Google+ Followers

Tuesday, September 30, 2014

Hentikan memusuhi kaum cina..

Kemaskini:
Benarkah Islam yang dianuti majoriti Melayu menghalang kejayaan kaum  itu berbanding dengan bangsa lain yang tidak ada halal haram dan sebagainya (?)






Asal:

Orang Melayu kena hentikan sikap memusuhi bangsa lain dan gantikan kualiti diri untuk bersaing dan terus

maju. Hanya berjaya dari segi siasah, ugama dan ekonomi sahaja dapat membantu pandangan tinggi bangsa lain terhadap Melayu.

Memaksa mereka untuk menghormati bangsa Melayu sekadar FAKTOR SEJARAH SAHAJA tidak banyak membantu malah merosak keadaan.

Senaraikan apa sahaja yang terjadi pada orang Melayu dan senaraikan apa sahaja sikap bangsa lain terhadap orang Melayu..hanya ada satu jawapan.
SALAH ORANG MELAYU ITU SENDIRI KEPADA DIRI DAN BANGSANYA?

1. Majoriti Melayu itu pemalas..
2. tidak mengamalkan Islam sebagai cara hidup... malah mempamirkan sikap dan perbuatan yang bercanggah.
* Apabila tidak mengamalkannya - Melayu paling banyak terjerumus ke lembah moral yang rendah, jenayah dan tidak amanah.
3. Merasa selamat dan tidak terancam kerana masih dalam nostalgia ini tanah airnya.
4. Pengkhianatan Pemimpin Melayu ke atas bangsa dan ugamanya.

Hakikatnya pada sesetengah tempat, pendatang Indonesia, Petani dan Kemboja jauh lebih kaya dan berharta atas modal "rajin".

Monday, September 29, 2014

Angka 4 Angka Mati..ciyalan

Broker
Dibeli
Barua
Dicuri

4 perkataan yang sepatutnya 4 orang - Anwar, lim guan eng, mat sabu dan husam faham kepada siapa hadi halakan....

Sepatutnya dua barua itu meletak jawatan dan join DAP...tak perlu kena pecat dari PAS.
Muka broker dalam PAS, siapa?
Apek mana yang beli?
Siapa yang curi?

Sunday, September 28, 2014

6 Hero PAS

2 hero kerana menyelamatkan Pakatan daripada tindakan PAS bersekutu dengan UMNO untuk membentuk kerajaan sementara DUN Selangor.

4 lagi hero kerana berjaya menghalang Khalid dari melantik exco di kalangan umno dengan mereka terus kekal exco.

Keenam-enam mereka telah berjasa untuk kekalkan kuasa Pakatan di Selangor tetapi nasib tidak pula sama atas permainan politik kotor.

2 hero dijulang DAP dan PKR... Jika dipecat PAS,  DAP adalah kandang baru yang paling sesuai untuk dihuni - DAP sedang menadah membolehkan mereka mempunyai majoriti DUN dan sekaligus menambah 2 kerusi lagi untuk PRU14.

Agak pelik apabila ke enam mereka di anggap hero di kalangan mereka sendiri tetapi parti mereka, PAS dilabelkan watak jahat.

Hero sebenar adalah Anwar - cepat membaca, cepat bertindak..

Saturday, September 27, 2014

Kempen Memenjarakan Pemimpin Politik..

Kemaskini 29/9
Kempen-kempen sebegini bukan sahaja tidak dijamah oleh mana-mana pemimpin tetapi juga penyokong dan pecacai cukup tidak berminat, mereka lebih sayangkan pemimpin untuk dipenjara, kalau nak penjarakan pun bukan pemimpin mereka, tangkaplah pemimpin sebelah sana.
Inilah mentaliti anda  !!!!!

Posting Asal 27/9

Kerajaan dan pembangkang disarankan bersatu hati, bergabung tenaga, bekerjasama secara telus, jujur dan ikhlas membersihkan negara bermula dari pemimpin sebagai contoh kepimpinan melalui tauladan dengan "Kempen Memenjarakan Pemimpin Politik" yang terlibat dengan:

1. Pengkhianatan kepada bangsa, ugama dan negara.
2. Rasuah dan salahguna kuasa.
3. Dadah dan Jenayah - judi, along, gangsterism
4. Hasutan
5. Melanggar Rukun Negara


PAS Selangor - please shut up..

Kepada PAS Selangor aku cadangkan tak perlulah berlakon bising2 hilang satu kerusi..jangan kontra dng pendirian mustapha s/u PAS Pusat, buat malu kaum sahaja...dapat ganti timbalan speaker dah ok..yang penting gaji dan elaun kencang.

Jadi exco pun bukan ada power, kuasa hujung-hujung,,ciput.

Yang tidak dilantik, jangan buat pasal, bincang elok-elok dengan Azmin, banyak tempat lagi yang akan dibagi dan dibahagi-bahagi.

Bising pun bukan Azmin nak peduli, PAS dah tinggal doposen..sebelah muka hadi, sebelah lagi muka mat sabu.

Selangor kaya raya  !!!
Sultan Selangor dah pilih manusia yang paling tepat dalam semua bab..

Friday, September 26, 2014

Najib berjaya tutup mulut pengkritik...

Sesuatu yang sangat dibanggakan apabila umno menang di PK dengan majoriti bertambah walaupun Najib berada di New York..majoriti berganda mampu dicapai jika Najib dapat turun bersama pengundi PK kerana aura dan sentuhannya..emas belaka.

Kerja keras mungkin dari Tok Pa, Usaha Muhyiddin sekadar letak lebai di kepala dan semua itu tidak menjadi jika bukan PM yang memilih calon yang winable, sesuai dan tepat. Itu kelebihan Najib.

Ulasan Najib - itu petanda rakyat terima dasar kerajaan (?) seperti  1MDB, BRIM, pemansuhan ISA, cadangan Akta Hasutan dan banyak lagi projek kerajaan untuk rakyat demi rakyat.

Kalau projek itu diserah kepada kroni, itu hanya satu kebetulan - Kerajaan Najib hari ini paling bersih dari segi rasuah, penelewengan dan pembaziran.

Apa yang lebih penting hari ini ialah semua kritikan ke stas kerajaan,,kepada Najib lebih berasas kepada dengki, khianat dan cemburu melihat kejayaan Najib kendalikan negara secara liberal, adil, saksama, samarata dan harmoni.

Melayu ketinggalan kerana malas, cina berjaya kerana rajin, dapat bukan kerana rasuah tetapi kerana cepat dan cekap.




Hidup Najib !!!!!

*Mana dia suara-suara nak turunkan Najib selepas UMNO menang di PK - atau masih tarik selimut !!!

Beza Negarawan dengan Pemimpin Status Kucing Kurap..

Apa reaksi seorang tokoh jika dibandingkan seorang kucing berkurap bila kedua-duanya diacah untuk disiasat di bawah Akta Hasutan...

Negarawan tulin...saya rela disiasat dan ditangkap...

Kucing kurap...ini semua kerja UMNO nak menyekat kebebasan bercakap dan menganggu keadilan untuk saya...

Takut kerana apa?
Bukankah kita, setiap individu ada hak mempertahankan diri mengikut undang-undang?
Apakah di negara ini saki baki peguam2 selepas Karpal semuanya bahlol?
Peguam2 di negara ini sewajarnya dapat membezakan serta meningkatkan kepakaran mereka tentang perundangan melibatkan politik dan bukannya turut berpolitik !!

Kalau peguam pun pandai menghasut - itu sudah something wrong...

Sampai Bila Nak Menipu Setiap Kali Pilihanraya..

