Google+ Followers

Sunday, August 31, 2014

Ketua Polis Negara Selamatkan Najib... pagi semalam

Satu-satunya semangat patriotik Hari Merdeka'57..yang dapat dirasai ialah dengan tangkapan 154 militan @ komunis bandar pagi semalam.

Jika tidak, hari merdeka adalah sekadar ulangtayang kosong - perbarisan tunjuk gagah, tunjuk cantik...tunjuk sahaja.

Setakat ni PPS pukul orang, bawa senjata, belum lagi angkat senjata lawan pihak berkuasa...kemungkinannya ada bila dah ramai, dah rasa kuat dan diberi atau disokong oleh kerajaan negeri...

Mereka boleh dianggap sebagai cubaan menderhaka kepada YDP Agong..hukuman mati wajar dilaksanakan...

Beberapa militan yang ada kaitan dengan Afghanistan dan Timor Tengah yang ditangkap sebelum ini pun tidak pernah buat apa-apa kekerasan di Malaysia, tetapi kewajaran tangkapan kenatas mereka adalah harus atas dasar pencegahan.
Tiada pengecualian untuk lim guan eng dan gangster cina nya...kedapatan beberapa ahli melayu dan india adalah wayang tongkol, pak pacak..

Untuk melayan puak ini, terutama puak peguam cari makan dalam politik dan sudah pula menuduh PDRM alat perkakas umno, wajar mereka tidak dilayan dengan hujah akademik yang keterlaluan...mereka lebih tahu dari itu. Cubaan pertama...serangan bom api rumah KM adalah lakonan drama pendek pundek ryan...strategi kedua...NGO diperguna untuk menyatakan kebaikan PPS untuk masyarakat, strategi ketiga...Kerajaan Negeri ada hak...keempat..strategi mahkamah akan jadi sarkas untuk beruk dan monyet mereka berhujah....

Tu sebab lah, jangan berbahasa bahasa, jangan akademik melayan puak sial dan hipokrik ini, musuh Islam No.1....mereka datang menyondol..kita siapkan kandangnya sahaja. Kalau melayan babi, gunakanlah bahasa babi supaya babi mudah faham..

Sayang sekali, Inspektor ISA sudah dipencen awal...

PPS - Mana Nazri Aziz?

Tindakan PDRM setakat ini ada kualiti...

Harap tiada rasa takut dan gentar dengan strategi politik lim guan eng yang sengaja "test power" dan kemudiannya akan cuba kaitkan dengan penubuhan badan sukarela lain...

Diharap tidak ada juga "mulut selipar" dari dalm UMNO yang cuba membela lim guan eng dan mengecam polis atas nama liberal opah dia.

Jika ada kecaman dari pembangkang - itu standart biasa, skema..kita akan dengar beberapa komen dari mulut lubang jamban mereka...dengar apa barua biro undang2 DAP akan komen...

Mungkin saudara anwar boleh ulas sikit, adakah ini juga (penangkapan anggota pertubuhan haram PPS) di negeri kelahirannya  adalah bertujuan untuk mengganggu kes bontotnya?
Tetapi tidak boleh dinafikan isu wan azizah kejar jawatan MB Selangor sudah kurang perhatian, sejuk dan mungkin terus beku selepas ini...

Bagi nazri aziz pula, adakah isu ini akan menjejaskan industri pelancongan PP - jika betul, sewajarnya dia sudah berlari mengadap lim guan eng, bantu mana yang patut - telefon pada kabel yang atas...

MCA juga sedang sebok minta polis siasat dan tangkap siapa yang menyerang rumah lim guan eng dengan botol api...  Sewajarnya UMNO Negeri PP membuat kecaman yang sama, minta siasat samada orang dalam rumah lim guan eng turut terlibat????

Kita belum merdeka sepenuhnya !

Saturday, August 30, 2014

situasi umno bahagian - biasa atau makin parah

UMNO sedang mengadakan Mesyuarat Perwakilan Bahagian di seluruh negara selepas peringkat wanita, pemuda dan puteri selesai. Pemimpin di peringkat Majlis Kerja Tertinggi UMNO antara yang merasmikan Bahagian.

UMNO sedang mengalami '7 perkara' yang menjadi semakin biasa dan ini boleh menjejaskan kekuatannya dan lebih penting "message" yang tersirat...

1) Kegagalan menubuhkan sayap pemuda di cawangan.
2) Kegagalan pemuda mengadakan mesyuarat agung cawangan..
3) Kegagalan menubuhkan sayap puteri di cawangan
4) Hampir 50% ketidakdatangan perwakilan dalam Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian.
5) 1-2% kegagalan cawangan mengadakan mesyuarat agung cawangan kerana masalah teknikal, paling popular tak cukup korum dan cawangan sudah tidak berfungsi.
6) 20-35% ketidakhadhiran Perwakilan dalam Mesyuarat Perwakilan Bahagian.
7) Kebiasaannya 50% perwakilan akan berkurangan atau tidak hadhir semula selepas pukul 2.oo ptg.

Hanya wanita di peringkat cawangan dan bahagian sahaja yang masih kekal excellent.

Jika ini berlaku di Johor, kubu kuat UMNO, bagaimana di bahagian lain.

Najib dah jawab satu dari teguran Mahathir...

Najib berkeyakinan suntikan 6B dari Khazanah ke dalam MAS akan memulihkan syarikat penerbangan tersebut dengan menggariskan tiga prinsip... tak ada hati nak ulas panjang skrip yang Najib baca tu..

Satu langkah penyelamatan yang membazir sedangkan ia boleh diselamatkan dengan kaedah lain tanpa keluar belanja satu sen pun, malah kerajaan masih dapat untung...

Pembuangan pekerja satu lagi langkah sumbang melibatkan 1.6 billion pampasan ketika kerajaan sendiri gagal menyediakan prasana peluang pekerjaan dan ketika umno dilanda hilang kepercayaan rakyat.

Jumlah yang sama jika disalurkan kepada satu pembangunan ekonomi akan membantu ratusan ribu rakyat untuk menikmatinya.

Blog a.kadir jadin dan kunta kunte adalah yang paling layak mengulas perkara ini...


Itulah satu jawapan Najib kepada salah satu teguran Mahathir...




#Dalam satu jawapan daripada pertanyaan seorang wartawan berhubung teguran Mahathir, Najib membuat pengakuan bahawa kenyataan balas hulubalangnya terhadap teguran Mahathir menunjukkan kepimpinannya disokong.... !!!!!!
?????????

Friday, August 29, 2014

Anwar you dont be to sad...

Kita tidak harus ketawakan Anwar berhubung isu MB Selangor kerana situasinya sama dengan Najib tetapi malang untuknya (anwar).

