAP yang sedang mencari calon wanita yang sesuai.

Aku percaya jika wanita tersebut di pelawa masuk UMNO ianya akan ada pro dan contra di kalangan mereka. Puak Liberal dalam UMNO sudah tentu tidak mahu menerima kerana takut mereka akan dianggap racist dan hilang populariti sebagai penganut politik moden.

Bagaimana jika dia jadi ahlI DAP?

Apa pandangan YB Saudara Khairy Jamaludin yang selalunya paling maju setakat ini dalam memberi pendapat.


Wednesday, July 16, 2014

Khalid kena buat Dua Pengadapan..

KEMASKINI 8:47 MLM 17/7/2014

TV3 seolah promote Khalid Samad adalah mangsa keadaan kerana dia tidak tahu apa kesalahannya dan mohon minta mengadap Tuanku Sultan - itu dalam buletinnya sebentar tadi.

Kalau TV3 media UMNO kena tipu hidup2 macam tu, UMNO jangan salahkan orang lain.

TV3 yang dianggap pro kerajaan nampaknya ditipu daya dengan menyiarkan sidang akhbar khalid samad tersebut kerana impaknya rakyat merasakan khalid samad memang mangsa keadaan dan tidak bersalah. 
Khalid Samad cuba mendakwa berlaku salah faham pada Tuanku Sultan Selangor. Bukankah dakwaan terbuka seperti itu kepada seorang Sultan menunjukkan egonya yang tinggi dan pertambahan kebiadapan.

Khalid samad akan meletakkan jawatan jika itu arahan parti !!!
Lawak sungguh.. Hadi Awang tak cukup telor berbuat demikian.


ASAL

Khalid samad yg terkejut beruk dengan kemurkaan terbuka Tuanku Sultan Selangor berhubung saranannya merampas kuasa eksekutif MAIS yg dibawah bidang kuasa Sultan Selangor sebagai Ketua Ugama Islam telah memberi respon spontan untuk mengadap Sultan.

Kemurkaan Tuanku sepatutnya tidak ditujukan setakat kpd Khalid anak Pak Samad sahaja tetapi juga kpd pemimpin bukan Islam di Selangor lain yg cuba tunjuk lagak dan biadap. Tetapi terselit juga Tuanku Sultan memperingatkan mereka bahawa Tuanku bukanlah buta huruf atau jahil dalam undang2 dan Perlembagaan Negara khususnya bidangkuasa Baginda.

Kurang percaya bila si mamat tu kata nak mengadap Tuanku Sultan untuk membuat penjelasan, mungkin sekadar jawapan spontan nak cover kemaluanmyg sudah didedahkan secara terbuka.

Kurang percaya Tuanku Sultan nak buang current layan si mamat yg keterlanjuran ini. Khalid samad kena cuci sendiri najis yg dia buat.

Tetapi adalah disarankan Khalid Samad lebih wajar dan segerakan mengadap Anwar terlebih dahulu untuk membuat penjelasan panjang lebar kerana tingkah lakunya itu membutkan mood Tuanku Sultan sudah tentu menggangu, merosakan, tidak sesuai dan selari dengan hasrat dan usaha Anwar untuk menukar MB Khalid dengan Azizah.

Tidak boleh dinafikan kesilapan Khalid Samad memang menjejaskan usaha penukaran MB sehinggakan Anwar ke depan membela Khalid dengan memohon Khalid diberi ruang memohon maaf bagi meredakan kemurkaan Tuanku Sultan. Siapa Anwar dalam isu ini?

Sepatutnya PAS atau Hadi Awang atau sekurang2nya Mat Sabu yg membuat kenyataan bagi menyokong Khalid Samad atau memohon maaf dari Tuanku Sultan...Kenapa Anwar?

Bagaimana Boleh Tiba Tiba Menteri Ini Menjadi Bestari sedangkan sebelum ini menyorok dalam guni...

Anda tahu siapa?

Menteri ini tiba2 cukup geliga untuk menjawab isu berbangkit, kenyataan yg dibuatnya panjang lebar, kemas dan terperinci memerlukan 20 minit untuk membaca, memerlukan 1 minit untuk memahaminya dan 20 saat untuk membuat kesimpulan.

Ketika isu ini panas, Menteri berkaitan lintang pukang dan lari sekeliling kampung mengelak untuk bersemuka dengan wartawan?

Mungkin inilah khasiatnya kalau di sekeliling diri ada Penasihat2 atau ada kemudahan untuk meminjam Penasihat2 dari boss2 atasan.