Sampai bila kita nak menipu untuk menang pilihanraya?
Sampai bila kita nak menipu kata kita tak tipu pun dalam pilihanraya?
Kenapa kita menipu pun tak menang juga?
Kita menipu tetapi tak menang juga sebab orang tak undi kita atau Allah marah pada kita?
Kita terpaksa menipu sebab pihak sana pun menipu juga..kita sekadar ikut?
Kalau tak menipu tak boleh menang pilihanraya?
Hakikatnya dimana? - Yang menang sebab kuat tipunya atau yang kalah sebab tak kuat tipu?
Atau yang kalah sebab orang dah tahu dia menipu?
Atau yang menang pilihanraya sebab dia tidak tipu atau kurang menipu?
Siapa tipu siapa ni?
Kenapa yang selalu kalah dalam pilihanraya akan kata yang menang itu menang sebab menipu?
Kenapa yang menang tidak pernah pun mengaku dia menipu untuk menang atau dia menang sebab menipu?

Kenapa SPR asyik kata tiada penipuan?
Apakah mereka juga menipu?
Atau penipuan tidak pernah dibuktikan oleh mereka yang kalah?

Boleh ke tidak kita terima penipuan itu satu budaya, satu yang mesti dalam setiap pilihanraya.
Penipuan itu bukan lagi satu dosa di sisi Allah?
Penipuan itu sah di sisi undang-undang selagi tidak dibuktikan..
Penipuan itu halal di dunia kerana kita pandai menutup penipuan !!!

Kalau hudud dilaksanakan..berapa ramai ustaz, tok lebai yang akan hilang tangan selepas setiap kali pilihanraya selesai ?
Apabila melayu dan melayu bertembung dalam pilihanraya, siapa yang menipu dan kena menipu..
Apakah orang Melayu sedang berusaha untuk menjadi juara menipu mengatasi cina?
Pilihanraya itu satu penipuan demokrasi !!!

Kita kalah sebab tidak menipu..
Kita menang sebab kita pun tak menipu juga...

Kita sedih kalah sebab kita menipu...
Kemenangan tiada makna kalau kita menang kerana menipu..

Thursday, September 25, 2014

Apa niat " mat sabu" mengamuk? kebulor xtra kerusi exco?

Sekarang sedang hangat diperkatakan apakah PAS masih perlu dikekalkan dng 4 kerusi exco atau dikurangkan...malah 4 exco yg bersama khalid di anggap pengkhianat oleh DAP....apa pendirian PAS Pusat..suara DAP adalah suara "Mat Sabu.."

Pesuruhjaya PAS mempertahankannya dng alasan mengelak dari exco dilantik dari UMNO !!!!..kenapa pula UMNO mahu dikaitkan...dan kenapa pula 4 exco itu menjadikan tanggungjawab mereka...sepatutnya mereka bersama 30 exco yg lain dan biarlah khalid lantik 4 exco dari UMNO..itu bukan tanggungjawab PAS Selangor..

Tujuan pertikaian DAP juga bermaksud jika 4 kerusi dikurangkan, eloklah kerusi itu diberi kepada DAP sebagai upah setia mereka kpd Anwar..upah kepada pengundi cina yg sokong Pakatan..sebagai terima kasih.

Jika PAS faham..DAP dan PKR sedang kebulor kerusi meja...Jika PAS ada maruah..Jika Hadi cakap serupa bikin...sewajarnya PAS melepaskan kesemua kerusi exco tersebut dan memecat keahlian dua wakil rakyatnya dan kemuduannya duduk sebagai pembangkang dalam DUN...jika tidak PAS Selangor kekal sebagai gundek "mat sabu"

Selain dari isu ini, Hadi juga digesa oleh pemimpin PkR supaya memohon maaf kepada Wan Azizah atas keceluparannya..elok sangat Hadi melutut kalau sudah tidak ada kemampuan melawan.

Wednesday, September 24, 2014

SAOLAN MB BOCOR ???.. Game Anwar Over..

Saolan bocor:

JIKA KAMU DILANTIK SEBAGAI MB  DI MANAKAH KESETIAAN KAMU (?)
Jika saya dilantik MB, kesetiaan saya hanya kepada Sultan, Negeri dan Rakyat...

PARTI (?)
Kesetiaan kepada parti nombor 10.

KETUA PARTI DAN PARTI YG MEMPUNYAI AGENDA PERIBADI SELAIN AGENDA RAKYAT AKAN TERKECEWA DENGAN SIKAP MB NYA YANG MELETAKAN KEPENTINGAN RAKYAT MENDAHULUI SEGALANYA DAN BEGITULAH SEBALIKNYA

SEJARAH MENUNJUKKAN UMNO DAN MB NYA ADALAH SEIRING.

Seperkara lagi diambil kesempatan di sini, pada penyokong pembangkang yang dikelilingi peguam supaya janganlah tunjuk sangat perangai keling mabuk todi apabila mengetahui Anwar akan disiasat di bawah akta hasutan..siasatan adalah procedure biasa dan anwar itu tidak above the law untuk tidak boleh disentuh disiasat...Jangan masa berucap, mulut tak ada insuran, bila kena mengadap..nak riuh konon dizalimi.

Dinasihati anwar tukarlah peguamnya sekarang kepada peguam yang lebih banyak buat kerja daripada bercakap...berhujah dalam mahkamah dan bukannya minta penyokong buat bising di luar mahkamah.

Sebagai tindak balas hari ini mereka buat laporan polis ke atas Najib dan Mahathir..bila polis siasat dan tiada kes, mereka akan nista dan tuduh dengan pelbagai andaian..perut busuk betul sejak jadi abdi kepada  DAP

Tuesday, September 23, 2014

Tengok Kj Tengok Najib..

Anwar ada Azizah ada Azmin untuk dibanggakan gandingan mantap PKR - 
UMNO lebih hebat, Najib ada Rosmah ada Kj pelapis dan harapan negara:

Sama segak sama tampan
Sama cerdik sama pandai
Sama sekular sama liberal
Sama gagah sama megah
Sama silent sama brilliant
Sama bangsawan sama darjat
Sama haluan sama hajat
Sama positif sama motif
Sama kawan sama lawan
Sama impian sama wawasan
Sama tweet sama sweet
Sama adab sama resam

itu antara beberapa ciri menarik persamaan yang ada pada Najib dan Kj, cuma bezanya seorang PM dan seorang lagi PM in waiting..

Ciri-ciri persamaan dengan Najib tidak berapa ada pada Muhyiddin, pada Hishamuddin, atau pada Zahed walaupun mereka antara yang paling dekat dan disebut layak menggantikan Najib.

Tidak salah jika dikatakan, berdasarkan faktor umur - Kj adalah yang paling layak dan relevan menjadi Timbalan Perdana Menteri dalam tempoh terdekat dan seterusnya layak sebagai PM dalam tempoh kurang 15 tahun dari sekarang.

Jika ini terjadi, ia merupakan satu transformasi peralihan kuasa yang paling licin dan lancar serta mengingatkan semula kita bagaimana peralihan yang sama berlaku antara Paklah dan Najib.

Semua ini tidaklah terlalu awal untuk dirancang kerana legacy Najib harus bertali arus, tidak seperti legacy Mahathir yang mati di tengah jalan.

Kajang Move Masuk Separuh Masa Kedua..lu ingat sudah habis ka...

Kenapa tiba-tiba suara dari dalam PKR yang dulunya tidak menyokong Azmin sebagai MB kini sudah sepi, kenapa terang sangat politik hipokrik yang PKR pamerkan.

Selama ini apa yang mereka jerit dan lolong lebih kepada takut kehilangan kuasa dan bukannya soal prinsip dan perlembagaan seperti yang dilaungkan.

Apa pula istilah Azizah tarik diri dari pencalonan MB hanya selepas diketahui Azmin telah dilantik. Istilah tarik diri ialah sebelum ada perlantikan..tiada istilah tarik diri selepas perlantikan..istilah yang tepat ialah pencalonan nama Azizah tidak laku, tidak dipandang, tiada nilai, dibakulsampahkan !!!