Isu Rosmah dan Azizah tidak banyak bezanya...Rosmah sendiri menerima pelbagai lorian kritikan  termasuk penggunaan jet peribadi, bajet besar gila untuk tadika permata dan penggunaan "first lady" tetapi bagaimana tukang cuci najis dari umno pertahan dan bersihkannya..? Soalnya kita percaya Najib hanya tahu sedikit tentang imej Rosmah kerana tidak siapa yang berani bercakap benar ke muka Najib.

Begitulah juga Anwar yang tidak tahu bahawa Azizah bukan sahaja ditolak oleh rakyat selangor tetapi juga dari dalam PKR sendiri tetapi siapalah yang berani berkata benar kepada Anwar yang sedang umpama singar lapar.

Azmin yang dianggap paling berkarisma dalam PKR sendiri, sekadar akur dan bersetuju ...

Oleh sebab itulah Anwar dan Najib menjinjing isteri masing-masing dalam bentuk nepotisme yang berbeza !!


Kita dengar apa proNajib nak komen!!!! Serupa tapi tak sama.....


PPS ..Tahniah Lim Guan Eng

Perkembangan yang lebih menarik dar isu MB Selangor kini ialah isu penubuhan PPS PP yang
dipertahankan oleh Lim Guan Eng malah dia mengugut dan mencabar KPN...jika sampai ke tahap itu aku rasa lge ada asas yang kuat dan KPN hanya tembak peluru kosong...
Sudahkah guan eng semak latarbelakang anggota PPS bersih dari rekod jenayah?
jangan sampai jadi "Pulau Pinang Samsengs-PPS"




Penubuhan Pasukan Peronda Sukarela (PPS) ke Arah Negeri yang Paling Selamat di Malaysia - Lim Guen Eng 2011


Setakat ini PDRM kata bagilah masa kepada mereka, sedang siasat...jawapan skema puluhan tahun.
Dan kita pun tahu pendirian AG dan kitapun terlebih maklum tentang Menteri KDN dan kita sudah masak dengan Najib.
Berdasarkan rekod tersebut, janganlah sesiapa mengharapkan PPS digempur, diberkas dan Lim guan eng diseret ke mahkamah. Itu tak akan berlaku...

Jadi awal-awal lagi aku nak ucapkan tahniah kepada lim guan eng, anda telah berjaya, teruskan agenda tersurat tersirat anda itu...
Melayu kesedarannya lambat lagi, nasi jadi bubur pun belum tentu melayu sedar.





# kita akan dengar justifikasi (mengalah) yang lembut selepas ini dari kerajaan.

Cendiakawan, Ilmuan, Cerdik Pandai Pembangkang Dijemput Masuk Ke Blog Ini Bila-Bila Masa Secara Percuma... PENYOKONG UMNO DAN WAKIL UTUSAN DILARANG MASUK

Anda sekelian dijemput masuk khusus kali ini kerana blog ini akan adakan satu majlis yang dinamakan "SENARAI DOSA UMNO DULU SEKARANG SEHINGGA PRU14"..ini merupakan sambungan siri Asal Bukan UMNO (ABU).

Anda semua diminta senaraikan sebanyak mungkin dosa umno atau keterlibatan umno yang menyebabkan hari ini pakatan pembangkang makin goyah, lemah, berpecah dan sudah saling tidak menghormati dan mempercayai sesama sendiri.

Paling penting, jangan lupa, di penghujung senarai mesti tekankan bahawa semua yang umno lakukan iini adalah konspirasi jahat dan sabotaj umno terhadap pemimpin utama DS Anwar Ibrahim.

Saya mulakan senarai peristiwa yang ada kaitan dengan umno....

1. Tuduhan khalwat ke atas anwar...
2. Kehilangan MH370...
3. Krisis MB Selangor..
4. Pendakwaan ke atas rafizi dan surendran...
5. Kambing mek jah beranak semalam...
6. Perceraian artis..
7. Bogel show di Penang...
8. Banjir di kedah...
9. Bayi tetcekik biji rambutan di ampang..
10. Remaja Masukan Cincin di anunya...
11. 600 terbunuh dalam perang etnik di Nigeria...
12. Rumah Ketua Cabang PKR Kg. Manjung dipotong letrik...
13. Sultan Selangor Tersinggung
14.

Apalagi......

Thursday, August 28, 2014

Nak Tazkirah Sikit Boleh Ke....Salah siapa?

Ini untuk umno, pas dan pkr...
bila berselisih, tali apa yang dipegang..

Dalam pas - ulamak tok guru ustaz bersusun...
Dalam umno - mufti, menteri, khadi bergentayangan...
Dalam pkr - sokmo yusuf qardrawi, buku kitab jadi rujukan...

Apa masalah kita..
Semua dan masing-masing ada tetapi Islam yang satu itu dilihat tidak sama dan tidak serupa..itu dapat kita rasakan.

Apakah mereka rasakan Islam itu sudah outdated dalam kecanggihan teknologi dan mediaIT - globalisasi dunia tanpa sempadan lalu mahu Islam itu diliberalkan?

Nik Aziz tercemar kerana politik..
Mufti tercemar dengan "saya yang menurut perintah" - makan gaji
Menteri Ugama - Yes Man

Orang Melayu yang lahir sebagai Islam - membesar memburu dunia...
Orang Mualaf yang lahir sebagai bukan Islam - menuju cabaran mencari keredhaan

Salah siapa?

Nak Mencarut Sikit Boleh Ka? Bab kerusi dia nak bini dia sorang saja...bab lubang dia tibai semua...

Tidak ada kena mengena samada dengan yang hidup atau mati, kalau ada itu kebetulan sahaja

Apa hang nak komen !!

                     


   

Wednesday, August 27, 2014

Apa Perkataan "_ _ _ _ _ _ _" Yang Lebih Sesuai Untuk PAS..

Sebutan uturn, pengecut, lembu, anjing, boneka terhadap PAS sebelum ini sebenarnya belum mencakupi
untuk menggambarkan sifat dan sikap PAS keseluruhannya dari dulu sampai sekarang terutama dalam tempoh sebulan ini...Tentunya ada perkataan yang lebih sesuai !!!!! berdasarkan pemahaman masing-masing.

Blogg ini tidak berhasrat untuk menerima komen anda dengan sebutan yang pelbagaian bunyi dan bentuknya, memadailah samada anda bersetuju atau tidak dengan pendapat di atas.

Satu perkara yang pelik tentang PAS, mengelirukan -
Kerusi Pengkalan Kubur adalah kerusi PKR pada PRU13 dan masih dituntut oleh parti tersebut tetapi kenyataan hari ini, Timbalan MB Kelantan berhasrat meletakan calon PAS..... Di mana konsensus dan setia sepakatan ?
 Krisis MB Selangor - Kenyataan Mustapha...... PAS akan mencalonkan 3 nama dari PKR dan bukannya dari PAS sebagai menghormati konsensus kerusi MB milik PKR....