Dengan penjelasan yg panjang lebar ini diharap tidak lagi ada persaolan timbul kerana semuanya sudah disapu masuk ke bawah karpet mahal.

Khalid hai hai bye bye to Anwar..

Siapa yang bye bye dulu tak tahulah..
Apapun situasi menyebelahi Khalid  untuk selesa kata hai hai bye bye kepada Anwar memandangkan kes pengurusan rayuan sodomi Anwar pada 8hb Ogos ini. Fikiran Anwar cukup terganggu.

Kemurkaan Tuanku Sultan Selangor kpd kebodohan Khalid Samad perlu diambil kira termasuk yg cuba mengajar Baginda berhubung kuasanya.

Karpal sudah sink dan kali ini anwar masih guna lebih kurang lawyer yang karam juga di samping Sulaiman.



Azizah mungkin juga "lega" kalau Anwar berehat...



Tuesday, July 15, 2014

Kenapa Mahathir Memilih Untuk Terus Bersuara Sedangkan Paklah Diam

Semasa Pentadbiran Mahathir sebagai PM, apakah ada mantan PM yang terus bersuara mengkritiknya?

Apa lagi yang Mahathir mahu? Mengkritik Paklah dan kini Najib ..

Sikap diam Paklah dan sesekali menyokong dan memuji Najib - kenapa tidak ada pendekatan itu daripada Mahathir?

Wajarkah Najib dikritik Mahathir? Apa langkah Najib sewajarnya terhadap Mahathir?

Jangan lupa !!! Pembangkang juga bukan sedikit menerima tamparan dari Mahathir malah boleh dianggap sedikti sebanyak sebagai penyelamat UMNO pada PRU13 dan merupakan penghalang terbesar pembangkang untuk menumbangkan UMNO adalah kerana Mahathir masih berada di belakang.
Kegusaran pembangkang bukan sesuatu yg baru, hatta israel pun benci pada mahathir.

Siang malam, parti pembangkang mendoakan Mahathir hilang di bumi ini?

Sejauh dan sebesar manakah Mahathir masih mempunyai pengaruh dan penyokong?

Apakah Mahathir masih diperlukan !!

Bukankah Najib perlu dikasihani, diberi peluang, disokong?

Monday, July 14, 2014

mAHATHIR DI pENTAS pas jOHOR.. ??

Bukan sesuatu yang mustahil untuk Tun Dr Mahathir berada di pentas PAS di Johor berhubung isu campurtangan Istana dan Pembangunan Iskandar di Johor berikutan PAS Johor bersikap terbuka, mengalu-ngalukan dan menyambut baik komen dan kritikan Tun.

Walaupun sebelum ini ada desas desus kerajaan Johor berminat menghantar rombongan bertemu Tun untuk memberi penjelasan dan kompromi tetapi tidak pula diketahui samada sudah berlaku atau itu hanya satu dongengan.

Apapun jika Tun Mahathir mengulangi lagi sekali berada di pentas PAS sepertimana yang pernah dilakukannya sebelum ini di era Paklah atas kapasiti perjuangan untuk orang Melayu dan rakyat Johor, UMNO harus merasa khuatir. 

Walaupun kemungkinan besar Melayu Johor bersikap mempertahankan Sultan dan MB mereka tetapi itu bukan satu jaminan ianya selamat !!!

"The Pas VP wants Tun Dr Mahathir to continue to  champion the interest of the people of Johor i.e. The Iskandar region and issues surrounding the foreign direct interference via foreign direct investments facilitated by the royalties and a subservient state government. "

INI JUGA SATU LAGI ISU
Former Prime Minister Dr Mahathir Mohamad today,said Malaysia was not too smart when it came to signing agreements with foreign powers. In his speech at the launch of an anti-TPPA book, he cited the contracts signed by the Malay rulers to hand over control of their states to the British 'for as long as there is the Moon and the stars'.

Najib Terselamat..

Prestasi pengurusan keduanya sama hambar, kucar kacir lemah dan pelbagai insiden yang memalukan tetapi Najib lebih bernasib baik.


Kecederaan menyelamatkan maruah Neymar untuk terus kekal dalam pasukan kebangsaan....

Luis Scholari ditamatkan perkhidmatannya...

Sunday, July 13, 2014

Apa kata Liberal dan Moderate Baruas?



Nak harapkan Najib dan Muhyiddin buat keputusan..sampai kering pun tak berani..
Nak harapkan Anwar dan Hadi Awang bersuara - sampai kuncing tumbuh tanduk.