Kalau terima perlantikan Azmin tetapi masih mempersoalkan integriti Istana kenapa tidak saja lawan demi kebenaran atau sebenarnya itu sekadar untuk menutup rasa kemaluan yang bengkok.

walaupun dipertikaikan sejarah dan latarbelakang Azmin dalam perlantikannya sebagai MB tetapi keputusan telah dibuat 100% oleh Sultan Selangor mengikut perlembagaan dan "nasib kau lah Selangor".
Demokrasi mengatasi Rukun Iman, Rukun Islam dan Rukun Negara.

Apa yang membimbangkan ialah dari awal lagi peralihan kuasa antara Khalid dengan Azmin sudah berbau dendam mendendam dan adakah ini elok untuk rakyat Selangor. Pengistiharan Azmin untuk mengkaji semula semua perkara termasuk perjanjian air yang telah dimeterai oleh kerajaan negeri sebelum ini sangat drastik dan gelojoh.
Azmin sewajarnya tidak melayan kenyataan emosi Khalid sebelum bersara kerana siapa sahaja yang berada dalam kedudukan Khalid (jawatannya dirampas) pasti meluahkannya.
Sikap anti kerajaan Persekutuan dalam mentadbir negeri bukanlah bijaksana.

Sepatutnya Azmin berterima kasih kepada Khalid kerana menutup pejabat dan memecat Anwar sebagai Penasihat Ekonomi Negeri Selangor kerana itu memberi kebebasan kepada Azmin dari cengkaman dan telunjuk Anwar !!!

Amat mustahil untuk Azmin melantik semula Anwar kecuali kalau dia memang dungus.

Perlantikan Azmin merupakan permainan politik separuh masa kedua dari langkah kajang yang tidak mencapai sasaran. Azmin tidak akan dibiarkan lama seperti Khalid di kerusi MB...kecuali Azmin sendiri yang mendahului perancangan partinya. Azizah tentu meroyan bila melihat Shamsidar berdamping dengan Rosmah tak lama lagi...

Sultan Selangor telah diberi pilihan, diberi pandangan dan masa yang mencukupi untuk membuat pilihan MB dan sudah tentu Tuanku Sultan kena bertangjawab sepenuhnya di atas apa sahaja situasi selepas ini.

Integriti MB kini juga cerminan Integriti Istana..

Monday, September 22, 2014

UMNO menggelupor di Pengkalan Kubor.. Anwar dan Lim Kit Siang dijangka turun hari terakhir kempen..

Namanya pun dah Pengkalan Kubor, jadi kalau PAS dan UMNO tak ingat nak mati (kalah) tak tahu lah apa lagi nak kata...

Dengan krisis yang berlaku dalam Pakatan, ketidakhadiran ketara pemimpin DAP dan PKR membantu PAS bukan petanda mudah untuk umno mewakili BN untuk menang..Dari 5000 pengundi muda..hampir 4 ribu dijangka memihak kepada PAS dan bakinya berselerakan di seluruh Malaysia untuk dipujuk dikumpul dan dibawa pulang mengundi...baki masih 3 hari untuk melakukan missi yang sukar..

Inilah gara-gara kalau Ketua Pemuda asyik fokus kepada benda lain, kepentingan liberal nasional mengatasi kepentingan periuk nasi parti sendiri....

Dalam ketika isu kertas peperiksaan UPSR bocor belum lagi selesai dan ditambah lagi kebocoran terbaru (Tamil) dan jika Pengkalan Kubor bocor juga dipertahankan..elok sangat Muhyiddin fikir-fikirkan untuk bocorkan dirinya dari jawatan.sekarang.


Adalah perlu pemberitaan situasi pilihanraya kecil di PK telus dan jauh dari indah khabar dari rupa..

Biar buruk di awalnya tetapi penghujungnya menang.

Nasib Kau Lah Selangor..

Seolah ianya sesuatu yang benar.. jika Azmin terpilih sebagai MB Selangor yang baru, maka ia merupakan MB yang paling bersih dan BERSIH jika dibandingkan dengan lain-lain MB dan Ketua Menteri di Malaysia...

Rakyat Malaysia sudah boleh menerima mana-mana pemimpin walaupun mempunyai apa saja sejarah dan latarbelakangnya atas nama demokrasi. Pemilihan sudah tidak berasaskan Rukun Iman, Rukun Islam dan Rukun Negara..semua itu boleh dilanggar..

Ini menjadikan semua proses, semua orang , A ke Z berada dalam satu bakul...

Di khabarkan juga Khalid bakal CEO MAS selepas gugur MB, mendekatkan lagi teori UMNO secara tidak langsung terselit berperanan (?).

Apakah Anwar bukan sahaja kini berhadapan dengan UMNO tetapi juga dengan Azmin baru yang lebih mengenalinya..(?)

Perggghhhh..makin payah  !!!!


#
1. Terkin-Azmin sudah menerima surat perlantikannya.
2. Anwar antara yang paling gembira, game over (?)

Sunday, September 21, 2014

Tolak Najib - Tolak UMNO di Pengkalan Kubor....

UMNO perlu diberi signal yang jelas tanpa selindung.

Pengkalan Kubur perlu diserah kepada PAS sebagai signal kepada UMNO bahawa mereka mudah tewas walaupun parti pembangkang sedang dilanda krisis.

Rakyat memerlukan sebuah kerajaan yang bukan kuat kerana pihak dan parti lain lemah.

Signal juga harus diberikan kepada Muhyiddin bahawa apa juga usahanya sekadar kosong selagi terus bersekongkol dengan kepimpinan sekarang.

Kuburkan UMNO di sana sebagai petanda jelas rakyat membantah pemansuhan ISA dan Akta Hasutan.

UMNO perlu diberi penawar dan bukannya ketum.

Saturday, September 20, 2014

DAP tentu suka, tetapi 50/50 buat PKR...


Tindakan PKR berusaha untuk mengadap Sultan Selangor sebagai usaha terakhir menempatkan Azizah sebagai MB Selangor baru merupakan serampang dua mata, keutamaan kini bukan sahaja azizah sebaliknya pkr tidak mahu kehilangan semua..dalam ketika nama calon PAS turut dicalonkan dan berpotensi sebagai MB.

PKR tidak mampunyai pilihan selain melobi Azmin sebagai MB sebagai tawarganti apabila Azizah dipinggirkan. Jika MB tidak berpihak kepada Azmin, jalan terakhir ialah berusaha kearah DUN dibubarkan...satu keadaan yg kurang baik untuk PKR..
Tetapi membiarkan kerusi MB diambilalih oleh PAS begitu sahaja sesuatu yang sangat tidak logik... ia melibatkan moral DAP dan Anwar.

Kini bukan sahaja ABU, tetapi juga Tolak Hadi (TODI)

Friday, September 19, 2014

Apa Kualiti MB Baru Selangor Yang Boleh Dibanggakan...

Jika perkiraan politik semata-mata diambilkira, Wan Azizah adalah calon MB yang dikira tepat tetapi apabila beberapa kualiti lain diambilkira, Wan Azizah bukanlah pilihan utama. Ini bukanlah diskriminasi gender tetapi Wan Azizah sendiri kena akur akan beberapa kelemahannya termasuk situasi persekitarannya dan manusia-manusia yang didampinginya..

Jika beberapa kualiti lain diambilkira, kenapa kualiti itu dijadikan ukuran seolah-olah  kepada Azizah sahaja dan tidak kepada calon lain.

Jika kualiti itu bersungguh diambilkira, Azmin juga mempunyai persepsi situasi yang lebih teruk dari Wan Azizah. Apa kualiti yang dibawanya (?)... dalam politik pun Azmin sekadar terpancul sebagai budak suruhan politik yang setia jiwa dan raga, zahir dan batin kepada bossnya...