Ini kenyataan2 dari orang berpengaruh tetapi apakah semua ini hanya pandangan peribadi dan tidak menggambarkan keputusan dalam mesyuarat kelak dan tidak juga pendirian rasmi peribadi Presiden??






# Dalam keadaan tidak menentu dan dijangka hasrat Anwar meletakan Azizah akan karam....DAP kelihatan
bernada sedang bersiap sedia untuk pindah plan dan pendirian memastikan ADUNnya tidak terpinggir sebagai exco dlm kabinet Selangor kelak.


Anwar buka cerita realiti Azizah ditolak..anwar harus minta maaf

Najib mendakwa azizah mahu dilantik sebagai MB atas sekadar dia isteri anwar. Nepotisme paling tebal
dalam sejarah politik Malaysia tanpa rasa malu atau bersalah.

Pada 2009 anwar mendakwa ada 40 MP dari BN yang akan menyebelahinya untuk mrnumbangkan paklah dan hingga sekarang tidak dibuktikan....dan hari ini anwar hanya ada seorang sahaja calon yang tidak berwibawa untuk calon MB?

anwar menyangkal dan menyatakan azizah layak kerana ada pengalaman sebagai presiden parti dan bekas ketua pembangkang di parlimen, bukan kerana azizah semata-mata isterinya.

Tetapi selanjutnya anwar enggan meneruskan hujah berhubung kelayakan azizah secara umum untuk rakyat tahu dan nilaikan.

Jadi MB untuk siapa ni? untuk rakyat atau untuk parti sehingga kelayakan azizah pun nak dirahsiakan?
Jika azizah memang seseorang yg berpengalaman sebelum ini dalam pelbagai jurusan sudah tentu maklumat itu dapat membantunya hari ini dan akan disokong rakyat.

Apa pengalaman yang azizah ada sekadar jadi Presiden yang dibonekakan dan Ketua Pembangkang yang ditunggulkan?

Hari ini walaupun Anwar juga sedang menyandang Ketua Pembangkang, apa sumbangan berdasarkan pengalamannya?
Memusnahkan perpaduan, memburukkan negara dan menghancingkan politik siang dan malam.

Kenyataannya, Azizah ditolak kerana dia isteri kepada seorang peliwat - Anwar yang gagalkannya, Anwar yang bersalah.

Hakikatnya jika Michele Obama adalah seorang pelacur tegar, apakah memungkinkan  suaminya menjadi Presiden Amerika hari ini...

Tuesday, August 26, 2014

PAS mahu tapi malu...

Dalam kecelaruan yang menimpa PAS sekarang sejak krisis MB Selangor adalah belum terlambat untuk membaikinya "once 4all" khusus mengelak perpecahan dalaman yang serius.
Semua yang terlibat sesama mereka wajar duduk dalam satu muhassabah diri dan kembali kepada satu ketetapan yang bersepadu.

Semua kekecohan ini dimula dan disemarakan oleh kumpulan musang berbulu ayam, anwarinas. Sesungguhnya PAS perlu memberi mereka pilihan dan bagi yang nyata jelas kiblatnya wajar dibersihkan, dipecat.

Langkah segera yang perlu PAS buat ialah mengistiharkan dan mencalonkan dua ADUN PAS untuk jawatan MB dan tetapi memberi keutamaan kepada Khalid untuk dilantik semula samada sebagai ADUN Bebas atau Khalid sertai PAS.

PAS harus bertegas, tidak perlu rasa malu atau bersalah  menuntut haknya untuk kerusi MB apabila konsensus dan tolak ansurnya tidak dihargai komponen malah dihina-hina, diugut dicabar dan langsung tidak dihormati.
Malam ini PAS akan bermesyuarat menentukan 2 nama yang dicalonkan. Sesuatu yang diharapkan ada kebijaksanaan di sana.

Langkah kedua segera ialah membersihkan semua virus anwarinas dalam PAS sebelum PAS musnah dikucarkacirkan oleh mereka ini.

Langkah ketiga ialah keluar dari Pakatan Haram.

Dengan tindakan sebegini sahaja segala persepsi dan sindiran kepada PAS dapat diketepikan dalam jangkamasa pendek. Sebarang bentuk kerjasama dengan mana-mana pihak termasuk dengan UMNO perlu lebih berhati- hati selepas ini.

Tuanku Sultan Selangor Sudah Kenalpasti 3 Nama Calon..

Jika DAP dan PKR kekal mencalonkan hanya nama Wan Azizah..Anwar berjaya meyakinkan DAP, selain
dari Azizah..calon lain tidak ada kesetiaan kepada parti serta tidak boleh dikawal dan ini terdedah kepada situasi yang sama seperti Khalid lakukan.

PAS pula berdasarkan ketetapan Mesyuarat Khas terbaharu, atas pendirian mutakhir Hadi, nama Azmin akan dicalonkan..

Jika kedua nama ini tidak diperkenan, sudah pasti nama ketiga yang sudah dikenalpasti oleh Tuanku akan kekal sebagai MB sekurang-kurangnya sehingga November 2014 atau DUN dibubarkan lebih awal.
Sudah tentu keputusan Tuanku akan mendapat sokongan PAS, UMNO dan paling penting rakyat Selangor di belakang Tuanku.

Urusniaga politik akan terus panas dan lebih panas jika DUN dibubarkan. Dijangka sekurang-kurangnya di peringkat Selangor, parti dalam Pakatan Haram tidak di kategorikan sebagai berpecah tetapi masing2 akan membawa haluan sendiri termasuk bertanding sesama mereka di kawasan2 tertentu sebagai menguji kekuatan dan pengaruh.

Tidak dapat dielakkan, mereka terpaksa membogelkan lawan masing2.
Tidak pasti samada Khalid berundur terus dari politik atau lawan tetap lawan dengan menubuhkan parti baru atau bersama PAS.

Dengan kepimpinan Najib yang sedang dikritik Mahathir dan ketidakterampilan Noh Omar di Selangor, dijangka UMNO sudah boleh dikira bernasib baik jika masih dapat mempertahankan jumlah kerusi yang sama.

Adalah lebih baik UMNO tewas di semua kerusi DUN Selangor jika benar rakyat mahu memberi isyarat yzng nyata, jelas dan tegas kepada Najib.

Khalid diludah...takkan lim kit siang diam je, mintalah zahed siasat...

Khalid ditampar, diludah....dikasari
Itu yang dipaparkan dalam beberapa blog termasuk itu adalah pengakuan Khalid..