Belum tahu titah Tuanku ini akan dipatuhi, tetapi apapun titah Tuanku Sangat disanjung dan Rakyat Muslim Johor berbesar hati..
Add caption
Cabaran untuk Khaled melaksanakannya atau ikut telunjuk Najib.





Jika pemimpin gagal dan lemah, rakyat wajar bangkit bersuara apalagi kalau Istana pembuka kata.

Mereka bukan uji kesabaran kita tetapi uji kebangangan orang Melayu dan Islam yang leka. Bila bangang, mana ada lagi kesabaran kecuali ikut sahaja atas nama liberal. 

Kegilaan untuk popular di kalangan musuh dengan harapan disanjung !









Ini pula Puak PAS Tangkak Johor membawa masuk kapir ke dalam surau untuk tazkirah "mandi junub selepas liwat" !! Memang mangkuk betul puak ni... Apa Penjelasan?  JAIJ bagi tauliah ?

GST harga turun -harapan palsu

Bolehkah kita percaya perlaksanaan GST akan menyebabkan harga barang lebih murah?
Alasan penarikan lain2 cukai yg dikenakan sebelum ini dan digantikan dengan GST mengikut angka dan % adalah betul dan benar di atas kertas sahaja.

Dari segi perlaksanaan? Kemampuan kerajaan mengawal dan memantau? Penguatkuasaan? - Anda kena kenal kerajaan Malaysia dan Menteri2nya khususnya Menteri Ayam sebelum memberi sebarang komen !!!

Anda juga perlu kenal peniaga runcit perut buncit, pemborong monopoli dan mereka yg digelar Top Ten Jutawan Malaysia yg monopoli seluruh petniagaan di Malaysia sebelum memberi sebarang komen.

Dalam sejarah hidup anda dari bayi hinggalah ke tua bangka ini, nyatakan satu produk atau service yg harganya lebih murah dari dulu???

Logiknya, kalau white coffe di kopitiam sekarang RM14.00 kekal sehingga March 2015, apakah selepas April 2015, selepas perlaksanaan GST, ....akan merudum harganya RM9.80 ?

Disarankan kerajaan boleh memaklumkan kebaikan2 lain dari GST tetapi memberi harapan palsu harga turun hanya memakan diri sendiri.


Saturday, July 12, 2014

hidup najib !!!!

Bung mokhtar minta maaf atas twittnya..... " hidup hitler !!! Atas arahan dan amaran keras najib.

Wednesday, July 9, 2014

Bolehkah Pembangkang Terima Anwar itu Brazil..

Analogi najib berhubung kekalahan pasukan brazil di tangan german telah pun diketahui rakyat, dibaca oleh sebahagian mereka.
Cuma dibaca di mana? di portal pembangkang atau di portal pro najib (bukan semua portal pro umno adalah pro najib).

Apabila najib membuat anologi, bererti najib juga mengimbas kepimpinannya - najib mungkin merasa dirinya german dan anwar itu seperti brazil - mungkin itu yg membuat portal pembangkang meroyan sakan !!!!
Kita tunggu pula analogi najib selepas argentina bertemu belanda !!!

Mesej yg mungkin Najib nak disampaikan ialah...umno jangan jadi seperti brazil.
Jika kerajaan sekarang tanpa dua tonggak utama seperti Kj dan Hishamuddin..kerajaan akan pincang PRU14 nanti dan mesej lebih jelas...saya tidak akan berundur !!!! -

Tuesday, July 8, 2014

Pejuang PAS tak perlu berjihad sampai ke Syria...di sini pun dah ada

Kepada pejuang PAS dan mana2 pejuang Islam yg lain, anda tak perlu berjuang sampai ke syiria, di Malaysia pun sudah ada babi2 yg boleh dkategorikan musuh yg perlu ditentang habis2an.

Tak perlu sampai nak letupkan diri, tak perlu sampai masuk penjara...musuh2 Islam boleh ditentang setimpal dengan apa yg mereka sengaja mahu dan tempah.

Fikirkan caranya.

Monday, July 7, 2014

tanya p.ramasamy bila dia mau 13 mei berlaku? sekarang itu bila..

CABARAN p.ramasamy waris paria yg dibawa masuk oleh british ke tanah melayu KE ATAS ORANG MELAYU PERLU DIJAWAB?

melayu petama yg perlu dijawab ialah najib kerana dia yg meghapuskan ISA. Melayu kedua yg perlu jawab ialah ketua polis negara dan bumiputera ketiga ialah peguam negara.

kj tidak perlu meminta maaf secara senyap kpd mana2 pihak berhubung kenyataan awal tsmy.

p.ramasamy sedang menjual...