Terpulang kepada Sultan, siapakah yang akan mewakili Istana untuk dipersembahkan sebagai ketua rakyat Selangor.

Orang Selangor kan dikata bijak-bijak...
Sebijak kancil atau sebijak tupai...

Sejauh mana seriusnya Najib mendapat tekanan dari dalam..

Blogger outsyedthebox dan shahbudindotcom antara blogger yang cenderong memberi gambaran Najib kini berhadapan secara serius tekanan dari dalam umno termasuk dari Timbalannya sendiri ?!

Pada penilaian..kedua blogger ini mempunyai sumber yang baik dan berintegriti, secara sederhana tidak mesra Najib.

Gerakan untuk mengundur Najib dikuatkan lagi dengan saranan Mahathir yang mengkritik secara terbuka kepimpinan Najib yang menjurus kepada potensi kekalahan umno di pru akan datang.

Najib dilihat cuba mendapatkan semula sokongan bukan Melayu kepada BN hingga terlupa mada depan UMNO bergantung sepenuhnya kepada sokongan Melayu. Najib dilihat tidak melakukan sesuatu yang sewajarnya.

Pemansuhan akta ISA dan nasib yang sama kepada Akta Hasutan dilihat mengancam Islam dan Melayu yang tidak dihayati sepenuhnya oleh Najib dan geng liberalnya.

Menukarkan Najib dengan Muhyiddin sebenarnya tidak banyak membantu UMNO dan BN untuk menghadapi kesukaran PRU14 atau pilihanraya kecil tetapi sekurang-kurang itu satu usaha yang baik walaupun sudah kesuntukan masa.

Thursday, September 18, 2014

Azmin sah disebut-sebut..

Azmin boleh dianggap calon MB yang terpandai di donia jika benar dipilih sebagai MB Selangor kerana setakat diketahui dia sendiri menolak pencalonan namanya yang dibuat oleh PAS kerana akur kepada keputusan parti untuk mencalonkan hanya Azizah.

Kemungkinan namanya tetap dihantar oleh Hadi berdasarkan keputusan Jawatankuasa Pusat PAS 17/09/14.

Apakah dia akan menolak perlantikan tersebut?

PAS juga dikatakan menolak jika calonnya dilantik...kalau nak tolak, kenapa ada calon PAS juga turut dikemukakan? atau ini hanya pendapat Mat Sabu !!!!

Hakikat sebenarnya tiada nama calon PAS pun yg dikemukakan, hanya calon dari PKR sahaja??? lakonan untuk apa dan untuk siapa...

Azmin jadi korban politik..terpaksa jadi MB untuk menyelamatkan pakatan..alangkah bertuahnya badan, terpaksa  !!!!! itulah sebab dikatakan azmin terpandai dalam donia...

Yang paling berpuashati ialah Anwar kerana walaupun cuba dikocakan bahawa hubungan Azmin dan Anwar tidak bagus adalah dongeng...hakikatnya Azmin akan mempercepatkan lagi usaha Anwar untuk ke Putrajaya... yang jadi PM kelak tetap bukan Anwar, bukan Azizah..tetapi abang kepada Azwan Ali.

Azmin sudah sah disebut tetapi belum sah MB.

Wednesday, September 17, 2014

Siapa Penulis Blogg Paklah...

Berita baik ialah pak lah sudah blogging paklah.net

Elok sangat tu sebab banyak perkara belum terjawab, harap ada keberanian....

Siapa penulis blogg paklah.net ????
Bolehkah orang berpenyakit "tertidor" ni boleh mengarang...tanpa tertidor..
Apakah paklah juga sudah sembuh dari penyakit "silent"nya yang kini berjangkit pada Najib..

Rasanya Mahathir antara orang yang paling gembira untuk mengetahui paklah sudah berblog untuk mewarnai politik Malaysia yang sudah tidak terkawal...

Apakah paklah mantan PM kini berperanan sebagai "panglima" utusan khas dan bagi pihak dot dot

Tuesday, September 16, 2014

Wow..wow...Kj pun silent macam Najib jugak ( SILENT MOVE )


Kenapa Kj bersungguh sangat mahu Ketua Pemuda Bahagian Pekan sebagai Ketua Pemuda Negeri walaupun tanpa persetujuan 11 Ketua Bahagian yang lain..

Apakah atas kemahuan Najib? atau Kj just want to please Najib?







Alhamdulillah...

Terungkai sudah segala persoalan
Tercipta sudah satu lembaran
Termatri sudah satu perpaduan
Termaktub sudah satu barisan
Tercapai sudah satu impian
Terlaksana sudah satu persidangan

Pemuda UMNO Bahagian Jerantut hari ini selesai dan selamat bermesyuarat pada 14 September 2014 selepas Mesyuarat UMNO bahagian Jerantut pada 6 September 2014.

Kalau mengikut peraturan ini salah dan tidak etika kerana belum berlaku dalam sejarah mesyuarat UMNO di mana-mana Bahagian UMNO dalam Malaysia , Pemuda bermesyuarat selepas Bahagian!

Yang penting mesyuarat Pemuda UMNO Bahagian Jerantut tetap bermesyuarat agong dalam setahun mengikut ROS. Namun pasti surat tunjuk sebab dari Pengurusan Parti dari Pusat menyusul menanya mengapa Pemuda UMNO Jerantut bermesyuarat selepas mesyuarat Bahagian.

Adakah Pemuda UMNO Jerantut lagi besar dan ego dari UMNO Bahagian Jerantut?

Dato' Kamaruzaman Baria seorang ahli politik yang ego semua orang Jerantut tahu berkata Ketua UMNO Bahagian Jerantut lagi ego dari beliau.

Ternyata Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut lagi super ego bila mengadakan mesyuarat Pemuda selepas mesyuarat Bahagian.

Apa sebab begitu? Ini ada berkenaan dengan kes geng 11 Ketua Pemuda UMNO Pahang.

11 Ketua Pemuda UMNO Pahang tidak bersetuju dengan pelantikan Ketua Pemuda UMNO Pahang yang dilantik oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia tetap dan tegas dengan keputusan beliau. Malangnya Ketua Pemuda UMNO Pahang yang dilantik tidak berupaya memimpin Pemuda UMNO Pahang.

Maka berlaku protes, press conference. Ini tidak disukai oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

Ketua Pemuda UMNO Malaysia cuba berpolitik di Pahang tapi malang beliau underestimate kekuatan politik Pahang.

Bila 2 Ketua Pemuda UMNO Bahagian di Pahang digantung keahlian oleh MKT yang dipengaruhi oleh Ketua Pemuda UMNO Malaysia maka krisis ini lebih parah.

Tapi ada beberapa ahli MKT yang sedar hukuman itu keterlaluan dan tidak rasional sebab yang boleh menghukum adalah Lembaga Disiplin UMNO.

Sepatutnya 2 orang Ketua Pemuda UMNO Bahagian dari Pahang ini perlu dipanggil, dijelas apa kesalahan, diberi peluang membela diri dan setelah semua proses itu barulah hukuman yang adil atau sebaliknya.

MKT telah memutuskan kes 2 orang Ketua Pemuda UMNO Bahagian ini dirujuk kepada Lembaga Disiplin UMNO.

Oleh kerana Ketua Pemuda UMNO Malaysia menyedari bahawa isu geng 11 ini dan kekuatan politik Pahang boleh satu hari nanti menjejaskan peluang beliau mahu bertanding Naib Presiden UMNO Malaysia.

Maka akhirnya Ketua Pemuda UMNO Malaysia terpaksa tunduk kepada kehendak geng 11 ini.