Sudahkah Khalid buat repot polis, atau Khalid rasakan apa yang dia lalui adalah wajar kerana sikapnya sendiri (padan muka aku!!!!!)
atau Khalid lebih mengharapkan simpati dan publisiti sebagai lebih penting dari mencari kebenaran, mengheret ke muka pengadilan  beberapa lelaki tersebut...
Khalid ada saksi?

Khalid tidak berhajat ke mahu libatkan umno dalam hal ini?
Ada tak kemungkinan semua ini lakonan untuk menarik perhatian?
Mungkin "your gay brother" yang upah untuk buat kecoh...
Apakah Khalid dalam ketakutan sekarang!!!!!

Apa komen kawan2nya dari PAS..







# Krisis MB - Sultan minta 2 nama dari setiap parti dalam Pakatan Haram..DAP dan PKR tetap mahu calonkan satu nama sahaja.
PAS wajar calonkan Azmin dan Khalid...keputusan Sultan?
Tengok siapa yg kena!!!!

isu MB-mana yg lebih penting?

1. Penolakan permohonan Khalid untuk meletak jawatan @

2. Penolakan Azizah sebagai MB baru?

Monday, August 25, 2014

Muhyiddin senada Mahathir cuma belum berani...

Muhyiddin telah menjalankan sebahagian dari tanggungjawabnya sebagai Timbalan Presiden parti untuk mengingatkan Najib bahawa teguran Tun perlu dipandang serius dan perlu ada tindakan.

Teguran Mahathir hampir 100% betul dan ianya menjadi garis panduan kepada rakyat untuk menilai najib sejauh mana tindakan susulan positifnya.
Jika teguran Mahathir yang masih ada pengaruh walaupun tinggal sedikit tidak diambilkira sudah tentulah suara rakyat yang lebih halus tidak akan diendahkan.

Najib yang dikelilingi kekebalannya atas faktor pengaruh, kroni dan kuasa wang jangan rasa terlalu selamat dan bijak !!!!!
Kekebalan yang ada kebebalan akan membawa mudarat.


Calon MB mesti dari PAS... Azmin disaran masuk PAS

Jika Tuanku Sultan Selangor hanya perkenan MB dari PAS sahaja sebagai menghormati majoriti (dap pas pkr bukan dalam satu pakatan yang didaftarkan sah) apa pula agaknya reaksi dari PAS sendiri, menerima atau menolak?

Ada yang sinis meramalkan PAS menolak bukan kerana faktor konsensus tetapi tidak bersedia mentadbir Selangor yang maju dan berbilang bangsa...takut untuk mentadbir cara Kelantan, takut dibenci dan hilang kerusi di PRU14 nanti. PAS sudah hilang selera dengan "Negeri Islam" yang pernah mereka war-warkan dulu, sudah selesa dengan keadaan sekarang?

Semoga PAS bersedia memikirkan kemungkinannya,  tidak menolak, menyahut cabaran dan buktikan...

Apa reaksi DAP, Anwar....
Kesian dengan jijah.....melolong agaknya !!
Kalau terpaksa...Azmin can join PAS..satu cadangan

Sunday, August 24, 2014

Rakyat Jangan Bergaduh Pasal Pemimpin, tingkatkan ekonomi masing-masing - Kreng Krong

Malas betol lha nak politiking laghi...

Jika ada PRU14 (KALAU SEMPAT ADA.. ??? hehehe), aku tak akan mengundi lagi (KERANA ALLAH).
Aku tak mau lagi bersubahat memilih pemimpin (yang akhirnya) menderhaka/mengkhianti sumpahnya kepada raja melayu, bangsa melayu dan agama islam. Aku tak percaya lagi kepada demokrasi jajaan yahudi zionis ini.

Aku yakin (JIKA MASIH ADA PRU14 lagi), itulah PRU terakhir dalam sejarah TANAH MELAYU.
Dipercayai, cina akan perintah Malaysia.
Betapa liciknya mereka menggunakan kuasa wang untuk membeli jiwa pemimpin melayu.
Pemimpin melayu pula semacam anjing, dibagi makan tulang (PUN) x malu berebut2x...
Jadik biarlah aku rakyat biasa masuk hutan, xde apa yang canggih dalam hidup aku pun aku tak kisah.
Sekurang-kurangnya miskin akan mengajar aku erti makna hidup, indahnya jika aku berjalan di bumi Allah ini tanap hiasan di badan tapi hidupku semata-mata hanya CINTAKAN ALLAH & RINDUKAN NABI (cewah... hehehehe).

JIKA PRU 14 X SEMPAT ADA... jeng3x... agak2 kenapa yer??? Sempat ker pemimpin2 politik yang tamak haloba perangai mcm vavi utan merasa PRU14???
Aku boleh resa kenapa jika xde. Tunggulah cerita hebat 2015-2017.



X payah berbalah k kalau x setuju pendapat aku. Aku ckap2 bodoh jer. Masing2x ada pendpt. X payahlah kita2 ni rakyat yang bodoh nak bergaduh sesama kita kerana x sependapat. Pemimpin mata duitan (NAK BAWAK DUIT MASUK NERAKA BANYAK2x KOT) tak kesah pun. Hehehehe.

KALAU PANJANG UMUR, BARU AKU MASUK BALIK POLITIK, TAPI POLITIK ALAF BARU, POLITIK STYLE ISLAM.. POLITIK BUKAN BERNISBAHKAN KEPARTIAN, BUKAN KEPUAKAN. BILA POLITIK STYLE BARU ITU AKAN MENJELMA KAT TANAH MELAYU? NTAHLAH, KALAU AKU MASIH PANJANG UMUUURRR.... JUMPALAH NANTI KOT...

Adiosss.....
Reply

Replies

  1. Lupa nak pesan2x, kalau sesiapa ada duit banyak kat bank, cepat2xlah beli emas.
    Beli dniar ker dirham ke... sebelum 2016 selewat2xnya. Simpan byk2x.
    Dipercayai dollar amerika akan e'lek, takder nilai, kosong, sifar selepas 2016 (tempoh berakhirnya kuasa OBAMA). Rakyat amerika akan jadik zombie.
    LIhat juga perkembangan matawang pakatan Rusia-China nanti (BRICCS). NATO dah lama baca nasib dollar US. Sebab tu meka buat pakatan matawang euro sebagai pemampan.
    JANGAN PERCAYA NILAI DOLLAR USA!.

Mana Kiblat Politik PAS...


Sudah ada ahli dan pemimpin PAS menghormati kerusi dari Presiden parti.