# Jika benar samy ni nak lihat 13 Mei terus ke mukanya - dia patut cabar Melayu dan Islam setiap hari di mana sahaja mulai sekarang...

Sunday, July 6, 2014

muhyiddin lebih baik akur..

sehari dua ni heboh diperkatakan tentang ts muhyiddin yg mengeluh berhubung kebimbangannya dalam mengurus negara terutama berkaitan tentang halatuju melayu dan orang Islam di malaysia.

apakah keluhan muhyiddin ini serupa dengan keluhan rosmah berhubung ketiadaan masanya untuk bermain badminton kerana sebok menguruskan rakyat?

keduanya bukanlah pemimpin no 1, keluhan mereka mengundang persaolan samada pemimpin no.1 tidak menyedari? tidak diberitahu? atau sesungguhnya najib tidak menghadapi gangguan untuk menguruskan negara? Tidak ada rasa apa2 "guilty" sepertimana yg dirasai muhyiddin?

Persaolan yg lebih besar dan serius ialah apakah corak pengurusan dan pentadbiran najib itu sendiri membuatkan muhyiddin tidak tertanggung bebannya kerana ia menjadi sasaran rakan dan rakyat yg mahu dia lakukan sesuatu.

Tentunya meletakan jawatan tpm bukanlah dapat menyelesaikan sepenuhnya apa yg dibimbanginya tetapi bagaimana kalau dapat menyelesaikan separuh darinya? Jawapan yg tepat ialah meletakan jawatan tidak akan menyelesaikan sedikit pun kebimbangannya malah muhyiddin akan terus dibisukan.

cara yg terbaik ialah bersuara secara terbuka, menyatakan kebenaran walaupun pahit, tidak meletak jawatan kecuali dipecat - tetapi bersediakah muhyiddin untuk dikritik dan dilondeh hebat oleh pesaingnya? Tentunya muhyiddin bukanlah orang seberani itu. Kalaupun berani, dia hanya panglima perang tanpa askar.

Tanpa keberanian, tidak ada apa pun yg mampu diubah. Adalah lebih baik muhyiddin akur atau berpura-pura setuju pada semua perkara yg najib uruskan.

muhyiddin tak perlu bimbang - melayu mudah lupa, melayu akan sokong umno sampai bila-bila.

Friday, July 4, 2014

Isu royalti-selepas ditolak mahkamah- kaedah bomoh mungkin boleh digunapakai??

Ahmad yakob yg mengambilalih kerusi mb kelantan dari nik aziz terus mewarisi kebebalan untuk meneruskan kaedah lain bagi menuntut royalti minyak yg telahpun ditolak oleh mahkamah sebagaintiada asas.

Hasilnya, kelantan akan korbankan duit rakyat kelantan rm150 ribu untuk membayar kos mahkamah setelah bersikap "dengar cakap enggang".

Mungkin mb boleh minta jasabaik husam musa gunakan duit tabung lebuhraya rakyat??? Khabarnya tabung tersebut telah pun lesap?

Tidak pula diumumkan oleh mb apakah kaedah lain yg kelantan akan gunakan untuk meneruskan usaha menuntut royalti minyak tersebut yg merupakan harapan kelantan untuk berjoli sakan atas nama "pembangunan kelantan demi rakyat". Kerajaan negeri seolah sudah ketandusan idea untuk membangunkan kelantan dari pelbagai sumber lain.

Apakah pendekatan memujuk najib boleh digunapakai?
Apakata kalau pas keluar dari pakatan sebagai galang ganti untuk tuntutan ini?
Mungkin kaedah bomoh boleh digunakan jika najib masih berdegil?

Wednesday, July 2, 2014

..cukup seronok kalau dikaitkan dng umno

Hari ini umno cukup significan bukan shj di malaysia tetapi di dunia.
Dari harga bawang naik sampailah kepada kehilangan kapalterbang semua nampak seronok kalau dikaitkan dengan umno.
Bukan sahaja dalam dunia tetapi apa yg berlaku kpd bayi di dalam perut ibu atau peristiwa di alam maya sudah pasti ianya menarik kalau dikaitkan dengan umno.

Semua yg berlaku pastinya "umno" jadi pilihan untuk meningkatkan nilai berita.

Jika benar umno lemah dan semakin lemah kenapa semua pihak perlu bersandar kepadanya.