Dari segi moral politik geng 11 ini sudah menang.

sumber http://wzwh.blogspot.com/2014/09/ketua-pemu








Sunday, September 14, 2014

Idris Jala Nasihat Najib Secara Terbuka Dan Kurang Ajar

Peringatan idris jala (kapir) terhadap Peguam Negara secara terbuka  berhubung pendakwaan Azmi Shahrom tidak wajar dilakukan atas alasan akademik sesuatu yang tidak di alu-alukan kerana atas statusnya sebagai Menteri di JPM @ Penadihat PM dan  ia bersifat memihak kepada individu dan bukannya peringatan secara am.

Pendakwaan sudah dibuat dan sebarang flip flop sekadar mencerminkan sesuatu tindakan Pejabat Peguam Negara yang tidak stabil, macam orang mabuk todi dua kole...malam cakap lain siang cakap lain...

Biar mahkamah menentukannya kecuali Idris cuba mendahului kerana perasan berpengaruh di dalam semua tempat dan kepada semua perkara atas kapasiti kedudukannya sekarang.

Apa kaitan Azmi dengan Idris? Atau ada pihak ketiga yang minta Idris berbunyi,  kerana suaranya ada nilai sebagai Tuan Penasihat kepada PM..

Yang lebih menarik..kenapa dia gelojoh dan  berani bersuara dalam isu ini pada masa dan ketika, majoriti Ketua Bahagian UMNO sedang mendesak Najib kekalkan Akta Hasutan dan kembalikan ISA...

Adakah Najib sudah hilang kawalan keatas Penasihat dan Menteri kabinetnya (?)
Adakah ini suara hati Najib (?) yang gemar menggunakan panglimanya untuk menjawab mempertahankannya...(?)
Atau Idris Jala menasihati secara langsung Peguam Negara dan secara tidak langsung PM secara terbuka (untuk merendahkan martabat mereka (?)) dan secara kurang ajar kerana tidak lagi menghormati bossnya sedangkan dia boleh menggunakan saluran yang lebih sesuai...

Setakat ini Pejabat PM belum mengesahkan samada pandangan Idris itu berautoriti atau sekadar pandangan peribadi !!






# Idris Jala dibawa masuk semasa era Paklah dan diperingkat awal Paklah tidak sedari dia bukan Islam lalu tersasul memberi salam.
Idris jala tidak berparti dan bukan orang politik.. (?)
Idris Jala lebih dikenali sebagai pakar jual bangunan untuk menutup kerugian...

Saturday, September 13, 2014

Mat Sabu, Husam nak melanggar atau dilanggar..


Ini antara pelapis yang dipandang enteng oleh Mat Sabu, Khalid Samad, Husam dan termasuk Anwar yang mengiktiraf mereka mereka sebagai budak-budak yang tidak akan dilayan 'nasihat' mereka...

Mereka inilah juga antara yang ramai lagi dalam PAS akan memberi nafas baru, sekurang-kurangnya pilihan untuk diberi perhatian oleh sesiapa yang mencari alternatif selain UMNO..













Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa mungkin wajar diterima semula bagi menguatkan lagi golongan masa hadapan..


Dan tak tahu ni di sebelah mana...



PAS dan UMNO perlu bertukar saolan...

PAS dan UMNO wajar duduk semeja... minta maaf, bukan untuk bekerjasama, bergabung, bersatu..semua
itu bohong dan buang masa. Berpecah macam sekarang, nafsu nafsi lebih menguntungkan, lebih seronok...

Duduk semeja untuk Najib tanya Hadi..macamana nak jadi jantan untuk dia jawab Mahathir, macam Hadi belasah Anwar setelah sekian lama kena main.

Hadi mungkin minta nasihat Najib bagaimana nak menghilangkan PASMA sepertimana misteri hilangnya MH370...

Saolan Tambahan:

Apakah relevan Hadi berundur sedangkan cadangan Najib berundur juga tidak relevan  !!!!


Friday, September 12, 2014

Khalid terus kekal MB..

Terkini: 13/9/14 - Hadi berpendirian sokong Khalid terus kekal MB..
MUNGKIN HADI BACA BLOG INI DAN CURI IDEA AKU ???   HA HA HA .....



POSTING ASAL:

Sehingga kini perbezaan pendapat, perebutan pemilihan calon dan perselisihan muafakat dalam krisis MB Selangor antara DAP, PAS dan PKR bukan sahaja tidak reda malah sudah menular menular merebak macam kayap ular.

Adalah lebih baik, Khalid Ibrahim dikekalkan sehingga ke satu tempoh yang mampu bertahan sebelum DUN dibubarkan jika itu pilihan terakhir.

Jika MB adalah dari PAS ia hanya mendatangkan pertelingkahan politik yang lebih luas antara parti dalam Pakatan yang menjejaskan pentadbiran negeri berjalan lancar dan jika MB dari PKR ianya kurang baik jika selalu dikawal parti dalam keputusan dan dasar.

Khalid yang kini berpartikan " rakyat selangor " mampu kawal keadaan kerana bebas melantik exco tanpa "tunjuk dan tunduk" dari arahan kroni parti kerana sudah berpengalaman, lebih kenal dan tahu yang mana satu berok yang mana satu sarkas, yang mana satu intan yang mana satu kaca, yang mana satu jantan yang mana satu betina.

Perjanjian Air Selangor Sdn Bhd dengan Kerajaan Pusat adalah satu petanda yang cukup meyakinkan kebajikan rakyat selangor didahulukan.

Bekas ahli PAS, Baru Keluar UMNO... tembak peluru penabur..sah ada yang kena


Tumbukan atau jab kiri yang Mahathir lepaskan hanya sipi ke muka Najib, masih ada belas kasihan (saya tidak minta najib letak jawatan)..dan jab kanan yang singgah juga tak sampai 10 kilo (kalau saya PM sekarang, saya letak jawatan)...lagipun Mahathir dah 80an.....Najib masih boleh berdiri, masih boleh menari2..pening2 lalat belum sampai tahap mabuk ketum..lambat laun agaknya Mahathir hayun juga jab tepat 50 kilo...masa menentukan.

Tetapi kata orang..Jangan dok ingat buah Mahathir sahaja..Najib pun mampu pukul curi, pukul balas, pukulan mat kilau...

Tetapi yang lebih berbisa ialah peluru penabur yang nakhaie lepaskan..tak sempat dan tak mampu elak..biasanya peluru penabur ni gunanya untuk memburu ayam hutan..yang kena bukan sekor..bapak ayam, mak ayam, bini ayam, sepupu ayam, penasihat ayam, kroni ayam, menantu kepada mantan bapa ayam, anak ayam, ayam-ayam dan atok ayam pun kena sekali...



Tak perlu pandang siapa yang cakap, tak perlu persoal who is this nakhaie..tapi nilaikan apa yang dia cakap..kalau tak 99% pun tepat..mungkin 120% betul, tepat..melekat, tembus kalau tak pakai baju kalis peluru.

Kalau ada tiga, empat orang lagi macam Nakhaie.. (??????)

Ini apa yang Nakhaie tulis di FB nya:



"Konsep kejayaan dalam Umno sudah tidak lagi mengenai tujuan Umno tetapi kejayaan seseorang di dalam Umno adalah kejayaan mendaki hierarki kuasa.


"Berapa banyak wang yang dikumpul, berapa tinggi hierarki kuasa dia dapat dan masing-masing menggunakan wang untuk dapat kuasa.


"Kuasa membuat wang, wang membeli kuasa, untuk perut saja," katanya dalam temubual khas dengan The Malaysian Insider di ibu pejabat Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim), Kuala Lumpur, baru-baru ini.


"Mengapa saya harus keluar Umno? Saya menyertai Umno untuk perjuangan menegakkan agama, memartabatkan bangsa dan negara.