Kerusi







Hadi tidak bersendirian





DAP akan bawa Anwar jadi PM






Liberal dan Popular... Sama dan serupa juga









Penyokong setia diabaikan -kos yang tinggi pengundi cina >








Ini saja yang berbeza sikit

sasaran undi Melayu
Kos takmtinggi, sedikit janji manis





PILIHLAH MANA SATU PILIHAN HATI...

Saturday, August 23, 2014

UMNO Kalau tambah tak senonoh..yang benci jadi meluat

Agak keberatan untuk menyentuh isu Hari Berkabung 22ogos MH17, ini takut disalahtafsir atau
menyinggung waris-waris mangsa MH17 kerana mereka tidak bersalah dan  bukan dipihak yg patut dipertikaikan sama sekali.

Tetapi sejak pujian melambung ke atas najib kerana  boleh bercakap dengan ketua pemberontak ukraine pro russia dalam kes MH17...maka ia sudah mula diambil kesempatan oleh kerajaan tanpa tentu arah, over.....pemergian beberapa menteri termasuk zahed dan KPN serta AG sudah masuk tidak logik dan aksi berlebihan.....lepas tu the worst Najib ke Belanda dan kemudiannya hilang bercuti..... sedih lepas tu gembira hingga lupa dunia - percutian mewah gilerrrr...

Balik Malaysia..Najib buat muka sedih semula, penghormatan negara, bendera separuh tiang pada mangsa kemalangan ?????????????

Untuk apa semua ini??? Tidakkah ia agak "over" untuk kes itu, Ini peradaban mana? Ini yang dituntut Islam ? bertafakur? Siapa punya idea? begitu banyak masa, tenaga dan kos terbuang...


Penghormatan negara dan bendera separuh tiang hanya wajar diberi kepada
#Seorang Perdana Menteri yang mati ketika sedang bertugas, kalau tengah berpoya poya pun tak layak juga, kalau mantan pun tak perlu juga terutama yang serabai mcm paklah.
#Kepada Sultan dan Raja Melayu dan
#Kepada Tentera yang mati di medan perang...

Selain dari itu, rasanya belum cukup layak.
Kalau penang meroyan ketum bagi state funeral pada karpal - janganlah ikut sama mabuk ketum, jangan direndahkan status state funeral itu sendiri, jangan diikut kerja songsang tu...

najib jangan cuba gunakan tragedi untuk simpati, jangan kononnya inilah perpaduan dan lebih penting mh17 tidak mampu memadamkan ketidakpercayaan rakyat kepada kerajaan atas kehilangan mh370.


Jika Najib and the gang ingin mendapat credit atas semua itu secara berlebihan, ia hanya backfire...ini bukan era Mahathir...ini era Najib..era rakyat sayang umno tinggal sedikit, sudah ada benci umno, janganlah buat tak senonoh, rakyat makin benci...meluat.




# diberitakan media arus perdana mula memboikot mahathir. !!!

Siapa yg gelar dia sepat kering, dia nak cili mulut orang tu....

Tidak jelas kenapa Datin Sri Wan Azizah isteri kepada bakal Perdana Menteri Malaysia difikirkan tidak
layak menduduki kerusi MB Selangor kerana sejarah hingga saat ini menunjukkan Wan Azizah adalah calon wanita yang paling layak sekali berbanding wanita lain di Malaysia, hatta Rosmah sendiri bukan saingan terdekatnya.

Soal jantina dan bukan anak selangor sesuatu yang sangat remeh. Malah setakat mana Tuanku Sultan tidak berkenan pun hanya satu maklumat yang tidak disahkan.
Azizah juga difitnah akan menjadi boneka Anwar dan DAP juga tidak berketepatan kerana dia di kelilingi exco PAS yang Islamik dan jujur.


Cuma keberangkalian Azizah sedikit terjejas terlepas pandang adegan baling kerusi dan meja melayang dalam mesyuarat agung cabang-cabang baru-baru ini, itu kes terpencil.

Lebih penting Azizah telah lulus syarat pertama, ADUN Kajang.
Kelayakan seterusnya, bekas Ahli Parlimen, bekas isteri TPM dan sekarang Presiden PKR sebuah parti pembangkang yang aggresif, berpengaruh di dalam dan luar negara.

Inilah satu-satunya parti yang berketuakan Presiden yg dipilih dan bertuankan Ketua Umum yang melantik dirinya sendiri.

Azizah juga telah menunjukkan amanah simpan rahsia yang paling setia bersesuaian dengan tugas dan amanah Menteri Besar kelak.

Pengalaman politiknya sangat luas dan merupakan idola kepada anak perempuannya yang juga seorang Ahli Parlimen yang baru-baru ini telah berjaya dinobatkan "kaki fitnah" oleh RNC.

Adalah perlu rakyat Selangor memberi peluang kepada wanita ini yang setaraf margarett tracher mantan PM Britain untuk menduduki kerusi MB Selangor sebagai asas perjalanan dan perjuangannya sebagai PM Malaysia selepas PRU14 atau lebih awal dari itu jika Anwar dipenjarakan atas kebingaian peguam-peguamnya.

Maksudnya: Anwar sudah merancang azizah bukan sahaja wajar menjadi MB Selangor tetapi selepas itu ialah PM Malaysia menggantikannya !!!??

Friday, August 22, 2014

Selepas anwar di penjara?

Tanpa Azizah sebagai MB... dua minggu sahaja Anwar kat dalam..orang dah tak sebut namanya lagi,
dilupakan !!!

Azizah jadi Presiden, bermesyuarat dengan kerusi kosong...Nurul Izzah jadi pembancuh kopi dan tukang sapu sampah kat bilik mesyuarat.

Saifuddin, Hafizi, tian chua...naik tongkang balik tongsan, joint DAP.
Mereka dapat tauke baru...tanggungjawab pun kurang....status angkat file dan tukang susun kerusi.





senario yang lain:

Kalau Azmin jadi MB...lu ingat dia akan usaha keluarkan anwar ke ?

Thursday, August 21, 2014

Salah ke kalau Shafie dan Muhyiddin setuju...Najib is wrong

what's wrong kalau dan jika ada pemimpin umno waima shafie dan muhyiddin cakap pada najib...i think mahathir is rite...you are wrong....

kemudian najib akan jawab...kita jumpa Tun hati ke hati... kita perbaiki apa yang patut,

Agak-agak anda jika itulah senario nya, apakah umno itu rugi, rosak, makin busuk dan buruk sekadar menerima teguran mahathir...

Pembangkang,  mereka tak gentar obama, tak gentar israel,  25 jam, sehari siang dan malam mereka lebih  doakan mahathir mati kerana itulah benteng Melayu terakhir...

Yang peliknya kenapa perlu pelik kalau mahathir tegur, yang patut pelik kalau mahathir tak tegur...bila ditegur tentulah najib ada buat yang pelik

Pemimpin umno janganlah bodoh sombong bila kena tegur, jangan ego, jadi pendengar yang baik akan menghasilkan perlaksanaan yang baik.

Seminggu berlalu dan Najib masih membisu..

Anwar memang mahu DUN dibubarkan..

Kemungkinan Anwar masih bertegas hanya mencalonkan satu nama sahaja, isteri, perempuan dan dot dot.. untuk menggantikan Khalid sebagai MB Selangor ia ada kaitannya dengan dendam atas kedegilan Khalid turun dengan sukarela dan tindakan-tindakann khalid selepas itu merupakan satu tamparan yang hampir atau sudah memalukan dirinya.

Anwar juga mahu menegaskan bahawa sebagai bakal PM, kemahuannya mesti dikotakan walau dengan berapa harga sekalipun, siapapun tidak boleh membantah,  tiada kompromi untuk PAS yang mahukanb Azmin turut dicalonkan.

Rafizi dan Saifuddin enggan mengulas jika Sultan Selangor menolak dengan alasan itu hanya "spekulasi" mencerminkan mereka sudah ada perancangan dan jangkaan tertentu yang tidak mahu diketahui umum.
Azmin sendiri walaupun Timbalan Presiden - hanya diberi peranan tukang angguk.

Tanpa Azizah sebagai MB - Apa ertinya pada Anwar..

Wednesday, August 20, 2014

Undi Melayu Banyak Meningkat Ke Status Atas Pagar.

Setakat perkembangan semasa, kaum cina masih solid akan undi DAP bila2 masa di mana2 sahaja pilihanraya di adakan.

Ada tambahan undi Melayu juga kepada DAP atas strategi parti itu membuka keahlian kepada Melayu khususnya golongan remaja.

Disusuli dengan pertambahan calon Melayu DAP akan mengisi beberapa kawasan PKR dan PAS yang tewas sebelum ini. Ini adalah persediaan DAP untuk mengisi jawatan MB dan PM jika mereka merupakan majoriti.

Petanda DAP sudah bersedia dengan kehilangan Anwar, tidak mengiktiraf kualiti pemimpin PAS dan sukar lagi untuk dipercayai. Petanda juga cadangan Ku Li sebagai PM oleh PAS sudah tidak relevan

MCA akan terus merosot dan parti itu dijangka pupus selepas PRU14, nasib yg sama akan menimpa PKR jika anwar ke penjara.

undi melayu kepada siapa?
undi melayu semakin banyak meningkat ke status atas pagar.
umno mengecewakan..
pas makin hancus...
pkr tak boleh pakai....

Tuesday, August 19, 2014

Kita Perlu Fokus Pada Najib- dia berubah ke tidak..

Kemaskini 2.00am 

Seperti yang dijangkakan Najib tidak akan berubah atas teguran Mahathir, tak lut pun sebab ramai berlumba mempertahankannya:

mubarak minta Tun hentikan kritikan terbuka, boleh buat cara keluarga.

mubarak ni tuli ke buta, Tun dah kata, secara peribadi dah pun nasihatkan najib tapi tak makan saman, dah tarik sokongan dan sekarang teguran terbuka.

Begiti juga komen zahid, tengku adnan, shahidan yg mengkritik Tun secara TERBUKA supata Tun jangan kritik secara TERBUKA?  Paling tadika ialah komen hisham bahawa najib diiktiraf dunia atas tragedi mh17..... hebat atas tragedi? marilah kita berdoa banyak lagi tragedi selepas ini supaya Najib nampak lebih hebat...cuma hisham lupa kot pasal mh37 yg dirahsiakan.

Kita tunggu komen muhyiddin, kot-kot boleh "pakai".

Tun tak minta lepaskan jawatan pun, tapi takkan boleh fikir...Tun pun tak kata mesti dengar teguran dia - terpulang kpd Najib.

Sekurang-kurangnya biarlah Najib jawab dulu sebelum "dato-dato" seperti cerita dongeng Tun untuk buat komen.

KOMEN KOMEN YANG TIDAK BIJAKSANA JIKA TIDAK DIHENTIKAN OLEH NAJIB @ NAJIB MENGAMBIL PENDEKATAN MEMBISU AKAN MENGUNDANG PERANG DINGIN YANG LEBIH TERBUKA.......YANG LUKA WALAU KECIL IALAH NAJIB.

....




Tidak penting samada Mahathir kritik atau tidak, itu bukan ukuran sebenar untuk mengukur sejauh mana kritikan Mahathir itu benar atau sebenarnya apa yang Najib buat adalah betul, lebih betul dari paklah, lebih betul dari mahathir sendiri.

Kritikan Mahathir datang dari atas, dari rasa ketidak selesaannya, ia tidak menjejaskan ekonomi dan politik mahathir sekeluarga, mereka cukup wang.

Untuk mengetahui samada teguran mahathir itu ada kaitan semasa yang rakyat rasai betul atau tidak ialah dengan bertanya diri sendiri, pasangan sendiri, keluarga sendiri, rakan sekerja sendiri dan kawan-kawan sekeliling samada teguran mahathir itu betul, kalau betul berapa percent? kalau salah, berapa percent pula yang salah !!

Tanya pembangkang, tanya orang umno sendiri, tanya orang BN dan tanya yang di atas pagar.

Mahathir kata dia tegur, dia tak suruh letak jawatan - samada Mahathir suruh atau tidak rakyat boleh menentukannya kelak.

Jadi kita tidak perlu fokus sangat kepada apa yang Mahathir kata, kurang lebih sama dengan apa yang sudah diperkatakan oleh ramai orang selama ini, malah ada yang lebih pedas lagi.

Kita perlu fokus kepada Najib - dia berubah atau tidak !!!

Yang pasti:: Tidak lama lagi panglima2 Najib akan keluarkan angka-angka dan pelbagai lagi 'tools' untuk meyakinkan rakyat bahawa Najib adalah betul. Jika sudah begitu ramai berlumba-lumba untuk memberitahu bahawa Najib betul, kenapa pula dia harus berubah atas teguran Mahathir !!!

Monday, August 18, 2014

Anwar hanya 1/2 Inci Sahaja Lagi Dengan Putrajaya

Krisis MB Khalid merupakan kegetiran dan cabaran Anwar Ibrahim yang terakhir sebelum ke


Putrajaya dengan lebih dramatik dan dijangka lebih mudah atas perkembangan terkini dengan segala perancangan yang sedia ada tanpa perlu PRU14.

Penyingkiran Khalid menghasilkan suatu buah tangan yang diluar dugaan apabila berjaya sekaligus down-grade PAS dengan mempamirkan kuasa anwarinas tanpa perlu berselindung lagi.