"Perjuangan itu sudah tiada lagi dalam Umno kini. Tidak wajar lagi saya berada dalam parti yang sudah korup perjuangannya. Saya bukan Umno lagi,". "Kalau dulu, Umno berjuang, pemimpinnya berjaya apabila dia berjaya memenu
hi cita-cita Umno. Sebab itulah ahli di bawah terasa mereka juga menang apabila pemimpin berjaya," kata Nakhaie.


Beliau memberikan contoh perjuangan untuk mendapat kemerdekaan negara.


"Bukan saja pemimpin yang rasa berjaya, tetapi orang bawah juga terasa mereka berjaya apabila kemerdekaan dicapai. Pemimpin berkorban, orang bawah juga berkorban.


"Sekarang perjuangan ini sudah tiada. Saya hendak berjuang. Kalau sudah tidak ada perjuangan buat apa saya duduk di situ (dalam Umno)," katanya.


Nakhaie mencabar mana-mana pemimpin Umno untuk menerangkan dengan penuh keyakinan perjuangan yang mereka katakan untuk agama, bangsa dan negara itu.


Katanya, tidak ada lagi pemimpin Umno yang yakin sepenuhnya dengan perjuangan mereka sekarang termasuk presiden atau naib presiden Umno.


"Boleh atau tidak mereka jelaskan perjuangan Umno untuk agama, bangsa dan negara itu dengan penuh yakin.


"Slogan itu masih digunakan tetapi bagaimana mereka menghuraikannya dan meyakinkan orang mereka berjuang untuk agama, dengan roh dan kekuatan jasad mereka.


"Bagaimana hendak perjuang bangsa dengan roh dan jasad mereka. Begitu juga untuk negara, mungkin ada sikit tetapi itu pun dipersoalkan," katanya.


Katanya, ini kerana negara sekarang berada dalam keadaan pincang dengan hubungan etnik yang makin kacau dan pelbagai masalah lagi.


Nakhaie berkata, Islam datang bukan untuk umat Islam saja tetapi membawa keadilan kepada semua.


“Bukan setakat itu, Islam datang membawa rahmat kepada seluruh alam, bukan kepada manusia saja tetapi tumbuh-tumbuhan, pokok dan juga alam sekitar,” katanya.


Katanya, Islam yang dibawa Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj di awal kemerdekaan negara lebih jelas berbanding dengan yang berlaku sekarang.


"Tunku bercita-cita untuk satukan rakyat dengan Islam bukan atas paksaan tetapi dakwah tanpa paksaan. Hasrat beliau supaya majoriti rakyat Islam.


"Beliau mendapat sokongan Cina dan India. Lihatlah berapa ramai yang masuk Islam. Kita tidak sampai ke tahap itu," katanya.
Atas dasar itulah, Nakhaie memilih untuk tidak lagi terikat dengan parti politik tetapi bergerak menyampaikan Islam yang syumul dan lengkap.

Rasanya Nakhaie juga seperti Mahathir tidak minta Najib letak jawatan, tidak bermaksud pun dituju kepada Najib..cuma sudah tidak menyokongnya.


Najib sudah tentu terus membisu dan sekarang pun di luar negara.. di Negara "Jan" dan "Stan"




# Apa yang kau merepek ni KD?

Thursday, September 11, 2014

Tak Setuju Tun Mahathir...

Ramai juga tak setuju Tun terus kritik secara terbuka ke atas Najib...atas beberapa alasan:
1) Najib is PM..biarlah dia tadbir cara dia
2) Apa yang Najib buat belum dapat dibuktikan hasilnya sekarang..tunggulah dulu
3) Tun just shut up..your time is over, gone...
4) kritikan membawa kesan kpd umno dan bahan kpd musuh..
5) lain-lain


Bagi aku satu perkara sahaja..Najib kena jawab secara vokal dan fakta untuk tutup mulut Tun..jawab sendiri, bukan melalui pemimpin lain, bukan jawab secara sipi, bukan jawab guna media upahan..

Bersikap berani, bersikap ada telor macam Hadi tibai Anwar..
Ahmad Maslan boleh jawab...tapi bukan standard dia..
Ahli umno dan rakyat nak lihat orang nombor 1 jawab..

Bercakap jika benar..diam tu tanda Mahathir betul..tak perlu beralasan lagi sebab Mahathir sendiri sudah cakap direct to his face, tiada selindung.

Di era Mahathir...dia jawab, serang balik hatta Bush sekalipun..

Wednesday, September 10, 2014

Peringatan DAP ke atas Islam dan Bumiputera....simpan dalam otak











http://www.ismaweb.net/

Najib akui GST bebankan rakyat..

GST bukanlah langkah yang popular tetapi rakyat akan berterima kasih kepada kerajaan kelak kerana langkah itu membuatkan ekonomi negara kuat - Najib

Kenapa ekonomi negara sekarang tak kuat?Siapa Menteri Kewangan sekarang? Anwar @ Hadi ?

Anwar semasa Menteri Kewangan pernah sebut dan mahu laksanakan segera - Najib.

Bila Najib akui tidak popular, bermaksud ia membebankan rakyat. GST adalah neraka bagi rakyat miskin.
Dan rakyat yang berada dalam neraka akan berterima kasih kepada kerajaan kerana kewangan negara kukuh atas kertas !!! (?)

SIAPA RAKYAT MISKIN TERSEBUT?



Ingat lagi zaman paklah, petrol dinaikkan dengan margin besar konon untuk kerajaan sediakan frasarana pengangkutan yang lebih baik - habuk pun takdakk...berapa ribu kali rakyat nak ditipu !! Rakyat didahulukan - lancaucincau.

So what Najib kalau ekonomi kerajaan kuat? Bila tu? 
Kalau akan kuat pada 2020..tak ada maknanya..UMNO dah bungkus ma,sa tu..2018

Rakyat tak peduli siapa yang sebut dulu, Anwar atau Mahathir atau Rosmah atau Azizah? - jika itu satu yang sangat membebankan rakyat bawahan ia wajar tidak dilaksanakan, cari kaedah lain, itulah tugas PM.

Penekanan cukai harus ditumpu kepada kekayaan yang berlebihan dan ketirisan pungutan cukai dan penipuan mengelak cukai oleh ikan jerung...bukan kejar dan heret rakyat ke mahkamah yang tidak bayar cukai dua ribu ringgit atau denda gila pada yang sekadar tidak hantar borang.

Rakyat bukan patung mainan untuk direbut oleh pemimpin, siapa sebut dulu, siapa dapat dulu, siapa main dulu..

Lebih baik Najib berterus terang - GST adalah pungutan cukai yang paling berkesan untuk negara bayar hutang disebabkan sikap boros Najib !!!



# Dengan begitu banyak kegagalan, kalau sekarang saya PM, saya dah letak jawatan - Mahathir
Tentunya saranan Tun bukan kepada Najib, cuma kepada kepada siapa yang jadi PM sekarang !!



Tuesday, September 9, 2014

PKR dah mula kecut dengan Hadi..

PKR tak berani ambik kerusi Pengkalan Kubur...Terlepaslah peluang calon PKR nak jadi MB Kelantan..


Samada PKR takut dengan UMNO atau nak pujuk Hadi....

Yang sorang lagi tu buat apa lagi PAS nak simpan..elok rebus buat makanan buaya.

Semalam, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali membayangkan parti itu diberi kepercayaan untuk meletakkan calon pada PRK berkenaan.

Wan Azizah memberi laluan kpd PAS sebab sepakat nak lawan UMNO....



# Pada pecacai PKR dinasihat berhentilah kutuk Hadi sebab pemimpin awak pun dah kecut telor kalau PAS keluar Pakatan...

Bila Pakar Nyamuk Nak Minta Maaf..