Bagai pucuk dicita ulam mendatang, semua ini membantu Anwar untuk lebih cepat sampai ke Putrajaya....

1. PERKASA akan terjun sebagai pertubuhan politik - sokongan bukan Melayu terus kuat kepada Pakatan.

2. Mahathir menarik balik sokongan ke atas Najib

3. Najib sendiri masih dalam mood popular dan merasakan dirinya kukuh dan kebal dikelilingi kroni politik. Kekebalannya dalam UMNO bukan bererti ia kebal di persada politik tanah air.

Anwar akan gunakan kaedah 16 Sep dengan lebih sempurna !!!




#Apabila pemimpin yang kita sokong makin tuli, dan ketika gesaan anwar berundur tidak relevan, apa yang perlu kita sarankan ialah go anwar go..

Bolehkah Hadi declare PAS keluar Pakatan...

Kekalahan undi besar Hadi mempertahankan Khalid dalam mesyuarat khas AJK Pusat 17hb dan tidak mengumumkan sendiri selepas itu adakah (?) sebuah drama terancang untuk menutup aib Hadi yang berpendirian awal untuk mempertahankan Khalid atau realiti pahit untuknya.

Amat pelik untuk Hadi mempunyai satu pendirian tanpa mengetahui atau menguasai anakbuahnya sendiri - Undi 10/27 menunjukkan Hadi tersangat lemah pengaruhnya dalam parti dan penanda Hadi mewakili ulama terakhir dikekalkan Presiden hanya untuk jadi boneka sementara.

Yang menguasai ialah Mat Sabu bersama Setiausaha dan Naib Presiden yang begitu ceria dapat memenuhi kehendak "Ketua Umum PAS"(?).

Saolan yang lebih besar sekarang ialah adakah ini kehendak sebenar majoriti ahli PAS yang meletakkan Hadi sebagai Presidennya tetapi kini telah di gulingkan pengaruh (kena rampas) ? Apakah selepas ini Hadi menjadi Presiden Bisu atau terus jadi "merak" tanpa rasa sedikitpun malu ?

Sunday, August 17, 2014

"O" Alasan Menolak Azizah jadi MB

Berterusterang sahaja:


Ramai yang tidak mahu Azizah menjadi MB sebab dia isteri kepada Anwar – satu pandangan

Ramai yang mahu Azizah menjadi MB sebab boleh membantu Anwar menjadi PM atau kemungkinan boleh membantu menghalang Anwar ke penjara – Satu pandangan

Lain-lain perkara alasan iringan dan tambahan.



3 Perkara Yang Nik Aziz Jangan Buat-Buat Lupa

* Apa yang Hadi nak mengadu lagi kepada Nik aziz yang sudahpun tahu kesimpulannya ?

Apa yang terjadi dalam PAS kini dalam semua perkara dan semua isu, pelbagai bahasa dan kata boleh diungkap, tahniah, takziah, simpati, padan muka......

Tetapi semua ini tidak boleh lari dari peranan utama Nik Aziz yang mengambil 3 sikap yang berlawanan dengan fitrah seorang Islam yang lebih mengetahui hukum hakam tetapi bertindak melayan untuk kepuasan emosi, dendam dan nafsu politik dunia..

Pertama kerana menyokong Anwar yang sah melakukan sex diluar tabie yang dilarang keras oleh Islam
- Nabi pun tak mengaku umat tetapi Nik Aziz terima sebagai pemimpinnya.
Sekarang bertambah kuat dan ramai, mereka menyokong atas dasar apa? anwar difitnah? Pernahkah anwar mengambil langkah untuk membuktikan dirinya benar? Kes mahkamah yang ada sekarang adalah kes pertuduhan ke atasnya dan bukan anwar yang membawa kes ini untuk membersihkan namanya (2 perkara yang berbeza)

Kedua kerana mengambil sikap membenci UMNO kerana dendam yang tidak kuat asasnya - Di mana sikap pemaaf? Sedangkan pandai pula dia menasihati MB Khalid untuk menjaga aib munafik? Di mana musyawarah ? Perjumpaan pun ditolak atas alasan politik.

Ketiga kerana menerima dan lebih percaya kafir musuh Islam yang nyata DAP -
Sedangkan dahulu UMNO dikafirkan oleh Fatwa Hadi kerana berkawan dengan MCA. Persahabatan UMNO dengan parti bukan Islam dalam lingkungan (dominan/menguasai) tetapi hari ini PAS bukan sahaja tunduk tetapi sudah sampai sujud kepada DAP?

Inilah jasa, amalan, zikir dan sedekah jariah nik aziz kepada umat Islam yang dia akan bawa sebagai bekalan ke padang masyar - tolong sampaikan pesanan ini kepadanya bagi yang berkesempatan bertemunya untuk dia perbetulkan sebelum ajal menjemput.

Oleh itu apabila ulama sudah dipersenda dan diketepikan, anwarinas menguasai, yang haram dihalalkan oleh
mereka yang sedang menguasai PAS buat masa ini seharusnya tidak perlu ada rasa terkejut kerana apa yang nik aziz benih dan semai kini adalah hasil nya yang sedang dituai.

Mat Sabu jugalah orang yang diselamatkan oleh Nik Aziz dalam kes khalwatnya di Kota Bharu dan kini orang sama membalas budinya, menjadi pengikut setia aljuburi.

Nik Aziz pernah meminta maaf secara am (selepas tidak lagi dipilih sebagai MB Kelantan kerana tidak dapat perkenan Sultan),  tetapi 3 tindakannya di atas perlu  pengkhususan kerana virus sedang merebak.





# Jika ada sesiapa yang menganggap 3 perkara itu kebaikan maka terbaiklah jadinya.

Last Card: Londeh, Parti Baru, Bubar DUN

Haji Hadi dan UG belum kalah
Khalid belum tewas
UMNO boleh tumpang sekaki

Fokus kpd kegiatan "komunis" dan anti-Islam yang terbukti DAP lakukan.
UMNO kena pastikan undang2 tidak dibeli oleh mana2 pihak.
Calon DUN PAS mestilah bersih anwarinas.

Selangor mesti dikembalikan kepada PAS tanpa anwarinas, dibantu umno dan parti baru khalid.
Buka dan serah file untuk hantar seramai mungkin  bekas exco PKR dan DAP untuk mengiring Anwar ke sg buluh resort.

MENU Politik Orang Islam di Malaysia









Nasi Lemak Tercemar Najis (PKR)
Ikan Kembung Busuk (UMNO)
Sayur Lendir (PAS)
Sirap Lemau (Khalid)




Babi Panggang Fresh AAA (DAP)

Saturday, August 16, 2014

Pendirian Terkini PAS masih menyusahkan Pakatan

Khalid meneruskan sisa hayat MB Selangor dengan menubuhkan kerajaan minoriti sehingga 22hb
Ogos menunggu keberangkatan pulang Baginda Tuanku Sultan Selangor dari luar negara untuk meneliti perkembangan semasa.

Dalam masa yang sama adalah perlu Pakatan Pembangkang menghantar surat untuk mengadap Tuanku dengan menyertakan bersama 3 nama yang selari dengan kehendak Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor jika berhasrat melancarkan proses perlantikan MB yang baru.

Pakatan belum lagi membuat persetujuan bersama walaupun DAP dan PKR bersetuju hanya mencalonkan Wan Azizah tetapi PAS mahu nama Azmin turut dicalonkan.
Keputusan PAS ini bermakna mereka menerima sebab-sebab Khalid perlu diganti berbeza dengan pendirian Hadi dan Nik Aziz sebelum ini.

Jika nama-nama yang dicadangkan tidak diperkenan Tuanku dan Pakatan masih bersikap degil, jawapan terbaik ialah pembubaran DUN.

# Pendirian PAS terkini masih menyusahkan Pakatan kerana turut mencadangkan nama Azmin kerana ia tidak selari dengan hasrat Anwar dan DAP.
Ini membuatkan Azmin turut memasang angan-angan kerana ia merupakan calon yang lebih layak dan bagaimana kesannya nanti jika namanya di reject Anwar saat akhir tidak dicalonkan?
PAS tidaklah perlu tunjuk jantan lagi - memadai ikut sahajalah kata Anwar.




Ketaksuban Memusuhi UMNO adalah jasa, amalan, sedekah jariah Nik Aziz yang akan dibawa sampai ke padang masyar

# PAS telah tetapkan hari ini untuk membuat keputusan, tetapi secara terang-terangan PKR "membeli 2 ADUN PAS" untuk menyokong Azizah pada 14hb. Inilah kebiadapan dan ugutan kotor Anwar tanpa sedikitpun rasa hormat kepada Presiden PAS.
Jika PAS masih mahu kekal di Pakatan semata-mata undi cina, kita sudah boleh tahu apa jenis PAS ini... Posting asal di bawah bertambah kuat isinya.




PAS kini berhadapan dengan pelbagai krisis identiti yang kronik dan menjadi-jadi serta semakin terdedah dalam krisis MB Khalid.
1. Sikap tidak menghormati Presiden, Hadi Awang
2. Bai'ah yang selama ini sangat ditakuti kini hanya menjadi perkara mainan
3. Terlalu ramai pemimpin yang jadi "Presiden" dalam memberi pandangan keputusan.
4. Pemimpin PAS mudah dan sedia dibeli
5. Ahli kepada parti PAS, cinta dan setia kepada parti lain
6. Anwarinas ketara dalam PAS tanpa mampu dibersihkan....bukan setakat di peringkat pemimpin tetapi sudah menjalar di akar umbi.
7. Kegilaan kepada material dan kemewahan di semua peringkat mengatasi asas perjuangan mereka, Islam sekadar topeng dan diperalatkan
8. Tidak ada sesiapa yang boleh membaca apa yang ada dalam kepala otak pemimpin PAS dalam situasi kritikal
9. Terlalu banyak Badan membincang dan membuat keputusan hinggalah ke Mesyuarat Tertinggi AJK Pusat tetapi semuanya tidak terikat, longgar antara satu sama lain dan akhirnya satu pun tak boleh pakai.
10. Keputusan di Mesyuarat dan perlaksanaan diluar tidak selari
11. Ketaksuban memusuhi umno adalah jasa, sedekah jariah nik aziz yang akan dibawa sampai mati membelakangkan siratulrahim dan persaudaraan Islam
12. Mereka lebih berpegang kepada tali babi dari tali siratulrahim
13. Apabila berbalah mereka merujuk kepada DAP dan PKR bukannya Al Quran dan Hadith





Bagaimana dengan UMNO itu sendiri  ?

Apakah Najib sedia memberi laluan kepada Anwar..

Tun Mahathir berpendapat pilihanraya DUN Negeri Selangor tidak akan menyelesaikan masalah sebenar politik dalaman PKR dan Pakatan mahupun politik negara sehinggalah cita-cita Anwar menjadi PM tercapai.
Tun cadangkan Anwar dilantik PM untuk tempoh sebulan walaupun mungkin itu masih belum cukup padanya.

#

Tidak pula Tun perjelaskan kenapa jawatan PM sangat penting untuk Anwar dan apa sebenarnya yang dia akan lakukan sebagai PM yang tidak boleh dilaksanakan jika bukan PM.

Jika Anwar mahu memadam segala sejarah titik hitamnya, tanpa PM pun anwar boleh lakukan sekarang jika dia "benar" - Bukankah menang di Selangor petanda awal dia masih disokong, bukankah anwar sendiri kata dia menang 52%..selebihnya...dia perlu teruskan perjuangan demii rakyat, memakmurkan rakyat...insyaAllah di penghujungnya akan putih bersih... Tetapi apakah Anwar sekarang memperjuangkan rakyat?

Ketika anwar mendakwa umno rasuah, menyeweng dan kroni..kenapa dia tidak buktikan dirinya bersih, keluarganya bersih, partinya bersih, pemimpin kanannya bersih dan Pakatannya bersih..Bukan sahaja bersih tetapi dilihat bersih...tidak cukup dan memadai sekadar berdamping dengan ambiga BERSIH yang jijik.

Jalan pintas - bubar PKR, joint UMNO dan lawan Najib...
Apakah anwarinas di dalam umno lebih ramai dari dalam PAS  ?


Friday, August 15, 2014

BUBAR - kembalikan hak memilih kerajaan baru kepada rakyat..

Apa juga keputusan PAS perlu dihormati - keputusan yang tidak akan memenuhi citarasa semua orang dan  jalan terbaik ialah bubarkan DUN untuk kembalikan hak kepada rakyat untuk memilih sekali lagi apabila ada kekecohan sesama mereka.

Konsensus Pakatan Selangor juga elok dibubarkan kerana itulah yang menimbulkan perbalahan dan kekecohan, lagipun Pakatan tersebut adalah haram dan tidak didaftarkan.


Kerusi MB Selangor wajar diserahkan kepada parti yang banyak memenangi kerusi DUN dan bukan lagi milik mutlak PKR jika gagal mendapat majoriti DUN.

DAP wajar meletakan calon Melayu yang berwibawa sebagai persediaan canlon MB yang baru jika mendapat majoriti DUN kelak. Tidak salah DAP memilih calon MB juga seorang wanita.