                                                                     


Lebih nyaring dari mereka yang terlibat secara langsung dalam Krisis MB Selangor..

Kurang Perhatian dan Kasih Sayang..

Kurang undi untuk menang jadi wakil rakyat..

Bila sudah berparti...integriti pandangan bebas dan terbuka sebagai pakar sudah kurang diyakini..

Yang berkrisis sudah mohon maaf..

Sunday, September 7, 2014

Dalam umno pun ada matsabu..jangan buat2 x nampak pulak..

Dalam dok gelak kat Hadi Awang..harap-harap PAS karam..ikan yu dah berkeliaran...

Apakah umno cukup kebal dan terhindar dari anwarinas sedangkan hakikatnya separuh dari Naib Presiden UMNO adalah bekas anak buah Anwar...termasuk Presidennya malah Timbalan Presiden pun pernah dalam satu team Anwar????

Mungkin mereka lebih selesa dalam juzuk anwarinas sebagai pelindung dari teguran Mahathirism..

Kita boleh agak siapa "mat sabu" dalam UMNO...

Siapa yang galak betul menyokong ISA dan Akta Hasutan dimansuhkan?

Haji Hadi hilang selipar di masjid...

Masih bersama Pakatan cuma tidak setuju dengan pencalonan wan azizah. Itu kesimpulan yang boleh dibuat berhubung pendirian Hadi dan PAS.

Tidak ada isu besar sebenarnya, cuma kecoh macam hilang selipar di masjid...

UMNO jangan mengharapkan keuntungan atas angin kerana PAS tidak mahu rugi hilang undi cina.






#central committee meeting chaired by mat sabu today-hadi tak hadir-keputusan-PAS akan reject jika calonnya diperkenan sebagai MB oleh Sultan ?

Saturday, September 6, 2014

Ada Sesiapa Berhutang Dengan Najib (?)

Apakah Najib sedang membawa negara ke arah kehancuran sedikit demi sedikit...
Kalau nak cepat hancur, kenapa tidak serahkan sahaja pada Anwar...

Apakah Najib mampu memajukan Negara dengan lebih pesat..
Kemajuan negara akan lebih pesat hanya jika cina memerintah...serahkan pada lim guan eng and the gang...

Bagaimana dengan Isu Keselamatan - PPS kan ada !!!

Bagaimana dengan ekonomi orang Melayu jika cina perintah...
Apakah sekarang ekonomi majoriti Melayu yang mengundi umno,  bukan kroni, lebih baik di tangan Najib..

Bagaimana pula dengan Islam...
Apakah Islam dari segi pemeliharaan, era Najib lebih baik dari era sebelumnya...

Adakah sesiapa yang lebih layak dari Najib jika dia berundur...
Kalau kita nak bandingkan Wan Azizah dengan Najib..memang tidak ada sesiapa yang layak...

Apa ciri-ciri politik penting untuk ganti Najib...
Jangan simpan anu dalam seluar tidak berfungsi...
Sekurang-kurangnya Haji Hadi pun dah tunjukkan....

Apa sumbangan kamu kepada negara (?)
Tersalah pilih pemimpin...

Apa sumbangan negara kepada kamu (?)
Politik siang malam...








*Jika ada jawapan berbeza, sila guna ruang komen di bawah.

Jangan sebok nak minta 3 Abdul bersara.. Mereka masih asset negara

Kalau tiga Abdul ni nak bersara..apakah politik Malaysia akan lebih baik (?)

Bersara sebab apa (?)
Usia
Kalau aktif pun..menjahanamkan negara
Integriti pun sudah tiada..
etika dan moral (?)

Who should go first..
1) Anwar - serta merta
2) Lim Kit siang - hujung tahun ni
3) Hadi Awang - Januari 2015

Siapa lagi yang patut bersara (?)
Kenapa (?)
Bila (?)



Untuk minta mereka bersara, itu kerja pak pandir..

Biarlah mereka reput sendiri dalam politik !!!

Lagipun yang mengganti pun lebih kurang,,

Inilah Politik Malaysia Kebanggaan Rakyat !!! 



“Apakah dianya yang saya fikir salah. Ia bermula dengan pendirian melayani semua tuntutan musuh. ISA dan undang-undang buang daerah dimansuh. Tindakan ini tidak sedikit pun mengurangkan tentangan oleh parti lawan. Sebaliknya jenayah bertambah dengan banyaknya kerana pembebasan ketua-ketua geng” - Mahathir

“Sesungguhnya banyaklah dasar, pendekatan dan perbuatan Kerajaan pimpinan Dato Seri Najib yang merosakkan hubungan antara kaum, merosakkan ekonomi dan kewangan Negara” - Mahathir

What is the relevance if Najib is kicked out? Still dumb - OutSyed the Box

Friday, September 5, 2014

Fatwa Melayu

" Cina itu Yahudi Malaysia " - itu pesan orang ugama dolu dolu yang di tazkirahkan kepada aku oleh
seorang imam tua sekejap tadi.

Masih relevankah...
.......

2 Perkara Gembira Untuk Rakyat Malaysia Raikan...

1. Penubuhan PASMA dianggotai ahli PAS dan sebahagian pemimpin kanan - petanda awal PAS sedia berpecah... makin meriahlah Melayu berpolitik.

2. Akta Hasutan akan dimansuhkan dan digantikan dengan Akta yang lebih sopan dan mesra rakyat sesuai dengan rakyat Malaysia yang makin bertamadun dan beretika - tolong segerakan dengan pantas.

3. Sewajarnya kita tumpang atau tambah satu lagi berita..Penubuhan PPS yang digembar gemburkan oleh kedua-dua pihak kini sudah reda...tidak tahu apa endingnya..apakah secara diam sudah ada persetujuan bersama yang tidak perlu dihebahkan?

Thursday, September 4, 2014

Selain anwarinas, siapa gunting tersorok di lipatan dalam PAS

Samada PAS kekal atau keluar dari Pakatan...kerosakan telah berlaku melibatkan integriti, kepercayaan dan kesetiaan.

Lagu atau permainan selepas ini sudah berbeza...Yang akan kena tikam dari belakang bertubi-tubi ialah PAS jika tidak berhati-hati. Masing-masing mencari peluang, jika pun ada persefahaman calon di Pengkalan Kubur kelak ianya satu sandiwara yang terpaksa di adakan, tidak ikhlas.

Antara kemungkinannya kerusi diserah kepada PKR tetapi akan ada ahli PAS bertanding atas tiket calon bebas.
Jika PAS masih bertegas mahukan kerusi tersebut...inilah titik sebenarnya perpecahan atau berpatah arang PAS dan PKR.

Dalam situasi kekal atau keluar... Keluar adalah jalan tetbaik untuk PAS keluar dari segala masalah luarannya. Selepas itu PAS perlu fokus dalamannya samada anwarinas disingkirkan atau PAS ditelan anwarinas...Hadi and the gang tersingkir.

Selepas itu barulah Hadi tahu, siapa gunting dalam lipatan.
Mana satu pagar, mana satu padi.




# Dikhabarkan golongan kecewa dalam PAS ada menubuhkan sebuah gabungan baru, rengkasnya PUSSY akan menggantikan PAS dalam Pakatan dan ini juga ada kaitan dengan kemungkinan PRUN jika DUN Selangor dibubarkan.

Wednesday, September 3, 2014

Menteri Kayu Dapat Pingat..

Baru jap tadi....Ada orang alert aku tentang ada Menteri dapat pingat..
Aku tanya siapa...tak ingat tapi menteri kayu..
Mana ada Menteri Kayu sekarang...dulu zaman Tunku Tun Razak ada kot...Menteri Galian dan Kayu Kayan...
Cuba kau surft internet...
Ishhhh....buang masa saja..

Siapa bagi...aku tanya lagi..
Menteri Tunggul katanya....
haaaa...Menteri Tunggul bagi pingat pada Menteri Kayu...
Issshhhhhh...lawak ni

Pingat apa..aku dah mula minat..
Pingat keberanian....

Menteri tu pergi perang ke?...
Takkk...
Habis berani ape nye...
Berani bagi amaran...

Ishhhh...sah lah member aku ni bergurau...











# Ada kaitan ke dengan tajuk dibawah...last post

Kejayaan Najib sedikit sangat...tak berbaloi ( SAYA KHUATIR TUN RAZAK TIDAK MAAFKAN NAJIB - TUN ABDUL HAMID Seksyen 31 (1) (f) Akta Hasutan )

Suasana persekitaran negara yang sedikit kecoh di PP, Selangor, Malaysia Timor dengan politik yang tidak stabil, keselamatan tergugat samada Najib lepas tangan atau hilang kawalan dengan sikap membisunya.

PM seolah tidak ada idea atau maklumat untuk bercakap, mungkin menunggu selepas nasi menjadi bubur..

Mungkin setakat yang berlaku sekarang belum cukup standard untuk najib bercakap atau campurtangan..seperti kata sesetengah pihak..takkan semua Najib nak buat...dia kan ada menteri dan budak-budaknya...

Mujur kita ada seorang KPN Khalid Abu Bakar yang masih boleh digantung harap untuk mengawal keadaan dalam negara..jika mantan KPN yang lalu, Ismsil Omar masih KPN dan Hishamuddin Menteri KDN - Malaysia dah lama dikuasai samseng.

Keselamatan Negara dari ancaman luar juga banyak bergantung sejauh mana bijaksananya Panglima Tentera TS Zulkeifli...kita bimbang ada Menteri di situ yang jenis apologetik...

Orang Islam dan Melayu serta rakyat yang cintakan keamanan masih boleh rasa selamat jika kedudukan Sultan dan Raja Melayu tidak digugat dan kepimpinan serta halatuju PDRM dan ATM di landasan yang betul.

Kerajaan tanpa dua pertiga majoriti di Parlimen dengan ber-PM-kan seseorang seperti Najib yang sedikit sangat kejayaannya (banyaknya lebih kepada gagal) sudah tidak boleh dipercayai berkeupayaan mengawal negara.

Pembangkang yang sepatutnya bersabar menunggu PRU14 wajar berperanan check and balance terhadap kerajaan yang sedia ada juga gagal 200%.
Mereka lebih rakus dan tamak menyamun di negeri-negeri yang mereka kuasai. Mengejar dan berebut pangkat dan kuasa sesama mereka tidak lebih umpama beruk dapat bunga.

Satu kerja gila yang sedang dibuat oleh lim guan eng di PP ialah penubuhan PPS tidak lain tidak bukan dengan agenda besar politik untuk menyaingi kuasa polis dan mempertahankan diri secara kekerasan.

Diikuti bapanya yang cuba menghasut perpisahan Malaysia Timor dengan Malaysia Barat dengan harapan melemahkan kuasa UMNO di Semenanjung adalah satu lagi ciri-ciri komunis yang cuba dipamirkannya sebelum dia mampus.

Dengan akhlak dan nepotisme Anwar and the gang yang merudum serta PAS bagai kapal karam - tidak ada satu kemungkinan pun mereka akan jadi lebih baik dari kerajaan sekarang - mereka lebih sesuai dipanggil pakatan haprak yang menjalankan aktiviti sekadar menyusahkan rakyat dan merosak perpaduan.

So, what is the moral of the story ?

Tuesday, September 2, 2014

Kita Buang Current kalau akhirnya tetap azizah atau azmin...

Kalau tak zizah, tentunya azmin... itu antara ayat memujuk yang digunakan bagi mengubat hati yang luka jika bila nyonya tua pujaan mereka tidak diperkenan sebagai MB baru Selangor.

Buat penyokong pkr, jika azmin terpilih sudah memadai tetapi sudah tentu itu tidak mencukupi buat anwar.. itu menjejaskan semua perancangannya...alih plan A kepada plan B bukanlah mudah seperti disebut....tidak ada warna lain jika anwar memilih warna hitam. Kita tidak tahu apa yang akan dipersembahkannya kepada Tuanku Sultan Selangor kelak selepas itu!!!!

Anwar sudah dimalukan Khalid tidak kurang dari dua kali apabila strateginya untuk singkirkan Khalid gagal dan buntu -  Khalid masih bebas menari ke sana sini dengan status MB.

Ada kemungkinan juga Khalid terus dikekalkan sekurang-kurangnya sehingga November dengan konsensus pas+umno+bebas. Sehingga November kemungkinan juga urusan "jual beli" akan menjadi sedikit sebok yang memungkinkan akhirnya pkr+dap jadi pembangkang di peringkat negeri selangor.

Samada azmin atau azizah..sentimen rakyat selangor lebih kepada menolak kedua-duanya - rakyat selangor lebih suka khalid dikekalkan atau sekurang-kurang calon lain dari pkr atau pas... itu juga anwar harus ambilkira, angin rakyat selangor kali ini tidak menyebelahinya...

Dan bagi umum, jika sekadar dan setakat azmin atau azizah...keduanya sama sahaja kualitinya, mereka jenis hilang telor bila berdepan dengan anwar.

Kalau benar zizah atau azmin..bererti kita sudah buang masa dan tenaga dengan satu drama yang memualkan..

Semoga Tuanku Sultan Selangor diberi hidayah...

Tidak ada yang lebih bermaruah buat PDRM...

....serbu, tahan, heret. gari dan humban lim guan eng dalam black maria dan bawanya ke balai polis di lokasi yang dirahsiakam untuk siasatan lanjut...

Dapatkan tahanan reman tidak kurang dari 7 hari

Tidak lebih dan tidak kurang dari itu. ..sekadar memenuhi permintaannya yang sudah sedia menunggu...

Timbalan KPN dan Ketua Polis Negeri mampu lakukan.

#

Lim Guan Eng boleh dikenakan tambahan charge:
Menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat kepada seorang Penjawat Awam yang  sedang bertugas.

Monday, September 1, 2014

Denda RM2,000.00 dan @ Penjara 1 hari LGE mampu hilang jawatan Ketua Menteri...

 
 " Bila mau tangkap saya " - LIM GUAN ENG

Situasi yang mustahil berlaku...







Undang-undang akan jadi kereta lembu bila berhadapan dengan Pemimpin Politik terutama Pemimpin Politik Utama...rodanya berat atau tersangkut-sangkut samada di PDRM, AG atau Tangan Ghaib.

Undang-undang macam super jet kalau kepada ikan bilis.


Kita rujuk contoh:

kes liwat ikan bilis
dengan
kes liwat Jerung...

Faktor RM antara faktor utama sebab kes jerung lewat penghakiman - berbelas peguam.

Faktor "gerun" atas pengaruh mungkin juga ada.

Rakyat berhak untuk berpersepsi bahawa kelewatan mungkin kerana ia adalah kes konspirasi dan bukannya kes atas fakta..what take so long?






Rakyat jangan cepat teruja...sabar dan tenang..
kita tunggu dan lihat how they make it this game, over !!!


ISA mahu dikembalikan..biar betul ???

Tak salah menaruh harapan walaupun macam mat jenin.
Kena ingat kenapa kerajaan tergesa-gesa menghapuskan ISA ? 
Mana-mana kerajaan yang berkuasa akan mempergunakan ISA untuk menahan musuhnya jika keadaan tidak terkawal...dan ISA dimansuhkan sebelum PRU13......Kenapa? Apakah pada masa itu Najib sudah terasa BN akan tewas !!! 

Kalau sesuatu undang-undang itu lapuk dan ketinggalan zaman - update le bukan buang terus..